· ARYFE TARYF GEREKMEZ…
·
MESAIL dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20120706_004902_MESAIL.rar - uploads/20120706_004902_MESAIL.rar
Fakat alime malum gerekir.. çünkü ilim ancak alimi ve malum arasynda gerçekle?en bir ili?kidir.
Ylim kendinden gayrysyny bilmektir amma irfan ise kendini bilmektir.
Bence, “ilm”i ö?renmek, “irfan”y ise bilmek, diye çevirmek iyi olur. Fakat bunun için bir standart tespit edilmedi?inden konu günlük dilin kabaly?y ve kalabaly?y içinde kayb oluyor.
“Ylim ikidir, biri lisanda olan ilim ki bu Allah’yn ademo?lunu bir hüccetidir di?eri kalbte sabit olan ilim ki asyl faydaly olan ilim budur” diyen Efendimiz (A.S.M) böylece ilim ve irfany tarif mi etmi?ti ?
Bilmiyorum.
“Ylim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir.” diyen Koca Yunus (R.A) , bunu mu demek istemi?ti ?
Bilmiyorum.
Ymami Nursi (R.A) Muhakemat adly eserinde mesail-i maddi ve mesail-i maneviyiyi ayyryr iken acaba bu hususu mu nazara almy?ty ?
Bilmiyorum.
Baty da böyle ilmi ikili ayyrmalar var.. Pascal, Kant, Dilthey, Husserl ba?ka ba?ka adlar verseler de emir-irade yapylanmamyzda buna benzer tasnifler yapmy?lar.. insanbilimde yöntembilimsel analiz ile böyle yapylanmalara bir ?EKYL-SURET ayyrymy ile katylmy? isem de meramym bu ördü?üm deseni size be?endirmek de?il insany bilmek ile yöntemi bilmenin birbirinden ayry oldu?unu göstermektir. Buna ra?men yine de ilim ve irfany yeterince ayyrt edebilmi? de?ilim.
Bilmiyorum bilmiyorum bilmiyorum derken bir tevazu göstermek istemiyorum.. keza hiçbir çaba ve gayret etmeden tembelce bilmiyorum dahi demiyorum.. olanca çabama ra?men bunca yyldyr bu ikisini tefrik ve te?his etmek ve ba?kasyna da tarif ve talim etmek durumuna gelemedim.
Acaba tefrik ilim, te?his irfan my ?
Her ne ise ?u var ki genel olarak biri (ALYM) fikir biri (ARYF) zikir ehlidir.
Bu iletinin dizinin de fikir ve zikir motoruna ili?kin tablolarym var.
Bu tablolarda ilim ve irfana dair hiçbir anlam YBARESY ve anlatym YFADESY geçmez…
Fakat siz buradaki tahattur (anymsama) ve zikir (anma) ile teemmül (dü?ünme) ve fikir (dü?ünce) dikey ekseninden bir anlam çykarmy?sanyz ilim ve irfan hakkynda da bir anlam ve hatta anlatyma da sahip olabilirsiniz, diye dü?ünüyorum.
Elbette bu i? , ba?ta yazarlar olmak üzere, dili kul-lan-anlar’yn ve bu yüzden ona kul olanlaryn de?il ANLARIN i?idir.
Fakat onlar dahi an’lardan syyrylamadykça nasyl anlayabilirler, ku?kuluyum.
E?er dili kullanmadan onu üzerinden ya da altyndan bakabilirsek belki bize MEDDY ilim ve cehil ile AMEDY irfan ve inkar arasyndaki aralyktan temadi eden vetire-i hayat olan SURET ve imtidad eden vesile-i ?uur olan ?EKYL beynindeki “mimselam”dan önceki yazymda DELY?YM dedi?im DYLY?YM’i örebilir ve görebilirsiniz.
Dil bir bataklyktyr.. bu gün ço?u kimse BYLY?YM dedikleri bu batakly?yn çamurlaryny “misküanber” deyip eline yüzüne ve gözüne sürüyor..
Y?te i?in içinde olan, bu yazyda, yüceltilmi? mimselam ile cüceltilmi? misküanberin arasyny ayyrt edebilirse çi?inin niçinini de fark eder ve duyumsamasy da görsel ve i?itsel dünyadan dü?ünebilir dünyaya çykar.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim.
UYARI
Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com |