Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: Yman/Mümin(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: Yman/Mümin
    Gönderim Zamanı: 07-Haziran-2010 Saat 12:32

?emanyn çözümlenmesi

?emada görülece?i üzere iman hem nurdur. Hem kuvvettir. Yman meselesinin en ba?ynda gelen husus, mutlak yaratycy tek bir varly?yn iradesinin ve kudretinin  kabulüdür. Bu temel ?art kabul edilmeden di?er iman meselesini anlamak ve kavramak mümkün de?ildir. Aklen ve fikren bu temel kabülü kavradyktan sonra  o cenahtan gelen imanla ilgili di?er temel bilgilerin aklen ve fikren kavranmasy ve kabul edilmesi zor olmaz.

?üphesiz iman meslelerinin en ba? konusu yaratyly? meselesidir. Yman meselelerinin hemen hepsi bu çerçevede ele alynmakta oldu?undan bizde ?emamyzy bu çerçeveye oturtmaya çaly?tyk.

Evet! Yaratycy kudret, mutlak iradesiyle  zyt karekterde iki  alem (Metafizik-çekirdek misali ve Fizik-a?aç misali) yaratty?yny, metafizik alemde yine zyt karakterde ruhani iki  varlyk (Melek ve Cin ) yaratty?yny peygamberlere vahiyle bildirmi?. Yaratycy kudret Zyt karekterdeki bu iki varly?y, yapacaklary görevler yönüyle bazy yeteneklerle (ruh, gönül, nefis,  üstün ?uur v.s) donatmy? ve daha sonra  yine zyt karakterde iki varly?y (?eytan ve Ynsan) ard arda yaratmy? ve onlary da bazy yeteneklerle (ruh, gönül, nefis, üstün ?uur, synyrly duyular v.s) donatmy?tyr. Ne var ki  ?eytan, kendinden sonra yaratylan  Ynsany hazmedememi? ve kendine pay çykararak yüce yaratycynyn, insana biat emrine kar?y gelmi?tir. Y?te O andan sonra yaratycy kudret,  yaratyly? seyrinde kainat nizamyny dört üstün  ?uuru-akly haiz varly?yn ileti?im ve etkile?imine göre dizayn etmi?tir. Perdenin gerisinde Melek ve ?eytan, perdenin berisinde Cin ve Ynsan ; kaderin kendilerine tanydy?y imkana göre bir hayat seyri içerisine girmi?lerdir.

Kaderi yazan-takdir eden yüce yaratycy, elbette kaderin kazasyny yani varlyklaryn  hayat seyrini  de ya?anmadan önce bilecektir. Bu bilgiye göre gerekirse atasyyla-temyiz etmek ?eklinde düzeltme yani  müdahalede bulunacaktyr, elbet..

?üphesiz yüce yaratycy, cin ve insanlary, ?ahadet aleminde talimlerini tamamlayyp ölme sonrasynda  zerre misali tohumlary ölüm uykusundan uyandyracak yani yeniden diriltecektir. Bundan sonra, kim ki emrine uygun ya?amy?, bir peygamberin ?eriatyna-sunnetine itbar etmi?; onlary  ebedi saadete kavu?turacak. Kim ki emrine uymamy?, ?eytanyn aldatmalaryna itibar etmi?; onlar da ebedi bir felakete kavu?turacaktyr.

Kysacasy iman, insanyn; mutlak iradenin ve mutlak kudretin ?uuruna varmasy ve ham olan ruhunu ahiret hayatynda lazym olacak ?ekilde mutlak hakikat ve kysmi hakikatlerle ve de faydaly pratiklerle donatma gayreti içerisinde olmasydyr. Dolaysyyla iman; vahiyle bildirilen alty esasy bilmenin ötesinde bir duygu halidir.  Yman bilgisi, insany bir gayrete ve harekete geçirmiyorsa imany tehlikede demektir.

 

Görülüyor ki, Yman; yüce yaratycyyy kabul etme ve tanyma ?uuru içerisinde, dünyaya nasyl ve neden gelindi?ini,  ba?ybo? ya?amanyn veya sorumluluk dahilinde ya?amamanyn sonunun nereye varaca?yny bilmek ve bu duruma göre gerekli gayreti göstermektir.

 

Biçim düzeltmesi ile birlikte muhtevayla ilgili yanly?lyklar dadüzietilebilir.

   

 



Düzenleyen osmanziya01 - 07-Haziran-2010 Saat 15:18
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 07-Haziran-2010 Saat 17:47

S.A.

Saygyde?er Aytug,

?emanyz çözümledi?iniz içerik evvel ve ahir ile zahir ve batyn eksenlerine uygun olarak doldurulmu?tur. Tebrik ederim. Bunu bizimle payla?ty?ynyz için te?ekkür ederim.

Ancak içerik konusunda itiraz olacak. Biliyoruz ve inanyyoruz ki maddi ve manevi tüm alemler Nur-u Muhammedi (ASM) dan yaratyly? olup bu maddi ve manevi  kainat çekirde?i üzerine tüm mükevvenat, e?yalar ve e?haslar in?a edilmi?tir.

 

Ben e?has ve özellikle ?eytan konusunda biraz farkly dü?ünüyorum.

 

?eyhülekber Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin bildirdi?ine göre, ?imdi  ?eytan denilen cin soyundan gelen Azazil isimli cinn syrtynda cübbe ba?ynda saryk elinde tesbih kyrk bin sene maneviyatta terakki etmi? ve melekleri geçerek onlara hoca olmu?tu.. Sonra cehnennem yaratylmy? melekler korkmu? feryada ba?lamy?lar. Hocalary olan Azazil’e gelmi?ler. O’da dua etmi? melekler kurtulmu?lar.Fakat lain  kendisini unutmu? ve böylece ate?e dü?mü?. Oysa Be?er soyundan Hz. Peygamberimiz Tebuk seferinde dua ederken “Ya Rabbi beni ve ümmetimi affet” diyordu.

 

Ynancym ?udur ki Rabbülalemîn kötülük etsin diye ve  özel olarak ?EYTAN diye bir varlyk yaratmamy?tyr. Nur ve manadan melekler ve ruhaniler, nar ve maddeden cin ve be?eri yaratmy?tyr. Melekler ve ruhaniler LATEFAN varlyklar. Bu e?has e?yalaryn ibadetlerine müekkeldir. Ybadetleri budur.  Cin ve be?er ise SEKALAN varlyklardyr. Latefan “müekkel” olup masumldur. Sekalan ise ibadetle  ve inayetle “mükellef” ve olup günah i?leyebilir sevabda i?leyebilir. Zaten sekalan hem maddi a?yrlyk hem manevi  a?yrlyk anlamynda kapsamly bir terim olarak kullanylyr. Bu sâkil varlyklar sikletlerinden a?a?y dü?erler.

 

Son fizik kuramlara göre madde ve enerji bir birine dönü?en ortak bir nesnedir ki buna NAR diyorum. Naryn madde fazyndan be?er, enerji fazyndan da cin yaratylmy? olabilir.

 

Be?er ve Cin, Allahy tanymak ve ona teslim olmakla  mükelleftir. Inanmak ve iyilik etmekle yükümlüdürler. Fakat cami varlyk olduklaryndan inanmamak ve kötülük etmek özgürlükleri de vardyr. Bu konuda synav ve yary? için zorluk ve güçlüklere katlanmak zorundadyrlar. Oysa melek ve ruhanilerin böyle bir durumlary yoktur, makamlary sabittir, synav ve yary? ile önlerine dereke ve dereceler açylmamy?tyr. Oysa be?er ve cin, sukut ve suudu ile tedenni edebildi?i gibi terakki de edebilir.

 

Allah akibetimizi ve ahiretimizi iyi ve güzel etsin.

 

NORMAL cin  ve be?er olan idrak ve irade varlyklary ?u özellikleri vardyr:

Kötülü?ü kötü olarak BYLE-bilir ve ondan kaçar.

Yyili?i de  iyi olarak BYLE-bilir ve ona ko?ar.

 

Bu demektir ki bunlaryn kötülü?ü iyi bilip ona ko?malary mümkün oldu?u gibi,Iyili?i kötü bilip ondan kaçmalary da mümkündür. Hatta kötülü?ü bildikleri halde nefislerine uyup suistimal ederler, iyili?ili?i bildikleri halde de nefislerine uyup ona yapmakta ihmal gösterebilirler. ZENB olu?ur.

 

Yani imkandan çykan istidatlaryny  iyi veya kötü bir san’ata çevirebilirler.

 

Fakat cin ve be?erden ?EYTANETLY olan anormal varlyklar ise;

Kötülü?ü kötü bilip ona isteyerek ve severek  ko?ar;

iyili?i iyi bilip severek ve isteyerek ondan kaçar. ?EYN olu?ur.

Günahkar, içinde bulundu?u durumdan ho?nut de?ildir fakat ?eytanetli cin ve be?er, zenbinden ho?nut ve razydyr.

Demek ahsen-i takvim syrry  ahsen-i amel seyrini çykaryyor.

Demek suiden hasene geçmek bir FIRSATLI  synav oldu?u gibi,

hasenden ahsene geçmek oldukça TEHLYKELY  bir yary?.

 

Ydrak ve iradesiyle mükellef olanlaryn imtihan ve müsabaka sonucu içine dü?tükleri fitne ve bela ile  bir kysmy günahkar olduklary gibi bir kysmy daha ileri gidip küfre dü?üyorlar. Bir kysmy iman ve amel i?ini ba?aramayyp nifaka giriyorlar. Bir kysmy ise daha da ileri gidip i?i “?eytanet”e kadar vardyryyorlar. Demek ki özel olarak ?er ve kötülük için ?eytanlar yaratylmamy?tyr. Verilen hürriyet ve iradenin kötüye kullanylarak günah, küfür ve dalalette ileri gitmek ve isyandan tu?yana dü?mek vardyr.  Mükellef varlyklar imtihan için konulan heva, hyrs, hased ve kibir gibi hastalyklaryny izale edemedikleri zaman bunlaryn sonucunda “?err”ler ortaya çykyyor.

 

Y?te bu “?er” hayra yol açyyor. Yani hayr’lar ?err'lerle biliniyor. Cenaby Hak azze ve celle adem ve vucuddan gelen ?erri ve hayry HALK ediyor  fakat bunu seçmek iradesini  ve uygulamak azmini MAHLUKA byrakyyor. SAYL olan cinn ve insan ?errde  faildir ve fakat hayyrda kabildir. Bu kabiliyetle KESB edilen ?ekavet ve ?eytanetten ba?ka KABUL’u ile hayra, saadete ve kurtulu?a VEHB’e NAIL olmak da vardyr. Bütün bunlaryn kabli ve KIBLE’si  Esma-I Ylahi tecellisidir. KALB’deki, Yzzet ve Ykram ile  Celal ve Cemal yansymalarydyr. Ni’met ve Gadab ile Lutf ve Kahr yankymalarydyr. Mecîd ve Hamîd syrrydyr. Hikmet ve Rahmet seyridir. Bunlary bilmek ve istemek ise  akyl ile, kalb ile,  irade ile, ihtiyar ile, me?iet ile, iktidar ile…

hasyly hürriyet-i insaniyye iledir.

Y?te INSANBYLYM ba?lykly sayfalarymyzyn içeri?i ile insany bilmeye ve kendimizi bilmeye ili?kin deneme ve yanylmalarymy topluyor, ara?tyrma ve geli?tirmelerimi  dolduruyorum.

 

Anlatty?ym dört e?hasy  kysa bir diyagramla göstersem:

 

Be?er                             Cinn

 

 

 

                  YNSAN

 

 

 

Ruhani                           Melek

 

 

Nur-u Muhammedi (ASM) hakikati cami olan YNSAN’dir.

Belki  hakikat-y  insan sadece e?yayy de?il e?hasy da içermektedir.

Bu çekirdek kainat a?acyndan ZAT-I MUHAMMEDY (ASM) yi meyve vermi?tir.

 

 

Be?er       MÜKELLEF                      Cinn

                 Sekelan

 

 

                  YNSAN

 

 

                  Latefan

Ruhani      MÜEKKEL                    Melek

 

 

Ynsandan önce yaratylan Cinn varly?ynyn FAYL lanet ucundan ?YN çykmy?tyr. Cinn’den sonra yaratylan  Be?er varly?ynyn KABYL  rahmet ucundan SYN çykmy?tyr. Sin, esastyr, ?yn tebeidir. Yvm ve dyn ile syn’I ortaya çykarmak içindir.

 

Bunu da ?öyle gösterebiliriz.

 

 

 

 

Be?er                             Cinn

 

 

 

?YN               Ins              SYN

 

 

 

Ruhani                           Melek

 

Demek ?yn-sin;

adm-vcd, ?er-hyr, sui-hsn ve seyyie ve hasene gibidir.
Ba?ka bir anlatymla ?yn-syn, syrr-y insanîdir.
Ynsan hamd ve duasyyla, ameliyle ve imaniyle

syraty Müstekim de istikrar ederse bu takvadan HYDAYET do?ar, inhiraf edilirse  bu isyan ve tu?yandan DALALET do?ar.

 
Bunun için duamyz hep:

 

“Yhdi-nâ-s-Syrat-al-müstakim.

Syrat-ellezine-en’amte aleyhim.

Gayr-yl-magdubi-aleyhim."

Ve-lâ-d-dâllîn."
 
duasyna Amin olmaly.

 

Sa?lycakla kalyn

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 08-Haziran-2010 Saat 10:19
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 07-Haziran-2010 Saat 22:35

Sn.Osman Ziya

Yçerikle ilgili açyklaman için te?ekkür ederim.
Nur-u Muhammed konusuna katyluyorum. En ba?ta tekillik-ehadiyet kanununa de?inmek gerekirdi. Yaratan bir oldu?una göre yaratylanlar da elbette bir tek cevherden türemi?lerdir. ki o cevher de Nur-u Muhammeddir.
?eytan konusunu da belirtti?in ?ekilde açmak gerekirdi. ?eytan-iblis ve insan-adem ard  arda yaratyldylar, derken ?eytan özel yaratyldy manasynda ifade etmek istemedim. Tabii ki  yüce Allah; Cin taifesinden seçti?i ?eytanyn, Meleklerden de üstün bir donanyma sahip olmasyny uygun görmü? ve onu melek gibi modife etmi?tir. yani syradan bir cin olmaktan çykmy?, Meleklerdeki tüm kaabiliyetleri ta?yyan özel bir varlyk konumu ortaya çykmy?tyr. Nitekim  bazy cinni ?eytanlar, ruh ça?yrma seanslarynda kendilerini melek olarak tanytmalarynyn sebebi, i?te bu farklyly?yn istismar edilmesindendir.
Gerçek ?u ki, kainat soyut-metafizik ve somut-fizik olmak üzere birbiri içinde iki alemden müte?ekkildir. Metafizik- soyut alemin iki, fizik-somut aleminde iki, birbirine zyt karekterde ?uurlu sekenesi var.
Yslami kaynaklara göre cinni ?eytanlar, peygamberimizin nübüvvetinden sonra  bir daha soyut aleme yakla?amamy?lardyr.
Soyut alemin ?uurlu sekeneleri; sadece melekler ve melek tabiatyna bürünen cin ve insanlaryn ruhaniyetlerden ibarettir. Somut alemin ?uurlu sekeneleri ise cinler ve insanlardan ibarettir. 
En do?rusunu Allah bilir...
Selam ve saygylar


Düzenleyen kutlu aytug - 07-Haziran-2010 Saat 22:38
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 07-Haziran-2010 Saat 23:54

Evet, Allahü a'lem bissevab.. do?rusunu Allah bilir.

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk