İNSAN HAKKINDA
Bu vesile ile belirtmeliyim ki kabaca şöyledir.. böyledir.. deyip DIR DIR etmenin bilimsel değeri bulunmaz. Kurgusal bir anlatım. Düşüncelerimi belirtmek KAİNAT ve İNSAN konusunda görüşlerimi ANA HATLARIYLA söylemektir. Bilim oturduğun hukuk durduğun yerde yapılmaz.. dünyandan çıkıp.. doğanın ve toplumun içine girip.. tarihin bulunduğun zamana kadar getirdiği birikim ve kazanımlardan yararlanıp bir sorunu çözen.. bir konuyu çözümleyen.. tasarlar ve kararlar ortaya çıkarmaktır. Ancak bu ayrıntılı alanların her birinin bu gün öyle muazzam bir birikimi ortaya çıktı ki hepsini bilmek bir adamın gücü dışına çıktı.. çeşitli ihtisaslar ve türlü uzmanlıklarla ALAN BİLGİLERİ ortaya çıktı. Bununla berber bu çeşitlilik ve türlülük içinde KAYBOLMAK sorunu da doğdu.
İşte YBA bu sorunu çözmek için ortaya konulan bir çalışmadır. Her şeyi herkes gibi bende bilemem.. fakat bilmedin ve alan bilgisine sahib olmadığım konuda da konuşmam. Fakat konuşmaya cür'et ve konuşmaya cesaret edenlere çağdaş sosyal medya imkanları içinde açılan SAYFA KANALIMDA Yöntem Bilimsel Analizi tanıtmaya (reklama) ve beğendirmeye (propaganda) çalışıyorum. Bu da ister istemez kendimi beğendirmeye dönüşüyor. Evvelsi gün bir ÇAĞRI yaptım.. ağrılarımı belirtim.. insanın ağ'larının aç'ılması ve nasıl AĞAÇ olduğunu anlatmamın kendimi tanıtma ve beğendirilmesiyle ilgili olmadığı çalıştım.
KVN ve İNS.. tekvin sıfatı ile tedvin sıfatını anlamak için doğadaki YARATILIŞ (halk) ile insandaki BUYURULUŞ (emr) birbirinden ayırmak gerekiyor. LEHULHALK VELMR ayeti asar-ı kainat ile ayan-ı insan arasında bulunan AYAT'ı belirtiyor ki bu ayan.. asar.. ayat'tan başka bir de AMAL yani emeller denilen bir halimiz bulunuyor. Zaten amellerimiz ve emellerimizden ELEMLERİMİZ çıkıyor.. işlerimiz ve isteklerimizin çekişmesi ve çakışması ve çatışmasından acılarımız doğuyor.. ben tutup bunların edabiyatını yapıp YAZAR olmak yerini insanin kendini anlaması için gözüne tablolar sokup duruyorum.. amma insan sadece baş gözünden ibaret değil ki bir de üçüncü iç gözü bulunuyor ve bunun da türlü türlü adları ve işleri oluyor. Dışarıdaki her bir ayrıntılı bilmeye çalışan insan kendini gelince bu iç ayrıntıdan fazla hazzetmiyor. Keyfetmiyor. Zevk etmiyor. MESRUR olmuyor.
osmanziya
https://www.yontembilim.com/forum/Forum.asp
|