Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: bilmek bilmeyi bilmektir(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: bilmek bilmeyi bilmektir
    Gönderim Zamanı: 21-Kasım-2009 Saat 23:17

"Ylim ilim bilmektir." Koca YUNUS

 

Bizim teorik ilmimiz iki esas üzerine bina edilir.

Tüm kuramlarymyzy bu iki yanymyzla tesis ederiz.

 

Tahlil / Analiz / Çözümleme

Terkib / Sentez / Bire?im

 

Tahlilin esasy olan istintaç / dedüksiyon / tümdengelim denilen kar?yla?tyrma.

Terkibin esasy olan istikra / endüksiyon / tümevarym denilen genelleme.

Tümdengelimle yapylan mantyksal i?lemlerin (kar?yla?tyrmalaryn)  sonucuna çykarym / istihrac...

Tümevarymla yapylan genellemelerin sonucu istikra..

 

Tümdengelim ad cümleleriyle yapylmy?sa  kesin ve kategorik olur.

Tümdengelim  eylem tümceleriyle yapylmasy ko?ullu ve hipotetik olur.

 

Tümevarym örneklem parçasyndan evren bütününe giden sayma i?lemidir.

Bazen bu sayma tek tek kümenin tüm ögelerini içerirse “ tam tümevarym “ olur.

Sadece birkaç  örneklem yapylan genelleme ise “yarym” tümevarym olur.

 

Görülüyor ki bizim ilmimiz kyyasa, kar?yla?tyrma ve delalete dayaly yttyla.

 

Bu haberdar olma  yani  kar?yla?tyrmalaryn dy?ynda i?aretle yapylan bir ilmimiz de var.

Bu i?aret,  kary?lama ve mukabeleye dayaly ilme lisan ya da luga diyoruz.

Bizim için i?aret ve delalet dy?ynda gayba bir ba?ka ?ehadet ?ekli yoktur.

 

Delalet / görüngü / fenomenos yani kosmoz ve homos birinci kapy..

Y?aret / gösterge / nomos ikinci port..

?ehadet ise bu ikisini toplayan son bab…

Birincisi MAKUL, ikincisi MENKUL;

üçüncüsü ise mahsus ve mek?uf kaynaklary da içeren

MEKSUB bilgi kaynaklarymyzdyr.

 

Siz bu yazylary okurken bir sykynty çekiyorsunuz… dil.

Sözcüklerimi anlamyyorsunuz.. çünkü bunlar günlük dilde geçmiyor.

Demek bir biri içinde dört katman içinde yer alyyor bilgilerimiz:

Birinci katman uzmanlyk istemeyen günlük bilgi dili.

Ykinci katman  bilgi uzmanlyk isteyen bilimsel bilgi dili.

Üçüncü tabaka felsefe ve hikmet dili.

Dördüncü ve son kademe DYN.

Din alany birinci katmany ve halky muhatab alyr.

Fakat ikinci katmana gönderme ve üçüncü katmana uyarylarda bulunur.

Bilim analoji ile felsefe metafor ile din mit ile yani te?bih ve temsillerle insany

günlük dilin ötesine götürür.

Yani hakikati /gerçe?i ifade ve ibare ederken kurgulanan hikaye / öykü asyldyr.

 

Öykü,  öyümüz yani rüyamyz ile oyumuz yani reyimiz  ötesinde

bizi görü?ün ve görünü?ün yani rüyetin  üstüne çykaran bir dil aracy olarak

bizi kendimiz için saryp sarmalar.

 

Bir misyona binaen öykü içinde mesajlar ustaca ve sinsice verilebilir.

Do?ru yanly?, yanly? do?ru gösterilebilir.

Gerçek yalan görülebilir, yalan gerçek yapylabilir.

Yyiden kötü diye kaçyrylabilir, kötü de iyi diye yutturulabilir.

Güzel çirkin, çirkin de güzel gösterilebilir.

 

O zaman bize ?u ülküleri gerçekle?tirmek dü?er:

BYLGY, do?ru ve gerçek olmalydyr.

BUYRUK iyi ve güzel bulunmadyr.

Fakat do?ru ile gerçek birbirinden nasyl ayyrt edilecek ?

Bilmek bilmeyi bilmektir syrry açylynca!

+ yani evvel ve ahir ile zahir ve batynyn manasy aydynlanynca.

 

?emada Abdulkadir Geylani Hazretlerinin marifetinin penceresinden

Allam-ül-Guyub’un ilmine bakmaya çaly?tyk.

?ehiden Basîr ve Habiren Sem’i ile Muhiten Alîm ve Latifen Rakîb’in

Ylmini tasavvur etmeye çaly?tyk.

Bizim mecazi ilmimizin temsiliyle onun hakiki ilmine bakmaya aly?tyk.

Elbette bu terazi o sikleti çekmez. Lakin denizin damlasy denizi gösterir.

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 


Düzenleyen osmanziya01 - 21-Kasım-2009 Saat 23:22
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk