USR
Vel-asr innel-insane le fî husr.
“Zaman her zaman aleyhimize i?ler.”
Us.Re..
rüyet, rey, rüya, riya…
Su’yun ve Us’un kaldyrma kuvveti var.
Hayat ve ?uur üzerine yük bindirilebilir.
Nesne ve kimse yükümlülük alabilir.
Nitekim da?, yer ve gökler nesnesi “emanet” yükünü ta?ymaktan çekindi
zalim ve cahil insan kimsesi yüklendi.
E?ya da güç görünür E?has’ta ise dü?’le birlikte gür ve seç görülür.
Ynsanda da maddi güç vardyr fakat manevi gücü yanynda hiçtir.
Ynsanyn ihtiyar / seçim ve irade / istenç gücü
öylesine sorumluluklar ve yükümlülükler kaldyryyor ki
tüm cennet ve cehennem dereceleri ve derekeleri ondan çykyyor.
Vezir.. vizr.. yani sorumluluk ve yükümlülük kaldyran demektir.
Bu yükü kaldyrmaya te?vik için vezire nazyr demi?ler.
Sonra “bakan” demi?ler bu büyük ba?kana.
Acaba insan hangi isme bakar ?
Kendine bir baksa ya!
Kantaryn ta?ydy?yny ta?yyabilir mi ?
Kamyonun yüklendi?ini yüklenebilir mi ?
Vincin bindirdi?ini ve indirdi?ini yapabilir mi ?
Yapamaz.
Ama kantary, kamyonu ve vinci yapan
insanyn usu ve isidir.
Bilgisi ve iste?idir.
Ar’y ve ad’ydyr.
Harfi ve ismidir.
Bunlary okusun.
Usr, zorluk ve güçlük demektir.
Dil güçlük’ü güç’ten çykarmy?.
Güç yük ta?yr.
Gücü kadar yük ta?yr.
Bel bir batmany kaldyrdy?y halde kirpik bir tozu kaldyramaz.
Su kaldyryr tuzlu su daha çok kaldyryr.
Bu iletinin dizinindeki tablolarda güçlü?ün / usrun
anlam çerçevesini çykardym:
Külfet ve siklet ile mahmul ve vizr.
Vizri küçültmek için yvyr zyvyr demi?ler.
Sa? üst kö?ede: Külfet; hukuki yüküm.
Sol üst kö?ede: Syklet; maddi a?yrlyk.
Sa? alt kö?ede: Mahmul:hikmeti yük.
Sol alt kö?ede: Vizr; manevi sykynty.
Bu kö?elerdeki yumurtalaryn içinden bunlaryn çykaryldy?y kutular var.
Onlary siz okuyun.
Bu (x) eksenlerden sonra (+) eksenlere geçiyorum.
Mes’ele ve Bela yukaryda.
Sual ve Fitne a?a?yda.
Gayret ve Me?akkat sa?da.
Himmet ve Zahmet solda.
Ynsanyn her bir maddi ve manevi organy ve aygyty bir YÜK kaldyryr.
Midenin kaldyrdy?yny beyin ve yürek kaldyrmaz.
Gönlün kaldyrdy?yny uz / vicdan ve us / nünha kaldyrmaz.
Elin kaldyrdy?yny gönül kaldyrmaz.
Gözü dolduran ba?ka, kula?y dolduran ba?kadyr.
Bilgi bir yere dolar, sevgi ba?ka bir yere dolar.
A?a?ydan bo?alanlar ba?kadyr gözden ve gönülden bo?alanlar ba?kadyr.
Pis ve pak, kirli ve temiz bunlaryn hepsi hayat yüküdür.
Bundan dolayydyr ki yatsydan sonra tuhammilnâ deriz, tahmil aleynâ deriz.
Hepsine “lâ” deriz. ?erait ve ?eriat yükünden fazla a?yrlyk istemeyiz.
Oysa öyle bir hamallyk yaparyz ki
tüm hamilelerden daha a?yryny ta?yryz.
Üzerimde ta?ydy?ym yöntembilimsel analiz de böyle bir yük.
Öyle bir yük ta?yyorum ki yyllardyr yakyn çevremdeki ça?yrdyklarym
hep bu a?yrlyktan kaçyndylar.
Oysa ayet diyor ki “inne mea-l-usr-u-yüsren”
Zorlukla birlikte kolaylyk vardyr.
A?yrlykla birlikte hafiflik vardyr.
Güçlükle birlikte gülücükte vardyr.
Ama kabahat bende belki hep i?in zor tarafyny gösterdim.
Soru sorma yolunu gösterdim.
Dü?ünme i?ine ça?yrdym.
Genel tümel ve soyut bir projeye soyundum.
Bunlar sor, sorun ve sorum i?lerinin zorluklary.
Ordularyn yükleneceklerini organize etmek zordur..
Ama bana öyle kolay bir ya?am sunuldu ki bunu yüklendim.
?imdi bir ortak aryyorum.
Zordur ortaklyk. Bunda bile bir “or” var.
Or’da bir KOR var ki yakar.
Yüce dinim gibi yüksek bir dilim var.
Her ikisini de seviyorum.
Yöntembilimsel analiz her ikisine de hizmet edecek.
Din ve dil “harfe” dayanyr.
Yöntembilimsel analiz harfin altyndaki “hatt”a indi?inden
Ynsanly?y, uygarly?a ve us’a katkyda bulunacak.
Yükün a?yrly?yna ra?men ürünün büyüklü?ü onur’uda yükseltecek.
Onur sahibi safi ve samimi ise nazar ve niyetiyle i?i ahirete de götürecek.
Ortaklara duyurulur.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|