Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: dikkat | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3470 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: dikkat Gönderim Zamanı: 20-Kasım-2014 Saat 01:03 |
DİKKAT
DIKKAT dizini içindeki dosyalar 20141120_010251_DIKKAT.rar • dikkat.. çevrilemeyen sözcüklerimizden biridir.. dakika sözcüğünden gelir.. saatin altmışta biri anlamında bu kelime "dakik" iştikakıyle dikkatli inceleme anlamında da kullanılır. Acaba bu adlamada saatin tık tak tik tak seslerinin mi payı var bilmem amma dikkat iradenin salınımının eseridir.. neredeyse irade dikkattir.. dikkat iradedir diyebileceğiz ama İRADE aslında GERİLEN dikkat ve GEVŞEYEN heyecanın arasından çıkan bir FIRLAMA'dır da biz kibarca ATILIM eğer hastaysa ATAK adını veriyoruz.. Buğuçam bunlardan hiç bahsetmemiş.. zaten herkes her şeyi gösteremez..OZ • 25 tane tablo içinde dikkat sağı ve solu ve altı ve üstündekilerle birlikte bir anlam çerçevesi şu anlama gelir.. dikkat İNTERAKTİV bir işlememizdir.. o kadar çok koşullar ve kurallar etkilidir ki bunların BİLEŞKESİNE irade adı veririz. Sonuç yarısı nazarda yarısı niyette olan İRADE ilim ve emrin tecellisi bir san'at ve hikmet eseridir. Sahibinin yaşayan sesidir. OZ • • • Dikkat üzerine iki karalaması geldikten sonra bu beyazlaması geldi.. Buğuçam'ın.. Osmanziya da reklamını yapmış.. biz ne düşer: İradenin REDD'ın çocuğu olduğunu söylemek.. selb etmek. nefy etmek.. nekr etmek.. terk etmek.. dörtlüsünün ortasına bir beşinci konulacaksa bu olumsuzlar kümesinin REİSİ, reddetmek olmalı.. dirayet ve rivayet ile risaset ve riayet arasındaki meydan savaşlarının bu REDD cephesinin olduğu ve hepsinin kökeninin de MEVHUM RUBUBİYETİMİZ bulunduğu gün gibi aşikar olur... o zaman irade bir vehim mi ? Bilmem.. tablolara bakıp ve kendiniz karar vereceksiniz. DY Gök yarıldı ve yer yayıldı.. Şak etti şakul çizgisi gibi.. Medd etti yer yüzünün kendisi temadisiyle.. Sema dikine bölündü ve Yer yatay olarak uzadı.. (+) oldular ve daha açık ve seçik yazılan ve okunan kitaba dönüştüler. Fİ amedim mümeddede ile vertikal ve horizontal hapishanelerinde mümeze ve hümeze yapanlar keşkelerinive veylerini gösterdiler. Amik amed dikeyi ve Atik medd yatayı excel tablosuyla orta koydular. Peki DİKKAT burada nerede.. daha açık bir anlatımla bu arada ne yerde ? Adı üstünde DİK olan KATLARDA.. Dikkate ve iradeye hiç bu kadar yakın olmamıştım.. Dikkatsiz geçen ve bunun suçu ayaklara yüklenen bir günden sonra… Çantama almadığın fare yüzünden pisim bayağı bozuldu ve ben mahzun oldum. Sokrat, Aristo ve Platon ile gelen geleneğe karşı gelerek: Bildiğim tek nesne hiçbir nesne bilmediğimdir, diyen Sokratın tevazuna karşı çıkarak.. “insan iki nesne bilir onu da karıştırır” diyerek biraz böbürlendim… Bunun nedenlerinden biri de İRADE’nin, ilmin ortaya koyduğu seçeneklerden birisini seçmede kararsız oluşudur. Diğer bir gerekçemde istatistik bilgilerimizin yarı yarıya oluşudur. İRADE irae ve idarede, bu yarı yarıya olan orta veya eşit durumdan nasıl kurtulur ve seçeneklerdeki kararsız durumlarla nasıl başa çıkar ? Hadi bunu bırakın peki İRADE denilen kuantik ve puantik cüz’i olgu ve HÜRRİYET denilen güzel gerçek ve İHTİYAR denilen yaşlı adam var mıdır ? Ey didar-ı hürriyet.. esir-i aşkın olduk, gerçi kurtulduk esaretten, demiş şair.. sanırım gençliğinde ve gençliğine aldanarak… evet, hürriyet öylesine güzeldir cennetteki güzellere bile huri demişler ve bazıları bu yüzden ebediyete savaş açmış.. irade ise genç hürriyet ile yaşlı ihtiyarın çocuğu.. meşru mu yoksa gayrı meşru mu buna kendiniz karar verin. Benim derdim bu değil.. bu çocuk nasıl büyüyor ? Bütün bunlar üzerine düz yazı ile edebiyat yapmaya vaktimi almaya ve vaktinizi çalmaya hiç niyetli değilim. Sadece şu ana hattı göstererek ayrıntılar için sizi tablolara davet edeceğim. TAKİB NSB -------------------- DİKKAT -------------------- RBT TAKDİM Şeytan pardon İRADE bunun neresinde.. her yerinde.. ister iktidar deyin ister ihtiyar.. ister meşiet deyin isten mantuk konuşmanızın ve seçimimizin her yerinde İRADE var. Adınız MURAD olmasa bizim bir muradımız var.. istersek meramımızı anlatamayalım.. merak kastımızdan ve yerak kasrımızdan sorumluyuz. Bakmasan da olur ve fakat bilmesen olmaz. Hele bir de bekliyorsan.. Her ne ise… Sadece dikkatimizi toplar ve teksif ederiz ya da dikkatimizi teksir ve tevzi eder ve dağıtırız.. DİKKAT içindeki İRADE eksikliği yani ciddiyetsizlik ve samimiyetsizlik göstergesi tembellik ve gevşeme ve uyuşukluk yüzünden suçu başta kader olmak üzere çeşitli nesnelere ve kimselere bağlarız. Bunların bazıları hukuk tarafından tanınır, sorumluluktan kurtulur ve ahlaki yükümlülükten kaçınırız. Sonunda keşke ve eyvah-larımız ile kala kalırız. Aslında irade yaşanır, uygulanır ve başarılır. Anlatılmaz. Ancak anlatmayı deneyenler çıkmıştır ve bence onlardanım. Ancak farklı bir tarzda farklı bir yolla ve farklı bir yöntemle anlatıyorum. Bizim aslında şuur denilen bir TANINç’ımız var ve bu üniversitenin de duyunç, bilinç, sevenç ve istenç gibi fakülteleri bulunuyor ve fakat makinanın altını çizmesinden anladığınız gibi sadece İSTENCİ fakültesini kabul ediyor resmiyet. Fakat bununda diploması yok… Resmiyet şuura / tanınca da kabaca BİLİNÇ adı veriyor. Okuduğumuz hukuk fakültesinde HUKUK FELSEFESİ isimli bir ders okuttular.. derse boyunca süren DETERMİNİZM ve İNDETERMİNİZM konusunda kimseler hakkında determinizmin ve belirleyiciliğin olmadığı ve bu yüzden kişilerin HÜRRİYET sahibi olduğu ve bu nedenle hukuka aykırı işlemlerimizden veya suç teşkil eden eylemlerimizden dolayı sorumlu olmamız gerektiği üzerinde karar kılındı.. aksi halde hukuk fakültesi kurmaya gerek kalmazdı . Zaten yüzden kurallarla yasaklar koyuyor ve buna uymayanları yargılayabiliyoruz. Hukuk gibi AHLAK ve DİN dahi kimselerin istenci.. hürriyeti.. ihtiyarı olmaları nedeniyle yasaya bağlı ve buyruğa bağımlı görür. Amma böyle derslerin şu faydası oldu HUKUK bilim olmaktan çıkartıldı.. İnsan ilimleri uygarlığın keyfine kaldı. Çağ EVREN BİLİMLERİ (FUNUN) çağı oldu.. hak.. hukuk.. adalet.. irade sınıfta kaldı.. iradenin bulunmadığından dolayı sonunda İDAM dünya da ceza olmaktan çıkarıldı. Sonuç: Din, ahlak ve hukuktan önce sorumlu ve yükümlü kılınacak bir istencimiz ve seçimimiz olduğuna KENDİMİZ karar vereceğiz. Bunun içinde düşüneceğiz ve arayacağız konu hakkında soru ve savlar ile yanıtları ve kanıtlarını.. İşte bu yazı ve tabloları bu konuda yardım edebilecektir, eğer siz isterseniz. Sağlıcakla kalın. Osmanziya OSMANZİYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazıdan özür dilerim . NOT: Evet, aslında benim kullandığım sistemde cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok… http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ www.yontembilim.com www.insan-bilim.com www.osmanziya.com www.mustafabugucam.com.tr http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |