ÖZ-NE ?
OZNE dizini içindeki dosyalar
?emalar ka?yda çizip, hatlardaki / çizgilerdeki tablolary görüp (*) , tablolardaki resimleri bilip, resimlerdeki / çizgelerdeki anlatymlary anlayyp, anlatymlardaki anlamlara inanyp bilgi ve buyruklaryn ötesindeki do?ru-luk, gerçek-lik, iyi-lik, güzel-lik, yetkin-lik ve yüce-lik adlarynyn ve syfatlarynyn özünü ve kökünü aramak ve bulmak her ?eyden önce KURAMSAL bir i? olan de-y-i?’tir.
Özgürlü?ü kural-syz, sonsuzlu?u ko?ul-suz, özgünlü?ü e?-siz ve özde?li?i benzer-siz olan Gerekli Varlyk ve Bir Tek olan Allah’y tanymak, bilmek ve sevmek bu kuramsal anlama ve inanma u?ra?laryndan ba?ka kuramsal olmayan EN BA?TA NAMAZ OLMAK ÜZERE yapyp etmelerimizdeki kylmalarla ortaya çykan deneyim ve kazanymlarymla canlanan ve dirilen bir var olu?tur.
Çünkü dil ÇOK YÖNLÜ VE YANLI diri ve canly bir yok ölü?tür.
Dinin var olu?u ile dilin yok ölü?ü.. dü?ünceyi içeren görme, bilme, anlama ve inanmanyn, “yokluk yoktur varlyk vardyr”, demek olan LA YLAHE YLLA ALLAH kelime-i tevhidin açylarak biricik ve tekil varly?ymyzyn ortaya çyky?ydyr.
Dü?ünce, dünya, dil ve din.
Bu arada ortaya çykan hikmet ve san’at ile funun ve hukuk etkinlikleri kat kat açylyrken bizler de adlarymyzy, görerek-bilerek-anlayarak-inanarak, adymlaryz.
Bu arada
Yokluk vardyr,
Varlyk yoktur,
Diyenlerde ortaya çykabilirler.
Küfür ve ku?ku do?uran ve çykaran anlam ve anlatymlarla ba?a çykmak insanyn asyl evini ve e?ini bulma hususundaki synavy ve yary?ydyr. Bu u?urda sav-a? ve bar-y? insanyn yalancylyktan kurtularak dürüstlü?e sarylmakla yokluk üzerine giydi?i kedi, cedi ve redi gömlek ve elbiselerinin hakkyny vermesidir.
Hadi kolay gelsin.
Allah yar ve yardymcymyz olsun.
Allah ahiretinizi ve akibetimizi güzel ve iyi etsin.
Amin.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
(*) Gör’meden ba?ka “göz”ün kör, kor, giz olmasy da var. Görmenin basardan ba?ka cisim, ziya ve dima? ko?ullary da bulunur. Bu ?öyle diyagram edeyim:
Cisim Göz
GÖR
I?yk Beyin
Elbette bu BU DÖRT ko?ulun da ko?ullary var. Ko?ullaryn ko?ullarynyn ko?ullary da vardyr elbette. Varlyklary ve olaylary, olgulary ve yasalary, araçlary, ve dolayymlary, etkenleri ve etmenleri, nesneleri ve kimseleri böyle ba?laya ba?laya, ko?ullandyra ko?ullandyra dörtleye dörtleye, çiftleye çiftleye KESRETE BYR VAHDET VERMEK ÜZERE nerede kadar gidersiniz gidiniz sonunda görme bilmede, bilme anlamada ve anlama da inanmada son bulur. Bu konuyu bilgi katmanlary ve dil düzeyleri konusunda anlatmy?tym. Burada belirtmek istedi?im husus ko?ullardan-etmenlerden biri yoksa sonuç olu?maz. Örne?in cisim olsa bile y?yk yoksa göremezsiniz. Örne?in gece cisimlerin varly?yna ra?men onlary göremezsiniz. I?ykly cismin varly?yna ra?men göz bulunmamasy ya da ve gözün duyum e?i?i synyrlary dy?yndaysa göremezsiniz. Örne?in mor ötesi ve kyzyl ötesi y?ynlar yayan cisimleri gündüz bile göremezsiniz ve onlara kar?y körsünüz.
Göz beyine ba?ly de?ilse göremezsiniz. Foto?raf-göz makinesi de?il beyin-göz görür.Cisim y?yn yaymyyorsa göremezsiniz. Beyin de?il ruh görür-bilir-anlar- inanyr.
Yani nesne ve kimse yoksa öz-ne’ de yoktur’ mu ?
Sahi öz-ne’dir ? Bunu görme de?il “bilme” ile çözersiniz. Bazylarynyn akly beynine ve beyni bedenine ve bilmesi görmeye indi?inden dolayy GÖRMEDY?Y varlyklara yoktur damgasy vurur! Demek görmenin ko?ullary gibi bilme, anlama ve inanma üzerinde örgüler ve örtülerle dolu perdeler var.
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|