YMKAN
YMKANAT dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20091224_180158_IMKANAT.rar - uploads/20091224_180158_IMKANAT.rar
“Olanak” ve “imkan” üzerine bütün yurt sathynyn sava? meydany yapyldy?y zamanlaryn çocu?uyum. Kimi amirim ya da hocam olanak kelimesini sevemez kimi hocam ve amirimde imkan sözcü?ünden hazzetmezdi. Bu yüzden bizler olanak ve sözcük ile kelime ve imkan arasyndan syky?yp kalmy? dü?ünemez olmu?tuk ve gele gele syky?ma’yy syky?ma olarak yazamaz duruma geldik ve karakterlerimizi yitirdik. Neden Bilgisayaryn dili olan Yngilizceye “y” harfini dahil etmemi?ler bilmiyorum amma sonunda bilgisayar bilmeyenin kör ve Yngilizce bilmeyenin sa?yr oldu?u bir dünyada gözümüzü açtyk.
Gördük ki “possibilty” almy? ba?yny gitmi?..
gevur dememiz yasaklananlar üstümüze amir ba?ymyza hoca olmu?.
Fakat ne gam! Dili karakterlerden, sözcüklerden, sözlerden kurtaran evrensel bir dil do?du do?uda batynyn bir çocu?undan.. analitik düzlemi kast ediyorum.
Artyk analitik düzlemin mantyksal kullanymy ile..
yani analitik düzlemin vektörsel anlatymyyla horizontal ve vertikal çizgiler
tüm karakterlerin, kelimelerin, kelamlaryn yerini aldy.
Allah O’ndan razi olsun Ymamy Nursî’den ö?rendim ki imkan varlyk ve yoklu?un e?itli?idir.
Yani olanak vucud ve ademin müsavatydyr. Yani Ol.an.ak üç hecesinin e? zamanly dizilimidir. Bir nesnenin var olabilmesi ile yok olabilmesi e?it ise o nesne dü?ünülebilir bir dünya kümesinin bir üyesidir. Onu duyulabilir dünyada YOK olanlar ya da duyulamayan dünya da VAR olanlar kümesine atabilmek için bir mümeyyiz, bir müreccih, bir muhassis gerektirir. Çünkü “Vucud; mümeyyize, muhassysa ve müreccihe olmak üzere, ilim, irade ve kudret syfatlaryny istilzam eder.” (Y?arat-ül Y’caz:15, Sözler; 91)
Bu gün için ilim irade ve kudreti KELYMELERYNY bilmeyen olmady?y gibi
mümeyyiz, müreccih ve muhassys SÖZCÜKLERYNY bilmeyen de çoktur.
Bu durumda bilenler bilmeyenlere anlatsyn diyebiliriz ama SÖZLÜKLER ne güne duruyor.
Ylim erbaby LUGAT kary?tyrmaly dilini ve dü?üncesini verimli kullansyn.
E?er görsel ve i?itsel dünyanyn filimlerinden byktyk kendimizi ilim ile açalym diyorsak
ba?ka çare de yoktur. Yoksa hilkatin kiyameti ile uyanaca?yz.
Kainat olanaktyr, insan olanaktyr, istidat olanaktyr, san’at olanaktyr,
hadise olanaktyr, haber olanaktyr, hatyr olanaktyr, hayal olanaktyr..
itibar ve ihdas etti?iniz ve etti?miz kadar
vucud veya adem olacaktyr Biiznillah ve Yn?a-allah.
Olasylyk ve olabilirlik ile olgu ve bulgu dört temel OLANAK türüdür.
Ynsan ve kainat arasyndaki istidat ve san’attan do?ar bunlar.
Ne demek istedi?imi anlamazsanyz ?emadaki tabloya bakyn.
Tablodaki yerle?tirmeler;
bir satyrlyk tanymdan, bir paragraflyk anlamdan ve bir sayfalyk anlatymdan daha çok
yatay ve dikey eksenleri kavratyr. Bakarsanyz görür ve görürseniz bulursunuz ki
an’ma ve ak’ma e? zamanly yani dikey olarak, hazyr olan var-ölu? veya yok-olu? sergiler.
Bu sergi ise bize önce ve sonranyn ba?layy? ve biti? kanununu ö?retir. Bu hudustur.
Hudus imkanyn karde?idir ve öylesine ard-e?idir ki birbirlerine benzer ki ayyrt edemezsiniz.
Tablolary 00’dan 09’a kadar syrasyyla izlerseniz zincirin halkalaryny birbirine geçirebilirsiniz.
Yzleye erinirseniz ne dedi?i anla?ylmayan 35-40 satyrla yetinir ve geçen vaktinize acyrsynyz.
Acynamak için lütfen tabloya bakyn. Çünkü anlama imkanynyz artacaktyr. Belki bir gün gelir
imkan-y zatyi imkan-y zihniden tefrik etme, anlama ve anlatma olana?ymyz do?ar.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|