Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: bilim( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: bilim Gönderim Zamanı: 27-Mayıs-2010 Saat 00:29 |
Çözümleme Bilim, ister PSL alanynda olsun, ister FKB alanynda olsun, aklyn ve vicdanyn rehberli?inde, vahiy ve ilhamyn y?y?ynda, insana mahsus duyularla algylanan e?yanyn ve e?hasyn; beyin ötesi ve berisi ruhi aktivite ile kavramlara ve terimlere dönü?türülmesi, bu kavram-terimlerle fikir-dü?ünce, yorum, iddia, teori-teorem olu?turularak tabiatta ara?tyrma yapylmasy sonucu elde edilen bulgu ve bilgilerin, tecrübe-ölçme, muhakeme-kyyastan geçirilip do?rulu?unun açyklanmasyyla ortaya çykan gerçekler-hakikatlerdir. Bu gerçekler-hakikatler; genelde kanun-prensip-ilke olarak ifade edilmektedir. Ek açyklama Bilimin tanymlanmasynda ve ilmi bilgilerin ortaya konulmasynda; insanyn zihniyetine-hayata baky?yna göre metot ve vasytalar kullanyldy?yndan yani gözlem-deney-ölçme, endüftik ve dedüktif metod kullanymy dy?ynda vahye ve ilhama önem verilip, verilmemesine göre ilmi çe?itlilik artmakta veya azalmakta, mahiyet ve muhtevada da farklylyk olmaktadyr. Vahiy ve vicdan gerçe?ini göz önüne almadan hatta insanyn metafizik özelliklerini dikkate almadan yapylan ilmi ara?tyrmalar, dar alanda ve somut ?eyler üzerinde yapylmak durumunda oldu?undan, bilmin insanly?a faydasy olmamasy bir yana ço?u kez telafisi zor zararlara bile sebep olabilmektedir. Geomantyk metoduyla bilim kavramynyn tanymlanmasynda ve terim olarak yapylan açyklamada herhalde yukaryda belirtti?im kusur-hata düzeltilmi? olacaktyr. Çünkü burada çerçevesi çizilen koordinatik-analitik dü?ünce de, gaybi-batyny tanymlamayy gerektiren taraf-alan, bu hatanyn olmasyny kysmen ortadan kaldyrmakta… . Kutlu Aytug Düzenleyen kutlu aytug - 27-Mayıs-2010 Saat 12:31 |
|
ahmet
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 27-Mayıs-2010 Saat 13:06 |
Saygyde?er Aytu?, Bilim ba?lykly ?emanyn biçimsel ele?tirisi: Gerçek ZAHYR olarak üstte, Vahiy BATIN olarak altta do?ru bir yerle?tirme ancak dy? duyularyn EVVEL'e iç duyalaryn AHYRE konulmasy do?ru bir yerle?tirme de?il. Zaten genelde zahir ve ahir bir takym, batyn ve evvel bir takym te?kil ederler. Dy? duyular GERÇEK olarak algylanyr buna kar?ylyk iç taraftaki duyumsamalar, iç dünyadaki seslenmeler vahy, ilham, sünühat, tuluat olarak adlandyrylyr. Bu nedenle dy? duyular sa?a de?il sola yani AHIR tarafa yazylmaly. Yç duyular sola de?il sa?a yani EVVEL tarafyna yerle?tirilmeli. Böylece Gerçek ve dy? duyular bir takym, Vahiy ve iç duyular bir takym te?kil etsin.
Yçerik olarak dü?ünce ve katkylaryma gelince; Yöntembilimsel analizde genel ilkeler ve ortak konseptler oldu?u gibi bana özel modellerim ve ki?isel tablolarym da bulunur. Bilim konusunda bilgi aygytlaryna ve bilgi kaynaklaryna göre ?öyle bir ?emam var. BYLGY KAYNAKLARINA GÖRE Mahsus Menkul ALEM Mek?uf Makul BYLGY AYGITLARINA GÖRE Nefs Ruh YLYM Kalb Akyl Bu durumda latifeler olan bilgi aygytlarynyn yeri ile dünyalar olan bilgi kaynaklarynyn yeri birbirine tetabuk ediyor. Ruh menkul olarak münzel olany alyr. Akyl ise mümkün olarak muhtemel olany bilir. Nefis dy? ve gün dünyasyndan mahsus be? duyu ile me?hud olany bilir. Kalb ise iç ve din dünyasyndan gaybi ke?iflerde bulunur. Dört ayry renk, dört ayry ilim insanyn dört ayry penceresinden gelir fakat insan öyle bir cami mahluk ki bunlary birle?tirir. Nasyl dy? be? duyu insanyn içinde birle?irse bu be? kaynaktan gelenleri be? aygyt i?lerken sonuçta ortak bir "ilim" çykar. Bu durumda Ruh ve akyl EVVEL olarak görülüyor, nefis ve kalb AHYR olarak. Nefsin mahsusu ile Ruhun kelamy ZAHYR olarak görülüyor, aklyn muhakemesi ile kalbin muka?efesi BATIN olarak görülüyor.
Zaten sizin ilim tanymlamanyzda nedensellik ve özde?lik ilkesine göre yani sol görüye göre te?kil edilen evren ilimleri yer aldy?y gibi özgürlük ve amaçlylyk ilkesine göre yani sa? duyuya göre te?kil edilen insan ilimleri bu arada marifet, basiret ve ferasette var. Bir de ayryca bu be?eri bilgilerden ba?ka kelam, nuzul ve vahiy ile gelen Semavi bilgilerde var. Bütün bu çe?itlili?i göstermek üzere yukaryda sundu?um KAYNAK ve AYGIT esasyna göre yapylmy? anlam çerçevesi ilmi ana hattyyla göstermi? oluyor.
Ancak her bir alanda ilimlerin nasyl olu?tu?unu göstermek için ayryntyly çaly?malar yapmak lazymdyr.
Sa?lycakla kalyn. Osmanziya |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |