Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
İnsan Bilim | |
YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim |
Konu: OGRENMEK | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 3524 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: OGRENMEK Gönderim Zamanı: Dün Saat 23:45 |
Didem YANBAKIŞ Kardeşim dedi:
Yusufu bulmadan dönmeyin!!!.. Diyor Yâkup dilinden.. İşitin yârenler Nebi sözünden dedim: Yusuf insandir. Yasef Türktur.. Yusuf vasfdir.. Yasef remzdir.. Yusuf dindir.. Yasef dildir.. Yusuf külturdur.. Yasef uygarliktir.. diye düşünüyorum. Doğrusunu Allah Bilir. osmanziya Kardeşim dedi: hepsi de çok güzel ve birbirine eklenen hissedişlerimizle taçlanıyor ... Varlığı nebiden dinlemek bizce el bedi esmasının öz çekimine girmektir ki, bu çekim Hz Yusuf ismiyle birrebir uyuşmakta....Derinliği hayra yorabilmekle, kaybolmadan yorabilmelteyiz aynı zamanda. 🤗teşekkürler .. dedim: Tahassüs.. hassasiyet ve hissiyatımızla dış ve iç "deri" arasında kalan bir olanı fark ediş ve olmayanı kadr ediş olarak biliyorum. Sure-i Yusuf.. tek bir nebiyi ve tek bir konuyu aktarır diğer surelerin aksine ve onun özel bir adı bulunur.. AHSEN-İ KASAS.. iranlıların çevirdiği YUSUF FİLMİNDE bu konu başarılı bir şekilde canlandırılmış.. eğer İNSANBİLİM yapmak isteseydim.. The Matirx ile bu filmi kaynak alırdım. Genelde Rahmetli Haluk NURBAKİ sürelerin yedi katmanda tefsirinin yapılabileceğin söyler.. ancak biz bu içeriklerle ilgilenmiyoruz.. zaten bunu ne ömrümüz ne de İHTİSAS'ımız yeter.. biz sadece bize TAHSİS edilen yeteneklerimizin yürüttüğü yoldan.. ağır.. aksak.. ilerleyebiliyoruz. Saygılarımla. osmanziya İnsanin SEVIŞMEYI ogrenmesi için SEKS mektebinde okumasi gerekir mi ? Hayır ? İnsanin KONUŞMASI için MANTIK okulunu bitirnes lazım mı ? Hayir Peki BILMESI için OGRENMESI icab eder mı ? EVET ! O halde ÖĞRENME'nin sevişme ve aşktan daha köklü.. konuşma ve ışktan daha temelli bir yeti oldugu ortaya çıkıyor.. Bu kitabi okuyup mucitlerin buluşlarina erişmek için geçirdikleri seruveni OGRENDIKÇE.. gereksiminizden daha köklu ve temelli bir sırr-ı insanla karşi karşiya geliyorsunuz ? ÖGRENMEK. Öğrenme ile madde ve mânânin ayırdina variyorsunuz.. lafız ve ma'nanın birbirinden farkli oldugunu anliyorsunuz.. beyan ve maan denilen sentaks ve semantiğin söz dizimini ureten dilinizin ve anlam bilimini çikaran dininizin nasil kulturunuzun olmazsa olmaz bileşenleri oldugunu örüyorsunuz.. Görmek mi ? o sevişmek için lazim.. Duymak mı ? o konuşmak için icab ediyor.. Ögrenmek ve örmek için düşunmeyi ve anlamayı gereksinimlerimizden önceleyecek refleksleri.. alışkanliklari.. iradeyı edinmek gerekiyor. YBA hızlı anlam sürücüsü ve kolay anlatım aygıtı ile düşünmek ve anlamak için gereken hızlı KALEMİ ve kolay LEVHA'yı sunuyor. Saygilarimla osmanziya 13.11.2024 ücyol izmir 23:09 Öğrenme.. sevişmek aşkından derin ve konuşmak ışkından yüksek.. bir yeteneğimiz.. Öğrenme "duyum ve düşünce ile dilek ve duygu" yapılanması olan insanın duyumlarını düşünce ile KOORDİNE ve duygularını dilekleriyle KONTROL etmesi.. yani gücünü ve gürünü kullanarak başardığı bir iştir. güç İŞ gür Bizim bu öğrenme işimiz, vital aktüalitemiz.. yani kör bulunan sol görümüz ve mental virtüalitemiz yani sağır olan sağ duyumuz.. ile birlikte yapıp edilir, kurulup kılınır. Dilimizde ilim ve irfan ayırımı konusunda yeterli bir metin okumadım.. rastlayamadım.. belki bu benim bilgisizliğim ve cehaletime ilişkin bir sonuç olabilir.. size vereceğim tek kaynak sayfamda bulunan şu yazı: http://www.yontembilim.com/ogrenme.asp Öğrenmeden öğrenmeyi öğrenmeye geçtik.. hatta makinelere bile öğrenme yetisini vermeye çalışıyoruz.. lakin kendimizi tanıma ve insanı bilme ve var oluşumuzu öğrenme konusunda.. yeteri kadar çaba göstermediğimizi düşünüyorum. Öğrenme ile edindiğimiz bilgilerin pratik yaşama yansıması onları ticaret ve siyasette.. gereksinimlerimiz için sorumsuzca kullanma ve böylece ortaya koyduğumuz TEKNOLOJİYLE giderek doğaya yabancılaştırmamızı artırma.. ve böylece dilimizi dinleştirerek ve dinimizi dilleştirerek oluşturulan yeşil ve mavi ve kızıl ve kırmızı İDEOOLOJİLERLE giderek insanı insandan uzaklaştırmayı artırma.. olduğun üzüntüyle görüyoruz.. kim bilir belki de örüyoruz.. hayrın şerri.. şerrin hayra.. yol açtığı bu varoluşta nereye gittiğimizi temamiyel ve kemaliyle bilemiyoruz. Osmanziya 12.12.2024 üçyol 00:11 Biz buraya bir HAZİNE yerleştirdik.. İnşaallah hazin bir sonucu ulaşmaz..hüzün ve hazine nasıl da yan yana gelmiş.. hüzünlerin altında hazineler olduğu gibi hazinelerin altında hüzünler bulunur. Günlük Dilin Düz Yazısı (GDDY) içinde bulunan türlü türlü anlatımlarda barınan anlamların ne taşıdığı bilinmez. Fakat Yöntem Bilimsel Analiz (YBA) ile yapılan bu çalışmanın ne taşıdığını anlamak için YBA tekniğini ve yöntemini ve dilini öğrenmek ve kullanmak ve yararlanmak gerektiğini bilirseniz bu HAZİNE'yi açabilirsiniz.. buna hemen şimdi burada başlayabilirsiniz.. yapacağınızı iş basit.. tabloları versiyon sırasıyla İZLEMEK olacaktır. Çünkü bu iş imgelemek ve irdelemek için şarttır. Elbette bu tahayyül ve tevehhümü yapabilmek için de tabloları yalından karmaşığa kadar İNCELEMEK olacaktır. Buna bu güne kadar kimse muvaffak olamadı.. bundan sonra olabilir mi ? Bir ihtimal.. işte biz bu imkan ve ihtimali resimledik. Saygılarımla Osmanziya 14.12.2024 üçyol izmir 09:11 Hazine de buraya yüklüyorum. Size düşen buraya bindirdiğimi indirmek.. 20241214_091341_DORTLEMELER.zip Ve sizi yardımcı olması için bir başka KENZ daha yüklüyorum: 20241214_091422_OLANAK.zip Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 09:14 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |