Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: m ü t e f e r r i k.. Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: m ü t e f e r r i k..
    Gönderim Zamanı: 12-Mart-2020 Saat 14:14
MÜTEFERRİK çeşitli konular ve türlü alanlar için kullanılırdı bu terim.. yani farklı farklı sahaları kapsamına alıyor (tazummun ediyor) ve mevzuları içeriyor (şumulüne) alıyor.. belki bu zaman ve şumul terimlerini de yanlış kullanıyorum.. çünkü kullanmaya kullanmaya unutuyor insan. Bu şumul ve zamin de başka bir de muhteva (içerik) ve mahiyet (nelik) sözcükleri var.. Bunlar TEMEL MANTIKSAL EĞİTİM almış kişilerde bulunur ve ne yazık ki çoğumuz bundan yoksun ve mahrumuz.. Rahmetli Onkolog dr. HALUK Nurbaki hoca bu eğitimi almamış kimseler için BİT kadar aklı var derdi.. oysa çağdaş ve ünlü filozof Wittgenstein.. "Felsefe mantık ve metafizikten ibarettir, temeli mantıktır" demiştir.. ancak mantıkta her şey sayıldığın artık aklın cenderesinden ve pençeresinden çıkamayacaksınız demektir.. işte bu yüzden YBA bu iki aşırı uçtan sakınarak.. yani mantığı hepleme ya da hiçleme yanlışından kurtularak ortaya yolu bulmaya çalışıyor.. Bu girişten sonra size dün yazdığım parça parça yazılara bırakıyorum.

EĞİTİM


Geçen gün henüz Türkiye'de koronavirüs vakası tespit edilmeden önce derste konuşuyorduk. Okullar tatil edilse de bizde tatil olmaz. Facebook'ta bir grup kurarız, derslere oradan devam ederiz, demiştim. Şu an için bir karar yok ancak ABD'de Harvard Üniversitesi 20 Mart'tan itibaren online (çevrimiçi) ders vermeye başlayacakmış. Bu yönde Türkiye'de de Bahçeşehir Üniversitesi bir adım atmış.
Böyle bir ortamda kendi adıma Youtube kanalımda video dersler verip öğrencilerimizin mağduriyetini giderebilir miyim diye düşünmeden edemedim.

Ülkemizdeki özel okullar da uzaktan eğitim modullerini tamamlamak üzere. Hatta bazıları hazırladı bile. Amerika'ya gitmenize gerek yok. Ülkemizdeki okullar da çoktan hazırlandı bu B planına
Moodle öneririm hocam. Ücretsiz ve açık kaynak kodlu. Ders ve videolarınıza forum, quiz vb birçok özellikleri de ekleyebilirsiniz. Saygılarımla


Gerçekten güzel bir gösterim olmuş. Ancak burada "insan"a hiç yer verilmemiş.. sanki hocanın bindiği merkebi unutması gibi.. belki bütün bu ŞEMATİZE eden yanılsamaları yapın İNSAN'dir..


İFRAT VE TEFRİT

ifrat ve tefrit arasında orta yolu bulmak.. çoğu kimse ifrat ve tefritin ne olduğunu bilmez.. FART sözcüğünün kökü olan FRT harfleri yapılır.. Fıtratta ve yaratılışta ifrat aşarı ileri gitmek demektir.. tefrit ise aşırı geri gitmek demektir.. İmamı Nursi nin dediği gibi bazen tefrit ifrata sebeb olabiliyor.

İşte bu FITRATTAKİ FART YÜZÜNDEN.. bir kısmı nebinin her sözünü vahiy ve Kur'an muamelesi yaparak.. mevzu hadisleri ve ya da zamanı gelmediğinden gerçeği anlaşılmayan sözlerini savunarak dinimize zarar verdiği gibi.. bir kısmı da böyle nebi hakkında dolaylı kuşku uyandırarak davasını savunmaya kalkıyor.

Bu Kur'an ve Hadis tartışması seviyeli bir şekilde yapılmazsa en büyük hadis olan Kur'an hakkında kuşkular çıkarılabileceği gibi tüm hadisler reddedilirse dinin ve imanın ve Kur'anın tarihi temelleri yıkılabilir. Eğer Kur'anın tarihsel gerçeği olmasaydı.. Tevrat ve İncilin tarihselliği tehlikeye girerdi.. Tarihsel bir Gerçek olan Kur'an kendinden önceki iki kitabdan bahsettiği ve onları doğruladığı için ayakta kalırlar. O iki kitab da Kur'an bahsettiği için ve Hüseyni Cisri kitabında bu kitaplardan tahrif edilmiş oldukları halde 114 işaret çıkarmış.. hele saklı BARNABA incilinde daha çokmuş.

Eğer bu Kur’an ve Hadis tartışması seviyeli bir şekilde yapılırsa bu Kur'an ve Hadis tartışması gelecekte çok iyi olumlu sonuçlar verebilir ve verecektir.. yeter bilgili ve iyi niyetle olaya yaklaşalım.

GÜN MODELİ

24 saat.. 4 × 6 = 24 dilim haline getirilmiş bir bütün.. bu toplama gun adı veriyoruz.. fakat bu gün "bütün"ü dahi ay ve yıl dediğimiz daha buyuk iki "bütün"ün bir parçası.. ancak bu zaman birimleri olarak takvimlere işlediğimiz zaman genel olarak iki yaklaşım yapılır.. Ya bir gün bir yüzyıl kadar uzatılır.. ya da bir yüzyıl bir gün kadar uzatılır.. bu çeşitli zaman algılarını bir çalışmamda incelemiştim.. müslümanların ve ehli tarikatın RABITA-İ MEVT yöntemleri farklı farklıdır.. yani yaşama ve ölüme bakma çok değişiktir.. işte bunun ayarını müslüman namaz içinde ve namaz dışında yapacaktır.. MALİK-İ YEVMİDDİN.. tamlamasında.. "din günün maliki" anlatımında biz sadece GÜN'ü konu aldığımız için bunun "din" ve "malik" yanlarını söz konusu etmiyoruz.. yoksa her ikisi içinde kitaplar tutan çözümlemeler yapılabilir.. keza "gün" içinde yapılır ki bunun resmi adı FİZİK BİLİMLERİ ve özellikle Astronomi bilimidir.. işte bu konuda yaptığım DVD nin hiç bir geri dönüş yapmamasını bizim "gün" merakımızın ve "din" aşkımızın bitmesine bağlıyorum.. eşyaya malik ve eşhasa melik olan Yaratan ve Tapılan Tanrı'mızın.. iştah ve iştiyak ayaklarımıza.. aşk ve merak kanatlarımızı sağlık ve sıhhat vermesine dua ve niyaz ediyorum. Ancak her şeyden önce geçip gideren biten GÜN'ün farkında olmak gerekiyor.. Bu 24 saat gün izleme paylaşımlarımın gayesi de.. hem kendim hem sizin için.. budur.

Bu konuda İmami Nursinin Sözler Mecmuasının 9.sözünde ilginç bir yaklaşım var.. https://sorularlarisale.com/risal.../sozler/dokuzuncu-soz/70 burada 4.ncü hikmetin girişinde şöyle deniyor: "Nasıl ki haftalık bir saatin saniye ve dakika ve saat ve günlerini sayan milleri birbirine bakarlar, birbirinin misalidirler ve birbirinin hükmünü alırlar. Öyle de, Cenâb-ı Hakkın bir saat-i kübrâsı olan şu âlem-i dünyanın saniyesi hükmünde olan gece ve gündüz deveranı ve dakikaları sayan seneler ve saatleri sayan tabakat-ı ömr-ü insan ve günleri sayan edvâr-ı ömr-ü âlem birbirine bakarlar, birbirinin misalidirler ve birbirinin hükmündedirler ve birbirini hatırlatırlar."

çalışkanlık.. dürüstlük.. bir meslek ve san'ata sahip olmak.. iş için gerekli koşullar.. insan dürüst ve çalışkan olduktan sonra herhangi bir işten başlayarak onda beceri ve başarı sahiibi de olabilir

Kader hepimizi kuşatan küllî İRADE ancak her birimiz takdirimizi kullanarak cüz'î İRADE'mizle geleceğimi geçmişimizden daha kalite hale getirmeye çalışacağız.. özellikle baki geleceğimiz olan ahiretimizi.. biraz daha uzun konuşursam.. burası ruhlara hürriyet sağlamak üzere açılmış bir mektepdir.. külli kader ve cüz'i takdir.. iç içedir.. bu ilişkiyi biz her gün kurarız.. Dinnur YAŞAR ismimde 24 SAATLİK gün izleme modeli geçip, giden ve biten zamana dikkat çekmek istiyorum.

Türlü konularda
çeşitli alanlarda
çok yönlü ve yanlı katmanlarda
sorunlar ve çözümler
yumağıdır İNSAN...
Bunu bir ağaca benzetenilirsiniz. Ağ açilip ağ-aç olucaya degin o kadar çok dönemler.. araliklar.. aşamalar.. evrenler geçirir ki ne oldugunu anlamada karşinizda ULKU'yü bulursunuz ve düşünmenize bir aydinlik ve beyazlik gelir.. bir umut doğar içinizde.. bir çıkış yolu açilir.. ağ.. ağaç olmaya başlar...

YAŞIM İLE GÖNLÜM
Yaşım derki dur
Gönlüm derki koş..
Yaşım derki dinlen
Gönlüm derki çoş..
Yaşım der ki yeter artık pes
Gönlüm derki durma gez..
Yaşım ile gönlümü edemedim eş..
Yetmiş beş yaşındayım amma gönlüm yirmi beş.
Annemin Şiiri
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk