Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4000 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: Dün Saat 15:08 |
![]() Bilim ve Hukuk nedensellik (anlamlilik) ve ozdeşlik BILIMI.. amaçsallik (niçinsellik) ve özgurluk HUKUKU inşa eder. Dogumun anlami ne.. ölümun amaci kim.. nereden geldik ? NEDEN ? nereye gidiyoruz ? NİÇİN ? Bu sorularin yanitlarini bilim ve hukuk ile.. bilimin.. hukukun.. dinin aleti DİL ile bulabilir misiniz ? Bulunabilseydi dil ile DIN farki olmazdi.. ancak biz YBA ile yol ile dinin birbirinden ayri oldugunu fark edebilseydik.. bu konulari saglam ve sağlikli bir şekilde tartişabilirdik. BILIM "kaç" sayisal ve nicelinim NESNEL yanitini verebilir.. HUKUK "hangi" sözel ve nitelinin KIMSEL yanitini verebilir. Kaç ve Hangi nesne ve kimseye ilişkin sorular yani NASIL ? Aslı ne ? sorusunun yanitini ULUM yani fünun fehim ile hukuk fıkıh ile arar. funun ve fikihdan ibaret ulumu medeniye.. ulumu diniyeden ayridir. ULUMU DINIYYE.. nasil degil NIYE sorununu yanitlar.. yani neden ve nicin lisan otesi metafizik ve parapsik sorunlarinin KESIN cevabini verir.. eger bu kuşkulu olsa FELSEFE olur. osmanziya ![]() ARA.. BUL. OL Itibar ettigimizi ihdas ederiz.. NASIL ? IMKAN OL.AN.AK Tablo da gösterildi. ![]() Bu tabloyu beş sene önce 01.04.2020 güna paylaşmışım.. |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4000 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() genç ve taze çicek.. iki belki de üç günlük ![]() Bu da bizim kirmizi ve mavi iki çicek.. bundan ötesi ve berisi infrared ve ultra viyole.. siz metafizik ve parapsik diyebilisiniz. Çicekler ve güzeller solup sararabilirler.. fakat terimler ve kavramlar biraz daha dayaniklidir.. bir çiçegin ömru 6 saat ve bir guzelin ömru 60 yil olsa.. bir dinin omru 6 yuz yil.. bir dilin muddeti 1200 yil surse bir kulturun miadi taş çatlada 2000 yıldir. Bu yuzden Aristo'nun saltanati 1611 yilinda analitik duzlemin MATEMATIK kullanimi ile bitmisti. Dekart isbatlanabilir sentetik geometriden hesablanabilir analitik geometriye geçtiginde çağdas bilim ve felsefeyi başlatmiş ve bilimin dili matematikte muşahhas muşahede ile mücerret muhakemeyi de tevhid etmişti. Descartes'in hegemonyası da 1960 Tony Buzan'ın analitik duzlemi dogaçlama kullanımi Zihin Haritaları ve benim 1990 da analitik duzlemin metodik kullanimim Yontem Bilimsel Analiz ile bitti. Demek istiyorum ki yeni yöntem ve patent ve inançlar ile dil ve din ve kulturler kuruldugu gibi yıkilan teknik standartlar.. bilim paradigmalari ve hukuk doğmalari ile dunya ve dil ve din.. değişimine girişilir ve donuşumu başlatilir. dunya'nin dny'si dil'in dyl'tiği din'in dyn'i falan ya da filanin tekelinde degildir. Bundan dolayı kişilerden olaylara yukselebilen kimseler oskar ya da nobel ödullü kimselere takilip kalmazlar. Olaylarin sebeb ve sonuçlarindan yararlanarak sağlik ve egitim ve geleceklerine yatirim yapan kimseler da mal ve mulk ile fazla uğraşmazlar. Olaylarin ötesinde olgularin ölçulerini görenler ve düşuncelerin olanaklarini bilenler Forbes'in ilk beşyuzune girmeyi umursamazlar. Şimdi bu üç katmandaki şohret ve servet ve saltanata vasita olan bilgi ve deger ve yetki elbette önemsiz ve işe yaramaz degildir. Ancak kişiden.. olaydan.. olgudan.. öte "ad"lar katmani da söz konusudur ki ilgisini bilgi ve sevgi ile köreltmemiş.. latifelerini ışk ve aşk ile dumura ugratmamis özneler nesne ve kimse kanatlarini dengeli ve uyumlu çalistirarak AT'ınin AR'ıni ve AD'ıni ayirabilir hale gelebilirler. Saygilarimla osmanziya 02.04.2025 üçyol izmir 07:26 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4000 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Bu tablo bir hazine HARITASI yani gizli bir define PLANI olsaydi.. NE YAPAR YAPAR onu anlamaya çalışırdiniz. Bunu gereksinim için yapardınız lakin gereksiniminiz arayışiniz olmazdı.
HACAT yani gereksinim önemlidir.. geçim işidir.. çünku sorunlulugumuzun çozumune ilişkindir. HARRAT yani arayış degerlidir.. seçim işidir.. çünkü sorumlulugumuzun kaldirilmasina ilişkindir. HACAT tanımlı bir kavramdır. Naksımızın itmam edilmesi bir ihtiyaçtır ki buna HACAT adını verdim. HARRAT da tanımlı bir kavramdır. Kasrımızın ikmal edilmesi bir gelişimdir ki buna HARRAT dedim. Gereksinimiz o kadar çok ve çeşitlidir ve bunlar da öyle özel uzmanlık ve bireysel itina ister ki bunları hiç birimiz tek başına karşılayamayız.. soluduğumuz havadan elimizdeki telefona kadar her şey başkalarınca hazırlanıyor. Şehirlerin oksijen oranı ölçülüyor ve telefonların baz ayarları başkalarınca hizmetimize sunuluyor. Bütün bunlara biz.. paramızla yani " nakd"imizle ödeyerek karşılık veriyoruz. Hatta nakitle sadece gereksinim değil vakit dahi satın alabiliyoruz. ![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |