Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim  
Mesaj icon Konu: din ve dil ve dunya Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3917

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: din ve dil ve dunya
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 00:55

Kendini ARAYAN yolcu "adı" bana
"Kendini BULAN Hancı"yı çağrıştırdı...


HANCI atları ve arabalarıyla kalkış noktasında varış noktasına giden YOLCULARI ağırlayan DURAKLARIN sahibidir.


AT'lar AR Yükü ve AD yolcusu taşıyan arabaları çeker.

YOLCU'lar nesne ve kimse yükü barındıran ÖZNELERDİR.

AR kitabı mübin nesnesidir.. ilim sesidir.
AD imamı mübin kimsesidir.. irade'nin sesidir.
AT tin nefesidir
ARABA ten kafesidir.


Bu paylaşım bir HANCI'nan dedikleridir.

sağlıcakla kalınız

osmanziya

28.02.2025 üçyol izmir 01:18





Halkın iyi bildiği iki pencere bulunur.. biri kainat ve biri insan. Fakat bilim insanları ve özellikle filozof olanları biraz derin düşünür ve derler ki sizi her ne kadar evreni ve adamı ayrı ayır düşünüyorsunuz lakin biri asıldır, diğeri gölge. Yani onlar var olanı evren ve insan olarak ikiye ayırmazlar. Var olan bir tanedir ancak bunlardan biri asıl olanıdır diğeri gölge.. işte bu nokta da onlar yine İKİYE ayrılırlar. Sağ da olanlar der ki İNSAN asıldır, kainat ona bağlı ve onun gölgesi olarak ortaya çıkıyor. Sol da olanlar da hayır efendim.. asıl olan KAİNAT'dır.. insan ona bağımlı ve ikincil olarak var oluyor. İşte bu nokta da bunları duyan SOKRAT.. öyle saçma şey olur mu ? Bir yandan bakıyorsunuz kainat görünen öbür yanda insan oluyor. Öyle ise bizim ne kainat ne de insan hakkında tam bir bilgimizi bulunmaz. Bildiğimiz sandığımız diğer şeyler hakkında tam ve kesin bir bilgimiz olamaz. İnsan ve kainat hakkında bilgimiz bulunmuyorsa tanrılar hakkında da bilgimiz de güvenilir değildir. Hatta siz bilmiyorsunuz da ben biliyor değilim. Bende bilmiyorum. Öyle ise benim bildiğim tek şey hiç bir şey bilmediğimdir.. demiş.. AGNOSTİZM'in kapısını açmıştır. Gnost.. bir şey bilme .. agnostizm ise hiç bir şey bilmeme.. aslında insanın BİLGİ bakımında iki TEMEL durumu bulunur.. ya bir konu hakkında KESİN bilgi sahibi olur.. ya da yaklaşık ya da kuşkulu bilme durumu olur. Yaklaşık bilgiyi kuşkulu bilgi kümesine katarsak iki bilgi kümemiz olacaktır.. birisi kesin ve tam bilgi.. diğeri kuşkulu ve yaklaşık bilgi.. birinci guruptakilere felsefe DOĞMATİKLER'ler.. ikinci guruptakileri de SEPTİKLER adı veriliyor. SONUÇTA bu çeşitli konular ve alanlar ve bilgiler ve düşünceler karşısında bizim iki eşit kararımız oluşur ya kesin (kat'i) ve tam (bütün) bilgiler ediniriz.. ya da kuşkulu (şüpheli) ve yaklaşık (takribi) bilgilere sahib oluruz. İşte parça parça durumlar hakkında bu bilgi kararlarım.. parça parça değil tüm evrene ve bütün insana ilişkin olduğunda septikler AGNOSTİK oluyorlar.. doğmatikler de SKOLASTIK. Bu iki durum ve sonuçlara evrene ve insana değil de Tanrı'ya ilişkin olduğunda durum biraz daha karışık ve karmaşık hale geliyor. Yukarıda söylediğim.. teist.. deist.. panteist.. panenteist.. ateist.. gibi felsefi ve dini kavramlar ve terimler ortaya çıkar. Ancak bütün bu curcuna.. sadece DÜŞÜNCE alanında.. bunların duyum, duygu, dilek, eylem, işlem. yaşantı görüş, tutum gibi gibi insanın çeşitli bilim ve etkinlik alanların yansımaları çok daha karmaşık çeşitlilikler çıkarıyor. Evet hepimiz bir ve bütünüz. Ancak konuşmaya ve düşünmeye başlayınca ortaya iste istemez türlülükler ve buna bağlı olarak çeşitlilikler çıkıyor. Bütün bunlardan da ruhumuz sıkılıyor ve tekliği arıyoruz. Bu da doğal öbürü de normal. Bunların arasına bir anormal ve sanal ve yapay olanlarda girince ortaya çıkan resim çağımızı gösteriyor. Buna karşı YBA ile bulduğum çözüm sözümüzde taşınan bilgi ve değer sağlam ve sağlıklı bulunmasına dikkat edelim sonuçta güvenilir olmasına duyarlı olalım.. diyorum lakin TAM MURADIM da bu değil.. sözün sağlam ve sağlıklı olmasının ölçüt ve kriterini gelin hep birlikte saptayalım.. demek istiyorum.

Osmanziya yontembilim.com




Ortada dinin anlattigi bir oyun bulunuyor.. geçmis hakkinda.. bir de bilimin anlattigi bir öykü SÖZ konusu oluyor..

Bazilarinin bu oyun ve oykuyu birlestirmek gibi ve ozellikle kendi senaryosuna inandirmak gibi bir derdi olabilir amma benim boyle bir sorunum kalmadi.

Ancak kurulan evrim masali ve yaratilis projesi adina söylenenleri yani önceligi evrene ya da insan vererek digerini golgede birakanlarin.. ya da onceligi Tanri'ya verip insan ve kainat varligini ikincil ve tali ve sekonder birakanlarin çok yönlu ve yanli SOZLERININ ne kadar saglam ve saglikli olduklarina duyarlilik gösteriyorum.

Gunluk dil ve bilimsel bilgi katmaninin ustundeki felsefi bilgi ve dini dil katmaninda bulunan alanlari ve konulari tartisip degerlendirerek çozumleyebilecegiz bir platform gerekiyor.. diye duşunuyorum.

Çogu kimseninde dillendirdigi bu ihtiyaci karsılayacak bir teknik.. bir yontem ve bir dil olusturmak için yıllarimi belki ömrumu harcadim.

Arabin derdi bir kırmizi patik.. benim derdim yurunecek uzun yola demir bir çarik..

saygilarimla osmanziya 27.02.2025




face paylaşim yapan cogu kimseler icin ICERIK URETICISI tanimi yapar.. yuotube buna tellstory yani HIKAYE ANLATICISI diyor. Elbette uretmek bir BILGELIK ve anlatmakta bir USTALIKTIR.. ben bunlari yadsimiyorum.. önemsiz ve degersiz bulmuyorum.

Fakat bu içeriklerin ve anlatilarin yer aldigi G ünluk D ilin D üz Y azisi kısaca GDDY platformu bir biçimdir. Bu biçimin yer aldigi internet ve sosyal medya daha üst biçimdir.

İşte YBA çalişmalariyla bir içerik uretmiyoruz yep yeni bir BİÇİM inşa ediyoruz. Her ne kadar YBA reklami ve Osmanziyani prolagandasi icin GDDY ve TABLOLAR ile yaptigim merakli ve gizemlu paylasimlar.. siyasi ve seksi ankatimlar.. içerik gibi gorunse de aslinda onlar tablolari iceriklendirmek ve örneklendirmek icin yaptigim calişmalardir.

Saglicakla kaliniz

osmanziya







DİNLER belli bir dili tutmaz..
DILLER belli bir dine tutunmaz..
Ne gariptir ki DÜNYADA bir KULTUR bir dili ve bir dini buludurmadan.. bağdaştirmadan.. buluşturmadan olmaz.

Dil bilgiye dayanir.. düşünmeye yaslanır.
Din inanca bağlanir.. anlamazsa yaşlanir.

Inanan adam başkasıni düşünmez.. düsunen adam kendisini düşünmez.. her ikiside birbirini anlamaz. Ancak bu ikisi bir araya getirilerek orta yol tutturulur.

DUNYA
DIL
DİN
3

Beseriyet
Medeniyet
İnsaniyet
İslamiyet
4

7 başlik
8 başligi hazirlar.

salahin iktisat ve adaleti hikmet ve ahlaki butunlediginde halasin necati ve ecrini bekler.

Bu halifei arzin emeli ameli salihaya razi olmasi zarardan azade olmasi demektir.

osmanziya








Ne güzel ?
Kim iyi ?
Be kimim ?
Sen nesin ?
Sen ve ben biz olunca
Size geliriz..
Gideriz bize..
Biz ve siz.. hepimiz
Ararız
Buluruz
Oluruz...







Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 01:09
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3917

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 01:27
https://www.facebook.com/reel/818538457120011 Bu videoda yirminci yüzyılda gerek batı ve israilce ve gerek sünni ve şiilerin birbirlerini öldürmeleri sonucu MİLYONLARCA müslümanın öldürülmesininin TERÖRİZM olduğunu söylüyor. Ancak devlet savaş yaparsa buna terörüzm denilmiyor savaş diyorlar.. bireyle ve guruplar öldürünce buna TERÖRÜZM adını veriyorlar. Sonuçta   Terorizm.. devletten bagimsiz milli ve dini ve ideolojik saiklerle SILAHLI bir gurubun MİLİTARİZE bir eylem yapmasidir.

Bunlarin devletlerce gizlice beslemesi ve desteklemesi ayri bir konudur.

Terörizmin yanında bir ülkede ayrılıkçı guruplarla yapılan düşük yoğunluk savaşı.. katabiliriz.. tüm bunların NÜKLEER savaş yapamayan devletlerin bu klasik savaşlarla emellerini gerçekleştirmeye çalışması olarak ta görebiliriz. Bunlar ASKERİ nedenlerdir ve altınde ekononik çıkarlar ve politik yararlar nedeniyle gerçekleşen olaylardır. Tüm bu olayların olgusu bizi savaş ve barış içinde bulunan sınav ve yarış gerekçelerine götürebilir ve bu da ayrı bir konudur.

Fakat bu olgunun asıl illetinin bu söktörler faktörler ve aktörler kümesinin analiziyle orta çıkartılabilecek çeşitli vektörlerinde birine dikkat çekmek istiyorum.   

Irakta saddamin biolojik silahlari bahanesiyle.. 11 Eylulde ikiz gokdelenlerin uçakla saldirisi bahanesiyle.. 7 ekimde hamasin askeri kanadin sivil kanattan habersi huruç harekati yapmasi bahanesiyle batiyi temsilen AMERIKANIN müsluman insanlari katletmesinin.. ekonomik ve politik saikleri.. sosyal ve kulturel nedenleri.. çok çesitl karar vericileri ve pek türlü tetikçileri aranirsa bulunabilir lakin TEMELINDE   bizzat INSANLIGIN kendisi bulunur.. diye düşünüyorum.

Çunku Insanlik oznesi.. dil ve din ile emek ve ogurluk gibi ORTAK INSANI DEGERLERI paravana ve paratoner eden partilere ve ideolojiler PRIM verdikce.. bu gun kuvvetli batinin.. yarin kuvvetli dogunun.. imtikam katliamlari ZEHIRLENEN gücuyle surecektir.

Bu buyuk ve olumsuz olaylarin kelebek etkisi ve domina taşı bu dört ortak insani degerleri paravana ve paratoner etmenin altında yatan NEDEN eşyayi ikisatli kullanMAmana ve eşhası adaletli çalıştirMAmana degil.. yani SALAH olmaman değil partilere bağlaman ve ideolojine guvenmendir.

Belki bu bağlanma ve güvenme değil SALAH olmamamız da olabilir.. yani müsbet bir sonuca katılma payımız.. ve menfi bir sonuca katlanma payımız.. da olabilir.

Doğrusunu Allah Bilir.   

osmanziya yontembilim.com
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3917

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 01:46
tanımak
tanımlamak
ÖĞRENMEK
DÜŞÜNMEK
kavramak
anlamak

Çoğumuz tanımak ve tanımlamayı
kavramak ve anlamak ile karıştırırız.

Bu yüzden öğrenilmiş ve düşünülmüş olanları İNANILMIŞ olanlarla ayırt etmek zordur.

Teşhis ve tarif birbirinden başkadır
Fehim etmek ve Fıkıh etmek birbirinden başkadır
Tefekkür etmek ve tezekkür etmekte birbirinden başkadır.

Fehim ve fıkıha FİKİR dedim
Teşhis ve tarife TALİM dedim.

SONUÇTA fikrin fehmi ma'nası ve fıkhı gayesi ile zikrin şükrü zamiri ve sabrı zeburu bizi İMANA götürürken baştaki tanıma ile sondaki inanma arasındaki BÜYÜK YOLCULUK.. Kendini Arayan Yolcu'larve Kendini Bulan HANCI'lar ile sürüp gidecektir.

Osmanziya
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk