Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: heyecan( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Konu: heyecan Gönderim Zamanı: 10-Nisan-2010 Saat 23:08 |
HEYECAN HEYECAN dizisi içindeki dosyalar HEYECAN insanyn dört halinden biridir. Heyecan insanyn sycak halidir Ynsanyn sycak hali varsa so?uk hali so?uk kanly hali dahi vardyr. DYKKATLY olmak ya da dikkatli bulunmak hal, heyecanly halin tersidir. Ynsanyn manevi damarynda ya sycak kan dola?yr ya da so?uk kan. Ynsanyn manevi damary ve manevi kany varsa manevi siniri ve manevi aky?kany dahi vardyr. Manevi damarlaryn sycak hali ve so?uk hali varsa Manevi sinirlerin de kuru hali ve ya? hali vardyr. Hads hali insanyn kuru halidir. Ynsanyn manevi sinirinin hads ucunda fikirlerin ve mefhumlaryn sür’atli intikali olur. Kavramlar ve dü?ünceler fink atar bu sinirlerde. Hads manevi sinirin bir ucu ise di?er ucu Aks’dir. Hads kuru hali ise aks ya? halidir. Ynsanyn sycak ve so?uk kany birbirinin tersidir fakat Ynsanyn ya? ve kuru aky?kany birbirinin tersi de?il fakat birbirine ba?lydyr. Hads edilen tasar ve tasarymlar verilen ve onaylanan kararla aks edilir. Dü?ünce ve kavramlarla yapylan ba?lamlar ve bu ba?lamlaryn ve kararlar yürütme ve uygulamalarla dy?aryya yansytylyr. Sinyal ve stimulus yani uyaran ve bu uyarana tepki, kar?ylyklydyr. Belki ?öyledir: Dü?ünce ve kavram HADS edilir. Bununla uyarana tepki AKS edilir. Bir i?te, bir eylemde, bir devimde sayylan bu dört halin hepsi birden vardyr. Her bir i?te hads ile aks manevi siniri ile heyecan ve dikkat manevi damary ile birlikte i?ler. Çünkü insanyn da bir manevi beyni ve manevi yüre?i vardyr. Beyin ve yürekte birbirine ba?lydyr. Elhamdülillah hâzâ min fazlyrabbî. Bir ?uur eseri olan hareket, fiil ve amel bir hal-i hazyrda DÖRT KÖ?ELY kal-i hatyr tesiridir: BYRYNCY KÖ?E: Heyecan kö?esi.. kontrolü en zor kö?e. Duygularyn ve co?kunun dizginlendi?i sol alt kö?e. Kuvve-i ?eheviye ve gadabiyenin hyrs ve hiddetinin dizginlendi?i kö?e. Burasy manevi damarlarda SICAK kanyn dolandy?y kö?edir. Bu sycaklyk a?yry de?il de ylymly ylyk olursa hatty vasatta akar duygular. Heyecan artty?y nisbette bunun tam kar?ysynda bulunan dikkat azalyr. Heyecan artty?y nisbet bunun yanyndaki hads de azalyr. Hads ve dikkat devreden çykty?ynda güç de güç olmaktan çykar. Ama i?in içinde A?K ve heyecan yoksa dikkat ve hads daha fazla etkin olmaz. Demek sol alt kö?e, MÜTEHASSYS a?kyn sycak duygu ve co?kusu olan HEYECANI göstergeler. YKYNCY KÖ?E: Dikkat kö?esi.. kontrolü heyecan kadar olmasa da yine zordur. Dikkat dalgalanmasy nedeniyle dikkati sürekli tutmak kolay de?ildir. Dikkat ilim ve irade ile yapylan bir etkinliktir. Rasat ve rabasla beslenir ve desteklenir. Bilmek ve istemekle bakmak ve beklemek hep dikkatli ve özenli olursa insan gerilir ve yorulur. Dilek yükü bu sayylanlar dolu olursa insan ba?aryly ve yeterli olur amma bu zordur. Tutkular bu zorluklara kar?y bir direnme ve dayanma gücü verir. Muvaffakiyet syrry ve mükemmeliyet arzusu, i?in dikkatli TAKYBY’ni besler. Amma bu kontrol ve koordine gerilimi belirli fazlarla tutkulu dikkati azaltyr ve yerini heyecanly veya co?kusuz gev?emeye byrakyr. DYKKAT hyrs ve intikam ile beslendi?i gibi hilm ve cesaretle beslenir. Yani dikkat iyiye kullanyldy?y gibi kötüye de kullanylabilir ki bu daha derin bir dikkat ister.
Ynsan i?tah olmazsa yiyemedi?i gibi Y?TYYAK olmazsa da hareketinde zorlanyr.
Y?tiyak dikkatli olursa i?lem ve i?letim daha yetkin olur.
ÜÇÜNCÜ KÖ?E: HADS kö?esidir ve tahdis halidir. Kavram ve anlam ve anlatym durumunun hafyza ve zeka motorunun eseri oldu?unu biliyoruz. Heyecan kalb i?i, dikkat ruh i?i ise ise hads dahi akyl i?idir. Hadsi tetikleyen MERAK’tyr. Merak ararsa hads buldurur. Dikkat ve heyacan nasyl kar?ylykly ise hads ve aks dahi kar?ylyklydyr. Ylki SA? eksende, ikincisi SOL eksende ba?lanyrlar. Dü?ünce yükü ta?yyan hads bizi terceme ve tevilleriyle aydynlatyr. Davrany? seçiminde dikkate seçenekler sunar. zekaya "Billik” diyorum bellek de hafyza demektir. Sakla ve sil ile unut ve ünle iki zyt i?lemdir. Hads yapy ve i?levlerinin sonucu ortaya çykan seçeneklerin birisini TERGYB etmek yani re’yini ortaya koymak bu yapyda da iradenin, arzy ve talebin i? gördü?ünü gösterir. Kalb tahsis ve ruhun takib etti?i gibi akyl ra?bet ediyorsa bu durum iradenin, talebin ve arzunun tüm letaif üzerinde etkili oldu?unu gösterir. Akyl tergib, kalb tahsis ve ruh takib etti?i gibi nefis daha tercih ederse o i?te icra ve tatbik edilirse amel hareket ve fiillerle tesir etmek üzere ortaya çykar. Aks edilerek belirir. DÖRDÜNCÜ KÖ?E: Aks Sibernetik ayad ve semiotik fuad. Ayadyn tasarrufu ve fuadyn tasadduru dört kö?eden kaynaklanyr ve bir kö?eden çykar.
Bu aks-i tesir’dir. Naksyn sonucu hacat ise ihtiyacyn sonucu Y?TAH’dyr. Y?tah muharrik ve aks arasynda bulunur. Rüyet yani temas ve tema?a eden göz ve kulak ile el ayak bizim yansytan araçlarymyzdyr. Duyumu kümesi olan nefis, duyarly?yn kapysy ten bedeni olu?turur. Hads kuru ile aks ya?tyr. Sululu?u ne kadar çok ise o kadar yslaktyr. Diri ten ve canly deri aksyn ya?am denizidir. Burada kaynayan sular hangi pynary olu?turur ? Bunu ilm-i typ tasvir ve tespit eder. ?unu da biz insan olarak ve inanan Müslüman olarak izah ve irca ediyoruz. O’nin emir ve iradesi olmadan, izin ve in?asy bulunmadan hiçbir tesir aks edemez. Biz O’nun tesirini kesret ve esbab perdesi altynda her zaman do?rudan göremiyoruz. Yzzet ve azamet nedeniYle kudret eline saydy?ymyz vasytalary ve kö?eleri vesile ediyor. Amaç ve e?ilim ile güdü ve dürtüden bahsediyorum. Acaba hangisi dy?tan? Dürtü ve muharrik kapysy olan AKS. Bu dy? ko?ul ve nedenlere ra?men dürtüler bir nefis tarafyndan TERCYH edilebilir. Zaten i?in ba?ynda nefsin kendisi vardyr ruh, kalb ve akyl geri planda çaly?yr. Duyum (aks) , duygu (heyecan), dü?ünce (aks) ve dilek (dikkat) kö?eleri hakkynda daha fazla ve daha yakyn bilgi almak istiyorsanyz tablolara bakmanyz lazym. Yazynyn ba?ynda denildi?i gibi sadece x eksenlerden söz ettik + eksenlere fazla girmedik. Ynsanyn maneviyaty hakkynda bir meal ve kurgu yaptyk. Seçimi, tarty?mayy ve ele?tiriyi sizlere byraktyk. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim NOT: Bu kadar yo?un bilgiyi her kafa kaldyrmaz. Normal olarak bir makalede dört be? yeni kavram bulunur. Biz en az dört çarpy be? yirmi YENY kavramy bir arada sunduk... Maksat bilgilerimiz saklansyn yoksa yazar de?iliz ki okurumuz olsun. Gayem insanbilime in?a malzemesi hazyrlamak. Belki insany merak edenlerin eline dü?erde insan sarayyny örerken kullanyrlar. http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |