Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim  
Mesaj icon Konu: 7 mart 2025 7 ramazan 1446 Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: 7 mart 2025 7 ramazan 1446
    Gönderim Zamanı: 07-Mart-2025 Saat 18:55


04 Şubattan beri yapılan çağrıdan sonra dört haftadır yaptığımız çalışma ile yeni bir aya girdi ve yeni bir faza başladı.. Rabbimize şükürler olsun.. bu filiz tutacak İnşaallah.. ancak biz ağaçları görüyoruz..
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Mart-2025 Saat 19:00

BİRİNCİ BÖLÜM













YAPILAN İLK ÇALIŞMA


4 Şubat 2025 salı günü kaderen ve tevafukan MUSTAFA HOCAMI telefonla görüştükten sonra zatı âlileri 8 şubat cuma günü, 15 şubat cuma günü, 22 şubat cuma günü Değerli Hocam ve izinleri olmadığından adlarını zikretmediğim diğer arkadaşlarıyla YBA anlatmaya çalıştım ve dün 7 Şubat 2025 günü cumadan sonra Mustafa Hocam ve Fuad Hocamla ilki YBA çalışmasını yaptık.


Çalışmamız önce bir konu ya da kavram tespit edip ona ilişkin aklımıza gelen kavramları lir liste haline getirip bunları YBA mutfağı olan ANALİTİK DÜZLEM ÜZERİNE yerleştirmek şeklinde olacaktı ve tablodaki listeyi elde ettik:

EMNİYET
GÜVEN
EMN
GVN

1.İTİMAD
2.SIDK
3.KİZB
4.İTİYAD
5.VA'D
6.İMAN
7.AMİN
8.YÜMN
9.KADIN
10.ERKEK
11.İLİŞKİLER
12.BAYİ
13.MÜŞTERİ
14.KUVVET
15.ZAYIF
16.DEVLET
17.MİLLET

şeklinde idi.






Daha sonra buradaki kelimeleri tabloyu yerleştirerek bu EMNI tablosunu elde ettik:




Daha sonra sunacağım word tabloları ile ile bunları teker teker yerleştirerek göstereceğim ve bunların dizinini buraya yükleyeceğim.





Bu tabloda

CEMAD (gıda)

HAYAT

millet
İLİŞKİLER
devlet

ŞUUR
İMAN (gaye)

katmanları gösterilmektedir.

Tanrı tanımazlar buradaki varlık katmanlarını birbirine indirerek.. cemadın hayatı, hayatın şuuru ve şuurun imanı ortaya çıkırdığını ileri sürerler.. Tanrı tanırlarda imanın (tanrı.. gaye) şuuru, şuurun hayatı ve hayatın da cemadı (cansızı) ortaya çıkardığını ileri sürürler.. iki ayrı sav ve birbirinin tersi.. ikisi de kuramsal.. ancak biz fizik ve psik tarafından kuşatıldığımız metafizik ve parapisik hakkanda bilgimiz bulunmadığından bu konuda KAT'İ ve kesin ve MUTLAK bir bilgiye ulaşamayız. ŞUHUD'un cüz'i konuları ISBAT edilir ve GAYB'ın küllü savları ve sorunaları İKNA edilir.


FİZİK (isbat edilir)
şuhud
CEMAD (gıda)

HAYAT

millet
İLİŞKİLER
devlet

ŞUUR
İMAN (gaye)
gayb
PSİK (ikna edilir)

Değerli Mustafa Hocam gittikten sonra Fuad Hocam ile yaptığımız ikinci çalışmada uygarlığın demir yolu hatlarını çizdim ve orada şuhudun ısbat ve gaybın ikna konusu olduğunu anlatmaya çalıştım.. bu uygarlık yolu tablosunu da ayrı bir word çalışması halinde dizin ile göstereceğim.





Tablo da çalışma yaptıktan sonra bu çalışmalar sırasında


Bu gün kullandığımız Analitik Düzlemin oluşma sürecinin ve tarihin açıklanması gerektiğini fark ettim.. Bu gün yararlandığmız analitik düzlemin METAMATİK KULLANIMI birden ortaya çıkmadı.. önce Dekart geometriden aritmetiği geçti.. ondan sonra FERMAT aritmetikten geometriye geçti.. daha sonra EULAR bu gün kullandığımı MATEMATİK kullanımı ortaya çıkardır..

Diğer taraftan AYN'nın GAYR olurken gözlerimizde TERS AKS ettiğinin ve zihnimizde DÜZ HADS ettiğinde gösterilmesi gerekiyordu.. yani şuhudda düz ve gaybde ters olarak yansıyan ve ansıyan AYN'ların ne olduğunu kimse bilmez.. kadim bilgiler nasıl ki KÖKTE bir NUCUM-U SABİTE (Değişmez yıldız takımları) zannetmişlerde aynı şekilde ZİHİNDE bir AYAN-I SABİT (Değişmez zihin yapıları) zehabına kapılmışlar. Evet zihnimizde nedensellik (sebeb ve netice) ve amaçlılık (gaye ve vasıta) ile özdeşlik (sonsuzluk) ve özgürlük (serbestlik) bunları ve daha başkalarını da saptayan Viyana Çevresi Filozofları bu gibi olgusal karşılığı bulunmayan zihin nesnelerini METAFİZİK hatta ANLAMDIŞI sayarak hem kendilerini hem diğer insanları kuşkuculuğun.. anlamsızlığın.. gayesizliğin.. tanrı tanımazlığın atmaya çalışmışlar. Lakin yaşamın bu savaş ve barışının altında bir sınavın ve yarışın bulunduğundan gözlerini kapatmışlar.. tanrı tanırlarla körü körü bir dincilik yaparak ve hürafeciliğin ağzını açar halkı sömürmüşler.. seks ticaretine paralel bir din ticarenitin kapasını aralamışlar.

İnsanlar hazır kadın ve hazır erkek aradığı gibi.. hazır para ve hazır çözüm aradığı gibi.. hazır bir dil ve din ararlar.

Uygarlığa baksanıza nasıl gelişmiş hazır ve kolay hizmetleri sunarak.. bol ve ucuz malları sunarak giderek daha rahat ve konforlu bir hayatın yolunu açmışlar ve bundan yararlanan DECCAL de bu aceleci insanları giderek DOĞADAN daha çok ve çabuk uzaklaştırıyor.. insanı İNSANDAN daha çok ve çabuk uzaklaştırıyor.. hepimiz bu TUZAĞA çekiliyoruz.. ister tanrı tanır ve din olun.. ister tanrı tanımaz ve bilimci olun.. hepimizin istediği PARA gibi.. hazır ve kolay; sağlık, sağlamlak, kadın, erkek, bilgi, karar çözüm dil ve din..ve bunlar artık KOPYALA ve YAPIŞTIR gibi basit ve rahat olacak.

Bu kolaycılığın temelinde de insanın ÇIKAR araması.. çıkarı olmadan götünü kımıldatmaması.. yirmi senedir netteyim.. 16 senedir face deyim.. YBA anlamadık diyorlar.. anlamazlar.. çünkü ögrenmek için götlerini kaldırmıyormlar.. kullanmak için ellerini oynatmıyorlar.. yararlanmak için hiç bir girişim ve başlangıçta bulunmuyorlar.. birde üstelik beni anlaşılır olmamakla ve devamlı yakınmakla suçluyorlar.. ancak ben onları ANLIYORUM.. çünkü alışkanlıkları değiştirmek sanıldığından zordur.. ve kolaycılık alışkanlığını ise kaldırmak mümkün değildir.. çünkü yaratan bu kötülükten UYGARLIĞIN İYİLİKLERİNİ yani keşif ve icadları ortaya çıkartıyor. Sonuçta şu sıra değişmez:

İYİLİK için

öğrenme yani ÇALIŞMA


kullanma yani ALIŞMA


yararlanma yani ÇATIŞMA

KÖTÜLÜK için



Biz insanların İYİLİĞİ felsefe ve din katmanlarının çok yönlü ve yanlı konularının tartışılması ve çözümlenmesi için HIZLI bir anlam sürücüsü ve KOLAY bir anlatım aygıtı barındıran Yöntem Bilimsel Analiz'in METODİK kullanımının öğrenilmesi ve kullanılması ve yararlanılması için reklam ve propaganmda yapmak düştü.. bundan sonrakileri dili kötü ve kötüye kullandıklarından dünyayı ve dini kötüye kullandıkları gibi YBA kötü ve kötüye kullanmak için ÇATIŞMALARI düşecek.. sonra biri gelecek.. bu çatışmaları kaldıracak yeni bir iyiliğin yoluna açmak düşecek.. diye düşünüyorum.

Saygılarımla

Sağlıcakla kalınız

08.03.2025 17:37







Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:26
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07-Mart-2025 Saat 19:10


Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:22
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Dün Saat 17:52

İKİNCİ BÖLÜM







7 martta 2025 cuma günü yapılan olan çalışmamızda vatsapta arkadaşlarımızda yazışmıştık:


[17:07, 07.03.2025] Mustafa Buğucam: Sizden sonra okudum.. Popper YBA in "açik ve basit" anlatiminin ne işe yarayacagina açiklik getiriyor sanki


[
[17:42, 07.03.2025] Mustafa Buğucam: hakikatlardan Hakka gidilir.. fakat Hakktan hakikata gelen bir yolda bulunur.. Herkes hakikattan hakka hidayet ile gidebilir.. Ayrica halktan hakka giden velayet yolu ile Hakkta halka gelen risalet yolu da ayridir. Hakk.. hakikat.. halk.. velayet..risalet gibi çok yonlu ve yanli kavramlar ve konular YBA çalişmasini istiyor.
.

Popper'in söz konusu olan yazısı bunlardı:










Karl POPPER'in BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN MANTIĞI KİTABINDAN









Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:12
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Dün Saat 23:44

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM





Herkes HERHANGİ BİR konuya ya da sorunu kendi çerçevesinden görür.. çünkü herkesin bir TUZAĞI ve hesabı bulunur. İsanın bir tuzağı vardı.. yahudilerin de bir tuzağı vardı.. Rabbin de bir tuzağı bulunuyordu. Bu tuzağa ayet MEKER adını verir.. ancak dıştaki gışave sekeri ve içteki huda mekeri arasında YARATILIŞIN da bir tekeri bulunur ki izni ilahi ile bir YER'e gider. Avamı bu tür öyküler anlatırlar.. size bunu anlatmışlar.. havasa da bunun tersine başka bir öykü anlatılmıştır. Havassülhavas'ın öykü ise bir başkadır.. bu yüzden birisi Lâ ilahe illa Allah der.. birisi la mevcude illa Allah der.. başka birisi la meşhude illa Allah der.. ana hatta böyle olursa ayrıntıya gayrı siz hesab edin.. bunun için İÇERİKLİ YAZILARDAN vaz geçtik.. hakikatı arayanlar için BİÇİMSEL yeni bir YOL açtık..


saygılarımla sağlıcakla kalınız osmanziya






Eğer ALFABETİK harf sırasını göre değil de önem sırasına göre bir sözlük yapılsaydı.. ilk harfin MİSİL olmasını isterdim.. çünkü misil ne aynı olan ne de gayrı olan şey.. nesne.. kimse.. iş.. eylem anlamına geliyor.

Tabloda görüldüğü gibi MSL ne aynı olan ne de gayrı olan demektir. AYN iki şekilde GAYR olur.. birincisi TERS olarak gözümüze akseder ve yansır.. ikincisi DÜZ olarak zihnimize hads eder ve ansır. Gözümüze ters olan yansımayı beynimiz düzeltir.. zihnimize DÜZ olan yansıması şuurumuz ters haline getirir. Yani her sözcüğün zihnimizde ya zıdd ve başka ya da nid ve benzemez anlamı bulunur.     




Elif
Laaaam
Miiiim

Misil kelimesinin yerleştirildiği bu analitik düzlemin Kur'anda iki kaynağı bulunuyor.. birincisi hukuk ve bilim sureleriolan Bakara ve Aliimran surelerinin başında bulunun hurufu mukatta olan ELİF LAAAM MİİİM harfleridir. İkincisi ise HADİD suresinin üçüncü ayetidir. Ayrıca bu surede dillendmirilen Evvel ve ahir ile zahir ve batın.. isimleri nakşi ve kadir bütün tarikatların virdlerinde bulunuyor. Ve özellikle İmamı Nursî'nin Risalei Nur Küllayatında yedince mes'elesinin sonunda bu dört ismin küllü bir anahtar olduğunu söylüyür ve ihtiyarlar risalesi yedinci rica da da sağ ve sol.. yukarı ve aşağı.. ön ve arka da ALTI ciheti tanımlıyor.




Analitik DÜZLEM 1611 yılında DESCARTES tarafından keşfedilmiş ve bununla ıspatlanabilir SENTETİK geometriden ANALİTİK hesaplanabilir geometriye geçilmiştir. 2300 yıllık Aristo saltanatı yıkılmış ve çağdaş bilim ve çağdaş felsefe başlatılmıştır. Dekart tarafından geometriden aritmetiği geçişinin yapılmasından sonra Fermat tarafından aritmetikten   geometriye geçişi yapılmıştır. Euler tarafından da bu gün bizim kullandığımız Analatik düzlemin MATEMATİK kullanımı bulunmuştur. Biz YBA ile bu kullanımı 1990 yılında METODİK hale getirdik.



Dediklerimi ANLAMIYOR olabilirsiniz.. zaten biz de bakar bakmaz her şeyi göremiyoruz.. herkes bilir bakmak ayrıdır görmek ayrı.. bunun gibi okumak ayrıdır düşünmek ayrı.. konuşmak ayrı dinlemek ayrı.. ve sonuçta düşünmek ayrıdır ve ANLAMAK ayrı.. herkes görür,bilir, konuşur, düşünür, okur fakat ANLAMAZ.. Örneğin SORUYU ele alalım.. soru nedir diye sorarsanız bunu çeşitli şekilde yanıtlayabilirsiniz.. örneğin kimi arama ve bulmanın başlangıcı SORGULAMA olarak tanımlayabilir.. ben soruyu BİLİNLENLERDEKİ BİLİNMEYEN olarak tanımlarım. işte soruyu MEYDANA çıkarmak ve bilinenlerdeki bilinmeyen olan soruyu ORTAYA koymak için ANLAMAK gerekiyor.. işte bu yüzden dünyanın en zor üç işini sıralayın derseniz onu ANLAM.. ANLAMA ve ANLATIM olarak sıralarım. Bu yüzden beni anlamayanları kınayamam ve onlarda beni lütfen anlatamıyor.. anlatım yapmıyor diye kınamasınlar.








Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:13
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3958

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 02:26



DÖRDÜNCÜ BÖLÜM






Bu tabloda beşerin yapısı olan ve kültürün olmasa olmaz bileşeni olan dil ve din üzerine yükselen; ticaret ve siyaset bilim ve hukuk.. teknoloji ve ideoloji.. yapılarını gösterdim.. bilim ve hukuka İNKILAB eden dilin ve dinin hikmet ve ahlaka İNKİLAB etmesi gerektiğini söyledim ve yazdım. Tabloda bulunması gereken bir X ve Y köşeleri bulunuyordu... onu da Fuat Hocam ayrıldıktan sonra aklıma geldi:








aklımı gelen kelimer ŞİRKET ve PARTİ idi




Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 02:28
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk