Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: üç gömlek(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: üç gömlek
    Gönderim Zamanı: 02-Aralık-2010 Saat 07:02

 

 

 

 

 

ÜÇ GÖMLEK

 

Genelde üç kat gömlek giyeriz..  don ve atlet,  gömlek ve pantolon  ve üstüne çeket / redingot / riding coat.  Çyplakly?ymyzy gideren bu örgülü örtüler ayny zamanda bizi kuma?y ile sycak ve so?uktan korur ve yine ayny zamanda i?lemeleriyle süsler. Bu üç gömle?in üç fonksiyonuna kar?ylyk hepsinin dördüncü bir i?levi daha vardyr; yer yüzündeki can-ly ve can-syz varlyklar  ya da us-lu ve us-suz canlyklaryn bize hizmet etmekte oldu?unu göstergeler... Ymamy Nursi’nin (R.A) tabiriyle yer yüzü halifesinin üniformasydyr bu giyseler. Biz de bizim gibi olanlara i?imizle ücretle hizmet ediyoruz. Y?te üç kat giysi,  bu hizmet yarary ve ?u ücret çykarynyn göstergesidir.

 

Ancak elde edilen her hangi bir hizmet verilen ücretlerin çok çok üstündedir  ve ya da yüklenilen külfet verilen ni’metlerden de  çok çok daha büyüktürler. Sanki bir insana bir DÜNYA kadar masraf yapylmaktadyr. Sanki bir insany bütün bir uygarlyk beslemekte.. sanki bu ki?iyi bütün bir tarih desteklemekte… Çünkü bu ni’met ve hizmet örtüleri  kainat tarlasyndan derilmekte, insanlyk tezgahynda dokunmakta medeniyet çar?ysynda i?lenmektedir.  Acaba biz onlaryn efendisi miyiz, kralymyyyz  ?  Yoksa onlar my bize acyyyp bizi doyurmakta oldu?u gibi giydirmektedir, kölemiyiz ? De?il. Sadece Emaneti Yüklenen KUL olarak arzyn Halifesi’yiz.  Y?te dördüncü Üniforma ve redingot i?levi, gömleklerin  üç fonksiyonunun (örtme, koruma ve süsleme) sundu?u ve sergiledi?i güzelli?i ve iyili?i hatyrlatyr.

 

Biz bu iyilik ve güzelli?i hakk edecek ne yaptyk ki onlar bize verildi ?

 

Bu hakikati sorgulamanyn ya da iyice anlama ve anlatmanyn gerektirdi?i sorgulamayy ve yanyty verme bana kor gelebilir. Hazyr soruyu ve kolay yanytyny versem bunu özümleme de zor gelebilir. O zaman bu gömlek gerçe?inden yola çykarak bir benzetme ile konuyu ba?ka ve ilginç bir alana ta?ymak istiyorum.

 

Bizler yokluk tenimizin üstüne var olu?larymyzda bir biri içinde üç gömlek giyiyoruz ve böylece bu özümüzün var olu?uyla görünür hale geliyoruz.. bu üç kat olarak örgüleyen ve dokuyan  gömleklere kedi, cedi ve redi adyny verdim.

 

Kedi, nereden atarsan at dört ayak üzerine dü?en bir hayvandyr.  Allah ona öyle bir esneklik ve kyvraklyk vermi? ki bu müthi? kabiliyeti ile her durumda dengesini koruyarak hareket edebilmektedir. Y?te insanyn ilk gömle?i olan KEDY de böyle esnek, kyvrak ve hyzly hareket eden bir var olu?tur. ?imdi onun ?emasyny veriyorum:

 

?ekavat    ARD       Saadet

 

TEKER

 

Kizb           ÖN         Sydk

 

Ynsan nasyl davranyrsa davransyn, nasyl ya?arsa ya?arsa ya?asyn, nasyl görürse görsün, nasyl bakarsa baksyn mutlaka ya kâzib yani yalancydyr, ya da sâdyk yani  do?rucudur. Yalan ile do?runun arasy olur mu ? Olmaz. Fakat yalana siyah do?ruya beyaz derseniz gride vardyr. Y?te zaten bize yalanymyzy göstermeyen bu ara durum ?u gri konumdur. Ve ön teker nereye giderse ardyndaki teker de oraya gider. Ynsan arabasynyn dümenini sydk tarafyna çevirirse, saadete gider. Kizb tarafyna çevirirse ?ekavete gider. Yani insan do?ru söyledikçe iyili?i bulur, iyilikte onu cennete götürür. Yalan söylemeyi sürdürdükçe ?erre “do?ru” yol alyr do?rulu?u dahi “e?ri” görmeye ba?lar ve ve do?ru diye gitti?i e?ri yolun sonunda ?ekavette yer almaya ba?lar. Y?te bu kedi’mizi görecek bir uzunca dedi kodu ba?latmak isterdim ama bu kedinin dört aya?ynyn durumunu, devimini, yerini ve hyzyny betimlemeye düz yazy  müsait de?il. Bu yüzden hemen onun üstünde yer alan cedi’mize geçece?im.

 

Cedi, bizim tüm türümüzde ve ceddimizde dahi bulunan bir var olu?tur. Belki hayvanlarda bile bulanan bir özellik. Ynsan ciddi olmak ister.. ama ne kadar ? Bir müddet sonra bu ciddiyetten, bu tutkudan, bu tutukluluktan kedi de sykylyr i?i ?akaya vurur, kendini heyecana tutturur ve bir de bakmy? ki tam co?kunun içinde  ya?amyn tadyny ve geçicinin sevincini payla?maktadyr. Artyk sakin ve dikkatli durum yerini, co?kulu ve gev?ek devime terk etmi?tir. Dikkat ve heyecandyn bahs ediyorum. Dikkat varsa, heyecan yoktur, heyecan varsa dikkat yoktur. Yani dikkat ve heyecan.. bu ikisi ayny anda birlikte bulunamaz. Bu ikisinin ortasy olur mu olmaz my ? Olabilir belki. Ancak kendi deneyimlerim bunun gerçekle?tirilemeyece?ini gösteriyor. Gerilirsin fakat bir müddet sonra yorulursun ve gev?ersin. Bu gev?eme sonucu dinlenirsin ve ancak bu suretle yeni bir gerilime geçersin. Y?te bu ciddiyetin dinlenme ve tembelli?ini, gev?eme ile yykymyny birbirinden ayyrtan ölçüt nedir ? Ya da gerilmeyi me?ru kullanan ve dinlenmeyi hakly kylan kriterler ne olmalydyr ? Bunu içimizdeki iki Kozmik Yasanyn  analizine ba?lydyr. Deneyimlerim gösteriyor ki kozmik TEMBELLLYK yasasy ile kozmik TEKAMÜL yasasy iki elimiz gibi  gerçek olup kesilip atylamaz. Elbette gerçek benim deneyimlerinden ibaret de?il ve YKY KEZ bildirilen ve yinelenen  “inne-mea-elusri-yusren” hakikati var.. ve bu iki zorluk ve kolaylyk birle?tirilebilir… Fakat psikolojide dikkat dalgalanmasy denilen bir olay var. Göz bir obje bir fon üzerinde nöbetle?e gidip gelerek yo?un ve kesif  bir dikkati sürekli ve devamly gösteremez.

 

Cedinin ciddiyeti söz konusu oldu?unda buna benzer ba?ka bir durumumuz daha var: Aks ve Hads. Bu nöroloji de reseptör sinir ile motor sinirin durum ve devimlerinin kar?yly?ydyr. Uyarandan bir etki(signal)  alan SYNYR  buna bir tepki (stimulus)  verir. Alycy sinir ve hareket sinir yapysy  ile bu yapylaryn ortaya koydu?u etki ve tepki i?levi cedinin bir ba?ka yönü.  Örne?in aç olanyn gözü bir yiyecek görünse  çaresiz ise eli ona uzanyr. Bunun gibi zeka bir hads ile durumu kavrady?ynda, e?er gerekiyor ise, el ona yapy?arak yanyt verir. Y?te bu tutu? ahz u kabz, bu empuls ve tesir, bu aktivite ve eylem cedi’ nin di?er tarafydyr. Yani ciddi bir eylemde bu heyecan ve  dikkat ile hads ve aks, dörtlüsü birlikte çaly?yr. Bu don ve atleti kedisi üzerine giyilen pantolon ve gömlek cedisidir. ?imdi bu cedinin  diyagramyny yapalym:

 

Aks             x         Dikkat

 

 

MEKER

 

 

Heyecan       x         Hads

 

Kedinin kalbine TEKER, cedinin kalbine de MEKER yerle?tirdim. ?imdi redinin kalbine SEKER yerle?tirece?im.

 

Kedi ve cedi üstünde olan REDY hakkynda merakta byrakmamak için hemen mahiyetini söylece?im.. irade.. reddeden ve kabul eden irade. Mütereddid ve mütemerrid olan irademiz. Mei?et ve manty?ymyzyn babasy, iktidar ve ihtiyarymyzyn dedesi olan muradymyz ki arzu ve talep onun DY?ER çocuklarydyr. Çocuklaryndan ba?ka bir çift, hükm ve haml’dir. Çocuklaryndan ba?ka bir çift, maksad ve azimdir. Ba?ka bir çift, tercih ve tergibdir. Yrade öylesine do?urgandyr ki bir a?acyn dallary gibi tüm var olu?umuza yayylmy?tyr.

Ömrüm bunlaryn resmini çizmekle geçti, geçiyor.. hala bitiremedim.  Aslynda bir “insan” çok kalabalyk bir ailedir. Y?te bu ailenin belki kabilenin belki milletin atasy YRADE’dir.

 

Yrade’nin kalbinde SEKER var.. felsefe, siyaset, ticaret ve sefahet gibi müskiratlary içer ve esrik hale gelir. Bunun görsel ve i?itsel dünyanyn temas ve tema?asy ile sarho?u oldu?unu bu yüzden onun fikir ve zikir ile ayyltylmasy gerekti?ini söylesem.. diyeceksiniz ki sen ne zaman ayyktyn ki senin gibi bizimde esrik oldu?umu söyleyebiliyorsun?  Fazla ileri gitmeden ?unu söylesem yeter: Hiss-Hass/Hal-Kal/Haz-Kaz katmanlarynyn karanly?y ba?ymyza örülmü? bir çorap ya da kelimize konulmu? bir sepet de?il midir ?

Bu karanlyklar içinde gördü?üne açyk ve seçik olarak nasyl emin oluyorsun ?

 

Y?te böyle kesrete mübtela hal ve fakat ayny zamanda  vahdete meftun kal’dir. Önüne dünya denilen imtihan meydany açylmy? ve ukba denilen müsabaka kulvary kurulmu? bir aya?y hal bir aya?y kal olan ATLET.. “I am ready” diyerek halini hazyrda ve kalini  hatyrda bulur. O maziye/ geçmi?e  bakarak vücudu fark eden yani ayyrt eden rasattr ve ayni zamanda atiye / gelece?e bakarak kyymeti kadr eden yani de?er veren  rabastyr.  

 

Hal ve kal’i olan  hatyr ve hazyr..  bir de rasat ve rabas eden fark ve kadr.. bu sekizli  ganyan ko?usunun resmini  çekmeyi yöntembilimsel analizi dil haline getircek sizlere byrakyyorum. Sizde zamana havale edebilirsiniz.  Hali-hazyrda yani ?imdi-burada bulunan ve kedi ve cedi üzerine jokey gömle?ini giymi? atletin yani REDY dedi?im iradenin diyagramyny verece?im:

 

Debr         x        Derb

 

SEKER-Y YRADE

 

Dekr           x       Derk

 

Yukarydaki dört terimden belki hiçbirisi size tanydyk gelmeyebilir. Ancak kullanymlaryny görünce en az birini tanyyacaksynyz. Derk, idrak eden müdrikenin i?idir. Debr, idare olan müdürün i?idir. Debr, terbiye eden mürebbinin i?idir. Bu ÜÇ sözcü?ü kök olarak yazarsak: D-KR, D-BR, D-RB… Dördüncüsün ne siz sorun ne de ben söyleyim: DEKR… Uydurdu?umu sanmayyn.. Kamer süresinde en çok tekrar edilen üç kelimeden biridir:  Ysr… Zkr… Dkr… ayetin mealine bakarsynyz onu “Dü?ünme” olarak tercüme edildi?ini görürsünüz. Fakat hangi  çeviri göstergeyi bitirir ki ?

 

Size yardymcy olmasy için yukarydaki metni yorumlu olarak çevirirsem ?u diyagramy elde ediyorum:

 

 

 

 

 

 

Önleme           x        Ö?renme

 

ESRYK YSTENÇ

 

Önemseme   x       Önerme

 

 

Bir yyl önce gelece?i iradeyi verip geçmi?e DE  idraki verirdim.

 

Riddick günlüklerinde iyiden kötü, kötüden iyi çykarylma dy my ?

 

 

 

?imdi redinin bu dört kö?esini açmak.. böylece sekeri açyklamak için ne benim anlatmaya vaktim kaldy ne de sizin anlamaya takatiniz kaldy.. süre bitti ama iradelerimiz yine meydanlarda ko?mayy ve kaçmayy sürdürecek… Yalnyz dikkat edelim.. sekerin tutkusuna hazer edip.. mekerin co?kusuna hazyrlykly olarak tekerin ?ekerine müteyakkyz davranalym ki atyny bizi zehirli ballarda otlatmasyn…

 

Sa?lycakla kalyn.

 

 

 

Not: Kedi’nin ed’sinin arasyna “N” harfi koyarsanyz “ke-n-di” olur.. n harfi de nefsi remz ederse  atylan bu de?i?kene  “en” uygun de?er,  bu atama olur.  Aslynda nefis edi ile büdü’dür. ?eker kyz kendi, aslynda edidir. Bu ?ekerin bir de müte?ekkiri olacaktyr ki TE?EKKÜR.. te?ekkür ne zaman küfre dönse kararyr. Elbette önce solar sararyr fakat akybet ?ekavete gidecekse akylly olmak onu  nankörlü?ün körlü?ünden kurtarmaktyr. K-----  bu ok’a dikkat edin. Kedi hep sola gider. Sa?’a döndürürsen bu seferde hep sa?a gider.. typky teker gibi.. i?te son beden arabasynyn ?oförü olarak bana ve sana  onu sa?a sola saptyrmadan, solu ve sa?y yol edindirmeden, yemini ve ?imali yön edindirmeden, sa?dan ve soldan geriye döndürmeden,  hep ileriye,  hep yolun istikametinden ileri götürmek dü?üyor.

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk