GÜZELLYK SIRRI
GUZELLIK dizin içindeki dosyalar. uploads/20120115_181910_GUZELLIK.rar - uploads/20120115_181910_GUZELLIK.rar
Güzellik
ya do?rudan olur ya dolayly olur...
Güzellik ya kolay olur ya da zor olur.
Zor’la’makla güzellik olmaz.. fakat güzelli?in zor’lu’?u vardyr.
E?er zorlu?un çirkinli?i
olmasaydy kolayly?yn güzelli?i ortaya çykmazdy ve dolayysla "çirkinlik" güzelli?i aracy ve
dolayymy oldu?u için o da güzeldir.
Zorluk bir a?açtyr fakat meyvesi
güzelliktir.
Güzellik ne syca?yn gösterdi?i so?ukluk,
so?ukun gösterdi?i sycaklyk ne de ikisinin ortasy ylyk olan ysy’dyr.. tüm
izafi ve itibari güzellikler “güzellik” için ancak ayna olabilirler.
Y?te onun
BYR haritasy:
GERÇEKLYK YYYLYK
“GÜZELLYK”
GÜZELLYK DO?RULUK
Sizlerde
ba?ka haritalar çizebilirsiniz fakat tümü O’na götüren bir yoldur.
Bütün bu bilgi ve sevgi i? ve ili?kilerini ta cennet ve cehenneme kadar
götürebilirsiniz..
fakat ne yazyk ki hakiki güzellik olan HAKK’tan
kaçanlar bunu kabullenemiyor.
O zaman sorun yararly ve zararlyyy bitiren ölümün ardyndaki iyili?i aramak ve güzelli?i
bulmaktyr.
Enbiya suresi 35 ayetinin syrry olan bu
konuyu bir yazymda açmaya çaly?my?tym.
Bu dizinin içindeki dosyalarda dahi görmeye
çaly?yyorum.
Hazyr güzellikleri tüketmek yerine.. hazyr olmayan güzeli?i türetmek isteyenler için bir yol haritasy olabilir.
Belki onlar kendi türetip kendi tüketmekten kurtulup hem kendisine çykar hem ba?kasyna yarar
sa?layan üretimde bulunabilecekler…
Hazyr güzellik açly?y bitiren ve korkuyu
yitiren güzelliktir.
Asli güzellik arayy?y ba?latyr ve eri?meyi
özletir.
Hazyr güzellik ayryly?y bitir.
Hakiki güzellik kavu?mayy aratyr.
Çünkü zeval-I lezzet elem oldu?u gibi
zeval-i elem dahi lezzettir, der Ymamy
Nursi (R.A.)
Yn?a edilen güzellik, açlyk ve öfke ile apaçlyk ve korku arasynda ters orany
gören ve ona göre imar edilen yetkinlik
ve tamir edilen iyiliktir.
Hasyly kemal ve zeval arasynda bulunan
KUSUR güzellik kasrynyn usrudur ki yusru aratyr. Bu yüzden hiç bir güzellik güne?i KEMAL zirvesinde kalamaz. O
zaman en akylly i? kendi kusurundaki hüsnü nü görebilmektir.
?imdi YNSAN bir güzellik skalasydyr en
basit ve geçici güzellikten en yetkin ve kalycy güzelli?e kadar bütün cemal
ve hüsne mü?tak ve a?yk bir ODAK’tyr.
Sevgilinin duda?yndan Tanrynyn sesine kadar
tüm güzelliklere muhtaçtyr.
Yatak odasy ile ibadet odasy arasyndaki
fark siyah ile beyaz arasyndaki arktyr.
Yöntembilimle bunun bir ANAHTARINI (miftahyny) ve insanbilimle onun
KYLYDYNY göstermeye çaly?tym, çaly?yyorum ve çaly?aca?ym.
Amma bu miftahy kullanacak ve bu kilidi
açacak ben de?ilim.. herkes kendi kendisini açacak.. çünkü herkes ancak kendi KAPISINI açabilir.
E?er bazy odalar kapylaryny açmy?sa o açyly bir
saray de?il açyk gibi GÖRÜNEN bir
odadyr. Belki odanyn kapynda görünen bir kasr / saray resimdir ki dikkatli bakarsanyz aradaki
“Ara”yy görebilirsiniz ki bunun motoru say’dyr. "Ar" ise harf demektir ve "R"ya isim olur.
Alimler "oRda"larynyn yüzde birini açar
giderler.. ba?kasyna oda olsun diye de?il kendi odalarynyn kapylarynyn açmaya
bir MOD-EL anahtar ya da KOD-EKS kilid olsun diye…
Alimler güzeller güzeline ayna olduklary
kadar güzellikleri ve güzelliklerini açarlar.
Kendi güzelli?ini gerçekten gören kimse onu
ba?kasyna göstermeye tenezzül etmez.
Kendi güzelli?ini gören kimse ba?kasynyn
güzelli?ine muhtaç olmaz.
Kendi güzelli?ini gören kimse ba?kasynyn
güzelli?ini saygyda kusur etmez.
Kendi güzelli?ini bulamayan ba?ka hiç bir
güzelli?i gerçekten sevemez.
Sevgi ve güzellik..
Hüsn ü A?k.. ?eyh Galib’in destanynda bir
derece göstergelenmi?tir.
O zaman gerçek narsis ol ve ba?kasynyn güzelli?ini görme..
kendi güzelli?ini ör.
Güzelik ve Sevgi SADECE VE SADACE bir kapydyr.. bunun gibi BYNBYR kapy varken
biz onlaryn hepsini hüsn ü a?k olarak isimlendirdik. Çünkü her güzellik bir
ba?ka güzelli?i kapatyr. Çünkü ar ady, ad ise ar’y örter.
Göz ve güzellik kadar giz ve gönülün
kapysyna yönelmeyenler özellik ve özgünlüklerini görmenin yolunu bulamazlar..
çünkü görüntü, gösteri, gösterge ve görüngü tüm bunlar birer kabuktadyrlar.
Öze gitmenin yolu zikir ve fikir motorunu,
sevgi ve övgü kanadyny.. çykar ve yarar benzinini kullanarak bilgi karasynda
ve sevgi denizinde ve ho?görü havasynda ilerlemek ve yükselmektir ki bu
çaly?ma seni dil hududuna götürür ve dü?ünce synyryna getirir ve aydynly?yn karanlyk çölünde byrakyr.
Özünü bulamanyn bir belirtisi onu yok
sanmak hatta saymaktyr.
Çünkü tilkiler ve ayylar eri?emedi?i üzüme
koruk derler.
Özü bulann gözü kalmaz güzelliklerde.
Çünkü tüm ad’lar ar olmu?tur.
Kendi min’allah’yny bitirmi?tir.
VE oradan sadece ba?kalarynyn il’allah’y için döner dünyaya…
Allah akibetimizi ve ahiretimizi güzel ve
iyi etsin.
Amin.
Sa?lycakla kalyn.
NOT: Y?bu yazy bu dizinin içindeki
tablolaryn izlenmesi, okunmasy, anla?ylmasy bunun temininden sonra ?emlaryn
kullanymynyn ö?renilmesi; kullanynyn
payla?ylmasy ve payla?ymyn yararlanylmasy için yazyldy… Yani burada güzellik ar'aç'tyr amaç de?ildir.. bazen bir araç olan iyilik binlerce araç olan güzelli?ine bedeldir. Y?ten yöntembilimsel analiz dedi?im anlam "sürücü" ve anlatym "aygyty" da ba?kasynyn güzelli?ini gösteren bir "araç"tyr yoksa amaç olan güzellik de?il. Yoksa benim için kendi güzelli?ini göstermeye çaly?an bir "çirkinlik" olurdu. Ve hatta güzellik KONUMUZ olsada muradymyz KONU?MA de?il.. Gizimiz bize yeter... GÜZELLYK ise gai'nin
daisi ve için’inin niçini.. maksad’yn asty ve
murad’yn irady.. canyn canany ve ça?rynyn a?rysydyr.
Belki de sevgi ve güzelli?in birlik ve
bütünlü?ünü temsil eden
Ankara Ylahiyat'yn
hocalaryndan Cevat Hoca’nin dedi?i gibi;
“Cismimde canym, canymda cananym yedi cihanda bir tanem:
Allah’ym.”
Demek lazym.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ
eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel /
MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
YLETY?YM:
mailto:osmanziya@hotmail.com -
mailto:osmanziya@yahoo.com -
WEBLERYMYZ:
http://www.yontembilim.com/ -
http://www.insan-bilim.com/ -
http://www.osmanziya.com/ -
http://www.mustafabugucam.com.tr/ -
ÖBEKLERYMYZ:
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ -
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ -
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ -
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ -
|