ME?YET VE MANTUK
INSMDL dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100115_153053_INSMDL.rar - uploads/20100115_153053_INSMDL.rar
Genelde içerikli bilgilerimin pe?inde de?ilimdir.
Yöntembilimin biçiminin ö?renilmesine öncelik tanyrym.
Fakat insanbilime ve yöntembilime ili?kin içerikli bilgilerimin özetlerinin
benim özel ar?ivimde kaybolmamasy için siber uzaya bindirerek
onlary orada saklamak yolunu tutarym. Çünkü sözün içeri?i olan bilgi ve buyruklary
ba?kalaryyla payla?mak ve gelece?e byrakmak gerekli hale gelmektedir.
Ynsan maddesini götüremedi?i gibi manasyny da götürmemelidir.
Bu iletinin sözcükleri eski dilden ve Arapça kökenli..
anlamlary soyut ve kavramlary ilmi.
Buna ra?men payla?ma ve gelece?e byrakma güdüsüyle
bunlary ba?kalaryna duyurmak ve bildirmek zorundayym.
Hakk ve Hakikat
Vakia ve Ymkan
Me?iet ve Mantuk
Havl ve Kavl
.......
Kavl-i Hakk
Havl-i hakikat
Ymkan-y Ati
Vakya-yy Mazi
...
Sarih Y?aret ya da i?aretin sarihi
Bariz Hüccet veya hüccetin barizi
Beyyin Bürhan veya bürhanyn beyyini
?ârih Delalet ya da delaletin ?arihi
......
Takarrub ve Teveccüh
Zaman ve Zihin
Hüküm ve Havl
Haz ve Kaz
.....
Suhk-TAKARRUB-Kurb
Tehir-ZAMAN-Takdim
Yntiha-HÜKM-Yntiha
Eyd – HAZ – Half
.....
Bu’d-TEVECCÜH-Yakin
Hatime – ZYHYN – Mukaddime
Ba’d – HAML-Kabl
?imal –KAZ- Yemin
Ve ba?lyk:
HADYS – ?EHADET – HABER
Ve Merkez:
NZL – SULTAN – NCM
Saydy?ym bir s=insanmodeli.doc ?emasynyn kavramlary ve daha sayamady?ym bir dizi ?ema var.
Necm Suresi EPYSTEMOLOJYK kavramlarla doludur.
Bilgi kuramyna ili?kin temelli bilgiler bulursunuz orada.
Saydy?ym kavramlardan
eyd ve half ile ?imal ve yemin insana ili?kin dört kö?e.
Yani bilgi kuramy insan modeline göre yapylandyrylabilir.
Ön ve ard ile sa? ve sol üzerine tanymlanyr kültürel tabanymyz.
Yukaryda saydy?ym kavramlary düz yazynyn tümcesi içinde kullanmadan
yan yana dizerek ve alt alta syralayarak
yöntembilimsel analizin özü olan
kavramsal tasarym yaparsanyz kurdu?unuz yapy
size tablo gibi anlamly görünmeye ba?lar.
Yöntembilimi ö?renmeye ba?larsanyz bir zaman sonra
göreceksiniz ki kavramsal tasarym denilen kurgulamayy yapar hale gelirsiniz.
Burada mantyk’y biliyorsunuz. Ben ona nutuk’u da ça?ry?tyrsyn diye MANTUK diyorum.
Eski dilde mantyk’a mantuk denilmi?. Me?iet’in anlamyny bilmezseniz duyarsynyz.
Bu ikisin genel olarak DYKEY olarak gösteririm fakat bu iletinin ?emalarynda YATAY
olarak da gösterdim.
Me?iet dileme ve isteme , mantuk da deme ve konu?ma demektir.
Bu ikisinin olu?turdu?u kutup ekseninde zihin dünyasynyn enlemlerini ve boylamlaryny kuruyorum.
Belki bu kavram cambazlyklaryny hayretle izliyorsunuzdur gün gelecek bir gün sizde ba?ynyz dönmeden kavram dünyasynyn, dü?ünülebilir alemin zirvelerinde dola?acaksynyz.
Yeter ki ikili dü?ünmeden dörtlü dü?ünmeye geçiniz.
Size ö?retilen sözleri ba?kalaryna bildirime mesle?inden çok
ya da edindi?iniz bilgileri di?erleriyle payla?ma yolundan ziyade
sözlerin içinde bilgi ve buyruklarda gizlenen gerçe?i
“ben”inizde görme arayy?yny canlandyrma cesaretini kendinizde bulun.
“Gerçek” senden ba?ymsyz oldu?u kadar da sana ba?lydyr.
Öyle olmasaydy manty?y çaly?tyrmanyn ve me?ieti i?letmenin bir manasy olmazdy!
Ama önce “gerçek” deyince “Hakk” ve “hakikat”y ayyr.
Ama bundan önce ?ekil ve sureti fark edeceksiniz.
Yukaryda sayylan ikilemeler ve tamlamalaryn terimleri ve sözcükleri arasynda
anlam ba?lary bulunur ve bu rabyta iki sözcü?ü bütünleyerek anlamlandyryr.
Örne?in vakya geçmi?e ili?kin, imkan gelece?e ili?kindir der tablodaki yatay çizgi.
?emanyn dikey çizgisi ise hakikat havl ederek de?i?ir
Hakk kavl ederek de?i?mez demek ister.
Bu yatay ve dikey eksenleri verev çizgilerle tamamlaryz.
Sarih i?aret, ?arih delalet, bariz hüccet ve beyyin bürhanla...
Böylece biz tüm tablada sa? duyu ve sol görü ile
A?A?IDAKY resmi çizeriz.
Bu ?ekille size dünyamyn son suretini verdim.
Sizin dünyanyzyn sureti nedir ?
Ben bu resme ula?yncaya de?in binlerle ?ema ve ?ekil çizdim!
Siz kaç tanesini çizdiniz ?
De?i?tirip düzeltmeye esas olacak bir dünya resminiz olsun.. sonra gerisi gelecektir.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|