Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yhlas

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Yöntem Bilim
Forum Adı: Yöntembilim
Forum Tanımlaması: Yöntembilim Üzerine Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=133
Tarih: 29-Aralık-2024 Saat 15:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yhlas
Mesajı Yazan: kutlu aytug
Konu: Yhlas
Mesaj Tarihi: 16-Haziran-2010 Saat 19:06

?emanyn Çözümlenmesi

Yhlas, bir kanuniyettir. Kimler ki ihlasly olmanyn kurallaryna uyar, mutlaka amaca-hedefe ula?yr. Yhlasly olup olmama durumu, ?emada ifade edildi?i üzere genelde ya ortak çykarlar gözetildi?inde, yada ortak mesai yapyldy?ynda anla?ylyr. Ehl-i küfür, ehli ?er, ehli delalet; ihlasyn nefis boyutunda yol alyrlar. Ehli iman, ehli hak ve ehil hakikat ise kalp boyutunda yol alyrlar. Sa? tarafta ehli iman, ehli hak ve ehil hakikat için gerekli ihlas kurallary gösteriliyor olsa da, sol tarafta belirtilen ihlas  kurallaryna da önem verilmesi gerekir. Ehli küfür, ehli ?er ve ehli delalet için ihlasly olmanyn temelinde yo?un istek-arzu yatar. Ehli iman, ehli hak ve ehli hakikat için ihlasyn temelinde ise dua etmek yani yüce Allaha teslimiyet ve her ?eyi onun ryzasy için yapma?uuru içerisinde istemekte yatar. Ehli küfür, ehli ?er ve ehli delalet için ortak çykarlar do?rultusunda amaç ve hedef  birli?i her zaman mümkün olabilir. Ayryca bu cenahta ihlasy kuvvetlendiren payla?ma-tevziat-gayret düstürlary çok önemlidir. Bu düsturlara uyulmasy halinde yanly? veya do?ru neye te?ebbüs edilirse edilsin mutlaka ba?aryly olunur. Ehl-i imana, ehli hakka ve ehil hakikate gelince; genelde ayny ve benzer kurallar-?artlaryn burada da geçerli oldu?u görülür. Ehli iman, ehli hakk ve ehli hakikat için ihlasyn ?artlary daha ?umüllü olup, do?ruluk-dürüstlük, haktan ve hakikatten taraf olmak, çaly?ma, azim, gayret, muhabbet, hürmet ve güven-itimat, samimiyet duygusu girmektedir. Yhlasyn insana getirece?i kazanym, hayr ve fayda olmadyktan sonra, ihlasly olmanyn bir de?eri-anlamy elbette yoktur.

 

Biçimsel açyklama ile diyece?imiz o ki; geomantyk düzene?indeki  koordinat ekseninde (+); genelde kar?ytlyk prensibine göre yerle?tirme yapyyor olsak ta, bazen  burada benzerlik yada özde?lik prensibine göre de yerle?tirme yapmak durumu da olabiliyor. Ayny ?ekilde kordinat alanlarynda da (x) genelde özde?lik ve benzerlik prensibine göre yerle?tirme yapyyor olsak ta, bazen kar?ytlyk prensibine göre yerle?tirme yapmak durumu olabiliyor. Ki bu durum bizim acemili?imizden oluyor, sanyrym

 
?ema ?ablonu üzerinde silme i?lemi yaparak aktarabildim. Yeni ?ablona yapynca aktaramyyorum. 



-------------
ahmet



Cevaplar:
Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 17-Haziran-2010 Saat 15:51

Saygyde?er Kutlu Aytu? Bey,

 

Bu güne kadar olan sürekli ilgi, katky ve katylymynyz için te?ekkür ederim.

Bu vesile ile bir iki hususu belirtmek istiyorum.

Forumumuz dört ana ba?lykta bölümlendi;

GENEL kysmy, yöntebilimsel analiz davamyza ili?kin bilgi, görü? ve duyurulary ihtiva ediyor.

YONTEMBYLYM kysmy, yöntembilimsel analizin biçimine ili?kin konu ve anlatymlary topluyor.

YNSANBYLYM kysmy, bu biçimi içeriklendirek insana ili?kin ?ema ve tablolar yer alyyor.

DY?ER kysmy, dini ve manevi konulary ela almaktadyr.

Bunlaryn hepsinde ?ema ve tablolar kullanylmaktadyr.

Bu nedenle dini içerikleri DY?ER kysmyna yerle?tirirseniz ba?lyk bütünlü?ü bozulmaz. Bunu göstermesi için genel ba?ly?ynyn adyny de?i?tirip DAVAMIZ, di?er ba?ly?ynyn adyny de?i?itirip DYNYMYZ yazmak istedim fakat bu adlardan içerikli  iddialar ve siyasi  davalar akla getirece?i için vaz geçtim.

 

Ykinci husus "osmanziya01" adymyn ?ifresi bozuldu?undan bu adla giremiyorum ve yedek olarak aldy?ym "mustafa" ismiyle yazylar yazabiliyorum.  Bu iki isimdede ayny ?ifreyi kullanmy?tym bana kolaylyk oldu. Sizinde burada iki tane kutlu aytu? adynyz vardy ben bir tanesini yedek olarak kullanylsyn diye "ahmet" olarak de?i?tirdim. E?er ?ifreniz ayny ise veya buna ili?kin ?ifrenizi biliyorsanyz dini yazylar yazarken bu ismi de kullanabilirsiniz. Forumun ?ifresinde bir hata olu?tu ?ifremi unuttum dedi?inizde mail adresinize ?ifreyi gönderdem diyor fakat gelmiyor. Bu durumu webmasterim halen düzeltemedi.

 

Yhlas konusunda yapty?ynyz çaly?ma BYÇYM olarak ba?aryly olmu?.

Ancak içerik yönünden itirazlarym var.

 

Yhlas DURUM'unu bir kanuniyet ve muayyeniyetin  tam tersine

bir hürriyet ve gayrymuayyeniyet olarak görüyorum. Önce kendi ?emamy arz edeyim:

 

Amel

 

ihlas   YMAN  ilim

 

Emel

 

Ylim daha çok bir kanuni bir sebebe ve muayyen bir sonuca bakar.

ihlas daha çok bir hürr bir seçime ve gayrymuyyen sonuca bakar.

Yhlas, halis ve safi bir irade ve seçim, hasbi ve samimi bir ye?leme ve tercihdir.

Ymamy Nursi (RA) dedi?i gibi; "Ybadetin sebebi emr-i ilahi, neticesi riza-yy ilahildir."

Dolayysyyla ibadeti dünyevi ve uhrevi fayda ve menfeat bakmadan Allah emretmesi nedeniyle ve onun rizasi çin  i?lemek ihlasly olmak demektir. Bu i?in sonucunda ba?ary ve yarar, kazanç ve çykar beklemez. Bu yüzden içten ve katkysydyr. Gelen ba?arylar ve geli?meler ilahi lutufla fazladan ve beklenmeden verilen sonuçlardyr.

 

Ehli dünyanyn yapty?y i?ler dar manada ibadet olmasada geni? manada ibadet anlamyndadyr ve bu i?lerde yaratylan tarafyndan konulan nesne ko?ullaryna ve kimse kurallaryna uyularak ba?ary göstermeleri yani tablonuzda yazyly gerekleri yerine getirmeleri FITRI  bir "dua" mahiyetinde olup bu duadaki samimiyet ve içtenliklerinin gösterdikleri serbestiyet ve hürriyet derecesinde arty ba?ary ve sonuçlara nail oluyorlar ?eklinde anlyyorum.

 

ilimle giri?imden sonra  ihlasla ba?aryya giden yolun her zaman her yerde tam ortasynda YMAN var. Bu iman Allah'a iman olur, Tagut'a iman olur, nefsine iman olur. Bu imany i?letirken  emellerini ve isteklerini  ameliyata ve fiiliyata  geçirmekte gösterecekleri  YHLAS, samimiyet, hasbiyet, içtenlik ve katkysyzlyk onlaryn ba?arylaryny etkileyecektir.

 

Biz bir hedefi istiyoruz fakat ne kadar ciddi ve azimli istiyoruz ?

Bir bir gayeyi  talep  ediyoruz fakat ne kadar gayretli ve himmetli talep ediyoruz ?

Bir bir maksada yürüyoruz fakat ne kadar bilgili ve deneyimli yürüyoruz ?

 

On tane bilirsin fakat bir tane yapabilirsin.

Yüz tane yaparsyn fakat bir tanesi ba?aryly olur.

Bin tane ba?aryn vardyr fakat bir tanesi YHLASLI olur.

Yani her ba?aryly i? ihlasly olmu?tur anlamyna gelmez.

Çünkü insan sebebleri görme ya da kendine mal etme

ya da ba?kasyna gösterme ya da büyüklenme gibi aryzalarla

kazandy?yny Allah'a ve ahirete götüremez. Bu hakikaty gösteren uzunca bir hadisi size okuyabilseydim ve ibadetlerin gök kapylaryndan dönüp dönüp insanyn suratyna çarpyldy?ny okuyabilseydim insanyn morali bozuluyor. Hadisin muhataby Hz. Muaz’yn dahi umudu bozuluyor Peygamberimiz üzülme ya muaz bana uy ve Kur’ana tabi ol manasynda teselli ediyor.

 

Allah ahiretimizi ve akibetimizi güzel ve iyi etsin.

 

Sa?lycakla kal abim.  

 

 

 

 

 



Mesajı Yazan: kutlu aytug
Mesaj Tarihi: 19-Haziran-2010 Saat 10:51
S.A
De?erli karde?im O. Ziyao?lu
Forumda dört katagoride ?ema ve metin göndermek isterim ancak ?ema konusunda, hatta metin konusunda bir peki?me olmady?yndan, yöntem bilim bölümünü i?letmek  bana rahatlyk veriyor. Yn?allah ilerde di?er bölümlere de ?ema ve metin aktaryryz.
Yhlasyn kanuniyet olmady?y konusunda ikna oldu?um söylenemez. Çünkü...
Senin de belirtti?in gibi "ihlasla ba?aryya giden yolun her zaman her yerde tam ortasynda YMAN var. Bu iman Allah'a iman olur, Tagut'a iman olur, nefsine iman olur. Bu imany i?letirken  emellerini ve isteklerini  ameliyata ve fiiliyata  geçirmekte gösterecekleri  YHLAS, samimiyet, hasbiyet, içtenlik ve katkysyzlyk onlaryn ba?arylaryny etkileyecektir. "
Bence bu ifdeden de çykan sonuç ihlasyn kanuniyet oldu?unu göstemekte. Ki Yhlas risalesinde de belirtildi?i üzere öyle geni? bir alanda ihlas i?letilmekte ki, yani ister hayr ve ister ?er istikametinde ne i? üzerinde olunursa olunsun yada uhrevi veya dünyevi amaçly neye te?ebbüs edilirde edilsin, ihlasyn olmasy halinde adeta bir keramet veya istidrac olurcasyna bir sonuç ortaya çykmakta. Ki gerçekten keramet ve istidracyn da oda?ynda ihlas vardyr. Bu durumu ?emaya ilave edebiliriz de... Bir di?er ifade ile hayr veya ?er bir ?eye te?ebbüs ederken, bir ?eyi isterken ihlasyn içeri?i olarak kabul etti?imiz samimiyet, hasbiyet, içtenlik ve katkysyzlyk duygusu ile hareket etmek mutlaka te?ebbüste ba?aryya götürür yada istenilene kavu?turur. Dolaysyyla ihlasyn bir kanuniyet oldu?unu tekrar etmekte bir sakynca görmüyorum.
Selam ve saygylar

-------------
ahmet


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 19-Haziran-2010 Saat 13:01

Saygyde?er Aytug

 

"Bir di?er ifade ile hayr veya ?er bir ?eye te?ebbüs ederken, bir ?eyi isterken ihlasyn içeri?i olarak kabul etti?imiz samimiyet, hasbiyet, içtenlik ve katkysyzlyk duygusu ile hareket etmek mutlaka te?ebbüste ba?aryya götürür yada istenilene kavu?turur."

 

Yukarydaki ifadenize katylyyorum  tek ?artlaki bu tümcede "mutlaka"  ifadesi yerine "ekseriyetle" sözcü?ünü kullansaydynyz. Mutlaka sözcü?ü kesinlik, ekseriyet sözcü?ü yakynlyk belirtir. Kanuniyet oldu?u zaman Cenaby Hak kuluna ?u  i?i yapynca ona bu sonucu  vermek zorunda kalmy? gibi oluyor. Yn?allah bir gün bu konulary içeren bir çaly?ma ile durumu aydynly?a kavu?tururuz.

 

Sünnetullahl ve Adetullah denilen ihtimali ve imkani sonuçlar yani YSTATYSTYK yasalar evrenin en genel yasalarydyr. Her ne kadar “Tanry zar atmaz” diyen ve izafiyet kuramynda kesin kanuniyeti esas olan  Einstein’in aksine  Max Plank’yn Kuantum yasalary,  mikro alemde belirsizli?i yani yakla?yk kanuniyeti saptamy?lardyr.

 

Bu yahudi Einsten’in yerine Müslüman Planck’I tuttu?umdan de?il, bazy konularda, örne?in ihlas konusunda, kesin sebeb sonuç (YLLYYET)  ili?kisinden ziyade vasyta ve gaye (AKYBET) ili?kisinin yerinde oldu?undan, cebr’den ziyade cerb’in daha isabetli oldu?undandyr, diye dü?ünüyorum.

 

Görü?üm ?udur ki belirlilik ve kesinlik veren DETERMYNE yasalar BYRLYK syrrydyr.

Yakla?yklyk ve belirsizlik veren YSTATYSTYK yasalar ise TEKLYK syrrydyr.

 

Y?te ihlas da böyle bir teklik syrrydyr.

Y?te hidayet de böyle bir teklik syrrydyr.

 

Imanyn verilmesi ile ihlasyn kazanylmasy.. Ykisi de iki tarafyn Abdin ve Rabbyn ihtiyar ve me?ietine ba?ly sonuçlar.

 

?imdi  derim ki; e?er görü?üme katyldy iseniz  ya da katylmady iseniz görü?nüzü ve görü?ümü  belirten durumu  ?emaya ve tabloya çevirme denemesi yapalym.

 

Önce siz bir tablo yapyn.

 

Sonra ben ele?tireyim.

 

Sonra ben bir tablo yapayym.

 

Sonra siz ele?tirin.

 

Böylece hem bu vesile ile  bu içerikten ziyade bize lazym olan tablo ve ?ema yapma çaly?masy yapmy? oluruz, hem düz yazy yanynda tablo ileti?imine de ba?lamy? oluruz.

 

Sa?lycakla kalyn

 

 



Mesajı Yazan: kutlu aytug
Mesaj Tarihi: 20-Haziran-2010 Saat 00:26


-------------
ahmet


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 20-Haziran-2010 Saat 13:09

Sayyn Aytug,

Ma?aallah, hem içerik olarak isabeteli hem biçim olarak yerinde olmu?.Tebrik ederim.

Sa? ve sol ile alt ve üst yanlar yerine oturmu?.
Sol taraf ?erre sa? taraf hayra çaly?an ihlasy tanymlamy?.
Alt tarafa yapylara üst tarafa i?levleri yerle?tirmi?siniz fevk alade.
Ortada olan inanç-iman demeniz de anlamly olmu?.
imanç türkçe iman arapça ortak bir "durumu" tanymlar.
Bu bu iman ve inanç Allah'a olur ya da Allah'an gayra olur ki biz ona "lâ" deriz.
Kesret, akyl, kudret, hikmet, kuvvet, menfeat hasyly Allah adyna olmayan ne varsa
OLUMSUZLARIZ.
 
Bizim ihtilafymyz kanuniyette / yasalylyk  de?il de kanuniyetin renginde idi.
Birlik ve determine yasalar bir tarafta..
Teklik ve istatistik yasalar bir tarafta..
Yhlas bunlaryn hangisine tabi ?
Ayrylyk burada ?
Bu konuda görü?ünüzü yazmamy?synyz.
 
?imde bende bir ?ema yapyp görü?ümü belirtmeye çaly?aca?ym.
 
Ama bu çaly?mayla ortaya çykty ki ortak bir çaly?ma yapylabiliyor.
Bu ?emayy ben yapsaydym çok az bir farky olurdu.
 
Sa?lycakla kalyn.
 


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 20-Haziran-2010 Saat 14:44

S.A.

Saygyde?er Aytug,
 
Yerle?tirdi?im tabloda birlik ve teklik yanlary gösterildi..
Burada ilim vucuda ili?kin ve ihlas  ademe ili?kin birlik yasasy olarak gösterildi. 
Hidayet inayeti ile hüsnü hatimenin vehbiyeti, ye?il renkt, teklik yasasy olarak gösterildi.
Sanyrym senin görü?üne geldik.
 
Sa?lycakla kal.
 
 
 


Mesajı Yazan: kutlu aytug
Mesaj Tarihi: 20-Haziran-2010 Saat 17:02
Sn.Osman Ziya karde?im
Dedi?in gibi Ystatistik yasalarda  kesinlik yok. Determinst yasalarda kesinlik var. ben her ne kadar ihlasyn determinist yasa olarak dü?ünülmesini istediysem de, bu iddiamda ilmi ?üphemin olmady?yny söylemem mümkün de?il pek tabii. Yani ihlasyn iman gibi ölçülebilir bir özelli?i olmady?yndan sana da hak vermek gerekir. Ne var ki kendi ya?ady?ymyz tecrübelerimize ve de yakynlarymyzda gözlemledi?imiz olaylara bakty?ymyzda, bir ölçme, biçme, tartma yapamasakta ister istemez ihlasla yani yo?un istek, yo?un çaly?ma,  hasbi ve samimi gayret oldu?unda insan ?er tarafynda da olsa Yüce Allah ne isteniyorsa vermekte. Bu verme; mecburi bir verme de?il, ilahi adalete uygun  bir verme olsa gerektir diyorum. Öyle olmasaydy, Müslüman olmayan alimlerden ba?kasynyn yo?un çaly?ma-gayret, fedekarlyk etmelerinin ürünü olan icadlar ve ke?ifler olmazdy. Diyorum
 
?emanyn biçim yönünden ele?trisini yapacak erginli?e sahip olmady?ymdan, bence ele?trilecek bir taraf göremedim. Bana göre kavramlaryn yerle?tirilmesi gayet yerli yerinde, benim için oldukça tamamlayycy bilgiler ve mükemmel bir yerle?tirme olmu?.
Kysa bir çözümleme yaparsak...
Hayatymyzda etkili olan yasalar iki veçheli olarak i?lemektedir. Ehadi-Birlik kaynakly  belirli-kesin ve genelli?i olan determine yasalar, Vahidi-tekillikten kaynaklanan belirsizi-htimali ve özel olan istatistiki yasalar. Ki bu yasalar bir tarafta otomatik etki-tepki ili?kisi içerisinde (tabiat kanunlary) i?lemekte, bir di?er tarafta sebep-sonuç ili?kisi içerisinde (Yhtimal hesplary-istatistik yasalar) i?lemektedir. Muhtemel ki sol tarafta belirtilen istatistiki yasalar çerçevesinde i?leyen ihlasla; ortada belirtilen iman, kararlylyk,sa?lam irade,sorumluluk, sabyr, takdir, tasdik, v.s duygularyn harekete geçirilmesiyle maksada ula?mak mümkün olmaktadyr. Ayny ?ekilde sa? tarafta belirtilen ilimle yine ortada belirtilen iman, kararlylyk,sa?lam irade,sorumluluk, sabyr, takdir, tasdik, v.s duygular harekete geçti?inde de maksada ula?mak mümkündür.
Burada Yhlasy istatistiki bir kanuniyet-yasa olarak kabul edersek, elbette  böyle bir açyklama yapmak icap eder.
 
Saygy ve sevgiler
 
 


-------------
ahmet


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 20-Haziran-2010 Saat 20:06
S.A.
 
Muhtarem Abim,
 
Beni ba?y?layyn yanly?lyk yapmy?ym.
Farkynda olmamy?ym.
 
Vahidi................Ehadi
 
yazmy?ym. Do?rusu:
 
EHADY...............VAHYDY
Ystatistik             Determine
Teklik                Birlik
ÖZGÜRLÜK         ÖZDE?LYK
Ku?kululuk           Kesinlik
Rastgelelik           Belirlilik
VAHDANYYET       VAHDET
 
Sa?lycakla kalyn
 


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 21-Haziran-2010 Saat 12:26

IHLAS

 

 

IHLAS  ilim, emel ve amelden sonra gelen bir geli?medir.

Bu geli?menin merkezinde YMAN bulunur.

Bunu ?u diyagramla göstermi?tik.

 

Amel

 

Yhlas    YMAN   Ylim

 

Emel

 

 

Ylim denilen “ba?lat”,  ihlas denilen “bitir” ile sona erer.

Ba?latan önce “hidayet” bitirden sonra “hüsn-ü hatime” gelir ki bunun bütünü

bir Müslümanyn SIRAT çizgisidir.

 

 

Hüsnü hatime..  < ihlas..  < YMAN.. < ilim.. < Hidayet

 

 

Bir kaynaktan bir erek / hedef elde edilecekse bunun en güzeli

bu sonsuz kutlu mutlulu?a açylan kapydyr.

Bu kapy açylyrken bir meslekten bir ba?ary ve  bir esmadan bir güzellik ortaya çykar

ki bu HÜSÜN ba?aran ismin yani hakikatin yani ki?inin yüzü olur.

 

Biz burada bu deruni anlamdan çok ihlas ana hattyna  paralel  ba?ka çizgeleri nazara vermek istiyoruz.

Bunlary a?a?ydaki tablonun anlam çerçevesinde topladyk. Hepsini birden o ?emada görebilirsiniz.

Bu tablonun diyagramyny yazyyorum:

 

KAYNAK >>>  EREK

 

Meksubat >>>  Mek?ufat…

Ysti’dat >>>  San’at…

Kabiliyet >>> Salahiyet…

Meharet >>> Muvaffakiyet.

 

MEKSUBAT… kesb edilenler yani kazanylanlar demektir.

Ynsanlar ya?am süreçlerinde çe?itli sonuçlary, araçlary ve gereçleri elde edip kazanyrlar.

Bu kazandyklaryny  kaynak olarak kullanarak bunlardan yeni kazanymlar elde ederler.

Y?te bu yeni elde ettikleri imkan ve sonuçlara MEK?UFAT adyny verdik.

Meksubat yinelenen kaynaklar ise mek?ufat açylan yenilikler ve elde edilen ereklerdir.

Y?te bu sonucun nedeni  emel ve ameli ihlasla çaly?tyran imandyr.

Burada ?emaya bakarak VAKY olan üç halli kemali görünüz.

 

YSTY’DAT… edinilen “aly?kanlyk”  ya da “yeti” olunun imkandyr.

Büyük Ystigfar’da diyoruz ki:

”..a’la ahdike ve vadike mesta’da-tü.. euzi bike min ?erri ma san’a-tü..

Öyle derin Arapça vukufiyetim yok ama bu tümceden;

“..ahdine ve va’dine yettiklerimden.. yapty?ym kötülüklerden.. sana sy?ynyrym..”

Yapan bilir, bilen konu?ur. Yani “Yettiklerini yapar.” Yani isti’datlary SAN’AT’a  çevirir.

Y?te bu i?i yapan  AMEL  moturudur. ?emaya bakynyz.

 

KABYLYYET… yetenek demektir.

Ynsanda imkandan ita edilen kabiliyetlerin birer tohum halinde ekilmesini geneti?inde buluruz.

Ana ve babadan tevarüs edilen ve ayny zamanda toplumdan ve tarihten süzülen yeten-ek’leri

bir bir saymaya gerek yok. Kabiliyetlerin ve yeteneklerin meslekler, alanlar, etkinlikler, zenginlikler haline gelip ve bunlaryn üzerine  oturup ve bundan yeni istidatlar ve san’atlar ortaya çykaryyoruz.

Y?te bu kabiliyetini geli?tirenlerden bazylaryny 

SALAHYYET sahibi  ba?kan edip  onu be?enerek  yetkili beylik veriyoruz.

 

MEHARET… beceri demektir.

Emellerle beslenen insan bir hedefi tutar.

Ynsanyn haysiyeti hasylaty kadarsa bundan bigane kalan insan yoktur.

Hasylaty elde etmek ve hedefi ele geçirmek ile bir kaleyi zapdetmek arasynda mahiyette bir fark yoktur.

Bir kaleyi ele geçirmeye MUVAFFAK olanyn ba?arysy ile kendine bir ev satyn alanyn muvaffakiyeti arasyndaki fark, muvaffak sözcü?ü ile ba?ary kelimesi arasyndaki fark kadardyr.

Y?te bu çaly?manyn giderek SAFY’le?mesi anlamyna gelir.

Derler ki san’atyn hyrsyzlyk ise de onu iyi yap.

Bu hayyr gibi ?erli i?lerde de muvaffakiyetin syrry ihlastadyr.

 

Yhlas öylesine büyük bir esas ki ONBE? GÜNDE BYR KEZ okunmasy gereken derstir.

Çünkü çaly?an kazanyr de?il “çaly?an-lar kazan-yrlar” gerçe?ini okuyana ö?retir.

Y?te biz bunu yapmady?ymyzdan, yapamady?ymyzdan ba?aryly olamadyk.

Çünkü bu i?  biz syrryny ben gözünün bebe?ine yerle?tirebilmektir ki

bunun zorlu?u  birlik ve teklik nurunu cem’ etmektedir.

 

Umarym bu yukaryda  saydy?ym dört PARALEL çizginin ortasyndaki

 

Hüsnü hatime..  < ihlas..  < YMAN.. < ilim.. < Hidayet

 

 

ana hattynyn hataryny görüp Hakkyn hatyryny unutmayyz.

 

Yn?a-Allah.

 

Evet, meksubat, isti’dat, kabiliyet ve meharet bir NY’MET olup bu güzellikler

?ükür ve sevgi olarak mek?ufat, san’at, salahiyet ve muvaffakiyet KÜLFET’leri isterler.

Bu ni’met ve külfetleri YBADET hamdynda ve YSTYANE duasynda ibare ve  ifade ederiz.

Ki bu bizim SIRAT’ymyzyn anlatym biçimidir.

Syrat bir yol’dur ki dürüst bir  çizgi, müstakim bir do?ru, sinüzodial bir e?ridir.

Bu  e?rinin; renkli ve y?ykly, sesli ve tynyly, kokulu ve titre?imli, tatly ve dalgaly dy? be? duyumun

görüntüsü gibi kendine özgü kyvrymy ve örüntüsü vardyr.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

NOT:

 

Yhlas ba?arysyzly?a kylyf olmady?y gibi ba?arynyn da müellifi de?ildir.

Sadece ba?aryyy temin eden himmetin ve gayretin tasfiyesine yarar.

Sonucu elde eden ciddiyet ve metanetin sürdürülmesini sa?lar.

Hedefi ele geçiren iste?i ve umudu canly tutar.

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com

http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com

 

 



Mesajı Yazan: kutlu aytug
Mesaj Tarihi: 22-Haziran-2010 Saat 11:16
s.a
De?erli karde?im O.Ziya
Son açyklaman ve ?emandan sonra ihlasla ilgili açyklanmayan bir taraf kalmady sanyrym. Bir bakyma ihlas risalesi de özetle okunmu? oldu. Y?aret etti?in tüm hususlara katylyyorum. Kanuniyet konusunda terettüdüm vardy. Mesele senin dedi?in gibi muhtevayy kavramakla olmuyor. esas olan konuyu veya kavramy yerli yerinde dos do?ru isimlendirebilmektir. Bu da ilim sahibi olmaktan geçmektedir. Ylimde; herkesin malumu oldu?u üzere merak, gayret, dikkat, uygulama-çaly?ma, takip, sebat v.b prensiplere uymakla kazanylmaktadyr. 
 
Allah yukaryda belirtti?im prensiplere uygun ya?amayy bizlere nasip etsin.
Amin...
 


-------------
ahmet


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 22-Haziran-2010 Saat 16:00

IHLAS NE DEMEKTYR

 

Yhlas safi ve halis olmaktyr.

Burada ihlasyn islâmi  anlamy yani emri ilahiye uymak ve ryza-yy ilahiyi aramak anlamy de?il de Yslami anlamyn derununda olan sözlük anlamy üzerinde duraca?ym.  

 

Yhlas ary ve duru bir yenili?e ve tazeli?e kavu?maktyr.

Buna neden ihtiyaç duyulur ?

Çünkü pislenen ve kirlenen yapy ve i?levler vardyr.

Bu diri ve canly süreci anlamak için bedeni izlemek yeter.

Isy ve y?yk ortamynda ya?ayan beden, çevresiyle katy, syvy ve gaz aly? veri?i yapar.

Bundan dolayy çevreye pis atyklar ve i?e yaramaz artyklar byrakyr.

Bir evde bile mutfaktan ve banyodan her gün çöp ve bula?yk sulary  atylmaz my ?

Y?te insanyn evi ve teni gibi maneviyatynda ve beninde dahi böyle bir temizlik yapylmasy gerekir.

Ynsan kizb, ?irk ve küfür gibi katy atyklary içinde tutmamaly.. tahliye etmeli…

Ynsan dalalet, batalet ve atalet gibi syvy pislikleri atmaly.. tezkiye etmeli…

Ynsan sina-hata, ülfet-ünsiyet ve  gaflet-gabavet gibi pis gazlary byrakmaly.. tasfiye etmeli..

Böylece iktisatsyz israftan ve adaletsiz zulümden kurtulmaya çaly?malydyr.

Bunlaryn ba?ynda da heva, hyrs ve haset gelir.

Y?te bütün bu i?leri yaparken daha derinde daha dipte bazy pislikler daha kalyr ki

bundan kurtulmanyn ady bu ihlastyr.

Bu ince pislikler ve kötülükler

kibir ve gurur, riya ve sum’a, ucb ve  fahr gibi seker ve mekerdir. (*)

Belki bunlar bedenin çevreye saldy?y ter, koku, ysy ve radyasyon gibi ince kirlerdir.

 

Bütün bunlardan kurtulmu? mükemmel insanlar var mydyr ?

Günah, seyyie ve kötülükten tamamen arynmy? bir kalb bulunabilir mi ?

Tenin kalbinde nasyl pis ve temiz kan birlikte bulunuyorsa  tinin kalbinde de olmaly!

Yani oradaki pis kan orada yerle?mek için de?il akci?ere götürüp temizlenmek içindir.

Diri bir beden için durum nasyl böyle ise canly bir ruh için de öyledir.

 

?imdi biz yöntembilimsel analizin biçimini tanytyr ve anlatyrken insanbilimsel içerikten yararlanyyoruz.

Zaman zaman kötülük üzerine yazylar yazyyoruz. Bu yazylarda yukaryda sayylan pisliklere de?iniyoruz.

Bunlar için bir genel ?ema çizeyim hemen:

 

?irk

 

Batalet   KYZB   Atalet

 

Küfr

 

Bir yazymda de?inmi?tim bizim “söyledi?imizi yapmamak ve yapmady?ymyzy söylemek” gibi bir hastaly?ymyz var. Kendimize bile söz versek tembelli?imizden yapmyyorsak yalan söylemi? oluruz. Utanmamak ya da ö?ünmek için  yapmady?ymyz güzelli?i sahiplensek yine yalan söylemi? oluruz. Haddi hesaby olmayan yanly?lary byrakalym bu çe?it ince ince yalanlar bizim kendi özgüvenimizi yykty?y gibi ba?kalaryna da güvenmez hale getirir.

 

Ancak bütün bunlar bizi kirleri temizlemeye yöneltip  pislikleri aklamaya götürmelidir.

 

Aksi halde mükemmel de?il de mükemmeliyetçi olursak elde edilen temizlikleri ve kazanylan güzellikleri görmeyiz ve  bir müddet sonra bu ?ükürsüzlük insany yylgyn ve kötümser hale getirip çirkinlikler ve kötülüklerle ömür boyu sava?tan umutsuz  byrakarak geri çevirir.

 

Hasyly iri ve ufak çirkinliklerin, küçük ve  büyük kötülüklerin temelinde bulunan yanly? ve yalanlardan syyrylmak, syyrylmaya çaly?mak diri ve canly bir maneviyatyn göstergesidir.

 

Ynsan e?er zamanda kirlenen duyumlaryny, dü?üncelerini, duygularyny ve dileklerini namazda temizlemeyi ö?renirse bu yüre?inde bulunan pis kanyn ci?ere pompalanmasy gibidir. Zaman büyük dola?ymdyr, namaz ise küçük dola?ym. E?er bu hava ve gaz  aly?veri?i sa?lam yapylyyorsa bu hayatiyet içinde di?er  syvy ve katy pislik ve çöplerden kurtulmamyz da  gerçekle?ecektir. Bu da zekat, cihat ve sair çyktylarla  benimizi ve bilgimizi arytmak anlamyna gelecektir.

 

Hepimize kolay gelsin.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

(*)

Diyeceksiniz ki bu Arapça terimleri bilmiyoruz. Typ için, mühendislik için bilgisayar için nasyl teknik terimleri ö?reniyorsanyz Bu manevi typ için ?u sözcükleri ö?renmelisiniz.

Çünkü her ilimin kendine has terimonolojisi vardyr. Bu terim ve kavram bilgisinin kökeni Kur’andyr. Ona göre toplum, ulus, insanlyk ve uygarlyk koca bir “insan”dyr. Bu insan ?u üç kategoriden olu?ur. Mü’minler, Münafyklar ve Kafirler. Ynsanlyk içinde nifak ve küfür arytylarak iman meyvesi elde edilir. Gerisi fena seline dökülecek ve cehennem ate?ine atylacak pislikler ve çöplüklerdir. Çünkü aklanma ve kurtulma synavynyn, kazanma ve koruma yary?ynyn, iyilik ve kötülük sava?ynyn ve sevgi ve dü?manlyk bary?ynyn normal ve do?al sonucu bu arynma ve temizlenme sürecidir. Burada önemli olan ve öncelikli bulunan ki?inin kendisini ve benini  tanyma ve tanymlamasyna yönelmesi ve buna göre çaly?masydyr. 

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/insanilim -  

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://www.yontembilim.com/ - http://www.insan-bilim.com/ -  

 



Mesajı Yazan: kutlu aytug
Mesaj Tarihi: 25-Haziran-2010 Saat 09:54
s.a
De?erli karde?im Osman Ziya
Yukarydaki açyklamalaryn için te?ekkür ederim.
Yhlas konusunda sana göre yeterli bilgiye sahip olmady?ymdan, gereksiz ve lüzümsuz fazla laf etmek istemedi?imden muhaveremize nokta koymak istedim. Ancak bu son yazdyklaryna kar?y benim ihlastan mahiyet ve muhteva yönüyle anlady?ymyn yanly? oldu?u vehmine kapyldym.
Yanly? anlamadyysam,  buradaki açyklamanda  ihlas; sanki Allaha iman ve abdiyet ?artyyla i?leyen ve hedefe ula?tyran bir araçmy? gibi ifade ediyorsun. Oysa benim ihlastan anlady?ym; bu belirtti?in olumlu ?artyn tersi de olsa; neye niyetlenilirse niyetlenilsin, neye yönelinirse yönelinsin, ne istenirse istensin, kendini odaklama ile yani içtenlikle, gayret ve çaly?ma ile kysacasy pes etmeden, parçalanyrcasyna azmetme, gayret veya çaly?ma performansy gösterilme halidir.
Bu tanymlamada yanly?ym varsa düzeltmede yardymcy olmany isterim. 
Selam ve hürmetler
Kutlu Aytug
 


-------------
ahmet


Mesajı Yazan: mustafa
Mesaj Tarihi: 25-Haziran-2010 Saat 11:41

Saygyde?er Aytug,

 

Yletiniz ve ele?tiriniz için te?ekkürler.

 

Bir sözcü?ün genelde üç dört tür anlamyndan söz edilir.

Birincisi GENEL sözlük anlamy.. ikincisi belli bir ilim ya da teknik alandaki ÖZEL  anlamy.. üçüncüsü syyak ve sybak anlamy yani kelimenin öncesine ve sonrasyna göre yani kelimenin metinde bulundu?u yere göre anlamy ve bir de son olarak yazaryn murady olan anlam.

 

Ele?tirdi?iniz metnin ba?ynda “sözlük anlamy üzerinde duraca?ym” demi?tim.

Yhlas hls kökünden halis olmak, safi olmak, katyksyz olmak anlamynda sözcük.

Abdullah Ye?in’in sözlü?ünde “hulus” yani “kalbi sâfi kylmak” ilk anlam olarak verilmi?.

Bu içten istek ya da içtenlik olarak kar?ylanabilir.

Genel buna hasbilik ve samimiyet manasyny da katarak YÇTENLYK derim.

Bir de dedi?iniz gibi güçlü  istek ya da yo?un tutku  anlamy da vardyr.

Biz müslümanlar ihlas ve içtenlik deyince  

O’nun ryzasy dy?ynda hiçbir ?ey bulundurmayan istek, anlaryz.

Bu istek öylesine bir sevgi, saygy, ba?lylyk ve güvendir ki sözde de?il olaylarla test edilmi?tir.

Elbette sadece isteklerin de?il duygularyn, dü?üncelerin, bilgilerin, sevgiler, saygylaryn yani tüm maneviyatynda tasaffisi dahi dü?ünülebilir. Bunlarynda ba?ary, yarar ve yetkinlik gibi sonuçlary olur.

 

Burada  “O’nun ryzasy dy?ynda hiçbir ?ey bulundurmayan istek.“

olarak tanymlady?ym özel  anlamda ve dini alanda kullanylan ihlasy anlam çerçevesinde ?öyle gösteriyorum.

 

Amel

 

Yhlas    YMAN   Ylim

 

Emel

Bunun anlamy da ?udur. Diyagrama  bakarak konu?uyorum:

Yhlas ilimden sonra gelir.

Yhlas amele ili?kindir.

Yhlas emelin özel bir halidir.

Yhlas YMAN çekirde?inin ve öze?inin en son meyvesidir.

Böylece ihlas, duygularyn, dü?üncelerin, isteklerin safile?mesi ve kemale ermesi olan matlup neticedir.

Bu vesile ile birkaç hususu daha belirtmek istiyorum. Yhlas risalesini konu edinip ?ema ve tablo ile anlatym yapsa idik daha zengin bir y?yk ve aydynlyk elde edilecekti...

Burada böyle içerikli konularla bildiklerimi anlatmyyorum ve ba?kalaryna ö?retmiyorum sizinle birlikte YENYDEN ö?reniyorum ve anlyyorum. ?unu demek istiyorum ki eskiden bildiklerimi ve ö?rendiklerimi YYNELYYOR de?ilim. Belki eski bildiklerimi  anlatym syrasynda kendim  de?i?tiriyorum ya da sizin   ele?tirilerinizle ö?rendiklerimi düzeltiyorum. Zaten yöntembilimsel analizle yapylan anlam çerçevelerinin özelli?i budur. Kavramyn çe?itli yan ve yönlerini açarak konunun bir resmini ortaya koymak. Kendi ba?yna de?i?tirip düzelterek ya da tarty?ma ve ele?tirilerle bu resmi olabildi?inde ortak bir tablo haline getirmek.

Yöntembilimsel analizin formu olan analitik düzlem geometrinin maly.. bu analizde uygulanan kurallar ise mantyk ilminin esaslary.. Bu tümel, genel ve nesnel unsurlardan ba?ka birde dü?ünsel ö?eler var. Bunlarda iki kysym. BYRYNCY kysym yöntembilimsel analizin konsepti ve kavrayy?ydyr. Bu görsel, grafik ve   geometrik  bir dü?ünce mantalitesi ve zihniyetidir.  Y?te bunu birlikte olu?turaca?yz. Benim bir ki?ilik  özel anlam sürücüsü ve  bireysel anlatym aygytym olarak görülen analitik düzlemin mantyksal kullanymy  mü?terek dü?ünce ve ortak bir dil haline gelebilirse bu birinci kysym te?ekkül edecektir.

Yöntembilimsel analizde dü?ünsel olan tarafyn YKYNCY  kysmy ise benim özel modellerin ve ki?isel anlam çerçevelerimdir. Örne?in bunlardan bir tanesi IHLAS’a ili?kin yukarydaki (+) arty ile biçimlendirilen modeldir. Bunlarda sabit de?illerdir yukaryda de?i?tirip düzeltirim. Bunlar bazylary uzun süre de?i?mez olarak kalabilirler. Bir sibernetik model, bir semiotik model, bir birey modeli, bir toplum modeli, bir din modeli, bir imkan modeli, bir irade modeli v.s kafamda yerle?ik olarak durur ve bunlar üzerinde tefekkür ve tezekkür yaparym. Bunlar benim birikimlerin ve bildiklerimdir. Yazar ve yorumcu olmady?ym için bu bildiklerimin yayymy ve birikimlerimin yaygynla?masyny ikinci ve üçüncü plana attym hatta öteledim gelece?e byraktym. Çünkü yöntembilimsel analizin dü?ünsel olan tarafynyn  yukaryda söyledi?im birinci kysmy daha öncelikli ve acildir. Çünkü bunu verilmesi gereken emanet ve byrakylmasy gereken yük olarak görüyorum.

Bunun içinde arkada?lar ve yardymcylar aryyorum. Y?te bu konuda ihlas ve safiyet noktasynda noksanlyklarym bulundu?undan DÜ?ÜNEN arkada?lar ve ARAYAN yardymcylar bulamadym.

Yöntembilimsel analizden her ne kadar ki?isel olarak yararlandym ve dü?ünme bakamyndan kendime göre belli düzeye ula?my? isem de, bunu ba?kalaryna ö?retme ve emaneti byrakma yönünden bu güne kadar ba?arysyz kaldym.

Allah yar ve yardymcymyz olsun. Amin.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info