Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: Evrim evrende en verimli bir yol mudur ?(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: Evrim evrende en verimli bir yol mudur ?
    Gönderim Zamanı: 10-Nisan-2012 Saat 02:42

 

 

 

 

 

 

 

 

EVRYM evrende en verimli bir yol mudur ?

 

Yakla?yk yirmi yyl önce yazylmy?ty yazylarym.. bundan  be? alty yyl önce evrim hakkynda az my yazy yazdym..  osmanziya + evrim diye sörç edin.. belki bulursunuz.. bulamazsanyz webimin giri?inde var.  ?imdi size  verdi?im link nedeniyle göz attym..  emekleye emekleye ilerledi?im yazynyn sentaksyndan semanti?ine kadar belli oluyor..  Aslynda insanbilim ba?ly?ynyn tümü evrime ili?kindir.

Ancak evrim sözcü?ünü içeren ba?ly?yny okudu?unuzda  sanyrym su sonuçla kar?ylacaksynyz: Yaratyly? ve Evrim birlikte var. ?unu demek istiyorum türlerin do?umunda yaratyly? var ve fakat yykyly?ynda evrim görüyoruz.. Yaratan ve Yykan da O.. do?duran ve öldüren de O.. Ancak bizim bu i?i anlayy?ymyz dürbünün objektif ve okülerinden bakmak gibi.. ?u yazymyn ilerleyi?ine bakyn; yaratyly? ve evrim.. sözdizimi ve anlam bilimi.. objektif ve okuler.. daha bu çift çift gider.. makro alemde (rölativite) esas olan determine yasalar, mikro alemde (kuantum)  esas olan istatistik yasalar.. bu diyalekti?i anlamak için manty?ynyzyn buna hazyr olmasy lazym.. her ?ey bilim de?il.. bilim ve funun bilgi düzeylerinin ikinci katmany.. günlük bilimin üstündeki bilimsel bilgi var. Bilimsel bilginin üstündeki felsefe seviyesine gelinir. Bu a?amaya  gelinmedi?inde bilim adamynyn kibrine dayanyp her ?eyi bilime, ko?ulsuz ve kuralsyz bir ?ekilde,  indirgemesi sadece kendisine gündüzü gece yapar.. herkese de?il. ?imdi ?u var: bir ?eyin varly?y için pek çok sebeb gerekir ki felsefe bunlara sebeb (causa)  demez amil (faktör) der, akly ba?ynda bilim adamlary da öyle der.. evrime yaratan ya da sebeb diyen bilim adamlary ya cahildir ya da  insan olarak dine ihtiyacy olan ve her ?eyi bitiren bir nedene gereksinimi olan bilim adamlarydyr. Ynsanlar, matematik icad edilmeseydi bilim yapamazlardy.. büyük, küçük ve orta ile, üç ölçüt ile bilim yapylmaz.. sayy, oran, hesap ve ölçüm olmadan  yani yeni bir bilgi seviyesinin dili olmadan o alan kurulmaz. Ayni ?ey ?imdi felsefe için gerekli.. evet felsefe ve hikmet fünun ve bilimden üstün bir etkinlik ancak henüz dili kurulmady?yndan veya  bulunmady?yndan ( bu konuda benim yöntembilimsel analiz dedi?im bir öneri var) edebiyattan fazla bir ?ey de?il.. bilim bu gün sonuçlarynyn (teknoloji) insanlar tarafyndan yararlanylmasyyla saygy gören ve belki bu yüzden dine kary?mak ve onunla yary?mak isteyen bir etkinlik ancak sonuçta ortaya koydu?u yapy ku?kuya dayaly ve synyrly.. synyrly alanda ku?ku yöntemiyle ba?aryly.. ama külli ve fizik ötesi alana çykty?ynda kesin ?eyler söyleyemiyor zaten söyleyemez de. Aracy etkisiz ve yöntemi yetersiz.. Evrime kesin bir inanç olarak bakanlaryn ayny zamanda dine kar?y olmalarynyn nedeni de bu. ?imdi  ?una bir bakyn: Bir sonucun yoklu?u için faktörlerinden birisinin olmasy yeterli fakat sonucun varly?y için faktörlerinin hepsinin bulunmasy bile yeterli olmuyor ve bu bizi bilim ötesine ve inanca götürüyor.. evrimde de öyle yykyly?y açyklyyorlar.. fakat yaratyly?y da açykladyklaryny sanyyorlar.  Yykyly?yn kanytlaryny ya da fosillerini buluyorlar ama yapyly?a gelince.. sonuç yeterli olmuyor, zorlamalar oluyor. ?imdi onlaryn  verdikleri ve  örnek dayandyklary kanyt.. UYGARLI?IMIZ kendisinin evrimsel ilerleyi?i.. tekerden mersedese giden yolu açykladyklary gibi amipten insana giden yolu da açyklayaca?yny sanyyorlar.  ama bu uygarly?yn kökeni olan insanly?y bakty?ymyza ve YNSANI  gördü?ümüzde ilim, irade ve kudret sahibi bir varlyk görüyoruz ve onun cüzi ilim, irade ve kudretinden külli, sonsuz, kuralsyz ve ko?ulsuz ilim irade güce yani YARADAN'a geçiyoruz. Evrimciler uygarly?yn dy?yna bakyyor Yaratyly?cylar insanly?yn içine bakyyor.. Bu sanki dürbünin objektif ve okülerinden bakmak gibi.. bir taraf enfüsi (terkibi vahdet)  bakyyor O’na yakla?yyor.. di?er taraf afaki (tahlili kesret)  bakyyor O’dan uzakla?yyor.. O dedi?in kim ya da ne ? Senin bilgin nesne ve kimse ile synyrly O ise ne nesne ne de kimse.. ne nesne gibi ko?ullu ve ne de kimse gibi kurally.. Salt, Ko?ulsuz, Kuralsyz, Sonsuz, Ba?syz olan Elçileri vasytasyyla Allah lafz-y celal-y ünvanyny almy?.. esma hüsna haritasyyla herkesi ismi azamyna çekiyor.. Ahsen-i Takvimden çykan do?um ve ölümü  Ahsen-i Amele götürüyor ki Ymamy ?aafi Hazretleri buna Sünnet-i Seniyye ismini vermi?.. Habib-i Ekremin (ASM)  huluk-u azimini sünnet olarak tanymlamy?.

 

?imdi bu diyalektik ve mantyk bir gerçek olarak zihninizi örter, bende oldu?u gibi.. ikisi arasynda kysylyr kalyrsynyz.. ama siz "insan"yz bu duvary yykar ve içinden fyrlar.. inanmyyorum arkada? diyebilirsiniz.. dersiniz..  çünkü size bu yeti ve yetki verilmi?.. ama bu sizin arayy?ynyzy durdurmaz çünkü siz "insan"synyz.. kafanyza yatmayan ?eyin ardyna dü?er yatyryncaya kadar u?ra?yrsynyz. Çünkü yetili ve yetkili oldu?unuz için sorumlu ve yükülüsünüzde..  Çünkü dördüncü bir düzeye yürüyorsunuz: Din. Gere?inde günlük bilgi, gere?inde bilimi, gere?inde felsefeyi dine dönü?türürsünüz.. ama bu sizi tatmin etmez.. Ama bu durumda size bir ögütüm var Wittgenstein'in sözüyle: "Felsefe metafizik ve mantyktyk,temeli mantyktyr" Hasyly rehber ve ayny zamanda bizi sorumlu kylan bir nesnemiz var içinde kimse gizli : Bu AKIL’dyr.

 

ÖMRÜMCE HEP ADIM ADIM.. BEN hep seni de?il aklymy  ARADIM. Aslynda kylly bir hayvan olarak  parada, mevkide, ?öhrette, kadynda, erkekte arady?ymyz kyl olmayandyr a-kyl'dir. ?imdilik a-tom ile ile idare edin.. gerisi gelecektir. Evet arkada?lar ?imdi yazdy?ym yazynyn sentaks ve semantik  yetkinli?i on be? yyl önce yoktu.. ortada bir evrim ve verim yokmu.. var.. amma önemli olan var olany betimlemek ve saptamak de?il.. önemli ve ayny zamanda de?erli olan onu açyklamak ve yorumlamak.. daha da önemli onu anlamak ve inanmak.. yoksa benim burada yapty?ym mantyksal çözümlemeler ve diyalektik yaslamalar yani LOJYK YNDYRGEMELER  size geçici yatak yorgan sa?lar.. onun arkasyndan bi daha istersiniz.. ?eytan doyurur bi daha istersiniz.. i?te ölürken akyl midesiyle dü?ünenlerin imansyz gitmesi bundandyr.. miden dolmady?y gibi aklynda asla doymaz.. Çare.. kalbe dolu yolculuk ve arkasyndan ba?lyyacak ruh seyahati.. AKIL dedim kafanyz kary?ty dimi.. dil böyledir i?te.. dile güven olmaz.. tuzak üstüne tuzak kurar.. bir de avukat ?eytanyn ve felsefeci deccalin eline dü?tün mü yamandyr i?in..  DAR anlamda akyl hafyza ve zekadan ibarettir amma ORTA  anlamda olunca nefis ve duyarlykta i?e kary?yr.. duyumlady?ynyzy kavrar ve anlamaya çaly?ty?ynyzda orta ölçekteki akyl çaly?yyordur. GENY?  anlamda akyl söz konusu oldukta sol görü olan akyl ve nefisle birlikte sa? duyu olan kalb ve ruh dahi devreye girer ki i?te herkesin gereksinimini hisseti?i  bu bütünlü?e akyl arayy?y derim… o zamandan beri bilgi aramayy byraktym bilginin kendisini aradym koca Yunus’un SÖZÜNE uyarak: ilim, ilim bilmektir.. bilmek bilmeyi bilmektir. Evrime en güzel yanyt ise Rahmetli Haluk Nurbâki’nin dedi?i gibi Adem aleyhisselamla BYZZAT  tany?maktyr.. çünkü o geçmi?te duruyor.. Ararsan bulursun.. e?er fosili arady?yn gibi onu da arasaydyn bulurdun.. Tarih gelece?e gitmeyi yasaklamy?sa da geçmi? gitmeye hiçbir zaman engel olmamy?tyr.. ve ?unu da unutmayyn ki bu bana oldu?u gibi size de çok y?yk verecektir: Hakikati hikaye etmek kolay olmady?y gibi hikayenin hakikatyny elde etmek zordur. Çünkü ilmimiz ko?ullu, irademiz ise kurally ve tüm aklymyz da kysytlydyr. Ynsan iki ?eyi bilir, bunlary da kary?tyryr: kararsyzlyk, soru ve ku?ku hali.. ve insanyn gücüde aslynda bu aczinden gelir. Y?te tüm yetersizli?ine ra?men yine de hakikat-y hikayenin ardynda bulunan HAKKI arar.. ço?u zaman yorulur eline dü?ün batyla da HAKK diye tapar ve ba?kasynyn elindeki Hakk’a da dü?man olur.  i?te bu HAKKI ARAMA ve BATILA dü?man olma,  bizim, insanly?ymyzyn ve insan olmamyzyn onurudur. Bunu ayetelkürsinin çevirisini  dü?ündü?ünüzde anlarsynyz

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

NOTLAR

 
 

 

 

 

"Takarrur etmi? usuldendir ki ki akyl ve nakil tearuz ettikte  akyl esas itibar ve nakil tevil olunur. Fakat akyl da akyl olsa gerektir." diyor Ymamy Nursi  Hazretleri Mühakemat adly eserinde.
Burada akli bilim, nakli ise din olarak tanymlady?ymyzda bilimin esas alynaca?yny varsayabiliriz. Ancak bilim veriye ve gerçe?e yani kanyta (delile)  dayaly bilim olacak. Yoksa Aristo gibi  sadece masa ba?ynda yapylan mantyki spekülasyonlarla bilim yapma devri geçti.

 

Ancak aklyn hem bilime hem dine yol gösteren yöntemini (saf/pure halini)  inanç ve görü? sahibi olmu? içerikli akylla kary?tyrmamak lazym. Di?er taraftan  Ali imran suresinin ilk sayfasynda açyklanan Kur'an metodolojisinde belirtildi?i gibi nakil de ikiye ayrylyr. Bir MUHKEMAT vardyr, bir de MÜTE?ABYHAT.  Muhkemat inanç ve amele esas te?kil eden amentü ve islamyn ?arty gibi kesin dini ve hukuki konulardyr. Bir de müte?abihat olan bilim ve felsefe  konulary vardyr. Kitab zaten bunlaryn kategorik  ve kesin bilgiler de?il  problematik ve kapaly oldu?unu ve bunlaryn aslynyn ve tevilinin  ancak Allah'yn  ve ilimde rüsuh peyda edenlerin bilebilece?ini  söylüyor. Müte?abih kelimesinin ça?ry?tyrdy?y  te?bih ve ?übhe ayny köklü iki sözcük.. biri aydynlatyr di?eri karartyr. Daha kelime kökünde bile uyary ve aydynlatma var. Bu bakymdan ayetin uyardy?y gibi fitne ve karma?a çykarmak için kalbleri kayanlar (zyg) ba?kalarynyn da kalblerini kaydyrmak ve kary?tyrmakiçin bu müte?abih konulara el atarlar. Bir televizyon pro?ramynda baktym birisi bilimi de kary?tyrarak  müte?abihatta ahkam kesiyor, korktum hem bu ali imranyn ilk sayfasyny ezberledim, namaz içinde ve dy?ynda okur, dersimi alyrym.  Bir kysym akylly insanlar bu konularda korkarlar ve susarlar. Bazylary da riziko alyr, konu?ur, konu?uyoruz.  Allah bizi affetsin.

 

Hasyly, bilim, hikmet ve din  DYLY  kullanyr. Y?te bu yüzden yöntembilimsel analiz diyorum, aklymyzy bir ara?tyralym diyorum. Dilimizi inceleyelim diyorum. Yçerikli bilgiden kaçynyyorum, taliblerimi yöntembilimsel analizi ö?renme, kullanmaya ve ondan yararlanmaya ça?yryyorum.  Belki böylece elde edilecek hikmet ile  bilimi  daha  verimli, hikmeti daha sa?lam ve daha dini sa?lykly anlaybiliriz. Y?te bu yüzden dü?ünenleri aryyorum çünkü arayanlary dü?ünüyorum, diyorum. Dil bir araçtyr ve aracyn gücünü göre i? yapabilirsin. Bilimin son dura?y temsil (analoji) edebiyatyn müntehasy ise te?bih (metafor).. i?te bu nedenle hakikati hikaye etmek zor diyorum. Yman konulary ise mü?ahade ve gözlem alany de?il, gayb ve yorum alanydyr. Y?te burada hakky ve hakikaty aramak ise bizim synav ve yary?ymyzdyr. Yani bilgi ile inancy, gözlem ile gizlenen, görünen ile görünmeyeni ayyrmak lazym.. bu yetmez ikisi arasyndaki ili?kiyi bilmemiz lazym. Gerçekten i?imiz zor.  Allah yar ve yardymcymyz olsun. Amin.

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 10-Nisan-2012 Saat 19:55
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk