Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4019 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 07-Mayıs-2012 Saat 03:10 |
DÜZELTYLMY?: Selamün Aleyküm,
Yki senedir Yahoo groups'dan uzakla?tyk.. çünkü yahoo'daki öbekler yerine kendi web sitemizde çaly?malarda bulunduk.. ve orada okuyucular daha derli ve toplu yazy ve ?emalarymyzy buluyorlar.. belki onlar bu yüzden memnunlar fakat biz sadece "okuyucu"yA razy de?iliz.. isteriz ki düz yazy okuma yerine bundan biraz daha ileri gidip ?emalary kullanan ve onlardan yararlanan insanlarda olsun diliyoruz. Onlaryn ileri çaly?malary, yöntembilime aly?malary ve fikri ve nazari tarty?malary ile yöntembilimsel analiz yaygyn bir ?ekilde ö?renilsin.. ne yazyk ki bu külfetli ve me?akkatli i? ki?isel web sitemizde bile yeteri kadar geli?medi.. Her ne ise.. biz yahoo öbeklerini da bo? byrakmamak için yararlandy?ymyz hususlardan buraya gelenleri de yararlandyrmaya devam edece?iz. Bilindi?i üzere Kur'an-y Kerim surelere bölümlendi?i gibi surelerde "ayn" harfiyle i?aretlenen fykralarla bölümlenir. Kur'an-y Kerim'imin okunmasynyn ve anla?ylmasynyn kolayla?tyrylmasy için hareketler ve durak i?aretleri konulmu?tur. Bunlardan en önemlilerinden biri imamy Sacevendî'in belirledi?i DURAK i?aretleridir. Bu durak i?aretlerinden birisi olan "Ayn" harfli gösterge, Yçinde bulundu?u sureyi KONU olarak bölümler. Örne?i Sure-i Bakara'da böyle tam kyrk tane ayn i?areti yani kyrk tane konu vardyr. Bu ?u demektir: iki ayyn i?areti arasynda kalan BÖLÜM, ba?lyba?yna bir mevzuya ifade ve ibare eder. Biz kendi özel mushafymyzda tüm Kur'an-y Kerim'in "ayn" i?aretiyle belirlenen fykralara tespit ettik. Yakla?yk 544 tane.. nerede 600 sahifeye denk geliyor ki bu ORTALAMA her bir sahife bir fykraya tekabül eder. Sure-i Bakara bu ?ekilde ba?ly?ynyn ady konulmayan fykradan bir tanesi ve en sonuncusu her ak?am yatsy namazyndan sonra okunan, yarysy iman, yarysy dua olarak tanymlanmy? amerrasülu a?iridir. Son ve 40 ncy fykra olan bu bölüm, 284 üncü ayetle ile ba?layan ve 286 ncy ayetle biten 3 ayetlik bir dizindir. Yçinde me?hur AMENERRASULÜ olarak bilinen a?iri de ta?yyan bu konuyu her dinleyi?imde yeni iniyormu?, ne bilgisi vermek istiyor ve ne buyru?u yaptyrmak istiyor diye, rahat bir vaziyet alarak ve tefekkür ederek, can kula?y ile dinlerim. Öyle iki diz üstünde durup hü?u vaziyetinde ba?kasyna bir fikir vermek üzere bir ZYKYR okumak yerine, böyle okunan zikri daha iyi anlamak için , rahat bir durum alarak, ne FYKRY veriyor anlamak için, dinlemeyi tercih ederim. Ancak hocalar yatsy namazyndan sonra sadece son iki ayet olan 285 ve 286 ncy ayeti okurlar. Sanyrym bu a?ir ayetleri ayny zamanda Miraç gecesinde indirilen ve hediye olarak gönderilen ayetler oldu?u içindir. Okunmayan 284 ayetin sorusu ve endi?esi, okunan 285 ve 286 ncy ayetlerde yanyty verilmi? ve endi?e verilmi?tir.
Bu son iki ayette.. var olu?umuzun temelini te?kil eden KÜLFET varly?y ve TAHMYL olayy açyklanmy?tyr. Bunu ayetin manasyna bakty?ynyzda ve nuzul sebebini ö?rendi?inizde anlarsynyz. Bu sanki Kur'an-y Müciz'ül-Beyan'nyn son iki suresinin de simetri?idir. Hatta Bakara'nyn son iki suresi okunduktan sonra Ali-i Ymran'yn son ayeti de okunuyor. Bu gelene?in nereden kaynaklandy?yny bilmiyorum.. ancak duanyn ardyndan asyl dua olan fiili duanyn hatyrlatylmasy güzeldir. Zaten pek çok ayetlerde Allahdan SALAT VE SABIR ile yani DUA VE SABIR ile yardym istenilmesi salyk verilmektetdir.
![]() 284 ncü ayet yerde ve gökte ne varsa Allah'a ait oldu?unu söylüyor ve ister açyklayyn ister gizleyin ne dü?ünürseniz ve ne yaparsanyz Allah'a gizli kalmaz diyor. Bu yüzden diledi?ini ba?y?lar diledi?ine azab eder. Çünkü Allah'yn her ?eye gücü yeter, diye belirtiyor. Bunun üzerine sahabe korkuyor, endi?eleniyor. Hadi elimizi irade denetleyebilir fakat dü?ünce ve niyetlerimizi nasyl kontrol altynda tutabiliriz, diye korkuyorlar. Bunun üzerine bu ayetten sonraki ayetler iniyor. Bu yatsy namazlarynda okunmaya 284 ncü ayet kendinden sonrakileri sorusu oldu?u gibi kendinden önceki 282.inci ayet-i müdayene (deyn, borç ödeme) ady verilen Kitabyn EN UZUN AYETY'nin de cevaby oluyor. Çünkü ayeti mudayene katib-i adil denilen noterlik kurumunun esaslaryny çiziyor. Bu ayet ve bundan sonraki 283.üncü ayet Bakara Suresinin 39 uncu fykrasyny te?kil eder. Aly? veri?lerde ne alyp verirseniz tanykly ve yazyly olarak saklama esasyny getiriyor. Y?te bu 39 fykradan sonra gelen 40 ncy fykranyn ba?yndaki 284 üncü ayet, ister saklayyn ister saklamayyn her ?ey Allah indinde kayytlydyr, çünkü Allah'yn mülküdür. Eliniz, diliniz ve dü?üncenizde ne varsa O'nundur ve 283 ayetin sonunda denildi?i gibi O bütün yapyp ettkiklerinizi bilir ve bunlary KÖTÜYE KULLANMANIN hesabyny vereceksiniz, diyor. Bize dü?en bu ZAMAN hesabyny, zaman zaman gelen NAMAZ'da vermeye çaly?arak, daha güzel zamanlary ya?amak ve ya?atmaktyr. VE bu yazyyy internete makinelerin azizli?i yüzündenbindiremeden bir cumartesi-Pazar geçti ve bu arada.. 3 mayys günü yapamady?ymyz incelemeyi 4 mayys günü yaptyk ve ayet-i müdayene çaly?tyk ve gördük ki.. KYTAB ö?retiyor ve e?itiyor.. KUR’AN talebesini talim ve terbiye ediyor... Risale-i Nur Külliyaty talebelerini Kitabullah’a ve Rasulüllah’a en kestirme yoldan ça?yryyor fakat bu davete hakkyyla icabet edilmiyor.. Evet, Kitabyn bu dersi bana ö?retti kelime-i "dalalet", hata ve sinadan kizb ve küfre kadar uzanan, hafyza ve zekadan rüçhan ve ra?bete kadar geni?leyen.. isyan ve nisyandan fikir ve zikre kadar yayylan geni? bir yoldur.. tam ortasyndan da syrat-y müstakim geçer. Bir terim ki Fatiha-i ?erife’de geçiyor onun çe?itli yan ve yönleri ile türlü anlam ve amaçlary.. dar bir zihne sy?maz.. Örne?in unutmakta da bir dalalettir.. yani dalalete sebeptir ve delalettin uzakla?tyryr.. Oysa ça?da? günlük dil onu sadece “sapyklyk” olarak anlar. Evet genel anlamy budur; do?ru yoldan ve istikamette istikrar edemeden inhiraf etmektir.. fakat bu inhiraf olay kolayca olan bir sapma de?il.. Hasyly biz bu içinde dalalet ve gadab bulunmayan, hidayet ve ni’met olan istikamet duasyna çok ama çok muhtacyz.
Özetle:
DELALET=hidayet (RIZA) ni'me YSTYKAMET bi'se (GADAB) hiyenet=DALALET
Allah akybetimizi ve ahiretimi güzel ve iyi etsin. Amin.
Sa?lycakla kalyn. Osmanziya diye BAKARA öbe?indeki yazyla yazy gönderdim..
Burada bahsi geçen DALALET'in diyagramyny veriyorum:
KUFR HATA
DALALET
SYNA KYZB
Bu diya?ramda sa? aksta amenerrasulü deki ..inne sina ev ahtana.. terimlerinde sözü geçen unutma ve yanylma var.. SOL aksta ise a?yr dalalet olan kizb ve küfr. Yani, yalanlama ile, belki yanly? olarak yalanlama diye kar?yladym amma kendinin yalan söylemesi ile kar?ysyndakini yalanlama arasynda ne fark var ara?tyrylymsasy gerekir, örtme var.
Öyleyse SA? akstaki unutma ve yanylma hafif dalalettir.. SYNA VE HATA gayry ihtiyari be?eri bir zaaf olarak görünür.. fakat inceli?ince inince, ince ince nisyanlaryn ve isyanlaryn sonucu olu?an bir unutma ve yanylma oldu?u anla?ylyr.. yani kaba hesaby byrakyp ince hesaba geçince.. bu böyle oldu?u anla?ylacaktyr ama Cenaby HAKK bu hakikata ra?men yine de ba?ta sahabe olmak üzere ümmetin ba?y?lama talebini, yani tahmil-i ?eriat ve tuhammil-i ?eraiti ve bir de yaratyly?ta emaneti tahmil olmak üzere üç hamle ve tahammülümüzü nazara alarak, vafüannâ, va?firlenâ ve verhamnâ, yy kabul edecektir Yn?aallah.
Sa?lycakla kalyn.
Osmanziya
not:
Son revizemde cümle dü?üklükerimi giderdim.. a?irin resmini yapy?tyrdym ve bazy eklemelerde bulundum ve inceleyecekler ve dü?ünecekler içinde a?a?yda HIDAYET dizini ekledim ki içinde hidayet incileri dizilmi?tir. Düzenleyen osmanziya - 09-Mayıs-2012 Saat 07:00 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |