Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: insan hakkında Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 1294

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: insan hakkında
    Gönderim Zamanı: 06-Mart-2019 Saat 01:17
İnsan hakkında


PGabriel Marquez Demiş ki; birlikte gülüyorsanız mutluluktur, birlikte ağlıyorsanız dostluktar, fakat birlikte sususorsanız bu aşktır. Bu gerçeği şöyle tamamlamıştım: "Birlikte ölüyorsak bu da bir vefadir"

Bir kimse birisiyle mutlu olabilir.. birisiyle dostluk kurabilir.. birisiyle susabilir.. ancak aynı kimseyle mutlu bir dostlukla suskunluk yaşarken vefalı olması oldukça zordur. Ancak bu zorluğu başaranların da samimi ve ciddi böylece daim olması.. safi ve halis bulunması böyle kaim olması.. çok amma çok daha zordur.. ki bu noktada bu işin test noktası; tapılası karılar ve kulluk edilesi kocalar desem.. olanı değilde olması gerekeni söylemiş olurum.. ancak olması gereken olması ülküler.. bulunması istenen idealler.. erişilmesi beklenen ütopyalar ve kavuşulması umulan cennetler olmasaydı.. bu acı gerçeği yürütebilir ve acıklı realetiyi sürdürebilir mi idik ?

Sevgi çesitli biçimlerde gorunur; eşte şehvet.. evladda şefkat.. kardeşte hurmet.. anne de merhamet.. baba da re'fet.. mahluka merhamet.. Halıka ibadet.. gibi..ancak sevgi bilgi ile koordine edilmediğinden ve irade ile kontrolu yapılmadığında isteklerimiz kör dileklerden başka bir akım ve atılım değildir.. öyle ise sevgi içinde kaybolacağımız bir DUYGU okyanusu değil.. coşku dalgaları üzerinde sörf edeceğimiz bir denizdir.

Insani.. evreni.. tanriyi kariştiran bir zihin ne insani sever.. ne evreni bilir.. ne tanriya tapar.. hepsini böyle çorba yapar.. belki başina düşünce diye çorab örer.. çünkü düşünce düşünme ile irtibatını çoktan yitirmiştir.. demek ki duyumların dürtüsü.. düşüncelerin güdüsü.. duyguların coşkusu.. dileklerin tutkusu anaforunda yuvarlanan insan sadece bildiğini yapamaz.. yapabilmesi için sevmesi ve istemesi de gerekir.. bütün bunlar insan, evren ve tanrı'yı birbirinden ayırmaya yarayan bir ömür süreci (vetiresi) ve bir akıl ileci (vesilesi) gerektirir.


İnsanlar bilgisi ve sevgisi, düşe götürmesi ve dile getirmesi , dayatımı ve deneyimi.. çıkarı ve yararı.. buyruluşu ve yaratılışı.. düşünmesi ve konuşması.. dillendirme ve düşündürmesi ile birbirini etkileyen bir dil ve din ortama olan KÜLTÜR içinde yaşarlar.. ve altı bin yıllık YAZILI dil ve din birlikteliğinden önceki otuz bin yıllık SESLİ dil ve din birlikteliğini nazara almasak bile bu 6000 yıllık bilinen yazılı YARIM TARİHİN sonuçları bu ETKİLEŞİMİ.. giderek daha karmaşık ve hibrid hale getirdi.. bu durum artık ne mekanik kinetik ne diyalektik bir hermenuetik ile açıklanamaz halde giderek daha çok İNTERAKTİF hale geliyor.

HARİRİ her na kadar hayvanlardan insanlara.. insanlardan tanrılara gibi evreni, insanı ve tanrıyı karıştıran bir RESİM sunsa bile bu sadece analitik zihnin mahpusiyetinin bir resmidir.. açıklama gereksiniminin bir yanılsamasıdır.. anlama arayışını ibare etmez.. hatta ifade etmez.. bu gün vardığımız nokta insanın esma ve kainatın hüsna olarak bize bir AYNA sunması ve bunda kendinden fazlasını görememesidir.. çünkü biz aynaya değil yansımasına bakıyoruz.. ne kadar yani.. ne kadar gibi.. ne gibi kadar.. demek o ki desek te böyle ya da şöyle öyle bir RESİM sunarız bu hiç bir zaman BÜYÜK RESMİ göstermez…

Çünkü hakikat-i ibareyi ifade-i hikaye etmek kolay olmadığı gibi oyunun eğlencesini ve öykünün gerçeğini hep birbirine karıştıracağız.. çünkü insan iki nesne bilir, onu da karıştırır. Örneğin ihtilat-ı nizam ve iltibas-ı mizan arasındaki eş zamanla yararlama indi çıktısı SÜREKLİ.. hakikatı namaz (salah) ile kuvveti zaman (felah) arasında ard zamanı yetkinleşme ekseni SÜREKSİZ.. görünür.. bunu dikkat dalgalanması denilen olguya benzetebiliriz.. bazen sütünları satır.. satırları sutun gördüğümüz gibi.. obje ile fonu ihtilat ettiğimiz gibi.. araç ile amaç iltibas ettiğimiz gibi.. hasılı bu meyz ve mecz.. tahlil ve terkib.. tasnif ve tertib.. enfüs ve afak ANALİTİK ZİHNİN bir hapishanesidir.. esmanın mekeri ve hüsnanın sekeridir.. kısaca bir biz black miror içinde dünyayı aydınlık görmeyi sürdürüyoruz.. çünkü dil aynasını hep kötü ve kötüye kullanıyor.. dilin aynısını göremiyoruz.. kötüye kullandığımız işaret ve delalet de bizi daha kötü ve kötüye kullanıyor.
İşte bunun için önce yöntembilim.. sonra insanbilim.. sonra islambilim diyorum.
Osmanziya 06.03.2019
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 1294

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Mart-2019 Saat 01:40
insan hakkında

DÖRTDE

başlıklı bu dört hablo yani 61 TABLO içeren bu paylaşım bize insanı veren en toplayıcı bir döküman.


20190307_013605_DORTDE.rar

Versiyon sırasıyla izlemek, imgelemek ve irdelemek suretiyle incelediğinizde yukarıdaki meraklı ve gizemli düz yazıdan çok daha ileri bilgi (öğrenerek) alacağınızı garanti ederim.

konuya ilişkin ANLAMLANDIRMA VE DUNYA başlıklı iki tablo kümesi olmasına rağmen boyutu 2 MB geçtiği için buraya bindiremedim.

Bilgi, sevgi, saygı ve sağlıcakla kalınız.

Osmanziya 07.03.2019 Üçyol İzmir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk