YOLCULUK
SUS dizini içindeki dosyalar
Yolculukta olan nedir ?
S-olculuk ya da S-a?cylyktyr.
Olculukta olan olculuk ya da a?cylyktyr.
Olanak olmak ve olmamaktyr, gibi bir söz.
Tümcenin ve sözcü?ün ba?yndaki Y ve S harflerini / arlaryny kaldyrdym.
T, Y, S arlary yollaryn yaryly?yny gösteriyor:
T ary, yolun iki yöne EVRYMSEL ayryly?yny…
Y ary, yolun iki yana DEVRYMSEL ayryly?yny…
S ary, yollaryn kyvryla kyvryla DYRYLEREK ilerleyi?ini…
Göster-geliyor.
Yazylarym açyklamaz anlatyr. Çünkü ba?kasy için yazmyyorum kendime aryyorum. Anlamanyn kolayly?yny bilen anlatymymyn zorlu?undan yakynmaz, çözmeyi yüklenir. Yazarly?yndan yakynan ve bilinenleri okumaktan bykan mü?terilerim ve gelecekteki okurlarym, siber uzayda saklady?ym bu iletilerin ta?ydyklary tablo ve ?emalarla, yolculu?un öyküsünün ne kadar derinde bir gerçek oldu?unu bilerek yollaryny görerek örmeyi ö?renecekler.
A?a?ydaki tabloda iki duruma i?aret eden KTY ar-ad’yny göreceksiniz.
Kozmik tembellik yasasy ve kozmik tekamül yasasy.
Ortadaki T harfi iki hali simgeler; tembellik ve tekamül.
Tembellik atalet demektir, tekamül de geli?me anlamyna gelir.
Biz bu iki yasanyn etkisinin bile?kesi olan bir ÇYZGY izleriz.
Bu çizgi kyvrylan yollarymyzy olu?turur: sinüzodial e?ri.
Yâ Sîn.. hitaby do?ru yolda olan bu e?riyi göstergeler.
Dalgalanmayy gösteren bu kyvrylma evrensel ilerleyi?i gösterir.
Siz her olayyn ve her yolculu?un bir titre?im oldu?unu söylesem abarty yapmy? sayylmam. Zeminin sarsylmasyndan zamanyn salynymyna kadar her yenilenme ve yinelenme frekanslarynyn syralanmasyndaki DE?Y?YMY ve yazylymyn donanymda gösterdi?i ara yüzlerin anlamyny okumak istiyorsanyz yaz ve ky? ysy de?i?imleri ile gece ve gündüz y?yk de?i?imlerini anymsamanyz yeter:
De?i?meyen tek ?ey her ?eyin de?i?imidir. Bunun adyna olanak deriz.
Tanry ?ey de?ildir ve bu yüzden o de?i?mez. (x)
.
O zaman bizim de?i?mezmi? gibi davranmamyz, benimizi salynmaz ve sarsylmaz saymamyz, kendimizi bitmez ve tükenmez sanmamyz da neyin nesi ?
Emanete ihanet etmek… maly götürmek, dünyayy sahiplenmek.
Taleb-i ebediyet, a?k-y beka, tekrar-y gaflet ve gabavet, tecdid-i ülfet ve ünsiyet, galat-y nefs, vehm-i akyl, hülya-y emel, hayal-i amel… be?eri ve insani yapymyzyn iradi ya da gayry irade i?levleri bize özgürlükle birlikte SONSUZLU?U dayatyr ve aratyr, istetir ve gerektirir.
Var my böyle hem özgürlük ve hem de sonsuzluk bally kayma?y ?
Ateist dindara sormu?, Peki ba?syz ve sonsuz bir Tanry var kabul. Fakat bu Tanry sana ve bana sonsuzluk vermiyor. Kullu?unu sürdüre bilir misin ? Demi?: Cennet ve cehennem olmadyktan sonra neden yorulayym ki!
Aslynda dindar cennet ve cehennem için kulluk etmez.. etse idi.. onun Tanrysy ya odun ya da ödün olurdu. Kullukta asyl ödül, Tanry’ya olan inanç , güven ve ba?lylykta olan onurdur. Bu onur u?runa yapty?y i?teki ürünü yani AMELY ise onun cennet ve cehennemini belirler.
Tanry-tanymazyn, YMAN temeli olmady?yndan onun bu AMEL yüksekli?i de yoktur. Ymany olan kimse hiçbir iyi ameli de bulunmasa yapty?y kötülü?ünün kar?yly?yny gördükten sonra cehennem ya?antysyndan elde etti?i YLYM ile yeni bir YHSAN binasy kuracak ve bu yapyyy YHLAS y?y?y ile aydynlatacaktyr. Yman, ilim, amel, ihsan ve ihlas hepsi ?ÜKÜR ?ekerinin katmanlarydyr.
Y?te biz ?akyr ?akyr i?leyen bu ilerleyi?e yolculuk diyoruz.
Kyvryla kyvryla akan derede olan deyi?imi ve de?i?imi de budur.
Size kozmik tembellik yasasyny anlatacaktym.. süre kalmady.
Size kozmik tekamül yasasyny anlatacaktym.. süre kalmady.
Size hatt-y medd-i istifade çizgisini açyklayacaktym.. vakit bitti.
Size hatt-y amed-i istikmal çizgisini açyklayacaktym.. vakit bitti.
Tembellik ve yararlanma çizgisinin YATAYI ile tekamül ve yetkinle?me çizgisisinin DYKEYY’nin bile?kesi olan dalgalanan SIRAT bize ?u resmi verir:
S. yra T.
Kyvrylan yraklyk ve ilerleyen uzaklyk sonunda biz i ?u yol ayyrymyna getirir, bize ?u seçimi yaptyryr, bununla ?u yenileni?i yineletir. Nedir bunlar ? Y.. ve T..
< ve >
Ya sol yola gideceksiniz ya da sa? yola gideceksiniz… Y…
Y?te size önerim: ne soldan geriye sapyn, ne de sa?dan geriye dönün dosdo?ru ileriye gidin. T…
Daha do?rusu sola da dönebilirsiniz, sa?a da dönebilirsiniz görü ve duyunuzla kurabilirde kyrabilirsiniz, iyi yapabilirsiniz kötüde yapabilirsiniz, günah ile kaybedebilirsiniz, sevap ile kazanabilirsiniz, fakat asla geriye dönmeyin.
Sa? ve sol yön de?il yandyr. Kyvrylan çizginin dalgalanmalarydyr. “S” aryny dikey de?il de yatay çizdi?inizde olu?an sinüzodial e?rinin ilerleyi?i ve gerileyi?i ise asyl YÖN’ü gösterir. Nasyl SA? ve SOL yanlary varsa öyle de iki yön vardyr YLERY ve GERY. Ylerlerken ya düz bir ?ekilde öne do?ru ilerlerseniz ya da çok mecbur kaldy?ynyzda ya da gerek oldu?unuzda nadiren arkaya do?ru götün götün gerilersiniz.
Bu maddi ve fizik olay ayny ?ekilde manevi ve psik olarak ta gerçekle?tirilir.
Üstad bunu sa?’daki mazi ve sol’daki ati olarak göstergeler.
Sa? geçmi?e ve geriye bakmaktyr. Sa?ymyzda do?um vardyr.
Sol gelece?e ve ileri bakmaktyr. Solumuzda ölüm vardyr.
Ne garip tecelli.. solcular genellikle do?uma bakar, sa?cylar ölüme.
Müslüman hem do?umu ve hem ölüme bakar.
Be?ikten mezara kadar BU GÜNÜNÜ ilim tahsil ederek GEÇYRYR iken hem ölmeyecekmi? gibi dünyaya çaly?yr hem yaryn ölecekmi? gibi ahirete yatyryr.
Bu günün de?i?ti?ini ve geçti?ini hiç unutmaz.
Ancak geçmi?e ve gelece?e kalycy ve yararly i?ler byrakmayy hep anymsar.
Onlardan biri olarak olmayy ve ölmeyi diliyor ve diyorum ki
Bizler ?u im de ve bu ara da kalmaktayyz:
KO?ULLAR
nesneler
Gelecek YARIN BU-gün-DE DÜN geçmi?
Kimseler
KURALLAR
Zahirindeki ve üstündeki evren ko?ullaryndan kurtulamady?yn gibi batynyndaki ve altyndaki toplum kurallaryndan kendini syyyramazsyn.
Gece yata?yma yatmaya mahkum oldu?um gibi ve gündüz de i?ime gitmek mecburiyetindeyim.
DÜN ki?inin babasynyn, anasynyn, abisinin, kendinin ve karde?inin DO?UMU oldu?u gibi YARIM babasynyn, anasynyn, ablasynyn, kendinin ve karde?inin ÖLÜMÜ olacaktyr. Yaz güze ve ky?a yer verdi?i gibi gerisindeki gündüz de ak?ama ve geceye de?i?ecektir. Sa? sola gidecek, gelecek geçmi?e dönecek ve biz de ister istemez BU GÜN DE ilerleyece?iz.
Ancak giderken neleri takdim neleri tehir edece?iz ?
Kimileri hatyrlayaca?yz, kimileri unutaca?yz.
Unutma, tanydy?yn ve bildi?in kadar de?il
andy?yn ve anymsady?yn kadar eylersin.
Ve bu gün yapty?yn kadar ilerlersin.
Niçin bunu görmezde hep hayaty görerek ve do?umu giderek geriliyoruz.
Bo?una gerileme ve gerileme karde?im..
YYNELENEN gerçe?i gör ve YENYLENEN ileriyi ör.
Bir de?erli arkada?ymyn dedi?i gibi; Allah’y tany, kendini bil ve de?i?imi kavra.
Allah sizi ve bizi sözü duyan ve en iyisine uyanlardan etsin.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
(x) Vacib-ül Vucud Allah, de?i?en zaman ve mekan kadrosunun üstün’de, olanaklaryn ötesin’dedir. Vahid-i Ehad Rabb, dememizin örtüsüne nazil olan dillendirme örgüsüyle tenezzülen bizimle konu?ur Nazm-y Sahih-i Kitab’yn bu nakli, salih akyl ve selim kalb ile SIRAT-y müstakimi buldurur ki Lisan-y Salim YLYM bu i?te bizim en ba?at yardymcymyzdyr
|