Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ar ve ad taşıyan at

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: İnsan Bilim
Forum Adı: İnsan Bilim
Forum Tanımlaması: İnsan Bilim Üzerine Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2586
Tarih: 29-Aralık-2024 Saat 20:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: ar ve ad taşıyan at
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: ar ve ad taşıyan at
Mesaj Tarihi: 26-Aralık-2024 Saat 09:51
fiber.. hiper.. süper.. GEREKSINIMLER


kimsesizlik.. yalnızlık.. yaşlılık.. ARAYİŞ..


ilim..irade.. kudret.. BULUŞ...


var.. sahib.. aid.. OLUŞ...





YBA yapilmiş tablolardan hiç kimse anlamiyor ancak buna ilişkin GDDY ile yazilmiş metinleri en azindan anlamadiklarini söylüyorlar arkadaşlarim.

Bu   arkadaşlara da hepsini anlamasalarda anladiklarini eleştirmelerini ve anlamadiklarini sormalarini istiyorum.



HARF.. AR.. LETTER aslında bu LİTERATÜR demektir.. bir konuda yazıp çizilenler.. AR denilen nesnenin aynı zamanda AD denilen bir kimseyi de gerektirdiği problematik bir konudur. Harf vardır katip yoktur.. katip vardır harf yoktur demek ar vardır ad yoktur.. ad yoktur ad vardır anlamına mi gelir. Sonuçta bu insanın YAKLAŞIMINA bağlı bir husus.. insan lâ ya da İllâ diyerek ikisinden birini seçme yetkisine haiz kılınmış görülüyor. Bu seçimlerde de teklif vardır icbar yoktur.. desek biz yine bu varlık ve yokluk ikilemi içinden çıkamıyoruz demektir.



Var dır ya da yok tur demek bizi aşar.
Bizim yapabildiğimiz var sayma ya da yok sanma kurgulamasıdır. Bizim düşüncelerimizi düşlerle.. öylerle oylarla yani rüya ve re'ylerle örme ve kurma yetimiz dışında bir de hiç yok ve hep var deme yetkimiz de bulunuyor. Lâkin yok dur veya var dır demeye mecalimizi bulunuyor mu ? öyle önce başlat sonra bitir yasası içinde bir görünüp bir kaybolan fanilerin.



Elbette bizim az ve çok ya da bu ikisi arasında gibidir,   benzerdir, denktir, eşittir şeklinde BİLİM yapma becerimiz bulunuyor. Bu bilimin temelinde dil ile DÜNYA kurma başarımız oluyor ve bundan dolayı bazı KESİN gibi görünen yargılar ve yüklemler de bulunma etkinliğimiz oluyor. Dilin bilime ve dinin hukuka intikal etti bu günlerde kültürümüzle inşa ettiğimiz medeniyetimiz söz konusu ise de bunun anlamı konusunda tartışmalarımız sürüp gidiyor.

Şu dört katmanı bir türlü anlatmaya başlayamadım.. marifet iltifata bağlıdır demiş üstadı sani.. biz marifet ve muhabbeti burada gösterdik.



Saygılarımla

Mustafa BUĞUÇAM



















KİŞİ

OLAY

OLGU

KATMANLARINDA SONRA AD KATMANINA GİRİYORUZ





Giriyor girmesine de şöyle bir aydınlığa çıkmak için epey çalışmak ve işi baştan ele almak gerekiyor:




Kuşkusuz bu on altı çalışmadan sonra erişilen bu kısmeti anlamak için elbette bundan önceki on beş çalışmayı birlikte yapmamız gerekti.. fakat bu fakir on beş sene önceki çalışmayı da yalnız yaptı.. belki otuz üç sene önce de yalnızdı.. sonunda verilen imkan ve fırsat ve ni'metlerle kurdu kurdu kurudu.. geldik yetmişe ve iş bitmişe.. geleceği gitmek üzere siber uzaya yüklediğimiz bu çalışmalara girmeye cesaret edip cür'et eden çıkmayınca biz de korkak korkak.. ar ve ad'ların bindiği AT'lar arasında avare avara dolaşıyoruz.

hadi buyrun burdan başlayın:




Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 26-Aralık-2024 Saat 09:57
Beş sene önce bu çalışmayı yapmışız..

Zihnin KELİMELERİNİN muazzam yorumla gücünü bu gün BEYNİN sinaplarım muazzam bağlantılarına bağlıyorlar.. ELBETTE bilim yaparken varlıklarının bileşenlerinin ve olayların bağlantılarının örgülenmesini inşa ediyoruz ve bunun NASIL yapıldığı konusunda epey gayret gösteriyoruz.. fakat bunun neden ve niçini konusunda metafizik ve parapsik alanlara girmiyoruz.. yerinde bir işte yapıyoruz.. çünkü bilim başka türlü yapılmaz.

Fakat biz sadece "nasıl"dan ve bilimden ve "lisan"dan ibaret değiliz ki!

Nizam-ımız gibi mizan-ımız da bulunmuyor mu ?

Zaman-ımız gibi namaz-ımız da olmuyor mu ?

Basar-ımız gibi nazar-ımız da yer almıyor mu ?

işaret-imiz gibi delalet-imiz de söz konusu değil mi ?

basarı manzara gerektiği gibi nazara da mubsıra gerekmez mi ?

işarete tercüme istediği gibi delalete tevil olmaz mı ?

hatta tercüme tasrih ve tevili teşrih yolunda çaba sarf etmiyor muyuz ?

Evet, bunları yapıyoruz.. lakin sol görü ve sağ duyu yeteneklerimizi aşırarak ve abartarak orta çizgiden uzaklaşıyoruz.

Son uçta ön ucun başlangıç koşullarının yer aldığı bir SÜREÇTE "önce başlat sonra bitir" SIRASI içinde yürüye yürüye uygarlığımız buraya kadar geldi.. bundan sonrası da Allah Kerim deyip yürümek lazım.

Saygılarımla

Osmanziya Osmanziyaoğlu 26.12.2014





Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 26-Aralık-2024 Saat 10:16
Marifet ve Muhabbet
1.Gunluk Dil IDEOLOJI Hikaye
2.Bilimsel Bilgi TEKNOLOJI Hadise
3.Felsefî Bilgi FILOZOFİ Vakıa
4.Dinî Dil TEOZOFİ Haber
Hayret ve Mahviyet
Lâ İBRET
lil İHTIMALI
gayr i NÂŞİ
an DELIL
Bir delilden neş'et etmeyen
ihtimal ve iddia hikayesi
IBRET vermez ve HABER olmaz.
Hakikati hikaye ederken esas tutulan haberin
işaret ve delalet ihtimali bulunmazsa
tabire ve ibrete vesile olmaz.
Hadi bunu bir de TÜRKÇE söyleyelim.


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 26-Aralık-2024 Saat 10:18
irakı.. dışardan bitirdiler.. mısır libya.. suriye yi icerden bitirdiler.. BU IÇ VAVAŞİ turkiyede başlatmak ve kardeşi kardeşle kirmak istiyorlarm.

Tukiye ve iran ve irak ve suriye arasina PKK kazigi soktular.. diger kazik ISRAIL ile yillardir ISLAM ULKELERINI yiye yiye bitiremiyorlar.

Kim bunlar ?

Bunlar GDD Gizli Dunya Devleti.

Bu ORGANISAZYON dunya dinlerini budizmi ve muslumanligi ve masonlugu ve marksizmi kullanarak insan türunu BAŞARISIZ yaparak ortadan kaldirmaya çalışan.. HANNAS'ın yeni bir ÖGRENCISI.. cin mi ? İns mi ? Cins-iyeti olan cinn ya da beşer mi SEKELAN mı ? melek mi ? Ruhani mi ? Sin-niyeti olan LATEFAN mı ? Son Sure de Rabbinnas.. Melikinmas.. İlahinnas'dan sonra dorduncu olarak "Hannas" dan söz ediliyor.. kim ya da ne dir ? BU

TANRI kesinlikle kimse degil.. lem yuled.. yine kesinlikle nesne degil.. lem yelid.. yani evren degil.. insan degil.. kadin degil.. erkek degil.. cin beserv beşer dahil melek degil ruhani değil.. sonuçta efradi dahil egyari degil bir tani ve tanim ortaya koyamiyoruz.

Hatta bazilarin var SAYDIGI ve bazilarinin yok SANDIGI ve bu yuzden varligina ve yokluguna KANIT uretilen bir SAV dahi degil. Çunku biz zaten vari ve yogu da bilemez sadece var sayma ve yok sanma yetimizi kullanarak ortaya çikardigimiz DILI kullanabiliriz.

Tanrı.. sayri ve sanrılarda ayri.. hic yok ve hep var yetkimizi kullanarak.. bununla beraber var sayma ve yok sanma yetkimizi de işe katarak ortaya koyabilecegimiz AD'larin "ad"ı..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info