Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: DAVA( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: DAVA Gönderim Zamanı: 04-Mayıs-2011 Saat 22:58 |
|
|
ahmet
|
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 04-Mayıs-2011 Saat 23:02 |
Slm De?erli Karde?im Osman Ziya’ya önemli mazeretlerimiz dolaysyyla özür borçluyum. Kusura bakmasyn, kafamyz sakin olmadykça tefekkür melekemiz i?lemiyor. Yinede i?ledi?i kadaryyla yöntem bilim davasyna katky sunaca?yz. Gerçekten bir davayy kabul ve tasdik etmek, Evet! Demekle olmuyor. Ona az veya çok katky vermek gerek… Dava, adli ve fikri olmak üzere iki farkly anlamy haiz bütüncül bir kavramdyr. Adli davalar; bilindi?i üzere hakim kovu?turmasyna göre gerçe?in, suçun belirlenmesi amacyna yönelik davalardyr. Fikri davalar ise fikir-dü?ünce adamlarynca ortaya konulan gayesi-amacy belli yanly? veya do?ru hedeflere yönelik davalardyr. Bu davalar, ferdi-ki?isel olabilece?i gibi toplumsal-sosyal da olabilir. Ayny ?ekilde özel mahiyeti olabilece?i gibi genel, her kesi ilgilendirir özellikte de olabilir. Dava sahibi olmak için her ?eyden önce inanmak gerekir. Ynanmaksyzyn dava sahibi olunmaz. Ayny ?ekilde belirli pratik-uygulama prensiplerine dayanmaksyzyn dava olu?maz. Hak-ulvi davalar, kalbi duygularla, batyl-sufli davalar ise nefsi duygularla kabullenir. Hak-do?ru davalar, çözümleyici özellikte, batyl-yanly? davalar ise dü?ümleyici özelliktedir. Yani biri problemleri çözer nitelikte, di?eri problemleri artyran-dü?ümleyici niteliktedir. Davalar, her ne olursa olsun insana ya?ama sevinci verir. Yukarydaki ?emada görülece?i üzere dü?ey koordinat ekseninin alt tarafyna davanyn fikir-dü?ünce ve inanç yönü, üst tarafyna ise prensip ve pratik-uygulama yönü yerle?tirilir. Yatay eksenin sa? tarafyna davanyn yanly?-batyl olabilece?i, yatay eksenin Sol tarafyna ise davanyn do?ru-hak olabilece?i hususu belirtilir. Ki en alt sa?-sol kö?elere davanyn özel ve genel olabilece?i, en üst sa? ve sol kö?elere ise davanyn ki?isel ve toplumsal nitelikte olabilece?i hususu belirtilir. ?emanyn merkezine davanyn en önemli hususiyeti, ya?ama sevincinin yegane temel güç kayna?y oldu?u hususu, hayatyn amacyny ve hedefini ortaya koyan bir fikir-dü?ünce-inanç oldu?u hususu i?aretlenir. Di?er dikey ve çapraz eksenlerdeki kutucuklara da, davayy dört dörtlük tanymlatacak alt kavramlar yerle?tirilerek, dava kavramy, bütüncül bir tanymla açyklanmy? olur.
Sevgi ve saygylarymla Düzenleyen kutlu aytug - 04-Mayıs-2011 Saat 23:09 |
|
ahmet
|
|
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3438 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 05-Mayıs-2011 Saat 18:33 |
A.S. De?erli Abim, Mazeretiniz olmasa bile özür borçlu de?ilsiniz ve ba?kalary siz ve Fatma ÇAKIR karde?im gibi onda biriniz kadar katky verseydi yöntembilim ?imdi bulundu?u yerden çok ileride olurdu. Ama herkesin ve her ?eyin bir nasibi var ve zamany gelmeden açykmaz ve açylmaz. Dava konusunda ?emanyz evvel ve ahir ile zahir ve batyn konusunda ilkelerine uyuyor. Ancak bu adlary verilen EVVEL ve AHYR ile ZAHIR ve BATIN, analitik düzeme nasyl yerle?tirilecek ? Y?te tablonuz da benim bu YERLE?TYRME ilkelerime uymakla artyk bu ilkelerde benim olmaktan çykyyor ve ortak bir protokol haline geliyor ve bir dil olmanyn imkany ba?lyyor demektir. ?emada özel-genel ayyrymyna paralel ki?isel ve toplumsal ayyrymyr?r YATAY çizgide sa?ly ve sollu yerle?mesini bende onuyorum, yapyyorum. Bunu sizde yaparsanyz ki bu ?ema ile yapyyorsunuz artyk bu konuda beraber baya?y mesafe almy?yz demektir. Keze fikir ve dü?ünce ile pratik uygulama dikey ekseni de ayny ?ekilde.. somut olan yukaryda soyut olan a?a?yda.. bende böyle yapardym. Daha do?rusu öteden beri öyle uyguluyorum ve sizde bu uygulamaya katylyyorsunuz ve bu bizim sözle?memiz oluyor ve böylece bir kural do?uyor. Ben batyl ve yanly?a sola yerle?tirirdim siz sa?a yerle?tirmi?siniz.. burada ayryly?ymyz var. Fakat sizin bu ayrylyktada bir hikmetiniz ve bir gerekçeniz olmaly.. biz önce öncü sonra sa?cy oldu?umuzdan olumluyu sa?a yazarak ba?latyyoruz. Fakat sa?daki dü?ümleyici olumsuz ve bunun altynyda yanly? ve batyl yazmy?synyz belki bundan dolayydyr. Ve bunun kökeninde düz yazynyzyn içeri?indeki hukuki ve ki?isel davalar olumsuz ve fakat fikri ve umumu davalar olumlu niteli?i olur “dü?üncenizin” de bulunabilir. Fakat yukaryda dü?ünülenin aksine olumlu ki?isel hukuki davalar gibi olumsuz umumi fikri davalar da bulunamaz my ? Ben bu iki tarafy da olan durumlary + ile de?ilde X ile çözüyorum: ?öyleki: DÜ?ÜMLEYYCY ÇÖZÜMLEYYCY ULVY SÜFLY Bu çarpyly yerle?tirme ile dü?ümleyi olan süfli sol aks, çözümleyici ulvi olan sa? aks haline geliyor. ?imdi bu olumsuz sol eksen ile olumlu sa? ekseni ?öyle gösteriyoruz. DÜ?ÜMLEYYCY ÇÖZÜMLEYYCY Olum-suz X olum-lu ULVY SÜFLY Böylece iki ayry renk halinde iki ayry durum göstergelenmi? oluyor. Bir de bu iletinin dizini içinde bilgi kabilinden ve gelece?e intikal niyetinden dava ile ilgili ?emalar yaptym. Bu ?emalarla önce bir dünya kurdum ve bu dünyanyn için davadan davete, iddiadan duaya kadar bütün yanlara y?yk tutacak bir zemin olu?turdum. Burada dosyalardaki tablolarda DAVA (sav) ?u ?ema /diyagram halinde gösterilmi?: (AYAD) TANIK (KANIT) (SEM’) DAVALI ----------- SAV ---------- DAVACI (BASAR) (FUAD) YARGIÇ (YARGI) Bu diyagramda “ayad” yani ellerin kullanymy olan byrakty?y eserler olan kanytlar “fuad”a yani gönüle yansymakta ve oradan dan bir yargy çykarymy yapylmaktadyr. Yargylama Süreci burada görülen DYKEY (kanyt-Yargy) ve YATAY (davacy ve davaly) yanlar tarafyndan gerçekle?tirilmektedir. Burada anlatylan HUKUKY davalarda söz konusu makamlardyr. Bu savyn yani davanyn bir SÖZ’ü vardyr ve bu söz yargy halinde ortaya çykarylacaktyr. Ama önemli olan bu i?in ÖZÜ’dür. Yani dava sadyk veya kazib olmak ya da bu özden dolayy davayy kazanmak veya kaybetmektir. Biz yöntembilimsel analiz olarak bu hukuki ya da fikri davalaryn içeri?i olan söz (kazanan ya da kaybeden) ya da ki?isel olan ÖZ (do?rucu veya yalancy)kysmyna de?il TÖZ kysmyny bakyyoruz. Kazandyracak do?ru bur yargylama makenizmasy nasyl olmalydyr, sorusuna yanyt aryyoruz. De?erli Aytu? Bey, Bilirsiniz bir dava birden bire parlamaz.. belki biz bu ate?in alev aldy?yny bile görmeyece?iz. Ortaly?y yangyn yerine çevirecek bir davamyz yok fakat insanlar eseri olan i?leri görür, anlar ve dinlerler onun için bu örne?i verdim. Güne? bütün gün dünyayy ysytyr ve y?ytyr fakat ço?u insanyn haberi bile olmaz.. haberi olanlarda dikkat ettiklerinde bu ysytma ve aydynlatma kyymet ve nimetini görür ve bilirler. Fakat bir tozu dumana katan bir fyrtyna esti mi herkes havaya kötü oldu eder. Biz y?yk (NUR) ile u?ra?yyoruz fakat bunu ate? (NAR) ile nazara veriyoruz. Çünkü seyrin syrryndan habersiz “sin”eler için bu sin ve nun gizemini “dava” ayan ve beyan olduktan sonra görecekler. Davaya selam, yola devam. Sa?lycakla kalynyz. Osmanziya Sa?lycakla kalynyz.
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |