Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: ÖLÜM(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: ÖLÜM
    Gönderim Zamanı: 14-Eylül-2010 Saat 09:13

?emanyn çevrimi

 

Ölüm, mümin ve münkir için mahiyeti ayny, algylanmasy farkly bir tabiat olayy-sunnetullah’dyr. münkir için yok olma-hayatyn sona ermesi, mümin için ebedi hayatyn ba?langycy’dyr. Bu nedenle ölüm mele?i kapyyy çaldy?ynda mümin hiçbir endi?eye kapylmadan teslimiyet ve huzur içinde ölur. Münkir ise endi?e-korku ve azap çekerek ölür. Mümin, ölümle birlikte ön hesap gören meleklere beklenen do?ru cevaplary verir ve huzura kavu?ur. Ki  mümin iyilikleri, güzel amelleri ile kabir- berzah aleminde nur içinde yeniden dirilmeyi-ha?ri beklerken, kim ki kendileri ile ileti?ime geçmek ister, o da ilahi izin tahtynda isterse berzah aleminden çykar, görü?mek isteyen yakaza halde veya  uykulu halde iken ileti?im kurar. Münkir ise ölümle birlikte ön hesap gören meleklere beklenen do?ru cevaplary veremez ve azaba-yzdyraba muhatap olur. Ki münkir kötülükleri, çirkin amelleri ile kabir-berzah aleminde zulmette-karanlykta ha?ri beklerken, Kim ki  kendileri ile ileti?ime geçmek ister, onun istemesi ile de?il, ancak ileti?im kurmak isteyenlere ibret-ders-mesaj verilmek üzere nadirattan izin verilir ve ayny ?ekilde görü?mek isteyen yakaza halde veya uykulu halde oldu?u bir syra ileti?im kurabilir. Ölmek fiilinin kabaca manasy münkir için de, mümin için de canly bedenden, can-ruh denen nisbi ?uuru haiz hayat enerjisinin bedenden dy?ary akmasy yani bedenden ruhun kopmasydyr, ki bunun sonucunda cansyz beden-cesed geride kalyr. Vahyi hakikatlerde insanyn ölümü küçük kyyamet, kainatyn ölümü ise büyük kyyamet olarak  belirtilmektedir.

ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 14-Eylül-2010 Saat 09:26

Ölüm konusu ne kadar so?uk olursa olsun, yöntem bilim çerçevesinde tanymlamak  fazla zor olmady. neden derseniz, genç olmady?ymdan olsa gerek... Allah bizim gibi noksany, yanly?y fazla kullarynyn hesabyny kolay görmesi dile?iyle. Bir vesile Ölümü hatyrlatmayy dü?ündüm. ?emada batyn-soyut alt tarafta,zahir-somut üst tarafta; sebep-evvel sa? tarafta,sonuç-ahir sol tarafta olmak üzere;  zytlyk, aynilik ve bütünlük prensiplerini göz önüne alarak yerle?tirme yapmaya çaly?tym. in?allah kavram hatasy olmamy?tyr. Sn.Osman Ziya'nyn tetkiki çok önemli tabii...

Selam ve sevgiler


Düzenleyen kutlu aytug - 14-Eylül-2010 Saat 11:26
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 16-Eylül-2010 Saat 07:23
Selamün Aleyküm,
 
Ölüm deyince önce bir ürker insan, sonra korkar ve sonra tasalanyr.
Oysa daha tablonun ba?ynda bunun yanytyny vermi?siniz; tasalanmaya gerek yok, ölüm biti? de?il ba?langyçtyr. Anlam çerçevesi güzel tasarlanmy?.
 
Yukary  yani zahire yerle?tirilen  cesedin iki tarafynda iki manevi kavram var:
münkir ve mü'min
.
Sol tarafta nefis var o münkir, sa? tarafta ruh var o da mümün.
A?a?yda ve batynda olan ruh etkinli?i var endi?e ve güven..
Burada sa?da akyl solda kalb var.
 
 
nefis      ruh
 
X
 
kalb        akyl
 
Kalbin yerine güven yazylacak aklyn yerine endi?e konulursa çapraz yerle?tirme olur.
  
münkir      mümin
 
X
 
güven       endi?e
 
Burada (x) yerle?tirme yapyldy.
 
 
 
Abicim ?eman ve yazyn ayny pencerede olmady?yndan ayryntyly irdeleme yapmam
mümkün olmady.  Bir gün yapaca?ymyz  anlyk görü?mede ayny sayfada ?ema ve yazyyy toplama i?ini gerçekle?tirmeye çaly?alym.
 
Bu arada ?unu da yazmayy dü?ünüyorum;  konu ölümse durum ?udur:
 
Ya?am (Hayat)
 
(ÇEKYRDEK) dü?üm    ÖLÜM + OLUM    do?um (TOHUM)
 
Tanynç (?uur)
 
Bu ?u demektir, olum ve ölüm her zaman var.
Geçmi?te açylan tohumun gelecekte ölüm meyvesini ve ahiret çekirde?ini veren
bir a?-aç oldu?unu böylecle görebiliyoruz.
 
Burada (+) yerle?tirme yapyldy.
 
Yani El-mevtü Hakkun; demek ölüm geçmi?in vakisi ne gelece?in ihtimaladir.
Ölüm olumla birlikte sürekli ?imdi ve her zaman burada olan bir hakk'tyr.
Geçmi?, ?imdi ve gelecekte olan bir hakikat de?il.
 
An bunu bir anlasak gerisi kolay olacak ama bu namazî hakky "hakk"y zamanî hakikatlarla göz ardy etmekten kendimizi alamyyoruz.
 
Ya?lylar yaptyklaryndan söz ederek, gençler yapacaklaryny dillendirerek ?imdi buradaki bu günden kaçyyoruz ba?ka gündemlerle dolduruyoruz. Üstüne üstlük birde böbürlenme veya tutku Fakat mü'minler hakky ve hidayeti gösteren namaz ile bir derece bu gerçek gündemi güncelliyor.
 
 Allah akibetimizi ve ahiretimizi iyi ve güzel etsin. Amin.
 
 Sa?lycakla kalyn.
 


Düzenleyen osmanziya01 - 16-Eylül-2010 Saat 07:43
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk