Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

NAMAZI DOSDOGRU KILMAK

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Diğer
Forum Adı: Din
Forum Tanımlaması: Diğer Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=595
Tarih: 20-Kasım-2024 Saat 14:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: NAMAZI DOSDOGRU KILMAK
Mesajı Yazan: osmanziya01
Konu: NAMAZI DOSDOGRU KILMAK
Mesaj Tarihi: 21-Ağustos-2012 Saat 00:17

 

 

 

 

 

 

 

 

NAMAZI DOSDO?RU KILMAK

 

YKAMET dizini içindeki dosyalar

uploads/20120821_001630_IKAMET.rar - uploads/20120821_001630_IKAMET.rar

 

Ykametgah ilmühaberi çykartmy?synyzdyr.. ikametgah  kanunen sürekli kaldy?ynyz yer demektir.  Ykamet  sürekli adres olarak tanymlanabilir. Adresine bir gönderi ya da mektup geldi?inde postacy ?u be? nedenden biri ile getirdi?i iletiyi iade eder:

 

  1. Kabul edilmemi?se..
  2. Adreste ady  geçen tanynmyyorsa..
  3. Adres yetersizse
  4. Alycy adresten ayrylmy? ya da ta?ynmy?sa
  5. Adreste ayryntyly bilgi cadde, sokak, apartman ady ve numarasy yoksa…

Bundan ba?ka di?er nedenlerde olabilir ama belli ba?lylary bunlardyr.

 

Bir karde?im sordu.. neden namaz kylmak (ceal-i salat) denilmiyor da dosdo?ru kylmak (ikame-i salat) deniliyor diye.. yani dosdo?ru namaz kylmak nasyl olur…

 

Dosdo?ru namaz kylmak edasynyn vucubu gerçekle?en ve ifasynyn rüknü gerçekle?tirilen namazdyr. Elbette bu gösteri? için ya da geçi?tirme için de?il Allah ryzasy için gerçekle?en ve kendisinden bir yarar ve faide elde edilmek için gerçekle?tirilen namaz dosdo?ru namazdyr. Yster bedenen kylynsyn, ister lisanen kylynsyn ve ister kalben kylynsyn.. yani hangi kademe ve derecede olursan olsun  kabul edilen namazdyr. Ancak namazdaki YKAME kavramyny nazara alarak dosdo?ru kylynan namazyn ?u üç “do?rulmayy” a?ama a?ama yükselten namaz oldu?unu dü?ünüyorum. Nedir bu üç DO?RULMA ?

 

Do?rulmanyn yükselme ve dikle?meyle ba?lantysy var.. yatyk ve yatay halden dikey hale gelmek için önce yükselmek için do?rulmaya ba?lamak gerekir. Açysal çap giderek yükselerek 5, 15, 25, 35 45 derece derken 65, 75 ve 80 den doksan dereceye ula?ynca iki çizgi arasyndaki mesafe artyyorsa bu iki çizgi birbirine e?ik de?il DYK deriz. Bu betimleme ve tanymlama maddi nesneler için gerçerlidir fakat buna benzetilerek manevi nesneler arasyndaki yakla?ym ve mesafeler için dahi  kullanylyr.

 

 

HALK  ………………………………………………………… HAKK

 

 

Y?te görüyorsunuz halk ve hakk arasynda do?ru açy yani 180 derecelik bir mesafe var. Bir nesne çizginin bir ucunda, öbür nesne de ayny çizginin kar?y ucunda duruyorsa ikisi arasynda 90+90=180 derecelik bir açy var (do?rusal açy) demektir.

 

?imdi bu çizginin bir ucuna zamany öbür ucuna namaza yerle?tirirsek bu ikisi arasyndaki mesafe de do?rusal açydyr.

 

ZAMAN  ………………………………………………………… NAMAZ

 

Zamany sözcü?ünü yava? yava? yukary kaldyryn.. tam 90 dereceye getirin.. durum ?öyle olur:

 

Z

A

M

A

N

|

|

|

|

/////  …………………………………………………………………. NAMAZ

 

Zaman sözcü?ü tam 90 derece oldu?undan do?rulmu? olur..  sonra bunu 90 derece ilerletmeye yani ters yönde yatyrmaya devam etti?inizde açysal çap 90 dereceden itibaren azaltylarak, 75, 45, 25, 5 dereceye ve nihayet açysal çap (0) dereceye getirildi?inde  bu sefer ZAMAN, NAMAZ haline gelir..

 

 

/

/

/

/

/

|

|

|

|

                                                                                 NAMAZ

/////  …………………………………………………………………. NAMAZ

 

 

 

Yani açysal çap syfyr derece oldu?unda zaman tersinden yazylarak namaz haline gelir.. zaman namaz tarafyna geçince namaz olursa namazda zaman tarafyna geçerse  zaman olur.. öyle ise zaman ile namaz arasynda, tersine yazyly?tan ba?ka,  ne fark vardyr ?

 

?u fark vardyr:

 

Zamanda vakit uç boyuttur.. geçmi? (mazi), gelecek (ati) ve geçmi? ve gelecek arasynda ?imdi burada yani hal vardyr. Ynsan bu gün dün ve yaryn arasynda ne yapacaksa yapar iradesiyle.. fakat namazyn salatynda böyle de?il.. salat halinde ve Ylâhi huzurda iken insan ne geçmi?in hatyralary ne  de gelece?in hülyalary ile me?gul olabilir.. ne mazide kaçyrylan fyrsatlar onu üzer.. ne de ati gelecek tehlikeler onu korkutur.. Ylahî huzura yaky?mayan bu gibi “zaman” kalyntylaryyla namazda me?gul olunmaz.. e?er bir zamany, bu üç boyutuyla namaza götürüyorsak namazda de?il zamandayyz demektir.

Y?te namazy için zaman katmadan kylmak namazy DOSDO?RU kylmak anlamyna gelir.

 

Ysterseniz size zamany göstereyim:

 

 

GEÇMY? …………………  ?YMDY   ………………..  GELECEK

 

 

Biz zamanda iken ?YMDY burada olan irademizle geçmi? olaylardan ders aldy?ymyz gibi gelecekte zamanyn aleyhimize çaly?masyny engellemek  için önlemler alarak onu lehimize çevirmeye çaly?yryz. Fakat bazen namaz vakti gelip de zaman namaza dönü?tü?ünde salaty ikame ederiz. Yani Allahü Ekber deyip fani dünya i?lerinden baki bir sohbete geçeriz. O anda zaman durur namaz ba?lar. Y?te böylece fani i?leri terk etmek, ahireti dünyaya tercih etmek ve Allah’yn huzuruna yönelmekle namaz YKAME edilmi? olur ki bunu farz namazlar ba?lamadan önce okunan KAMET duyurusunda  “Kad kametissalat” sözüyle  ile ilân ediyoruz. Y?te bu terk iradesi, tercih iradesi, yönelmek iradesi; beliren, do?rulan, yükselen ve dikelen bir YSTENÇ’tir.

 

Demek namazy dosdo?ru kylmanyn ve do?rultmanyn iki anlamy var.. birincisi zaman içinde namaz vakti geldi mi ve biz de böylece namazyn içine GECYKTYRMEDEN girdik mi  bu irademizle ve niyetimizle namazy do?rultmu? oluyoruz.. ikincisi namaz içinde ne zamanyn geçmi?iyle ne de zamanyn gelece?iyle.. yani ne mazideki hatyralarla ne de atideki hülyalarla me?gul olmadyk my namazy içinde zamanyn üç boyutu bulunmadan ve fani dünyadan bir iz ta?ymadan gere?i gibi DOSDO?RU  kylmy? oluyoruz.

 

Namazy dosdo?ru kylmanyn üçüncü anlamyna geçmeden zaman ve namaz ile ilgili bir çizgiyi göstermek istiyorum.. ta ki da sonra ele alaca?ymyz namazy dosdo?ru kylmanyn dördüncü anlamyna bir hazyrlyk olsun.

 

Zaman bir a?aç (?ecere) gibidir.. zamanyn çekilmi? bir foto?rafy olan kainatyn dallanmy? ve budaklanmy? bir a?açtan farky yoktur.. KAYNAT,  bir Müslüman için  kökleri cansyzlar.. dallary canlylar.. çiçekleri akyl sahipleri ve meyveleri iman sahipleri olan diri bir ya?amdyr. Demek Müslüman, kainat (zaman) a?acynyn bir meyvesi (semeresi) dir. Bu semerenin çekirde?i olan kalbde,  mürur eden ?uur hissiyat ile,  ayny zamanda dy?aryda cerir olan hayaty hassasiyet ile tahassüs edilir. (Duyumsanyr)   

 

?ECERE……………………. Mürur-u Cerir…………………. SEMERE

 

Y?te ?ecere semere do?ru giderse.. semere nereye do?ru gider ? Yani a?aç meyve olmu?sa meyve ne olacaktyr  ?

 

Yanyty ben söylemeden siz zihninizde verin…

 

Meyve, kalbindeki “çekirdek” ile yeni bir a?aç olacaktyr…!  

 

Evet insanyn kalbinde bir kainat gizlidir..

 

Öyle ise ?ecereden semereye gelen bir yol oldu?u gibi semereden ?ecereye giden bir yol daha vardyr ki.. bu yolun sonu olan bir yeni bir a?acyn fethi Ezan-y Muhammedî (A.S.M) “haydi salata haydi namaza.. haydi felaha haydi fethe..” diye ilan ediliyor. Y?te bu dördüncü do?rultmayy nasib ise sonra dillendirece?iz. ?imdi üçüncü do?rultmayy ile getirmek istiyorum.

 

Zaman ile Namaz arasynda bir ba?ka fark da ?udur.. zaman içinde duygularymyz, dü?üncelerimiz ve dileklerimiz yani kalbimiz KYRLENYR.. Yolda yürürken ayakkabylarymyzyn tozlanmasy gibi zaman yollarynda da kalbimiz kirlenir.. yalanlarla.. yanly?larla.. günahlarla.. nisyanlarla.. isyanlarla.. heva ve hevesle.. hased ve hyrs ile.. i?te zamanda kirlenen bu kalbi namazda ayet ve hakikatla aydynlanan tevbe ve nedametle.. ilim ve kelam ile açyklanan  ilham ve itminanla.. ilahi ihsan ve ikramla do?an muhabbet ve ihtiramla.. yur ve yykaryz.. Namaz ile  açy?a çykan bilgi ve buyruklarla zamandaki çeli?ki ve aykyrylyklar bir bir onarylyr ve düzeltilir ki biz buna TEMYZLENME diyoruz.

 

Bu kirlenme ve temizlenmeyi bedenimizdeki büyük ve küçük dola?yma benzetirim.. bedenin beslenmesinden dolayy  özümleme sonucu kirlenmeye ortaya çykar  ki bu da temizlenmeyi gerektirir.. bunun gibi ruhun seslenmesi yani  dü?üncenin dillendirilmesinden dolayy olan  deneme sonucu yanylma ortaya çykar ki bu da düzeltmeyi gerektirir. Bütün bu maddi ve manevi süreçler birer “i?letme”dir.. i?leyen demirin y?yldamasy da bundandyr.

 

 

KYRLENME (zaman) ….  Y?LETME……(namaz)TEMYZLENME

 

Y?te zaman ve namaz i?letmesinin sonucunda zamandaki kirlenmeler azalyyorsa.. vakitlerdeki yanylmalaryn sayysy dü?üyorsa.. insanyn iki günü bir olmuyor ve bir sonraki gün bir önceki günden iyi oluyorsa..  vakit-salat dönü?ümü insanyn kemal ve faziletini artyryyorsa.. tekir ve tecdid ile  olan TEBDYL daha iyiye.. tezyid ve tezkiye ile olan TAHVYL içimizdeki kainaty biraz daha güzele do?ru  feth ediyorsa, özümüzdeki dünyayy biraz daha iyiye do?ru açyyorsa..  demek ki ilmimiz artyyor ve irademiz arynyyordur. Öyle ise bu ?u demektir biz namazy do?rultuyor ve salaty dos do?ru kylyyoruz.

 

O zaman ikametimize gelen mektuplar kabul edilerek geri dönmeyecektir.

O zaman ikamet ve adresimiz do?rudur.

O zaman:

 SALATIMIZ ile sadyklardan oluyoruz.

FELAHIMIZ ile de saidlerden olaca?yz.

 

Yn?aallah.

 

Allah akybetimizi ve ahiretimizi  güzel ve iyi etsin.

 

Amin.

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

../ - www.yontembilim.com

http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



-------------
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info