Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: INSAN | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3450 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: INSAN Gönderim Zamanı: 16-Eylül-2017 Saat 22:42 |
İNSAN
NEFİS ve ENE noktasından sonra bu iki noktayı içeren ya da birleştiren İNSAN çizgisini ele ettik.. daha önceleri bahsettiğimiz "dişil ve eril ile birey ve toplum"dan ibaren İNSAN bütününü ayrıntılı olarak anlattık. İnsan nefis ve ene noktalarını birleştiren çizgidir.. dersek ve bu iki nokta dahi bir odaktır diye eklesek artık insanın bir öz.. bir özek.. bir merkez.. bir zat.. olmadığını savında bulunmuş oluruz. İşte bu yazı bu savın kanıtlarını sunuyor. İnsan bir imkan ve var oluş olarak yaptığı yolculuklarda duraklara uğrayan bir atlıdır.. atta gidiyor.. nereye gidiyor.. nereden geliyor.. işte felsefenin sorduğeu ve dinin yanıtladığı ve hikmetin aradığı konu bu.. bu yanıt bu gün seyrettiğim bir filimde evren.. hayat.. her nesne hakkında sorulan bir soru olarak öykülendirilmiştir (Bir otostopcunun galaksi rehberi) Genelde YBA için tanıtım niyetine içerikli bilgiler veririm.. fakat bu sefer içerik hesabına yaptığım iki paylaşıma yani NEFİS ve ENE başlıklı yazılırı bütünleyen üçüncü yazıyı yazdım İNSAN.. (S) sini kaldırın İNAN oluyor.. bu sözcükte (N) sesininin birini kaldır İMAN oluyor.. ikinci (N) sesini de kaldır İMAM oluyor.. Demek insan hem ENE olarak İmamı Mübin hem NEFİS olarak ta Kitabı Mübin olabilir.. böylece insanbilimden İSLAMBİLİM'e giden bir kapı da aralanmış oluyor. INSAN dizini içindeki dosyalar 20170916_224137_INSAN.rar INSAN ana dizini içinde iki tana alt dizin var..INSAN ve SUAL ve her ikisinde toplam 40 tablo bulunuyor. Bu sıkıştırılmış RAR dosyasını indirerek içindeki yalından karmaşığa doğru bu tabloları versiyon sırasıyla incelemek için indirmelisiniz) Bu yazıyı yazmak için iki tablomu ekranın iki yan kenarına yerleştirdim.. ortaya bu editörü koydum sağ yanda ENE tablosu var.. son yanda NEFİS tablosu bulunuyor. Hatta ene tablosunun altında bir tablo yani İNSAN tablosu da bulunuyor. Bu tablolara bakıp buraya tümceleri döktürmem gerekiyor.. ancak ben bunu yapmayacağım. Bu tabloları gerekirse bakarım diye elimin altında tutuyorum. Nefis nedir.. tanımladım. Yükü ve yolcusu olan “At”tır benzetmesi yaptım. Ene kimdir.. tanımladım.. Ar’ı ve Ad’ı olan bir “Ta”dır adlaması yaptım. İkisine birden ADAM dedim “Atta” gidiyorlar. Yani adam denilen sadece nefisden ibaret bir nesne özü değil. Yani adam denilen sadece eneden ibaret bir kimse özü değil. Her ki özden ibaret bir köz ve ocak.. her iki noktadan ibaret bir çizgi ve odak. Birine O (Osman) dersem diğerine Z (zennube) diyorum ikisine birden de OZ diyorum. Bu oz’u da bir KOZ’un içine koyuyorum. İşte insan deyince benim “dişil ve eril ile birey ve toplum”dan ibaret bir bütün olarak görmenin temelinde bu nefis ve ene var. “dişil NEFİS eril ile birey ENE toplum” İnsan hem nesnedir.. hem kimsedir.. hem ar’dır ve hem’de ad’dır. İnsanın nesne olarak gereksinimi var.. kimse olarak arayışı bulunuyor. Bu arayışını var oluşu sadece nesne ve evrenden ibaret görenler olduğu gibi Seçtiği yolunda var oluşu sadece kimse ve insandan ibaret görenlerde var. İnsanı ve evreni kaldırıp gördüğü kimse ve nesneye tanrı diyenlerde olur. Çünkü insan iki nesne bilir onu da karıştırır. Üç nesne varsa söz konusu olan iyicene karışır. Demek ki sorun TANRILIK ya da TANIKLIK’tan önce TANIRLIK. Hatta bu üçündün önce İNSANLIK… Ne ve kim olduğunu bilmeyen insan Tanrı tanısa ne olur tanıması ne olur.. bunu her birimiz deneyimlerimizle biliriz. Kimine Tanrı’yı tanımak iyi gelir, kimine tanımamak. Ancak önemli olan ikisinin birbirin kızmamak’ı Fakat bu iş zor olur ve çoğunlukla taraflar, kendi gerekçeleri ile, karşı tarafa kızarlar. Elbette kızmayanlarda vardır.. lakin bu nadirdir.. dil ve din yüzünden birbirine kızmayan kimseler çoğaldığında insan olmayan MÜSLÜMANLAR ile müslümana düşman İNSANLARIN sayısı azalmış demektir. Benim İNSAN tarifim öteden beri belli idi; “dişil ve eril ile birey ve toplum”dan ibaret ADAM’ın Beşer konumundan ADAM durumuna geçmiş ise; İçten.. Etkin.. Özgür.. Dürüst.. Bir beşer’DİR. Bu adam (ERKEK ya da KADIN) insan olmak için Bu yolculukları yaptıktan ve bu yükleri taşıdıktan sonra Sonunda dili ve dinini.. emeği ve özgürlüğü alet, paravana ve paratoner yapmadan yeteneklerini ve olanaklarını insanın gelişmesi.. insanın iyiliği, insanın barışı için Harcamaya başlamışsa bu adam İNSAN olma yoluna girişmiş ve insanlığını yükseltmeye başlamış demektir. Ben bu yükselişten sonraki yücelişin fizikten metafiziğe geçişin ve vucudun imkandan vucuba sıçrayışının ve ilmin inana yükselişinin adına da İSLAMİYET diyorum. Bu fakir de İmamı Nursi gibi İslamiyetin İNSANIYET-İ KÜBRA olduğuna inanıyorum. Beşeriyetin yapısından çıkan medeniyetin inşa ettiği devletin insaniyete geçişi yapılmadan İslamiyet tahakkük edilebileceğine ihtimal vermiyorum. İnşaallah İnsaniyeti sollayacak yani insaniyete geçecek bir Anadolu Cumhuriyetler Birliğini sağlarız. Sağlıcakla kalın OSMANZİYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazıdan özür dilerim Düzenleyen osmanziya - 16-Eylül-2017 Saat 23:05 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |