YSLAMYYET
TAM dizini içindeki dosyalar
Selamün Aleyküm,
Epeydir yazy yazamyyorum.. günlük me?galeler kadar kitap çaly?malarymyn da etkisi var.. ve en önemli neden ise TEMBELLYK.
Farsça ten-perver’likten geçmi? bir sözcük.. lügatta ö?rendim ki ben onu Türkçe sanyyordum. Ten-sever’ler genelde tombul olur.. aslynda tombul olduklary ve hareket zorlu?u çektikleri için atyl gibi görünürlerse de kilolu olduklary halde cevval nice hareketli insanlar var.
Dün üç tel saçymyz var bizim.. yani yöntembilimsel analizi kullanarak ?EMALI yazy yazan arkada?yz. Biri Kutlu Aytug, biri Fatma Çakyr biride Osmanziya.. Ak?am uzun süre sesini duymady?ymyz Çakyr karde?imle konu?tum Yn?aallah haftada bir yazy yazacak.
Yslamiyet üzerine çe?itli modellerim oldu.. insan üzerine ilim üzerine oldu?u gibi.. ilim imana insan ise islama do?ru kodlanmy?tyr. Yani ilim ve insan ar’dyr, iman ve islam ise ad’dyr. Demek dava, ar’yn ad’laryny bulmasydyr.
Bu iletinin dizini içindeki tablolary belki yarym saat içinde yaptym fakat onun ardynda yarym asyr oldu?unu bilmelisiniz. Yani “benim” yetene?im ve becerim de?il açyk ve seçik olarak ömrümün fonksiyonudur.
Bu modeller TAM adyny verdim.. yani 4/4 lük bir islamiyeti gösteriyor ve dinin bütününü resmediyor diye dü?ünüyorum. Din, ebediyeti hürriyete teklif eden bir davettir.. dili kullanyr ve onunla ilmi imana götürür ve insany islama ça?yryr. Bu yüzden dinin KYTAB’y vardyr. ?imdi ehli mektep ve ehli medresenin bir arada bulunaca?y bir camianyn in?asy projesi yava? yava? hayata geçerken bizde bu mektep ve medrese yerle?kesinde okumaya hyz verecek yeni bir DYL projesi ba?latmy?tyk.
Y?te bu proje meyvesini veriyor.. üç tel saçymyz var.. ve berbere gitmiyoruz. Çünkü ademi beraberlik ve gayry birliktelik ikisini keserse kalan birisi byrak da?ynyk kalsyn diyebilir.
O zaman geliniz “bir berber bir berbere gel beraber bir berber dükkany açylym” demi? öyküsünü dillendirelim. BYRLYKTE yöntembilimsel analizde bulunan analitik düzlemin mantyksal ve metodik kullanymy projesini ve dü?üncesini bir dil ve pazar haline getirelim.. ya?lylarymyz onur ve huzur gençlerimizde para ve ün kazansyn. Yn?aallah Rabbimizin razy olaca?y bir ila-yy Kelimetullah hizmetine vesile olur da öte de güzellikleri Örür ve iyilikleri Görür halimizi sürdürürüz.
Allah akybet ve ahiretimizi güzel ve iyi etsin. Amin.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
NOT: Yslamiyet ile teslimiyet arasynda farky görmü?tüm bir zamanlar.. Teslimiyet nefsimizle ve enemiz ile mücahede edip ona teslim olmamaktyr. Kendimiz ve benimizle u?ra?mak ve sava?mak öyle göründü?ü ve denildi?i gibi kolay de?il. Bu ancak Allah korkusu denilen takva ile gerçekle?ebilir. Allah Kur’an-y Mu’ciz-ül-Beyany ile Fatiha-i ?erifeden sonra ilk zammy süre olan Sure-i Bakara’nyn giri?inde ilahi mesajyny MUTTAKYLERE HYDAYET olarak tanymlamak suretiyle mü’minleri takvaya davet eder. Bu i? Efendimizin tabiriyle büyük sava?tyr. Yslamiyet ise halkyn ba?yna din-i Mübin-i Yslamiyeti geçirmektir ki bunun için ?ERYAT olarak bilinen gücün kylycynyn korkusunu ça?ry?tyryr. ?imdi teslimiyetin cemali korkusu ile islamiyetin celalli korkusu insana SELAMET’in huzurunu ve güvenini verir. Oysa KURALLAR yani yapaklar ve yasaklar her hukuk sisteminde var. Ba?ka hukuk sistemlerinde cana, mala, namusa tecavüz suç sayylmy? ve yasaklanmy?tyr. Sadece sosyalizm vucub-u zekata muhalefet Kapitalizm hürmet-i ribaya müsamaha ederek Yslamiyete kar?y sava? açmy?tyr. Bu sava?ta sosyalizm yenilmi? ve birkaç be? yyl sonra da kapitalizm yenilecektir. ?eriatta zaten birinci dünya sava?ynda yenilmi?ti.. (Din ba?ka ?eriat ba?kadyr.. ?eriat dinden çykar.. felsefeden çykar ?imdi onun adyna YDEOLOJY diyorlar.. yenilen din de?il OSMANLI’nyn kültürü ve ideoloisi idi. Hiçbir fani kemalin sonsuz bekasy yoktur ve zevale mahkumdur ) ?imdi elli yyl içinde dünya yeni bir dilden ve dinden can alan bilimden ve hukuktan güç alan NYZAM gelmesini bekliyoruz. Bunu da biz ya?lylar de?il siz gençler yapacaksynyz. Nasyl mi Ybrahim Aleyhisselam’yn koydu?u bu ady bütün semavi dinlerin birlikteli?ine ve beraberli?ine eri?tirerek.
Hasyly ?eriatyn sadece dini teklif ve tatbik-i Yslamiyetten ibaret olmayyp bir hukuk, kaideler, müeyyideler sistemi oldu?unu söylemi? olduk. Ancak Yslamiyet olan dinin ?eriaty, bu bilinen hukuklardan biraz daha derin ve geni? o kadar. Sade ferdi de?il toplumu dahi kapsyyor, sadece dünyaya de?il ukbayy da içeriyor. Fakat nefis ve halk bunu bilmediklerinden ondan kaçar ve çekinirler. Oysa ?ERAYT için de çok daha korkulacak, çekinilecek ve kaçynylacak nesneler var.. ölüm.. ya?lylyk.. hastalyk… yoksulluk.. KO?ULLARI hayat dörtgeni içinde bazen bizi ku?atmy?.. zaten insan ölünce hemen islami ?eriat ve ilahi adalet yakasyna yapy?acak… Umarym “?eriat” ve ?erait”i anlatabilmi?imdir. E?er daha da tam anlamak istiyorsunuz ?u ezberimde olan söze bakyn: “Cenaby Hakkyn ?eriaty ikidir.. birisi ?eriat-y tevkvini ki büyük bir insan olan alemin harekatyny tanzim eder. Di?eri ?eriat-y Garra’dyr ki küçük bir alem olan insanyn faaliyetini düzenler.”
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|