Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: 004-insanyn maneviyaty(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: 004-insanyn maneviyaty
    Gönderim Zamanı: 18-Kasım-2009 Saat 21:28
YNSANIN MANEVYYATI
 
s=maneviyat.doc
(maalesef öbe?in files kysmynda bu dosyayy bulamadym.
Yedek CD ve datalarym içinde bulmak ise imkansyz de?ilse de çok zor.
Ama ara?tyracaklar için tarih itibariyle bulunabilir)


Öbe?imizin files kysmyna ekli s=maneviyat.doc ?emasynda çizgiler ve
renklerle bir tablo ortaya konuldu.. Hem bu düz yazy da files kysmyna
eklenmi?tir. Çünkü ancak word editöründe görünecek grafik ö?eler
vardyr.

Bu grafik tabloda kare kutular ve oval yumurtalar var içinde
sözlerin yazyldy?y. Tablonun ba?ly?ynda "YNSAN DAYRESY" yazyyor.
Ortasyndaki büyük sary yumurtanyn öze?inde de "MNV" (maneviyat)
kysaltmasy var. Altyndaki sary ?eritte genelde düz yazyyla yazylmy?
açyklamalar bulunur. Bu tabloda "SEVYN < YSTEYEN> BYLEN" yazyyor.
Tablodaki di?er kutu ve yumurtalarda ba?ka adlar ve terimler
bulunuyor.

Bu tabloda bir öykü yazdym ve bir resim çizdim. Bu öyküyü size
anlatabilmek için adlaryn/terimlerin yansytty?y anlamlary/kavramlary
düz yazyya çevirece?im.

Ynsanyn teninin dy?tan bir görünü?ü var. Gövdenin üstünde ba?y
bulunur. Bu gövdeye ba?ly üyeler yani eller ve ayaklar. Ba?ynda da
gözler ve kulaklar bulunur. Bu sekiz araç ve aygyt sa?ly ve sollu
dizilmi?ler. Dy?tan örtüyle ve içten örgüyle görünmeyen bel
uzantylaryny ve dil araçlaryny saymyyorum. Ynsanyn iç organlary
nazara almadan bu dy? üyeleri ortaya konulan manzarayy ( - X -)
harfine benzetebiliriz. (X) harfi elleri ve ayaklaryny göstergeler.
Harfin kenarlaryndaki (- -) eksileri insanyn gözleri ve kulaklary
olsun.

Y?te insanyn maneviyaty onun bu -X - maddiyatyna benzetilmi?tir.
Hani ?u günlerde bir MAKSYMUM (maximum) reklamy var. Özgürce
kollaryny yanlara açyp ayaklaryyla yukaryya zyplayarak havaya uçan
insan "kelebe?i"..

Ynsan, Y?TAH ve Y?TYYAK ayaklaryyla yerde yürüyen bir "tavuk"tur.
Ynsan, A?K ve MERAK kanatlaryyla göklerde uçan bir "kartal"dyr.

?emaya "YNSAN DAYRESY" ba?ly?yny verdim. Çünkü "tavu?un ayaklary" bu
dairenin çemberi "kartalyn kanatlary" bu dairenin merkezidir.
Dairenin çemberi tablonun üstündeki kyrmyzy kutularda, direnin
merkezi de alttaki mavi kutularda anlatylmy?tyr. Ortadaki büyük sary
yumurtanyn içine bu dairenin kar?yt ve kar?ylykly olan "hadd"ler
yazyldy:

FEVK
ETRAF
ZENEB

Üst çevrel Kuyruk

Ufuk çizgisinin Sol ve Sa? yanynda bulunan
?YMAL I?ytsal "Sol görü" ve i?itsel "Sa? duyu" YEMYN

Alt özek Ba?

RE'S
MERKEZ
TAHT

Ortadaki büyük sary yumurtanyn etrafynda dört küçük yumurta daha var:

HASS VE YRADE
HYSS VE YDRAK

Tablonun sa? tarafynda üstünde YRADE (istenç) ve altynda YDRAK
(anlyk) yazyly.
Tablonun sol tarafynda üstünde HASS (duyarlyk) ve altynda HYSS
(uyarlyk) yazyly.
Bu dört terim/kavram üstteki kyrmyzy kutular ile alttaki mavi kutular
ARASINDA bulunan dört tane YE?YL yumurtadyr. O zaman tablomuz ?u
üç rengi ve üç durumu içeriyor:

KIRMIZI, üstte, AYAD, elleri ve ayaklary gösterir.
Y?tah ve i?tiyaky ellere ve ayaklara benzettim. Çünkü bizler i?tah
ile yeriz ve i?tiyak ile yediklerimizi harcaryz. Besin almamyz için
i?tahly bir mide konulmu?. Yediklerimi harcamak içinde ?evkli ve
i?tiyakly bir çaly?ma verilmi?. Önce i?tah adymyny ataryz, arkasyndan
i?tiyak adymyny ataryz. Böylece i?tah ve i?tiyak ayaklary ile
yürürüz.

YE?YL, ortada, MANEVYYAT gözleri ve kulaklary gösterir.
Ynsan yürür.. nereden nereye.. geçmi?ten gelece?e do?ru.. Sa? taraf
olan mazi YDRAK edilir. Kader idrak edilir, ya?anan geçmi? bilgi
halinde saklanyr. Ondan ders ve ibret alynyr. Sonra sol taraf olan
atiye, gelece?e yönelerek YRADE ederiz. Yani geçmi? bilgi, gelecek
buyruktur. Ydrak (anlyk) hissiyata, irade (istenç) ise hassasiyete
ba?ly.Y?tah ve i?tiyak gibi burada idrak ve irade arasynda da
öncelik sonralyk ili?kisi var. Yrade MANEVY kulak, idrak MANEVY
gözdür.

MAVY, altta, FUAD, gönlü, bilgiyi ve sevgiyi gösterir.
Bilgi do?ru ve gerçek olmalydyr.
Buyruk, iyi ve güzel olmalydyr.
Marifet ve muhabbet bunlarla elde edilir. Gönlümüzü bunlar kurar.


Ortadaki ye?il kutular içinde açyklamalary yapylmy?tyr,
maneviyatymyzyn. DI?IMIZDA çykara ve yarara dokunan ve basan eller
ve ayaklaryn yürüyü?lerini gösteren kyrmyzy hali ile YÇYMYZDE
sevgi ve saygynyn iyi ve güzel buyruk ile do?ru ve gerçek bilgi
de?erlerine uçu?laryny bir benzetmeyle anlamak ve anlatmak istersem
tavu?un e?elenmesini ve kartalyn süzülmesini aklyma getiriyorum.
Yerdeki biz tavuklara gökten her gün bir "güne?" tanesi atylyyor.
Herkese tam tamyna e?it 24 saat veriliyor. Ne eksik ne fazla zengine
de fakire de E?YT bir ?ekilde tastamam yirmi dört altyn veriliyor.

Bu taneleri yiyen tavuklar ne yumurtluyorlar?

Hiç kimse bu yirmi dört saati bir saniye uzatamaz ve kysaltamaz hyzy
üstünde hareket edemeyece?inden. Örne?in elli iki yyldyr Osmanziya'ya
da günde yirmi dört saat verilmi?tir, Bill Gates'e yirmi dört
verildi. Fakat birisi dünyanyn en zengin adamy, di?erinin bir arabasy
bile yok. Bu fark onlaryn MANEVYYATLARINDAN kaynaklanyyor. Geçmi?e
dönük idrakleri ile gelece?e dönük iradelerini öylesine FARKLI
kullanmy?lar ki onlaryn ya?am a?açlary AYRI meyveler vermi?. Bir
tanesi öylesine AKILLI çaly?my? ki ba?arydan ba?aryya, üründen ürüne,
onurdan onura ko?mu?. Bir tanesi bir ki?iye bile aklyny
yöntembilimsel kullanmayy benimsetememi?, ö?retememi?,
kullandyramamy?. Bununla birini yeriyor öbürünü göklere çykartyyor
de?ilim. Her biri ayry bir dünya ve bu yüzden hepsi birbirine e?it.
Ve insanbilim yönünden birbiriyle asla kyyaslanamaz.

Her ne ise.. buraya kadar.. kimine sykycy ve a?yr.. kimine de ilginç
bir anlatym ve yeni gelen bir yakla?ym, bu cümleye kadar okudu?u
insanbilim öbe?indeki bu ilk yazymda insany tanyma babynda ve
kendini anlama konusunda ortaya bir ?eyler konulmaya çaly?yldy..
Böyle onlarca, yüzlerce de?i?ik tablolar çizilebilir
terim/kavramlarla..de?i?ik yan ve yönlerde yeni noktalardan ve
açylardan insany anlamak için u?ra?yldy ve u?ra?ylacak..

Burada ki yöntembilimsel ?emalarla KIRMIZI ayad (eller ve ayaklar)
ile MAVY fuad (marifet ve muhabbet) arasyndaki idrak ve irade YE?YL
maneviyaty konusunda, insanbilimsel anlatymyn binlerce örne?inden
bir örne?ini verdik.. Ynsany anlatmakta ne kadar ba?aryly oldum
bilemiyorum ama ?u mesajy vermi? isem benim için maksat hasyl olmu?
demektir:

Ynsan karma?yk ve kompleks bir yumaktyr. Bu yuma?yn iplerinin
çözülerek a?ynyn açylmasyny açyklamak ve a?-aç olu?unu ve meyve
veri?ini anlamak için düz yazy dilinden farkly yeni bir anlatym
tekni?i kullanmak gerekmektedir.

Maneviyatynyz bol ve bereketle olsun.

Osmanziya.

(19 Mayys 2006)
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk