Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: hakikati bulmak(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: hakikati bulmak
    Gönderim Zamanı: 19-Nisan-2012 Saat 04:59

 

 

 

 

 

HAKYKATI BULMAK

 

 

VHM dizin içindeki dosyalar. 

uploads/20120419_044234_VHM.rar 

 

Sünnete uymak ne içindir ?

 

Hakikati bulmak için…

 

Ynanylan Hak ba?kadyr, aranylan hakikat ba?kadyr.

 

Bazylary hakky buldu?u halde hakikaty aramadyklaryndan  vehim ve hayallerini, ilim ve iradelerinden ayyramadyklary için  hem kendilerini hem kendilerine uyanlary çykmaz sokaklary götürürler Hatta Hakk dahi sadece dillerinde kalyr, kalblerine inemez.

 
Buna ra?men ilim elde etmek ve iradelerini gerçekle?tirmek u?runa uykularyny terk ederler,  rahatlaryndan vaz geçerler  ve hatta himmetlerini yoku?a sürüp gayretlerini uçuruma dü?ürürler.

 

Kim bunlar ?

 

Arayy?laryny byrakan ve yürüyü?lerini durduranlardyr.

 

Bazylaryny ise ilim uyutmaz.. Çünkü ilim uykudan güçlü bir aly?kanlyk ve gereksinim olmu?tur. Ancak elde ettikleri ilmi satamazlar. Çünkü ilim ba?ka irade ba?kadyr. Güzellikler kendilerine mahsus ve mahsur kalmy?tyr ba?kalary yararlanamaz. Aradyklary ve bulduklary hakikat, hak yolunda yararlanylmady?yndan ve kullanylmady?yndan zekaty verilmemi? mal ve yerinde saymy? yetenek sahibini sorumlu kylar.

 

Allah azze ve celle bazy nadirat dy?ynda  her güzeli ve her gücü  bir ki?i toplamaz. Kiminin ilmi vardyr, kiminin maly vardyr, kiminin evlady vardyr, kimimin güzelli?i vardyr, kiminin gücü vardyr.. bunlary bir araya getirerek hizmet türetmek ve himmet üretmek birlik ve beraberlik denilen synava ve yary?a yol açar.

Örne?in Hazreti Üstadymyza  harika zeka, fevkalade bir hafyza ve üstün bir irade vermi? fakat yazy yazmak kabiliyeti vermemi?tir. Kendisinin de ifade etti?i gibi yakynynda olan talebelerinin yazy ve ne?ir  gayreti ile risaleler ve Kur'an nurlary millet ve ümmetle  bulu?mu? in?aallah  Ymamy Nursi (R.A) dünya ve devletle de bula?acaktyr. Ylmin gücü ve yazynyn gücü birle?mi? kelamyn ve kelamyn önünü açmy?tyr.

 

Ancak bütün bunlardan daha ÖNEMLY olan, bizim bu hizmet ve himmete ne kadar katkyda bulundu?umuzdur…

 

Ancak bütün bunlardan daha da önemli olan BENYM, bu katky ve çabaya ne kadar etki ve artyda bulundu?umdur.

 

Ancak bütün bunlardan daha önemli olan bu EDYMYMYN ne kadar gürden (hür ve özgür) ve ne kadar içten (saf ve samimi) oldu?udur.

 

Y?te biz bu hedefe YHLAS diyoruz.

 

Yaptyklarynyn ecrini yapmadyklarynyn necatyny sa?layan ihlastyr. Mesuliyetini arynmasyny ve mükellefiyetinin aklanmasyny gerçekle?tiren ihlasdyr.  Bir i?in türlü araçlary ve bir eylemin çe?itli amaçlary olabilir ve sünnete uygun uygalamalary bulanabilir. Ancak önemli olan bu araç ve amaçlaryn RIZA-Y YLAHY için elde edilmesi, bir kaynaktan bir hedefe gidilmesinin EMR-Y YLAHY için  yapylmasydyr. Yoksa dünyevi ve uhrevi sonuçlar ve yararlar ancak zayyflar için özendirme ve ödüllendirmedir.

 

Y?te bu noktada bu iletinin dizini içinde sundu?um tablolarda bu hassas noktayy göstermeye çaly?tym.

 

Bu i?in ba?y ve bu arayy?yn giri?i SORMAKTIR.

 

Ba?layalym…

 

Akyl my kalb eder ? Yoksa kalb mi akyl eder ?

Akyl my ilim edinir, yoksa kalb mi ilim elde eder ?

Akyl my irade eder, yoksa kalb mi irade ettirir ?

Ya da sadece AKIL ilim eder, denilse do?ru mu dur ?

Ya da sadce KALB irade eder, denilse gerçek mi dir

Öyle  ise do?ru nedir ? Ya da gerçek ne kadar gerçedir ?

 

Bu sorular gerekli mi dir, yoksa bunlar lüks ve zorunlu de?il midir ?

 

E?er bunlaryn cevabyny bilmiyorsan kendini nasyl tanyyabilir sin ?

 

E?er kendini tanymyyorsan, tanydy?yn Allah’y nasyl bilecek, bulacak ve seveceksin ?

 

Kendini tanymaya ve hakikaty aramaya  vaktin yok mu ?

 

Aslynda her zaman varsa ve olmasy gerekirse   aramana engel olan nedir ?

 

Akyl ve kalbde ba?ka bir NEFYS ve RUH  dahi söz konusu olsa

konunun sözünü etmek için günlük dil ve düz yazyn yeterli oluyor mu ?

 

Yeterli olmady?yny din, mezheb, ideoloji ve kültür çeki?meleri yeteri kadar ortaya koyuyor! Elbette insanlar konserve kutusu de?il ve hidayette Allah’dan ba?kasynyn olamaz. Bu yüzden elbette TEKLYK VE TEKYLLYK  olacak. Ancak  BYRLYK nasyl gerçekle?ecek veya islam dünyasynyn BYRLE?YKLY?Y  neden gerçekle?miyor ve biz bu birliklerden ba?ka Allahyn BYRLY?YNDEN niçin sorumlu tutuluyoruz ?

 

E?er orta da bir ve tek HAKK din ve insanlar sayysynca mezheb, ideoloji ve kültür olmasy gerekirken bu olmasy gereken ideal durumun tersine mevcut durumda  üç be? tane ideoloji ve yedi süper devlet bulunuyor ve  fakat insanlar sayysyncy DYN ya da din haline getirilmi? mezheb ve ideoloji olmasy müslümany  dü?ündürmüyor mu ?

 

Bence bu ayryly?yn ve bölünmü?lü?ün nedeni  ve tekil inayet ve iradi hidayet dy?ynda  önemli bir sebebi;  felsefe, din ve hikmet konusunda uygun bir dilin bulunmayy?ydyr. Vaz ve edebiyaty kullanarak dilin büyüsüyle insanlaryn önderlerin etrafynda toplanmalary ARAYI? de?il BULU?’u ifade eder ki bu bizim için i?in biti?i de?il hakikati arayy?yn ba?langycydyr.

 

Hazyr para gibi hazyr bilgilerin sevilmerek aranmasy ve böylece araya?yn durmasynin önemli bir nedeni  ise beyanyn ve anlatymyn dilin synyrlaryna gelip dayanmasyndyr. Nitekim  dünyevi gizemli yollary arayy?ynyn ve dini tarikat  a özlemlerinin nedeni bu synyr ötesinin arayy?ydyr. Demek dil yeterli gelmiyor!

 
Nasyl günlük bilgi üstündeki bilimsel bilgi için MATEMATYK denilen bir dil olu?turmu? isek dini ve felsefi konular içinde hikmetli bir DYL olu?turmak zorundayyz. Aksi halte kitleler kültlerin içinde kaybolup giderken tek tek bireyler erimektedir.

 

Dil yetersiz ise acaba ba?ka bir araç olamaz my  ve ba?ka bir dil bulamaz my yyz ?

 

Yetersiz bir dil ile yapty?ymyz edebiyatyn FELSEFE ve günlük dille etti?imiz vaz’yn DYN  olmady?yny dü?ünüyorum ve günlük dilin manty?y ve bilimsel dililn matemati?i üstün felsefi anlama  ve dini anlatyma yeni bir DYL ve yeni bir HYKMET bulunaca?yna inanyyorum.

 

Hikmet, ilim ve kelam pynarlary bireylerden kaynaklanan nehirler mi ?

 

Yoksa herkesin içinde gizli bir hazine mi ?

 

Yöntembilimsel analiz, bu ikinci soruya evet, dememi cesaretlendiriyor ?

 

Bize ve size bu hikmetin yolu açylyyor fakat siz içerikli bilgiyi hikmet diye satmaya kalkan yazaralara te?ne oluyorsunuz ya da kendinizi yazar olarak in?a etmeye kalkyyorsunuz. Siz bu taraf gelmedikçe ben de yazar olarak sizin tarafynyza gelmeye çaly?yyorum. Bu yana da zarardyr

 

Elbette biraz taakkul birazda edebiyat insanlaryn sizi dinlemesi için yeter fakat kendini dinlemek, anlamak ve bilmek için yetersizdir.

 

Yçerikli hikmet zihninizde, beyninizde ve yüre?inizde  hazyr de?ildir.

Fakat hikmeti in?a edecek biçimsel usul ve kabli  mizan kalbi insaf, insanyn  yaratylyly?yyla  birlikte ve do?u?tan dünyaya gelir.

 

E?er ilim ve usul ile  irade ve insaf olmasa idi insanlar vehim ve hayallari dy?yna çykamazlardy. Ynsanlar kafalarynda iktisad, yüreklerinde adalet ve bedenlerinde ahlak ve derinliklerinde muhabbet YÜKLERYYLE ile dünyaya gönderilmi?lerdir. Bunlaryn hepsine birden AKIL diyorlar. Felsefenin son tanymy ve synyr çözümlemesi, gerçe?i öykü'de ve  oylamayy oyun'da tüketti.. Oysa aklyn kanatlary BYLGY VE SEVGY ile açylmasyna ra?men kaynayan YLGY’lerini söndürecek ve arayy?y bitirecek içerikli hikmet, gayret ve himmete ayak uyduramaz.   

 

Hikmet hüküm haline getirdi?in HAMLE-I ?eraiatyn  ve i?lerin veya içinde TAHAMMÜL-ü ?eraitin olan eylemlerin ve  kendinde ve ba?kasynda yapty?yn terbiye ve idare'den do?ande?i?imlerin veya YHTYMAL verdi?in deyi?imlerin, bilgilerin ve sözlerindir.

 

Tüm bu yaratyly? ve buyrulu? ile dayatym ve deneyim arasynda kalan YLYM ve YRADE sana bir tahmil ve tuhammil edilen emanettir. Bundan da avf, gufran ve rahmet do?ar. (Amerrasüli)

 

Fakat dini ya?amyny bir ba?layy? de?ilde bir bitiri? haline getirmi? isen.. her gün ak?am okusanda amerrasuli sana hikmetin kapylaryny açmaz. Hamile oldu?n esma hüsna olmaz.  

 

Bu hamile oldu?un esmanyn özü gizli bir emanettir ki sen onun beyanyny  RAHMAN’dan ö?rendin. Bu beyanyn maanyndaki esmasyny ö?rendin ve hüsnasyny yüklendin.

 

Sende ki;

 

Ystidat ve San’at…

Kabiliyet ve Selahiyet…

Mes’uliyet ve Muellefiyet…

Yktisad ve Adalet…

 

bundandyr.

 

Bunlary gerçekle?tirmek için MENBA’dan HEDEF’e giderken gereksinimin ve gere?in olan hüda DUAsyny  ve  HAMD davasyny yani KULLUK  ve YARDIMI O’na tahsis ederek günde be? vakit zamandan namaza geçerek emaneti  iade etmelisin.

 

 

O zaman bu biraz edebiyat  ve biraz da va’z olan düz yazydaki bu sözlerimi byrak ve iletinin dizini içinde olan tablolara bak, gör, ör, dü?ün ve sor.. sonra daha iyi göreceksin, daha iyi öreceksin ve daha iyi soracaksyn.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 

 

NOT: sünne.. sinne.. sin..  syrr-y sin'dir sünneti seniyye.. seneler ardynda yiten  ve sinninde yatan zamanyn ahsen-i takvimi  nasyl  gaye-i fytrat-y insan ve mana-yy hilkat-i kainat   bulunan NAMAZ'da canlanyyorsa  zamanynda aranylan  ahsen-i amel olan lisan-y ahlak ve emir  yani  SÜNNE'de bu TAHARRIYLE  öyle aydynlanacaktyr. Arayy?la parlayan hürriyetler, meleklerin gybta etti?i  y?yk saçan  huriler olacaktyr.

 

Allah sünnetteki ryzkynyzy ve ryzkymyzy artyrsyn. Amin 

 

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 19-Nisan-2012 Saat 07:40
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
emanet
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 10-Nisan-2012
Gönderilenler: 4

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 23-Nisan-2012 Saat 13:23

VHM dizini içindeki tablolary indirdim.

ilk (s=VHM)  tabloda   ortadaki dörttgende VEHYM'in altynda hiss üstünde ene yazyyor..
sonra tablodaki  ba?lykta HAYAL'in solunda nefis sa?ynda hass yazyyor.
 
Bu ne demektir ?
 
Vehim'in dikey yerle?tirilmesi , hayalin Yatay olmasy ya da konumlanmasy bir anlama geliyor mu  ?
 
 
 
 
 
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2555

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 26-Nisan-2012 Saat 02:42

 

 

Ylginiz ve sorunuz için te?ekkür ederim..

 

Hissiyat (duygulanym) ene'in yani benli?i i?idir,

Hassasiyet (duyum-alym) ise nefs'in yani kendil?in i?idir.
 
Nefsin duyumsamasy HARYCY duyumlaryn alymy suretinde gerçekle?ir.
Ene'nin duyumsamasy ise DAHYLY  duygularyn kullanymy ?eklinde olur.
 
 
 
hiss
 
 
hass         HYL / VHM        nefs
 
 
ene
 

 

Duygulanym e? zamanlydyr ani dikeydir. Yani hiss ve ene ayny anda vardyr.

Duyumalym ise arz zamanlydyr yani yataydyr. Yani ya önce nefis sonra duyum ya da önce duyum sonra nefs ?eklinde olur. Nefis-i beden ve ene-i ruh arasyndaki ara yüz ise hayattyr. Hayatta kaynayan  duyglanym ve hissiyat ya da hayatyn hassasiyetin ve duyarly?yn etkilenmesini birbirinden ayyrt etmek için yapylan onca çaba, kuram ve deneyim bir türlü suret-i hatt ile ?ekl-i hadd'i birbirinden ayyramady. Vehimden iradenin ve hayalden ilmin te?ekkül ve tasavvuru konusunda uygun bir dil bulanamady?yndan olabilir. Nitekim sorunsal dil ve dü?ünce ayyrymy olarak artada duruyor.

 
(nefs) BEDEN (hassasiyet) DYL
 
 
HAYAT
 
 
(hissiyat) RUH (Ene) DÜ?ÜNCE
 
Bizim yapabildi?imiz sadece ayyrymy  hassasiyetin hattlary  ve hissiyatyn hadd'leriyle sergilemek.

 

Hep dyr, dyr, diyorum.. yani bu dyr-de?il'ler benim dü?üncelerim, yüklemlerin ve yargylarym. Deneyimlerimi dillendirmekten ibarettir. Bu yargylaryn gerçe?e ili?kin ve yaratylana ili?kin bu konudaki ara?tyrma, tarty?ma ve ele?tirmelerle ortaya çykacaktyr.

Fakat insanbilim konusunda yeteri kadar umumi ilgi olmady?yndan bu konuda söylenen sözler bilim adamlarynyn çaly?malaryna ve onlaryn dayandyklary kurama ba?ly olarak sürüyor.

 

Yn?aallah yöntembilimsel analiz yerle?ir ve içerik olarak insanbilime ba?lanyrsa pek çok ortak söze, bilgiye ve gerçe?e eri?ilece?ine, felsefenin edebiyattan arty bir hakikat ve dinin va'zdan fazla bir hakk  oldu?u ortaya çykacaktyr

 

Bu ba?lykta sizlerle hakikati bulmak noktasynda eri?ti?im bir YENY  bilgiyi payla?aca?ym..  bu bir sohbeti yaparken buna eri?tim.. Elbette hakikaty bulmak için ille de  aramak gerekiyor.. ama insan aradykça aradykça kendinden ba?kasyny bulmaktan ba?ka bir ?ey yapmadykça hakikaty aramak bir kysyr döngü içinde kalmy? olmuyor mu ?

Ynsan ya?amyn  yoksulluk, hastalyk, ya?lylyk ve ölüm dörtgeni içerisinde sa?ynda (geçmi?in ayrylyklary ve  üzüntüleri)  ve solundan (gelece?in korkulary ve tasalary)  gelen baskylardan kurtulmak isteyecektir.. ?uur altynda ve çevrede gördü?ü geçici çözümler.. oyun,  e?lence, a?yry tutkunluk, abartyly dü?künlük, içki-kumar gibi kötü aly?kanlyklar ile ya  yukaryda saydy?ym köklü sorunlara  ALI?IYOR ve ya onlaryn  çözümünü göz ardy ediyor  UNUTUYOR.

Ynsan uyumunda / intibakynda / adaptasyonunda  0  stress (sykynty)  ile 1 depresyon  (üzüntü) arasynda gidip gelen DALGALANAN  bir ?uur ta?yr..

Y?te bu dalgalanma   çökme  ya  da saldyrma haline gelmedikçe  SÜRDÜRÜLEBYLYR bir ya?am için ki?isel ve toplumsal görevlerini yerine getirmeye çaly?yr.

?imdi  bu nokta yukaryda syralady?ym dört köklü soruna ve temelli sorunsala,  ço?unlu?un uygulady?y yöntemle soruna aly?arak ve çözümünü unuturak  çaly?yr. Bu gözü kapaly çaly?ma ÇALI?MA yerine arayy?y DURDURMADAN sürdürme ba?lamynda ba?ka yol ve yöntemlerle ya?ama daha yüksek bir kalite verilebilir.

Bu farkly yol ve yöntemlerin adyna ilk emr-i islamî ve birinci halk-y insanî olan OKUMAK’tyr.

 
Temel ve köklü sorunlara (yoksulluk, hastalyk, ya?lylyk ve ölüm), ilk ve son sorulara (Nereden geliyorsun ? Nereye gidiyorsun ?  Ne yapacaksyn ? Bu sorulara verilen yanytlaryn kanyty nedir ?) yönelen do?ru  bir ARAYI? içinde bulunmaktyr.  Amma bu gidi?te.. gerek kaynak gerek hedef, gerek  vesile  gerek hasyla, gerek gaye gerek vasyta..  insanyn SILA’sy her SALI yine kendine ise,  bu salatta bir durgunluk var demektir.

Ynsan dönüp dola?yp hep kendine ula?yyorsa, hep kendini buluyorsa kyldy?y SALAT salat de?il.

Bu salat oyun olsun, namaz/syra  olsun.. öykü olsun, gerçek olsun..  hep böyle sürüyorsa ?u ayete uyar: Yüzünüzü do?uya ve batyya döndürmek sürdürmek de?ildir, güneye ve kuzeye çevirmek  iyilik de?ildir.. Amma VELAKYN  iyili?i sürdürmek: Devamy   Bakara 177 nci ayette.. i?te size bereket kapysy..  açyn,  okuyun, anlayyn  ve ya?ayyn..

Sadece siz  mi elbette ben de.. zaten biz  ve biz arasynda bu konuda sorunsal olarak fark yok.. sorunumuzu korumakta...  Sorunu beyn-el-havf-ve-reca hududunda YLERLETMEK yerine onu aly?arak  durdurmak ve unutarak korumaktyr.

Kaldyrylan bir dünyaya gelip dünyayy kaldyrmaya ba?lady?ymyzdan beri hep aldatan bir DÜNYA içinde ya?adyk..  gençli?imiz, syhhatimiz, paramyz, yakynlarymyz, servetimiz ve ?öhretimiz bizi hep aldatyyor.. aldatmanyn sadece cinselli?ine kar?y fazla duyarlyyyz.. fakat bunun dy?yndakileri nedense fazla önemsemiyoruz..  kendimizi kandyrmanyn farkyna varyyoruz belki ancak aldanmak ve aldatylmak nedense ho?umuza gidiyor.. acaba biz de ba?kalaryny aldatty?ymyz için mi ho? görüyoruz.. yoksa arayy?y unuttu?umuz için mi oluyor.. dü?ünmedi?imiz için mi oluyor, sormady?ymyz için mi oluyor  ?

Elimizde ve ya da üzerimizde olan maddi ve manevi güzellikleri görmek ve göstermekten ho?lanmamyz bize ne kazandyryyor ?
 
Koskoca bir hiç…

HYÇ .. sonsuzluk kar?ysynda fani ve ölümlü her türlü güç ve güzellik hiçtir.. Anlyk ya?ama sonsuzluk rengi vererek bu hiçi  HEP yapyyor olabiliriz.. amma velakin  gerçekten aryyorsak, dönüp dönüp kendimizi bulmakla yetinmemek zorundayyz.

O zaman, ya?anty ve davrany?ymyzy daha yetkin,  i?imizi ve eylemimizi daha etkin  yapma yanynda “arayy?ymyzy daha ciddi” kylmanyn yolunu aramalyyyz.

Öyle ki aramak BULMAK’a ile sonuçlandy?ynda görece?iz dönüp dönüp buldu?umuz kendimiz çok çirkin görelim. Bu görünü? bir gerçek.. i?te onun göründü?ü gibi de?il de "gerçekten gerçek" haline getirilmesi yani GÜZELLE?TYRYLMESY  yani kendimizin güzel ve benimizin iyi  OLMASI için yeni bir çaba, yeni bir ba?langyç, yeni bir giri?im olmasy gerekiyor bu YYNELEME’den kurtulmak u?runa…

Evet, bu anlattyklarym söylemesi kolay bir olaydyr, yazar ve okur  için.. amma bu kolay olay içinde YAZAN ve OKUYAN öyle bir ZOR yany var ki bu yönümüzün YSTYKAMETYNY inhirafsyz ve istikrarly bir ?ekilde sürdürmektir.

Y?te bu zor i?, bizi günde kyrk kez Namazdaki  “ihdi-nâ-eSyrat-el-Müstekîm” DUA’syna ça?yryyor.

Y?te o zaman bize dü?en saygyde?er Emanet karde?im, "emanet"i günde be? kez sahibine arz etmektir. Zaten bir gün tamamen iade etmek zorundayyz.

Mümkünse bu arz edi?lerde.. Bakara  Suresinin 177 nci ayetini  döne döne oku.. belki hep buradaki cümleler bizi çirkin cemalimizi gösterir de  durmadan döne döne kendimize dönmekten kurtuluruz.

Allah’a yöneliriz.

Allah bizim ve sizin akybet ve ahiretimizi güzel ve iyi etsin.

Amin. Ecmain

 

Osmanziya

 

 



Düzenleyen osmanziya - 26-Nisan-2012 Saat 08:07
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk