Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3956 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 07-Mart-2025 Saat 18:55 |
![]() 04 Şubattan beri yapılan çağrıdan sonra dört haftadır yaptığımız çalışma ile yeni bir aya girdi ve yeni bir faza başladı.. Rabbimize şükürler olsun.. bu filiz tutacak İnşaallah.. ancak biz ağaçları görüyoruz.. |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3956 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
YAPILAN İLK ÇALIŞMA 4 Şubat 2025 salı günü kaderen ve tevafukan MUSTAFA HOCAMI telefonla görüştükten sonra zatı âlileri 8 şubat cuma günü, 15 şubat cuma günü, 22 şubat cuma günü Değerli Hocam ve arkadaşlarıyla YBA anlatmaya çalıştım ve dün 7 Şubat 2025 günü cumadan sonra Mustafa Hocam ve Fuad Hocamla ilki YBA çalışmasını yaptık. Çalışmamız önce bir konu ya da kavram tespit edip ona ilişkin aklımıza gelen kavramları lir liste haline getirip bunları YBA mutfağı olan ANALİTİK DÜZLEM ÜZERİNE yerleştirmek şeklinde olacaktı ve tablodaki listeyi elde ettik: EMNİYET GÜVEN EMN GVN 1.İTİMAD 2.SIDK 3.KİZB 4.İTİYAD 5.VA'D 6.İMAN 7.AMİN 8.YÜMN 9.KADIN 10.ERKEK 11.İLİŞKİLER 12.BAYİ 13.MÜŞTERİ 14.KUVVET 15.ZAYIF 16.DEVLET 17.MİLLET şeklinde idi. ![]() Daha sonra buradaki kelimeleri tabloyu yerleştirerek bu EMNI tablosunu elde ettik: ![]() Daha sonra sunacağım word tabloları ile ile bunları teker teker yerleştirerek göstereceğim ve bunların dizinini buraya yükleyeceğim. ![]() Bu tabloda CEMAD (gıda) HAYAT millet İLİŞKİLER devlet ŞUUR İMAN (gaye) katmanları gösterilmektedir. Tanrı tanımazlar buradaki varlık katmanlarını birbirine indirerek.. cemadın hayatı, hayatın şuuru ve şuurun imanı ortaya çıkırdığını ileri sürerler.. Tanrı tanırlarda imanın (tanrı.. gaye) şuuru, şuurun hayatı ve hayatın da cemadı (cansızı) ortaya çıkardığını ileri sürürler.. iki ayrı sav ve birbirinin tersi.. ikisi de kuramsal.. ancak biz fizik ve psik tarafından kuşatıldığımız metafizik ve parapisik hakkanda bilgimiz bulunmadığından bu konuda KAT'İ ve kesin ve MUTLAK bir bilgiye ulaşamayız. ŞUHUD'un cüz'i konuları ISBAT edilir ve GAYB'ın küllü savları ve sorunaları İKNA edilir. FİZİK (isbat edilir) şuhud CEMAD (gıda) HAYAT millet İLİŞKİLER devlet ŞUUR İMAN (gaye) gayb PSİK (ikna edilir) Değerli Mustafa Hocam gittikten sonra Fuad Hocam ile yaptığımız ikinci çalışmada uygarlığın demir yolu hatlarını çizdim ve orada şuhudun ısbat ve gaybın ikna konusu olduğunu anlatmaya çalıştım.. bu uygarlık yolu tablosunu da ayrı bir word çalışması halinde dizin ile göstereceğim. ![]() Bu tabloda beşerin yapısı olan ve kültürün olmasa olmaz bileşeni olan dil ve din üzerine yükselen; ticaret ve siyaset bilim ve hukuk.. teknoloji ve ideoloji.. yapılarını gösterdim.. bilim ve hukuka İNKILAB eden dilin ve dinin hikmet ve ahlaka İNKİLAB etmesi gerektiğini söyledim ve yazdım. Tabloda bulunması gereken bir X ve Y köşeleri bulunuyordu... onu da Fuat Hocam ayrıldıktan sonra aklıma geldi: ![]() ![]() aklımı gelen kelimer ŞİRKET ve PARTİ idi ![]() Tablo da çalışma yaptıktan sonra bu çalışmalar sırasında Bu gün kullandığımız Analitik Düzlemin oluşma sürecinin ve tarihin açıklanması gerektiğini fark ettim.. Bu gün yararlandığmız analitik düzlemin METAMATİK KULLANIMI birden ortaya çıkmadı.. önce Dekart geometriden aritmetiği geçti.. ondan sonra FERMAT aritmetikten geometriye geçti.. daha sonra EULAR bu gün kullandığımı MATEMATİK kullanımı ortaya çıkardır.. Diğer taraftan AYN'nın GAYR olurken gözlerimizde TERS AKS ettiğinin ve zihnimizde DÜZ HADS ettiğinde gösterilmesi gerekiyordu.. yani şuhudda düz ve gaybde ters olarak yansıyan ve ansıyan AYN'ların ne olduğunu kimse bilmez.. kadim bilgiler nasıl ki KÖKTE bir NUCUM-U SABİTE (Değişmez yıldız takımları) zannetmişlerde aynı şekilde ZİHİNDE bir AYAN-I SABİT (Değişmez zihin yapıları) zehabına kapılmışlar. Evet zihnimizde nedensellik (sebeb ve netice) ve amaçlılık (gaye ve vasıta) ile özdeşlik (sonsuzluk) ve özgürlük (serbestlik) bunları ve daha başkalarını da saptayan Viyana Çevresi Filozofları bu gibi olgusal karşılığı bulunmayan zihin nesnelerini METAFİZİK hatta ANLAMDIŞI sayarak hem kendilerini hem diğer insanları kuşkuculuğun.. anlamsızlığın.. gayesizliğin.. tanrı tanımazlığın atmaya çalışmışlar. Lakin yaşamın bu savaş ve barışının altında bir sınavın ve yarışın bulunduğundan gözlerini kapatmışlar.. tanrı tanırlarla körü körü bir dincilik yaparak ve hürafeciliğin ağzını açar halkı sömürmüşler.. seks ticaretine paralel bir din ticarenitin kapasını aralamışlar. İnsanlar hazır kadın ve hazır erkek aradığı gibi.. hazır para ve hazır çözüm aradığı gibi.. hazır bir dil ve din ararlar. Uygarlığa baksanıza nasıl gelişmiş hazır ve kolay hizmetleri sunarak.. bol ve ucuz malları sunarak giderek daha rahat ve konforlu bir hayatın yolunu açmışlar ve bundan yararlanan DECCAL de bu aceleci insanları giderek DOĞADAN daha çok ve çabuk uzaklaştırıyor.. insanı İNSANDAN daha çok ve çabuk uzaklaştırıyor.. hepimiz bu TUZAĞA çekiliyoruz.. ister tanrı tanır ve din olun.. ister tanrı tanımaz ve bilimci olun.. hepimizin istediği PARA gibi.. hazır ve kolay; sağlık, sağlamlak, kadın, erkek, bilgi, karar çözüm dil ve din..ve bunlar artık KOPYALA ve YAPIŞTIR gibi basit ve rahat olacak. Bu kolaycılığın temelinde de insanın ÇIKAR araması.. çıkarı olmadan götünü kımıldatmaması.. yirmi senedir netteyim.. 16 senedir face deyim.. YBA anlamadık diyorlar.. anlamazlar.. çünkü ögrenmek için götlerini kaldırmıyormlar.. kullanmak için ellerini oynatmıyorlar.. yararlanmak için hiç bir girişim ve başlangıçta bulunmuyorlar.. birde üstelik beni anlaşılır olmamakla ve devamlı yakınmakla suçluyorlar.. ancak ben onları ANLIYORUM.. çünkü alışkanlıkları değiştirmek sanıldığından zordur.. ve kolaycılık alışkanlığını ise kaldırmak mümkün değildir.. çünkü yaratan bu kötülükten UYGARLIĞIN İYİLİKLERİNİ yani keşif ve icadları ortaya çıkartıyor. Sonuçta şu sıra değişmez: İYİLİK için öğrenme yani ÇALIŞMA kullanma yani ALIŞMA yararlanma yani ÇATIŞMA KÖTÜLÜK için Biz insanların İYİLİĞİ felsefe ve din katmanlarının çok yönlü ve yanlı konularının tartışılması ve çözümlenmesi için HIZLI bir anlam sürücüsü ve KOLAY bir anlatım aygıtı barındıran Yöntem Bilimsel Analiz'in METODİK kullanımının öğrenilmesi ve kullanılması ve yararlanılması için reklam ve propaganmda yapmak düştü.. bundan sonrakileri dili kötü ve kötüye kullandıklarından dünyayı ve dini kötüye kullandıkları gibi YBA kötü ve kötüye kullanmak için ÇATIŞMALARI düşecek.. sonra biri gelecek.. bu çatışmaları kaldıracak yeni bir iyiliğin yoluna açmak düşecek.. diye düşünüyorum. Saygılarımla Sağlıcakla kalınız 08.03.2025 17:37 Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 17:41 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3956 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() 7 mart için 2016 dan FACE 'den de teyid geldi.. X'..Y'.. Z'... başlığı ile yayımlamışız. Burasıda başka bir tablo.. duyulabilir görsel ve işitsel dünyadan söz edilmediği için bir sözcük ikinci kez kullanılmamış.. çalış ve çaba ve tasa hakkında hiç bir örnek ve misal verilmemiş.. bir ÖNERİ olmamış ki KARAR verilmemiş.. koşulların doğası veya dönenin kuralları hakkında bilgi verilmemiş.. usun kuramları ya da kurumuların ortaya koyduğu uz hakkında açıklama da yapılmamış.. yani adam bi kendini gösteriyor anlaşılmaz tablolarla lakin anlaşılır hiç bir şey göstermiyor.. ancak yine de SİMETRİK bakanlarlar için elektirik alıncak BAĞLAMLARB bulunuyor.. uz ile us.. yani vicdan ile akıl.. doğa ile döne yani tabiat ile tarih.. ad (isim) ile ar (harf)... bu durumda akıl ile vicdan İSİM üretirken.. tabiat ile tarih HARF türetiyor.. bizlerde her ikisini TÜKETEN var oluşlarız... osmanziya oğlu 07.03.2016 Ad, iyidir.. ar ise, güzeldir.. iyilik ve güzellik bize yetiyor ki hak ve hakikat olan doğru ve gerçek yani sağlam ve salih BİLGİ'yi arayışına girMiyoruz.... Dinnur YAŞAR 07.03.2016 Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 17:44 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3956 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Bir hadiste denilmiş Müslümanlık garip gelecek ve garib gidecek.. Garib ile Acib arasında farkı merak ediyor musunuz _ Tuhaf olan her şey garib midir ? Şaz olan her iş acib midir ? Hiç düşündünüz mü ? 7 martta 2025 cuma günü yapılan olan çalışmamızda vatsapta arkadaşlarımızda yazışmıştık: [17:07, 07.03.2025] Mustafa Buğucam: Sizden sonra okudum.. Popper YBA in "açik ve basit" anlatiminin ne işe yarayacagina açiklik getiriyor sanki [ [17:42, 07.03.2025] Mustafa Buğucam: hakikatlardan Hakka gidilir.. fakat Hakktan hakikata gelen bir yolda bulunur.. Herkes hakikattan hakka hidayet ile gidebilir.. Ayrica halktan hakka giden velayet yolu ile Hakkta halka gelen risalet yolu da ayridir. Hakk.. hakikat.. halk.. velayet..risalet gibi çok yonlu ve yanli kavramlar ve konular YBA çalişmasini istiyor. . Popper'in söz konusu olan yazısı bunlardı: ![]() ![]() ![]() Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 17:53 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3956 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Herkes HERHANGİ BİR konuya ya da sorunu kendi çerçevesinden görür.. çünkü herkesin bir TUZAĞI ve hesabı bulunur. İsanın bir tuzağı vardı.. yahudilerin de bir tuzağı vardı.. Rabbin de bir tuzağı bulunuyordu. Bu tuzağa ayet MEKER adını verir.. ancak dıştaki gışave sekeri ve içteki huda mekeri arasında YARATILIŞIN da bir tekeri bulunur ki izni ilahi ile bir YER'e gider. Avamı bu tür öyküler anlatırlar.. size bunu anlatmışlar.. havasa da bunun tersine başka bir öykü anlatılmıştır. Havassülhavas'ın öykü ise bir başkadır.. bu yüzden birisi Lâ ilahe illa Allah der.. birisi la mevcude illa Allah der.. başka birisi la meşhude illa Allah der.. ana hatta böyle olursa ayrıntıya gayrı siz hesab edin.. bunun için İÇERİKLİ YAZILARDAN vaz geçtik.. hakikatı arayanlar için BİÇİMSEL yeni bir YOL açtık..
saygılarımla sağlıcakla kalınız osmanziya ![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |