tablolar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100404_132334_IRADE.rar - uploads/20100404_132334_IRADE.rar
Sayyn Aytu?,
katky ve katylymynyz için te?ekkür ederim.
Ylk cevab olarak önce manty?yn genel çerçevesini çizmek
Ystedim daha sonra mantyk üzerinde durabiliriz.
Zaten usul ve mantyk kavramlary birbirine yakyndyr.
Usul / yöntem daha geni? kapsamlydyr.
Usullerden biriside mizan-y akyl olan "Mantyk"tyr.
Fakat usulde mantyktan ba?ka konularda vardyr.
En azyndan dü?ünmekten ba?ka gözlem prensipleri yer alyr.
Usul akyly kullandy?y gibi kalbi ve kalbî araçlary da kullanyr.
Aklyn usulu oldu?u gibi kalbin usulleri de vardyr.
Hatta hadis usulü, fykyh usulü, kelam usulü gibi.
Sizin “geomantyk” dedi?iniz yöntembilimsem analizlerimizde bir usuldür.
Mantyk tefekkür içinde akar
tefekkür ise de ?uur içinde cereyan eder..
Tefekkürî olan “Mantyk” ile tezekkürî olan “Nutuk” için
MANTUK terimini kullanyrym.
?uur içinde mantuk ME?YET ile kar?y kar?yya gelir.
Mantuk ve me?iet ise öylesine birbirini içine girmi? ki bunu
mantuk’un bir re’y i?’i olmasyyla me?ietten bir pay aldy?yny buluruz,
me?iet’in bir nutuk de’si olmasyyla mantuktan bir pay aldy?yn görürüz.
Mantuk nefy ve ysbat yapar,
Me?iet ise redd ve kabul eder.
?uurun en esasly iki yany var:
Varlyklary fark eder; yokluklary kadr eder.
?uur tabloda tam ortaya yerle?tirilip
fark ve kadr sa?yna ve solunu oturtulmu?tur.
Farkyn ve kadrin ötesine de SELB ve YCAB yerle?tirilmi?tir.
Me?ietin öncesine temzic mantukun öncesine de temyiz yerle?tirildi.
Böylece ?u arty (+) elde edildi:
MANTUK ve ME?YET dikeyi ile SELB ve YCAB yatayy
Temyiz istintaç ve istihraç etmekle ANALYZ eder.
Buna mantykta tümdengelim / dedükksiyon ady verilir.
Yani çözümleme yapylarak çykarym yapylyr.
Çykarym / istihraç daha çok MUHAKEME’ye dayanyr.
Temzic istikra ve istinbat etmekle SENTEZ eder.
Buna mantykta tümevarym / indüksiyon ady verilir.
Yani bire?im yapylarak bitirim yapylyr.
Bitirim / istinbat daha çok MÜ?AHEDE’ye dayanyr.
?uurun i?i sadece tefekkür yani tekfir ile fikir üretmek de?ildir.
Zaten “t e k f i r” ile “t e k f i r” birbirine öylesine yakyndyr ki
Sol cenah onu metafizik diye, sa? cenah felsefe diye reddeder.
Bu orada olan masum, mazlum, memduh olan tefekküre olur.
?uurda fikirden ba?ka zikir ile fehim ve fykyh da vardyr.
Fikir ve zikir ile fehim ve fykyh YRADE eseridir.
Yrade bir yapydyr hürriyet onun hali ve durumudur.
Yukaryda anlatylanlarla onun devimi ve hareketidir.
Yradenin ba?ka hareketleri için dizin içindeki tablolara bakynyz.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
NOT:
Yukarydaki kurgu hiçbir kaynaktan iktibas edilmemi?tir.
Bir anlyk ilhamla hemen te?ekkül ettirilmi? de de?ildir.
Yyllar süren yöntembilim çaly?malaryyla elde edilmi? bir
model ve mealdir. Bu modeller sürekli de?i?ir ve geli?ir.
Bu de?i?im ve geli?imin bir örne?ini görmek için irade dizini
içindeki tablolara bakabilirsiniz. Do?rusunu Allah bilir.
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|