Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

ilimler

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Yöntem Bilim
Forum Adı: Yöntembilim
Forum Tanımlaması: Yöntembilim Üzerine Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2669
Tarih: 05-Mart-2025 Saat 06:12
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: ilimler
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: ilimler
Mesaj Tarihi: 04-Mart-2025 Saat 10:40


Uygarlığın yolculuğu..
bilimler yoluyladir..
gelecekte insan ve evren ilimleri
daha dengeli..
etkinlikler daha uyumlu..
eylemler daha yararlı..
ameller daha sağlam..
emeller daha saglikli olacaktır..
İnşaallah.

04.03.2018

Yani 7 sene önce paylaşmışım





Matematik temelli FKB evren ilimleri
Mantık temelli PSL insan ilimleri
Uygarlığımız Mantık temelli Günlük dilin üstünde olan Matematik temelli Bilimsel dili ortaya çıkarmıştır. Bilimsel dil Aristo’nun ORGANON’u ile ikibin beş yüz yıl önce ortaya çıkmıştır. Bu eserle hem evren ilimleri hem insan ilimleri fünün ile hukuk ortaya çıkmıştır. Günlük dilin ve bilimsel bilginin üstündeki çok yönlü ve yanlı felsefi bilgi ve dini dil içinde YBA dediğim yeni bir dil.. yeni bir anlam sürücü ve yeni bir anlatım aygıtı Metodik temelli bir maan ve beyan olacaktır.
Kaan-ı mantukun delaleti ile beyan-ı nutukun ifade ve ibaresini birleştirecek MEŞİET bulunmadığından güfteyi şimdilik kuramadık ve besteyi henüz kılamadık. Ancak bu güfteyi şu beste ile icra edecek Sazendeler ve hanendeler daha yoktur. Ancak zamanı gelince bu ANLATIMIN lafız metni olan İŞARET.. bu ANLAMIN mana ve maksadı olan DELALET ortaya çıkacaktır.
Etkinlikler ve faaliyetler;
Fünun ve fıkıh ile hikmet ve san’at..
Eylemler ve fiiller;
İştah ve iştiyak ile merak ve aşk.
Mal’lar ve ameller..
Hayrat ve hasenet.. kemalat ve fazilet.
Mel’ler ve emeller;
Kazınmak ve korumak, artırmak ve arıtmak, kurtulmak ve kurtarmak..
Saadet ve Kudsiyet.. Başarı ve Ahlak..

04.03.2018 osmanziya



Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 04-Mart-2025 Saat 19:48


Tabloda GUN'un ilerleyişi aktuel ve canli olarak izlenebiliyor..

bu arada TABLO'nu değişmez DVD'lerinde gosterilen LATIFELER (nefis ve akil ile kalb ve ruh) son yargilariyla gostergeleniyor.






Letaif yani latifeler
yani ince yapılar olan
nefis
ve akıl
ile
kalb
ve
ruh
dörtlusu..




İmamı NURSÎ nin Risalei Nur Kulliyatinda
31nci SÖZ Mi'rac bahsini çaliştik..
4.Esas olan 5 Mirac
Meyvesinden dordunu okuduk

1. İlahi Ayine ilim ve iman
2.ni'met-i islamiyet razi amel
3.Beka hediyesi marzi halas
4. Ruyet-i İlahi mujdesi


Geçici Dunya kalici ahiretin başlangıç koşullarini oluşturuyor. Zaten bizde olmayan sonsuzluk ve bulunmayan özgurlukle bu fani dunyaya beka rengi vererek yaşiyoruz. özgur olmadigimizi ve ölümlu oldugumuzu kabullenmekte zorlaniyoruz..
ana babamiza baş eymek zorumuza gidiyor..
kocamiza ve hocamiza boyun bukmek gucumuze geliyor.

Kullanildigimizi hissediyoruz.. ya da aslında biz kullanıyoruz da bunun farkında olmayorsak..
Alirken iyi de verirken kolay olmuyor.

Başkana ihanet patrona kazik.. yanimiza kar kalir saniyoruz.


Sonuçta DUNYA tekerinin dış lastigi seker ve iç lastigi meker arasında EZILDIGIMIZ
halde çok geniş ve pek ferah bir alanda oldugumuz zanniyla ezik ruhtan ve kırık kalbten söz ediyoruz.


Bu yuzden bu meyveler ve hediyeler ve mujdelerin.. bu neticeler ve amaclarin farkinda degiliz.. gozumuz sebeblerde ve gönlumuz araçlarda..bu yuzden araçlari mirac ediyor amaçlari ayaklar altina aliyoruz ve bu yuzden düşüyoruz yukseldigimizi sanarak.


Tablo.. yapabildigim en yuksek illüstrasyon..duyanç ve bilincin TANINICI ve YAŞANCI.. sevenç ve istencin inanci ve kivancı.. yaptigimiz calismanin usancinin bir utancidir..eger öyle olmasaydi.. susardim ve sizde duymazdiniz.. biz sevdik siz sevildiniz.. hepimiz SUSMANIN sevincini ve sürurunu yaşayamadik.

Saygilarimla 18 : 51 04.03.2025




Anlayış.. mentalite.. zihniyet.. virtuel ve mantiksal bir nesnedir lakin aktuel faaliyetimizi bilinenden daha fazla bir surette etkiler. Bunun içine başta kulturun olmazsa olmazı dil ve din girer.

Bu "maneviyat"tan başka tabiat ve tarih denilen "maddiyat"ı da göz ardi edemeyiz. Dediklerim anlaşilmamişsa fizik ve metafizik ile psik ve parapsik diyerek konuyu birz daha yuvarlaklastirayim.

Fakat ben en cok matematik tabanli FKB evren ilimleri ile mantik tabanlı PSL insan ilimlerinden söz etmeyi seviyorum. Bu evren ve insan ilimleri.. mantik ve matematik tabanlari da dahil olmak uzere hepsi mental vehimler ve hayallerden ibaret VIRTUAL bir yapilardir. Ancal bunlarin "ust"unde ya da "alt"ında VITAL bir faaliyet ve hayatî bir aktüalite bulunuyor.


İste bu ETKINLIKLERI funun ve fikıh ile san'at ve edebiyat olarak isimlendirebiliz. Fakat buna bu gun daha fiyakali olarak BILIM ve HUKUK ile AHLAK ve HIKMET etkinlikleri diyebiliriz.


İste bu etkinliklerin birisi bulunan BILIM alaninda Nur Vergin Hocanin SIYASETIN SOSYOLOJISI kitabini okuyorum.. bu harika kitabla cahilliğimi gideriyorum. Kendisine rahmetler diliyorum.

Saygilarimla 04.03.2025

mustafa bugucam


Kültürün olmazsa olmaz iki bileşeni olan dil ve din için şu LOGOS ayırımını nazara almak çok yararlı olacaktır:

RESMİ Filoloji ve teoloji

ile

SİVİL filozofi ve teozofi

Resmi ve sivil bu LOGOS ve SOPHOS .. ekonomi ve politika.. ticaret ve siyaset.. teknoloji ve ideoloji.. olarak çeşitli şekillerde görülebilir.. akıl desen değil.. ilim desen değil.. lafız desen biraz lafız ve logos ses olarak yakınlık kurabiliriz. ancak lisan ve dil olarak görünenin altında bulunan MİTOS ile üstünde bulunan EPOS.. sağında bulunun NOMOS ile solunda bulunan SOPHOS ilişkileri.. belki bilinen NOMOS ile bilinmeyen SOPHOS arasında bir alış veriştir.

Resmi olunca NOMOS oluyor.. sivil olunca SOPHOS oluyorsa.. bu durumda DİL (FİLO) VE DİN (TEO) için:

FİLO-NOMİ VE TEO-NOMİ (resmi)

FİLO-LOJİ VE TEO-LOJİ ( Akademi)

FİLO-ZOFİ VE TEOZ-OFİ (sivil)

Ayırımını kurabiliriz.

ÖZERK Üniversite ve akademi olabilir mi ?
Yani siyasete bulaşmayan ve halka karışmayan BİLİM İNSANLARI.. BİLİM ADAMLARI.. BİLİM KADINLARI mümkün mü ?

osmanziya 05.03.2025 03:36    










Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 05-Mart-2025 Saat 00:04
ilimler cehaletimizi giderir..
irfan sahibi olmak ise inkarımız kaldırır..
zalim ve cahil insan ilim ve irfan ile kaba bir odun iken güzel bir TAHTA "at" olabilir.. belki de "tahta" AT olabilir.. osmanziya


ilim ilim bilmektir
ilim kendin bilmektir
sen kendin bilmezsin
bu nice okumaktır

Koca Yunus

ilim ilim bilmektir ile YONTEMBİLİM
ilim kendin bilmektir ile İNSANBİLİM
sen kendin bilmezsin ile İSLAMBİLİM
yaptım.. lakin
bu nice okumaktır tümcesini AÇAMADIM...

osmanziya


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 05-Mart-2025 Saat 03:13
Bu tablo ile BILINÇ sözcugunu tarihe gomduk... zihin gonencinizden vazgecebilirseniz.. guvenç icinde aklin etkinliğine BİLENÇ diyebilrsiniz.
Ruhun iradesi ve istenci bulunuyorsa
Aklinda ilmi ve bilenci olur.
Akıl denilen ALET.. hafiza..zeka.. mantik.. usul gibi işleri yaparken fikir ve idrakini de çaliştirir. Fehim ve fikih ile bilim ve hukuk yaparken ilim.. BILEN birisinin işidir.. nasil ISTENÇ isteyen birisinin işi oldugu gibi.. hasili BILEN ve ISTEYEN insan.. artik ŞUURA (Taninca) " bilinç" demeyi birakmali...


Akıl ve ruh ilim ve iradesiyle BİRİNCİL bilerek ve isteyerek eyleyen İNSAN "bilinci" bu ikisinden ibaret değil.. duyumsayan nefis ve duygulanan kalb dahi bulunuyor. Bunların hepsini BİLİNÇ diyerek kestirip atmak gerçeğe uyar mı ? ŞUUR ALTI adını verdiklerini ne idüğü belirsiz bir aysberg'e çuvala doldurur gibi AMORF bir MASS'ı dayanak yapmak bilimsellik sayılabilir mi ? Olsa olsa bilimin çıktığı FELSEFE olarak görüp işi edebiyata havale etmiş oluruz.. zaten din adına yapılan VAAZLARIN çoğu işte bir EDEBİYATTAN ibaret.. öyle ise BİLİMİN AYRICALIĞINI kullanmak istiyorsak BİLİMSEL DAVRANACAĞIZ.. kabaca akıl ya da şuur veya zihin deyip sonunda işi BEYİN'e bağlayıp işi bitiriyorsak.. aslında işi değil kendimizi bitiririz. Gelecek bunları bir bir sorgulayacak.. fakat şimdilik günlük dilin düz yazısı için cehaletimizi saklıyoruz.. insanı tanıma yoluna gitmiyoruz ve kendimizi bilme yönüne dönmüyoruz.


Bu yolda önerdiğim YBA çağrısına da merak ve ihtiyacımız olmadığından yüz çeviriyorsunuz.. evet benim anlatabildiğim senin anlayabildiğin kadardır da.. yarın anladıklarından ve anlattıklarından hesaba çekildiğinde ve neden çağının olanaklarından yararlanmadığın sorulduğunda.. YBA i bırakıp yapay zekaya yapıştığının hesabını elbette vereceksin.. diyeceğim..

saygılarımla..

osmanziya 05.03.2025 üçyol izmir 03:12



Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 05-Mart-2025 Saat 03:15
Egitim.. ögretim.. ince bir konu...
Bilmek.. bellemek.. ilmek ilmek dokunur.
Ögrenmek.. yerine öğrenmeyi öğrenmek..
Duşunmek.. yerine duşunmeyi düşunmek..
içerikten biçime geçmek demektir.
Şimdi çağımizda buna geçildi.
İçerigi okula degil insanin kendisine birakiyorlar.
Biçimi.. usulu.. yöntemi okulda öğretiyorlar.
Bilgi içerikleri bir tık elinin altinda duruyor.. ve bu içerigin ayrintilari ve kilcallari da işin uzmanlarini ilgilendiriyor.
Bilgi o kadar çok ve ceşitli ve ayni zamanda o kadar hizli degisiyor ki bunlari insanin kafasina doldurmak gerekli olmadigi gibi ayni zamana yararsiz hatta zararli bile.
Kaldi ki insan sadece akil va mantik ve fikirden ibaret degil..
kalb ve insaf ve marifet çeşitleri
ruh ve vicdan ve muhabbet türleri..
nefis ve sır ve faaliyet RENK RENK zengin ve engin ve benginlikleri de bulunuyor.
Kısaca eskiden okul.. ögrenci ve ögretmen bir yerde idi.. şimdi mekteb.. camii.. tekke.. meyhane.. kerhane.. her yerde...
bize
bilinenleri ogrenciden ziyade BILINMEYENLERI oğrenici
bilinenleri ogreticiden çok BILINMEYENLERI ögretici
gerekiyor.
Saygilarimla
osmanziya
yontembilim.com




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info