Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya  
Mesaj icon Konu: alt ve ust yapı Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2721

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: alt ve ust yapı
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 02:08

"Aramakla bulunmaz.. fakat bulanlar ancak arayanlardandır." Beyazıdi Bestami'ye atfedilen bu söz bende şu ayırımı yapmaya yol açtı. İnsanlar beş kısımdır:

Aramayanlar
Arayanlar
Aradıklarını asla bulamayacaklar.
Aradıklarını bulanlar.
Bulduklarını olanlar.

Sav ve kanıt ile yanıt ve Soru aramak ve bulmak yaşamın MOTORU görünüyor.. ancak fakat "araba" da MOTOR'dan ibaret değil. Araba da tek başına değil bir "gar"ı bulunması gerekir.

Sonuçta yolculuk bütün bunları gerektiriyor.

Saygılarımla

osmanziya 25.05.2024 10:07 üçyol İzmir






ZEHIRLENEN Kavi..
KIŞKIRTAN Zayıf..
Sorunsallar
BEDENIN hacatı
RUHUN harratı..
Ilmimiz yetersiz
Irademiz kusurlu
Kudretimiz eksik
Rahmetimiz sınırlı




Dunyanin haline.. olumsuzluklarina..
kotuluklerine yaptiklariniza.. yapamadiklariniza.. gunahlariniza..
sevablariniza
Fazla uzulmeyin.. önemli olan aczinizi.. fakrınizi.. naksinizi anlamak.. tehirinizi.. terkinizi.. kasrınizi anlatmak.. yolda farkindalikla yönelmek.. amacinizi gercekleştirmektir.
Dünyanın düzeni.. ailenin mizanindan başlar. Ailenin mizanı da kulturun olmazsa olmaz bileşeni dilin ve dinin zaman ve namazin sağlam ve saglikli ilişkisiyle kurulur.

Bu şu demektir.. dil-siz bir din.. din-siz bir dil.. dünyanin ve insanin BOZULMASI.. dunya da tabiat ve tarihin birbirine yabancilaşmasi.. insan akil ve kalbin.. birbirinden uzaklasmasi.. demektir.

Bu sekiz dengenin ve muvazenenin yıkılmasi.. uyumun ve intibakin kırilmasi. ılımın ve adaletin kalmaması anlamina geliyor.

NESNELER ARASI BAĞLANTIDA eşitliliģin yinelemesi ve çeşitliliğin yenilemesi KURULMAMIŞSA..

KİŞILER ARASI ILIŞKI DE kavinin hırsinda hafif geliyorsa MUHABBET ve zayıfin hasedinden düşuk kalmıssa HURMET..
Dişil ve eril
Toplum ve birey
AILE
temelde durur.. yaşantida 8 altin davranışi geliştirir.. saglam ve sağlikli insanı ortaya çıkarir.

Dunya ile ahiret
Kalb ile akıl
DÜŞ uyumu

Emekle sermaye
Muhalefetle iktidar
DUNYA dengesi

Diyalekt hakikatı KALBI SELIM
Retoriğin hakkı NAKLI SAHIH
DIN icabı..

lisani salim LAFZI MA'NADA..
Akli salih ZIKRI FIKIRDE..
DIL luzumu




DIL
Bunlarin ne oldugu bu tabloda ana hatlariyla resmedildi.. yazilsa on kitab çıkar.. fakat mesele kainat.. insan.. Kur'an.. rasul ve bu dört kitabi toplayan KENDI kitabimiz olan imami ve kitabi mubini okumak ve yazmaktir.

8 altin esas:

AYAD'in sarfi

Iktisad ve Adalet
Sabir ve şükur

UKDE neffası ukad.

Emanet ve sadakat
Feda ve vefa

FUAD'in sadrı
Ukde de ne oturur biliyor mu sunuz ? vesvasilHANNAS

Bu Han-naS öyle guçlu ve zorlu ve usrlu ki Rabbinnas.. Melikinnas.. İlahınnas'a SIĞIN deniliyor. Bu bakimdan hür-ruh projesi ve bir-rab programi gerekiyor. Ta ki amel defterimizi YAZAN imami mubinivve kitabi mübıni okuyup yazabilelim.
Bizden ne istiyordun derseniz. Supermen ya da Batman olmanizi degil CANLI ögrenme ve DIRI düşunma ile AD-AÇ'ı amaçlamanızı.. bu gune kadar.. yaşamizi.. pek çok nesnelerin ve kimselerin araci ya da amaci olarak kullandik.. bundan sonrada nesne yüku ve kimse yolcusu taşiyan ÖZNE'mizi taniyalim

Onu canli ogrenme ve diri duşumme ile tanimladihimizda.. yani tanimadan tanimlamaya geçtigimizde.. AR ruyasi geçmişi ve AD hulyasi gelecegi arasinda duran ve rüyasi mutlu hulyayi umutlu yapacak AT'ımizi mal ve hizmet sunumunda ve geçiminde.. MUTLU..fazilet ve kemalat seriminde ve seçiminde KUTLU yapabiliriz İnşaallah.
Süpermen bir HAYAL.. Batman bir VEHIM.. fakat hayali haziriniz GERCEK ve vehmi hatıriniz DOGRU.. bunlari olmayan SONSUZLUK ve bulunmsyan BAŞİBOŞLUK olarak tepe tepe kullaniyorum.. kullaniyorsunuz.. kullaniyorlar..elbette kullanilanlarda yararlanilir. Fakat kullanimlar sağlam ve yararlanmalar saglikli olmuyor. Özellikle dilimizi kotu ve kotuye kullaniyoruz bu da kendimizi.. dinimizi ve dunyamizi bozuyor.. samimi ve ciddi insanligimizi gerçekleştiremiyor.. safi ve saddi islamligimizi tahakkuk ettiremiyoruz.




KENDİ İŞİYLE MEŞGUL OLMAK

eğerli Hocam ne güzel söylüyorsunuz: İnsanlar onunla bununla polemik yapmak yerine okumaya, okudukları üzerinde düşünmeye çalışsalardı daha hayırlı olurdu." haklısınız. Ağzı olan konuşuyor.. ağır bir itham bu.. biri söylesin diğerleri dinlesin hatta dinlensin hatta dincileşsin demek istemiyor.. ancak konuşmanın değerli bir bileşeni olan SÖYLEMENİN de bir maksadı açığa çıkaran bir önemi ve makamı belirleyen bir değeri bulunuyor. Örneğin yazıyorum yani konuşuyorum ama fazla kimse anlamıyor.. söylüyorum kimse dinlemiyor.. yani maksadı belli edemiyorum. YBA reklamı işlevi olmasaydı inanın yazmazdım. Zaten on altı senedir yazdığım halde açık ve seçik anlaşılır yazarlık yapmaya yeltenmedim. Bu bakımdan eğer maksadımız karşı tarafa bilgi vermekse öne konuyu ve maksadı belli edecek açık ve seçik anlaşılır yazmaya gayret etmeliyiz. Diğer taraftan söylediğiniz ve hatta paylaştığınız metin makamınızı gösterir. Göstermek için mi söylüyorsunuz görünmek için mi ? Görünmek için söylüyorsanız o kadar çok görünmek isteyenler bulunuyor ki bunlar arasında görünebilmek için gidip cami duvarını işemelisiniz.. görüneceğim diye boşu boşuna dininizden olmayın. Değmez. Üstelik eceli gelen İT cami duvarına işer derler. Hoş bir durum değil ancak AT olmayı önerebilirim. Böyle taşıdığınız söyleyen AR'ın (harfin) ve dinleyen AD'ın (ismin) farkına varıp ÖZNE'nizin kimsesini ve nesnesini kurtarabilirsiniz. Evet ağzı olan değil MAĞZI olan konuşur ve bu KIŞR'ından belli olur. Saygılarımla.


ÖLÜ DÜNYA VE CANLI ÂLEM


Göz uzak burun yakın kapımız.. ancak bu kapılardan ve arkadaşları olan kulak ve ağız menfezlerinden giren ve çıkanların anlamlandırılması ve amaçlandırılması.. organizmanın ÖLÜ bir dünya ve CANLI bir âlem olması ayırımını yaparım.. ömrünün sonunda eceli gelmesiyle ölen canlı DİRİ.. ölmeyen diri CANLI.. bu ayarımda bize ışık tutabilir. Zaten yaşam dediğimizde cansız ve canlı ilişkisini ifade ederiz.. ölü ve diri sonraki bir anlatımdır.. burada bitki ve hayvanın içinde yuvalandığı MİKROPLAR yani virüs ve bakteri olan bilinen kavanoz ve masalar barındıran Oda'lar.. yani HÜCRELER.. zerrelerden oluşan yapılanma ve yapılandırmalar olarak YAŞAMIN temelidir. Hücrenin SEYRİ ise bizin hareket noktamızdır.. özellikle kendi beden hücremizin.. şimdi insanın tüm derisiyle gördüğü.. işittiği.. tattığı.. kokladığı.. bir dünya değil "âlem" düşünün.. peki "bu"nun dokunması refleksi ve özellikle seksi nasıldır ? Tahayyül edemeyiz bile.. işte cennet bizi bekleyen bu.. orada taşlar buradaki hayvanlar gibi.. ağaçlar ise insanlar gibi.. ya insanlar ? Sonuçta burada biz önce insan sonra islam olmaya çalışmanın yollarını aramalıyız. Saygılarımla


İNSANIN İKİ YÜZÜ


https://www.yontembilim.com/forum/edit_post_form.asp?PID=3727&PN=1


İnsanın iki yüzü bulunur BİRİYLE her şeyi bilir DİĞERİYLE biri hiç bir şeyi bilmez.. Her şeyi bilen cahil kalır hiç bir şey bilmeyen alim olur. Bu âlimlerden birisi de Dil Bilimi Kur'an Ferdinanmd Seassure'dor. Adamcağızın ayık bir zamanı bulunmuyormuş.. zaten uğraştığı felsefeye yakın dil bilim bakar seker.. esrik olmadığı zamanlarda YAPISAL dil bilim ekolunu kurmuş daha doğrusu BİLİM'e çevirimiş DİL'i ki bu gerçekten ciddi bir başarı ve aşamadır. Şimdi bu konuda biraz İÇERİK'e girmek istersek.. onun, akıl bir töz ile dil bir biçimdir.. fikriyle bir çıkış yapmış dil bilimin kurucusu.. Bununla beraber "Dil bir töz değildir biçimdir.. "türü sloganlara BİLİMDE bir yere varılacağınız sanmıyorum.


Töz ve biçim arasındaki farkı göstermeden önce TÖZ ve ilinek ile BİÇİM ve içerik hakkında farkı göstermek gerekiyor.. hatta farkı fark etmek ve tanımlayabilmek istenir.. TEKNİK olarak günlük dilin düz yazısıyla yapabildiğimiz kendimize "benzer" botlar.. prompt dan anlayan ve attempt i atlatan patoslar'lar.. böylece homos'tan kurtulabileceğini sananların aldandığını transhuman projesinin fiyaskosuyla anlayacağız. Anlamak ve aldanmak birbirini sevmeyen iki akraba..


Bununla beraber YAŞAM da bu değil mi ? Resmi filoloji ve teolojiden çıkan sivil filozofi ve teozofi sürekli değiştirilen ve düzeltilen ilerleyiş... yaşamı bazen amaç yaparız bazen de araç.. oysa hedef adaç olmalı. Bununla beraber yaşanç tanınca.. tanınc inanca.. varmadıkça ortaya kıvanç veren bir sonuç çıkmıyor.. ileri giderken sürekli geriye düşüyoruz ki bunan da bir anlamı ve nedeni olması gerekir. Neden ve anlamda birbaşka akraba..


Kant'ın bizi makulelere ve kategorilere kapattığında çıkışını yolu bulmak için yapılan çalışmalar bizi daha da kısıtlayarak dilin anlamı ve amacı gösteremediğini Wittgenstein göstermişti. Anlam ve amacı metafizik ilan etmek düşüneyi daha da daralattı. Sadece göre ve kavramı değil öykü ve oyunu da kör ve boş ilan ettik.. Kant'tan Wittgenstein'e ilerleyişimiz böyle oldu.


Yapay Bellekle Turing testini geçtiklerini düşünüyorlar.. kim bilir belki Sanal Billikle de Wittgensetin Merdivenini yükseltirler.. fakat bunu yapmaya T ve P ister. Bu da 7 ekim katliamını yapan uygarlıkta görünmüyor.

Saygılarımla.

osmanziya

25.05.2024 üçyol izmir




Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 10:08
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2721

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 02:21
SANMAYINIZ.. ki   artık pes ediyorum.. her insanı olayda iki taraf bulunur hatta üç dört taraf olur.. Bir trafik kazasında bile.. yol.. sürücü ve mağdur olan olmak üzere üç yan vardır.. ayrıca her üçünden her birinin ayrı ayrı koşulları söz konusu edilir.. ben kendime ilişkin olumsuzlukları dile getirdim.. bu beni aslı geri çekilmeye ve ümitsizliğe sevk etmez.. çünkü işin başından beri YALNIZDIM.. bir kaç kişi vardı da onlar ayrıldı değil.. bu da gücümü YALAN'dan değil YALIN'dan aldığımız gösterir.. ancak yeni bir ALAN açmak işin BAŞARININ KOŞULLARININ başında LINE için.. hatta için.. çizgi için.. bir NOKTA'ya bir NUKTA'nın eklenmesi gerekir.. ta ki NUTKA gelsinler.. zaten bir noktaya bir nokta.. bir sözcüğü bir sözcük.. bir kavrama bir kavram.. bir terime bir terim ve bir ele bir el eklemek YBA in ruhudur.. çünkü her şey ÇİFT YARATILMIŞTIR.. saygılarımla osmanziya 25.05.2024 üçyol izmir

Ve la taziretun vizra uhra.. Kur'an-i Mu'cil-ül-Beyanin en temel yasasidir der.. Imamı Nursî.. yani birisin hatasiyla başkasi sorumlu olmaz.. babasi öldurdu diye oğlu öldürulemez.

Öyle ise diller.. dinler.. kulturler arasindaki kan davaları.. düşmanliklar ve savaşlar.. hukuki.. ahlaki ve dinî değildir.

Oyle ise katliamin faturasini dine.. yahudilige.. muslumanliga.. değil dinleri ve dilleri kotuye kullanan SORUMLU KİMSELERE çıkartalim. Osmanziya 25.05.2025



[03:17, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Hayatim boyunca insanlara BILGI verdim.. buyruk ve deger aktarmadim.. aktardiklarinda YBA reklami idi.. düşuncelerimi.. inançlarimi.. ögretimi satma peşinde olmadim.. gunluk dilin duz yazisi ile iletilen bilgileri tamami.. eksiksiz.. istismasiz EZBER bilgilerdir.. anlamakta.. algilamakta.. öğrenmekte zorlaniyorsaniz o YENI bir bilgi oldugundandir. Başka bir ornek Tanri kelami olan ayetler ezber bilgilerdir. Bu mezburlar surekli mezmur ederek tefekkur edilecek.. duşunulecek.. anlasilacak.. inanilacak hale getirirseniz. Ezberle bilgi ve deger degil kelime öğrenirsiniz.. ancak onlara uyarak.. uygulayarak.. yaşiyarak.. canli öğrenme ve diri düşunme ile bilgi ve deger.. belge ve buyruk haline getirirsiniz. Bu yuzden muhatabı ve hedef kitlem kâriler talebeler degil.. ögrenmeye.. duşunmeye.. anlamaya tâlibler.. oldu.. daha dogrusu.. çeşitli gerekçelerle.. olamadilar. Osmanziya 03:25
[09:32, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Ancak herkes her şeyi iyi yapamiyor.. bir seyi iyi yapiyor. Başka biri bir naşka seyi iyi yapiyor.Digeri de bir başkasini.. işte bu üçü bir araya geldiginde ve belki de gelebildiginde.. ortaya bir ekip.. bir ürün.. bir beceri.. bir başarı hikayesi çıkiyor. Ornegin analitik duzlemin matematik kullanimi böyle keşf edildi. Deskartes daha once bilinen (HAZIR OLAN) geometriyi arimetik dile çevirdi.. Fermat daha önce bilinen (HAZIR OLAN) aritmetigi geometrik dile çevirdi.. bir matematik dahisi olan Euler ise iki HAZIRI birleştiren HIZIR oldu.. HIZIR der ki bunları yapan ben değilim.. Rabbimdir. Işte Rabbimiz her birimizi bir işi yapmaya hazirliyor ve bir ISMI yazdiriyor ve okutturuyor.. bunun adi gendiir.. bunun adı cindir.. bunun adı çevredir.. bunun adı evrimdir.. bunun adı yaratiliştir.. bunun adi devrimdir.. bunun adi buyruluştur.. sonuçta YBA bu kesreti vahdete çevirmeye geldi.. anca hepsini elbette BEN yapacak degilim.. ben ANALITIK DUZLEM in YENI kullanini DORT ISME (E v A ile Z v B) teknigini buldum.. başka biri başkasini bulacak.. boylece ben ve sen yani BİŹ.. bir baska biz iki şey daha bulacak.. boylece AD in ( ? ) dört dörtluk METODIK kullanimi ortaya çikacak.. melekler ve ruhaniler ile beşer ve cinler hep birlikte INSAN ı ortaya çikaracak.. fakat nedense insanlar bir birinden uzaklaşiyorlar.. kaçiyorlar.. yalniz kaliyorlar.. BİZ olamiyorlar.. belki de bu bizim SALIH olma sınavimiz. Saygilarimla. Osmanziya
[09:41, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Peki SEYTANLAR ne işe yariyor ?


Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 09:59
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2721

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 13:54
[11:01, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Tespit edebildiğim şu ki.. uretim araçlar tüketim amaçlarina.. yonetim ülkuleri de eğitim ilkelerine.. dönük.. bu dönümlerin tersi de olabilir.. ya da karmasi.. bunlari tartışmsya yerimiz bulunmuyor.. ilkine YIYIM diyelim ikincisine YÖNELIM..işte bu çerceve ićinde herkesi önem ve deger verdiği yer.. EGITIM.. terbiye.. tedris.. ders verme OĞRETIM.. hatta islama geçiş.. cahillikten ilme geçıs olarak tanimlanir.. alimler geçmişlerini zamani cehaletimde diye taninlarlar.. bu gelişmede sadece cehaletten ilme degil inkardan irfana da ilerleyiş soz konusudur.. onemli olan geriye cehalete.. inkara.. dalalete dönmemek ileri gitmek ve ilerici olmaktir.
[13:29, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Eğitim ve öğretim.. üretim ve ulaşım.. birbirine benzer.. tüketim ve iletişimde yönetim ve denetimi andırır.. desem ne dersiniz ? Dersinizi almaniz için dediklerimi anlamaniz.. anlamişsaniz ya kabul etmeniz ya da reddetmeniz ve eleştirmeniz gerekir.. acaba anlamaniz için benim artı bir çabamin mi bulunmasi gerekir ?
[13:37, 25.05.2024] Mustafa BUGUCAM: Bir satir ustundeki sozcukleri goresiniz diye bir sayfa ustunde serdik ve dağittik.. sol ve sağ köşelerde.. bakip gorebilir mi siniz ?
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk