Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim  
Mesaj icon Konu: kiyas Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3999

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: kiyas
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 19:31



Ağzımızıda 32 diş bulunuyor..
Aklımızda 256 tane kıyas bunların 24 tanesi geçerli

Muhakemeler MUKAYESELERE dayanır..
Muhammeleler MUKABELELER dayanır..
yani
ANLAM Yargilamaları
KARŞILAŞTIRMALARA istinad eder.

ANLATIM Yüklemeleri
KARŞILAMALARA musteniddir

Anlam.. düş karşilaştirmasi ile sağlanır.
Anlatım.. dil karşılamasi ile gerçekleşir.

ANLAM delalet ve gorungünün tevilinde edinilir
ANLATIM işaret ve gostergenin tercumesiyle yapilir.

Görüngü ve delaletin tevil ve evirisi ve evveli..
(beyan) anlam > yargı < karşılaştirma (kıyas)

Ekte KIYAS hakkinda bilgi verilmiştir.

Gösterge ve işaretin tercumesi ve çevirisi ve ircaı..
(maan) anlatım > yüklem < karşılama (kıbal)

kıbal ve kıyas mukabele ve mukayese
kıble ve kıyse kabul ve kayıs

tasavvur TASDIK mukayese TASDİK
muhakeme TASDIK kabul MUSADDIK

Bu ön bilgiden sonra

gercegin
bir ucu dil tarafindan..
bir ucu düş tarafindam..
bir ucu dunya tarafindan..
bir ucu da bu üçünu degerlendiren ben tarafindan..
KUSATILMISTIR.

ben dil din dünya

dil ışaret..
düş delalet..
dünya hem dil işareti.. hem düş delaleti.. yani alamet.
ben ise işarete.. delalete ve alamete ŞEHADET ediyor.

ben.. ene.. ego..

BILGĺ (epistemoloji) alaninda solipsizden sosyalizme kadar uzanan kadar çizgide EGO.. agnostizm.. septizm.. doğmatizm.. skolastizm duraklarını inşa etmiş..

her birinin gerçeklerinin de gerekçelerini bina etmiş..

gerekçesiz gerçek bulunmadığına göre..
icabi bulunmayan hakikat..
mümkun degilse vucudu bulunmayan hayaldan.. makul değilse harici olmayan vehimden..

ibaret degil mi ?

osmanziya 31.03.2025
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk