MESELE-Y MYSAL
meseleimisal dizini içindeki dosyalar
Bazen açyk yazarym, bazen kapaly.. bazen böyle kapalynyn kapalysy olur. Kapy üzerine kapy niçin konulur ? Yçindekiler de?erlidir de onun için.. Her ne kadar bazen inciyi saklayan sadef, inci gibi de?erli olursa da elbette bu de?er incinin de?erini geçemez.
Zarfyn içindeki mektub, mektubun içindeki suret, suretin içindeki ?ekil, ?eklin içindeki harf, harfin içindeki YSYM bir incidir. Zikrin içindeki fikir, fikrin içindeki ilim, ilmin içindeki hakikat, hakikatyn içindeki HAK birincidir.
Bu yazydaki sözün içindeki bilgi ve bilginin içindeki gerçek ve gerçek içindeki gerçek..gerçekten öyle çekildikçe gelen de?il gerilen bir gerçektir. Yani sen onu zorla ele geçiremezsin de o gerçek isterse seni kolayca ele geçirir. Yöntembilimsel analiz de beni böyle ele geçirdi. Ysterseniz size de kendini ele verir. Ancak bu isteyi? ciddi olmaly. Gayret ve himmet edeceksin ancak sen onu tutmaya çaly?mayacaksyn, o seni isterse tutacak.
Mesela ZAMAN'da irade geçerlidir, redd’in diledi?ini reddedebilir. Fakat NAMAZ'da iraden geçersizdir. Orada cedd’ine dikkat edeceksin. Malum yokluk vucudumuzun üstüne giydi?imiz ilk gömlek kedi, onun üstüne cedi ve onun üstüne de redd’i giyiyoruz. Namazy ciddiyetle takib edeceksin. Bu zikrin ve fikrin tahavvül ve takavvül etti?inden öyle olacak ki tecdid-i biat etti?inde te?ehhüddeki tahiyyatta, CEDYDYN, iradenin reddine binip maziye ve atiye kaçmayacak. Amma ayny amanda nefis kedisinin fare yalanyny ve heva yylanyny yutmak için etrafy gözetledi?ini de unutmayacaksyn.
Bu gün annemin sol elinin i?aret parma?y ameliyet geçirdi.. yanyn da da sa? kolu dirse?inden kesilmi? fakat ameliyatla dikilmi? bir genç vardy.. neyse ki bir sene sonra normal hale gelirmi?. Keza bu gün sol trende giderken sol kolu felç olmu? bir emekliye rastladym.. Hasyly bu gün her birimizin hakiki o?ullary olan eller ve ayaklarymyzyn kyymet ve de?erini bildiren bir gündü.. Ve ben birkaç gündür annemin SOL KOLU’nun görevini yapyyorum.. demek ellerimiz ve ayaklarymyz GERÇEKTEN o?ullarymyz.
Bu ni’metler bana dedirtti ki bütün canlylaryn elleri ve ayaklary, elleri ve ayaklaryndaki parmaklarynyn adedince ?ükürler olsun bize el ve ayak OGULLARINI o?ullary veren, göz ve kulak KIZLARINI ita eden Rabbimize.
Y?ARET parma?y.. olur da DELALET gözü olmaz my ?
Bu gün hastanede Eni?tem “ Tayyib ne demek ? dedi.. Kur’anda birkaç kez rastladym.. bende dedim imamy Nursi’nin (R.A) dedi?i gibi, namazdaki te?ehhüde hamd davasy olan tahiyyat-y MÜBAREKE ile hüda duasy olan salavat-y TAYYYBE hayatyn / ya?amyn BESLENME’si (tahiyyat) ile ?uurun / tanyncyn SESLENME’si (salavat) külliyatyndaki seslenmedir. Ona orada öyle bir besleme ve sesleme resmi çizdim.. Y?te "Tayyip" budur, bakty tasdik etti..
Namazdaki te?ehüddeki ETTAYYBATÜ LYLLAHY öyle bir sessiz seslenmedir ki, öyle bir çy?lyk ve ba?yrmadyr ki tüm zerrelerin ve meleklerin te?ekkür ve minnetlerini ifade eder.
Tayyib rayiha, koku amma güzel koku demektir.. bu koku tayibin hakiki manasy fakat burada mecazi ve manevi manasy var. Yani meleklerin tayyibaty bu maddi kokudan daha ?irin oku daha latif doku ve daha ho? kokudur. Bizim hamd ve dualarymyz ise onlardan daha ince, daha ?irin ve daha latif seslenme ve kokulardyr e?er iman ve Yslamiyet boyasy ile boyanyrsa yoksa hayvanlaryn manevi renklerinden farky kalmaz.
A?k fysyltylary, vehim kuruntulary, hayal takyntylary, hayat sykyntylary bir tür nefes, bir tür ses, bir tür kokudur fakat bunlar tahiyyat mertebesinden yukary çykamazlar.
Ben ?imdi bütünr bunlary size nasyl koklatayym, duyurayym ve göstereyim.. edebiyatçy de?ilim ki uslübum olsun, san’atçy de?ilim yorumum olsun, usta de?ilim ki anlatym oyunu ile sersem edeyim ve anlam öyküsüyle sermest yapayym. Ben bir garip osmanziyayym varym yo?um biri yatay di?eri dikey iki çubuk.. bu baryn biri bâr’da biri yâr’da… Bârym yrak ve yardymsyz, yârym tâlibsiz ve uzak... E?er bu iletinin dizini içinde verdi?im tablolary versiyon numarasyyla izlerseniz bu misali yani dolayly ve aracyly anlatymy anlarsanyz, zaten anlatymyn kendisini araç ve dolayymdyr, anlarsanyz. Cenaby Hakk, manayy madde içinde, maddeyi mana içinde gizlemi?tir. Bu nedenle felsefeciler her ?eyin madde veya mana oldu?unu söyleyebiliyorlar.
Bütün bunlary nereden anlyyoruz
Delaletin mukayese ve muhakemesinden, mubhemleri me?bih eden te?rihinden dolayy.
Y?aretin mukabele ve mukalemesinden.. mu?laklary meftuh eden tasrihi aracyly?yyla.
Y?aretteki mukabele ve mukaleme bir tür TEMSYL''dir ki onunla bariz bir beyan buluruz.
Delalette mukayese ve muhakeme bir TEMSYL'dir ki onunla beyyin bir maan oluruz.
Bu iki timsal eden ve temessül eden temsil arasyndaki farky anlamak ve anlatmak içinde düz yazyly anlatym yetersizdir. Yeterlidir diyorsanyz yukarydaki anlatymy anlayynyz. Yöntembilimsel analizle çözümleye yapacaklar için de yukaryda dört cümlelik bir tasnif yaptym.
Temsilden tevkile geçer oradan muekkel ve asly olan müvekkil’e geçerseniz VKL köküne varyrsynyz. Bütün yapylan i?lerin O’nun nam ve/veya hasebyna yapyldy?yny anlarsynyz. Böyle ve ile ev’den ba?ka vel ve kül ile lev ve lek seslenmesinin ardyndaki manalar size açylyr. Müvekkil ve müekkel ruhaniler ve melekler mükellef ve mesul cinler ve insanlar maddi kokularyn ötesinde manevi kokulary, hayvanlaryn maddi seslenmelerinin ötesindeki manevi kokulary olan seslenmeleri MÜBAREK VE TAYYYB bir takdis ve tesbih sergiler ve sunarlar. Hepsi O’na gider.
O zaman Fatiha-i ?erife anahtarynda gizli bu esrar-y ?eriatyn TAHYYYE (hamd) ve SALAVAT (dua) syrryny kainaty bir tercümesi olarak gösteren imamy Nursi (R.A) Hazretlerinin Risale-i Nur Külliyatyna vakyf olanlar sanyrym MANA DENYZYNDE yüzme kabiliyet ve istidatlaryny geli?tirmi?lerse bu seyri görebilirler. Ya da ARAÇSIZ Muarrif-i Künuz-u Esma olan Hazret-i Peygamberden derslerini almy?larsa bu syrry anlayabilirler. Ya da DOLAYSIZ Mahzen-i Hakikat ve Maden-i Hak olan Kur’an-y Muciz-ül Beyandan ilimleri varsa bunu nuru koklayabilirler.
Amma bizim sözümüze itimad ederseniz derim ki Kelamullah ve Rasulullah ile en kysa zamanda ve en kestirme yoldan ula?mak isterseniz ALLAH’a vasyl ve hasyl olan marifet ve muhabbetin fikir ve zikir kapylaryny RYSALE-Y NUR KÜLLYYATI’ bulacaksynyz. Yöntembilimsel analiz de onu anlama ve anlatma da en hyzly çubuk ve en çabuk bir araç olacaktyr.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
NOT: Size önerim bu anla?ylmaz yazyyy anlamaya çaly?aca?ynyza bu yazyyla reklamy yapylan bu iletinin dizini içinde tablolary versiyon numarasy ile izlerseniz çok dah geni? ve yararly bir anlatym bulacaksynyz.
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|