HÜRRYYET, ÖZGÜRLÜK MÜ
GUR dizini içindeki dosyalar.
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20120310_230545_GUR.rar - uploads/20120310_230545_GUR.rar
Hürriyet demek ba?ka öz-gürlük demek ba?ka.. Hür yani gür olanlaryn yani mükellef olanlaryn iradelerini kullanabilmeleri ba?ka bu kullany?yn ve istencin zat'en ve asl'en yani öz oldu?unun yani öz-gür oldu?unun söylenmesi ba?kadyr.. Taharry ya cennet hurisine yol veren bir tefekkür ya da cehennem hararetine yol açan bir harekettir.. ve her bir HAR, her bir GÜR bir tahakkuk-u hürriyettir fakat bunu eyleyenin zaty bu i?te tamamen ve bizzat hür de?ildir.. emir ve halk O'na aittir, her i? O'nun izin ve in?asi ile olur.. Ayet-el-kürsü'yü her gün okuyan insan bundan gafil kalmamaly..
"Ne efsunkar imi? sin Ey didar-y hürriyet
Esir-i a?kyn olduk gerçi kurtulduk esaretten"
diyordu Namyk Kemal..
ey gürün güzel yüzü saltanatyn baskysyndan ve köleli?inden kurtulduk fakat bu sefer senin sevginin kölesi olduk, demek istiyor..
yukaryda izah etti?im gibi bir kökü olan GÜR sevgiden de iki dal çykyyor biri cennete.. biri cehenneme gidiyor.. i?te bu kök ki hem cennet hem cehennemden üstündür.
Ancak kafiyeyi safiyeye feda eden yazarlar "hürriyeti" yanly? olarak "özgürlük" terimiyle kar?ylamaktan çekinmiyorlar.. a?klary do?ru fakat dillendirme yanly?.. ben de bu yanly?a i?aret ettim.
Yspanyol felsefeci Unimano'nun dedi?i gibi.. "Cehennemin alevleri içinde yanmaya razyyym yeter ki VAR olayym.." dedirten var olu?.. gerçek, do?ru, güzel, iyi… artyk hangi ad ve syfatlary kullanyrsan kullan… O’ndan KAÇAN hareket ve hakaret HARARET gibi yakycy , O’na KO?AN taharri ve harrat HURYLER gibi güzeldir. Çünkü biri yokluk tarafyny biri varlyk tarafyna YÜRÜR. Ve HRR içinde HYR’y baryndyrdy?y için ?erre müsaade edilmi?…
Hürriyet öylesine ortak bir de?er ki Cumhuriyetimizin devrimlerini ba?latan M.K. Atatürk “Benim karakterim Ystiklal ve Hürriyettir” derken bu devrimler syrasynda en a?yr ve zor ya?ama mecbur edilen Ymamy Nursî “Ben ekmeksiz ya?arym fakat hürriyetsiz ya?ayamam” diyordu.. Atatürk’ün Milli E?itim Bakany H. Ali Yücel’in kalyn kitabynyn ady HÜRRYYET, HÜRRRYYET, HÜRRYYET idi. Bu milli e?itimin üzerine sünger çekti?i ?eriatyn Savunucusu Ali ?eriat’y da özgürlük diye feryad ediyor.
Ymamy Nursi insan hür oldular.. fakat yine de Abdullah’tyrlar derken mükellef insanlary ve cinleri müekkel Ruhani ve Melekler’den üstün kylan ilim, irade, hürriyet gibi syfat ve vasyflaryn ba?ynda hürriyeti zikrediyor ve onun ubudiyet ve uluhiyet ile ili?kisini unutmuyor. ?eriat-y GARRA.. yani gür’ü ve hürr’ü sunan kurallar ve yasaklar rejimi.. parlakly?ynyn en yaldyzly yyldyzynyn HÜRRYYET oldu?unu anlamak ve için insanyn içinde ve dy?yndaki ko?ullar, kendisinde ve ba?kasyndaki kysytlar, evrendeki ve toplumdaki zorluklar ve ya?amynda ve tanyncyndaki sorunlar ve sorunlar ile mücahede ve mücadelesini ya?amak gerekiyor.
Sonunda anlarsyn ki Allah’yn emir ve yasaklaryna uymayanlar ve uymayy “özgürlük”üne müdahale sayanlar bu bilgi ve buyruklara benzeyen i?leri e?itlik ve çe?itlilik, özde?lik ve özgürlük, emek ve karde?lik ady altynda iktisad ve adaleti gerçekle?tirmeye çaly?yyorlar. Ancak onarymlary yykyk, onurlary da dü?ük oluyor.
Yaptyklary i?leri dünya da byrakyp gidiyorlar çünkü kendi ad’lary hesabyna yapyyorlar.. güçlerini etkin, gürlerini verimli, seçimlerini içten ve görümlerini dürüst yapmak yolunda çabalary anlamsyz ve saçma hale geliyor, olgu ve gerçek dedikleri de ciddi olmayan bir oyun oluyor.. eh böyle bir çirkinli?i kim görmek ister..
Amma güzelli?i güzellik eden gözü de yakalamak dahi kolay de?il..
O zaman biraz daha alttaan i?e ba?layalym.. mesela iradeden..
irade senin öne aldy?yn i?te, öncelik verdi?in eylemde ve önem verdi?in nesnede belirir.. böyle yapmakla hür oldu?unu gösterirsin. Yrade+kasd=hürrriyet.. hürriyeti olanda ihtiyar sahibidir.. hürriyetini kullana kullana sonunda ya?landy?ynda ve ihtiyarlady?ynda sahib-i ihtiyar olursun.
O zaman denklemde ?öyle olur:
irade+kasd=hürriyet+ihtiyar… Fail-i Muhtar’lyk ise izafidir. Çünkü Fail-i Mutlaklyk de?ildir yaratylanlar için.
Hürriyet sahibi iki ?eyi elde etmekte hürdür:
Saadet ve fazilet… Yani gayesi budur..
GAYE: irade+kasd=hürriyet+ihtiyar
Demek hürriyet yumakta bir ipmi?… Kelam bir hece ve ilimde bir harf.. aly? dürtüsü.. ba?ary güdüsü.. erdem ço?kusu.. veri? tutkusu.. umut.. utan.. unut.. uy.. ye.. ey.. oy.. öy.. mutlu?u artyrmak ve kutlu?u arytmak.. artyrdy?yny korumak ve arytty?yny kurtarmak.. gayeler ve hedefler önüne dizilir araçlar ve kaynaklaryyla.. sen ise çekime, çelime, çy?ly?a, ça?ryya, zora, sykyntyya, acyya kar?y koya var olu?unu kurar ve kalyrsyn…
Ve derim ki emaneti hamleden insanyn hayatynyn nefsi ile ?uurunun enesi üzerine yerle?tirilen ayniyet aynasy ile hürriyet harareti.. harry harr.. ayny ayn.. eden bir arzu ve talep ile haml ve hükümdür. Bunlar sözlerde gizli gözler ve açyk közler olup güzeller güzelini özler.
Anlady?yn kadar yakyn, anlamady?yn kadar uzaksyn…
Daha söylenecek bir sürü yorumumla sizi yormak istememem ancak ?u kadar da derim ki:
Gür, gerilme ve ile gev?eme arasynda bir dinginlik, gür,yorulma ile dinlenme arasynda durgunluktur. Bölen aklyn ortaya koydu?u seçenlerden birisini seçmektir. Bunun GÜR bir seçim olmasy içinde tüm seçenekler E?YT olmasy gerekir ki YSTEN çekim, çelim, basky ve korku gibi a?yr basan ba?ka bir güç, ko?ul ve kural tarafyndan ZORLANMASIN. Yani hür bir irade olan akl-y amelinin ihtiyary elinden alynmasyn. Bunun böyle olmasy için parlak geçicilik ve karanlyk kalycylyk dengesi , sonluluk ço?kusu ile sonsuzluk tutkusu ve daha sayamady?ymyz E?YT kylynan fizik ve psik bir ortamlar ve konumlarLA ortaya konulmu? bütün SEÇENEKLER.
Ylginç de?il mi ? E?itlik ve çe?itlilik gibi iki zyt ko?ulun bir birine ba?ly olmasy ve ancak bir (Ç) kadar NYTELYK farky olmasy! Çokluk ile birlik ve teklik ile Çiftlik NYCELYK’inde çift (Ç) nin bulunmasy.. DYL’de böyle olursa acaba DYN’de dil’e gelen ne kadar esrar var… DYL'den.. DYL'de.. D'e.. dal dal olmu? zülüfleri.. o güzelin...
Y?te HÜRR olarak kullandy?yn kulluk istenci / iradesi ile yaratyly? ile buyrulu? arasynda ki bir yere itibar, deneyim ve dayatym arasyndaki bir yolu ihdas edersin.. yani imkan-y istidatlarynla ihtimal-i san’at olu?turursun ve bu senin adyn ve mesle?in olur.. ve onlaryn çizdi?i vektör kadar faktörleri vakyf ve aktörlerine hakim olursun.