http://tr.wikipedia.org/wiki/Demir_%C3%87a%C4%9F%C4%B1 - http://tr.wikipedia.org/wiki/Demir_%C3%87a%C4%9F%C4%B1
tarih öncesi ça?larla tarihi ça?lary birlikte nazara alyrsaz ça?lar arasyndaki süre, nüfus ve bilgilerin birikim (telahuk-u efkar) tekamül-ü alat (araçlaryn geli?imi) gibi faktörlerle SON dönemlerde GELY?YMYN hyzla ilerledi?ini görürüz.
Ancak tarih resmi bildirimde görüldü?ü ve gösterildi?i gibi böyle DÜZ BYR ÇYZGY mi sergilemektedir ?
Gazateler tarihin tasla?y oldu?u gibi yani tam ve kesin hikayeyi göstermedi?i gibi tarihin kitaplarda yazylan öyküsü de kesin olaylary göstermeyebilir..
Hatta tarihin üretim araçlary ve tüketim amaçlary yönünden düz çizgi yerine yerin yörüngesi gibi yaz ve ky? devreleri gösterir. Her yaz ve ky?ta yeni bir uygarlyk ya da kültür batar ve do?ar.. Kayyp uygarlyklar belki bu anlama gelmektedir.
Kayyp uygarlyklar resmi tarihte yok.. kitabi ve semavi bildirimler resmi tarihte yok.. olmamasy bir uygarlyk seçimi oldu?u gibi olmasy da bir uygarlyk seçimidir.
Nasyl pozitif bilim tüm bilinenleri göstermedi?i gibi resmi tarihte dün öyküleri hikaye etmez.
Bütün bunlar insanyn kainatyn tabiat ve tarih yanlaryny bizzat ara?tyrarak arama bulma ve görme ile imtihan edildi?ini gösterir.. Hasyly dil, bilim ve din.. dünyaya farkly pençerelerden bakar ve farkly geçrekleri gösterebilir.. insana dü?en tam dünyasy ve bütün resmi görerek BYRLY?E ula?maktyr.
E?er bunun diya?ramy istersen ?öyle göstereyim:
DYL
Tabiat KAYNAT Tarih
DYN
Görünen dilin altynda bulunan gizlenen dindir. Bilim ise kainat tasviri kurarken tabiat ve tarihten yararlanan bir disiplindir. Ancak bunu yaparken dil ve dinden etkilenir.
Sonuçta bu güne kadar kurdu?umuz, yer merkezli, güne? merkezi ve merkezsiz evren tasvirlerinde son söz söylenmemi?tir.. Belki bu konuda PARELEL evrenlere ili?kin ZAMAN KONYSY'nin anla?ylmasy bize yardym edebilir.. Yöntembilimsel analiz ile geometrinin bize yardym etti?i kadar bir grafik ortaya koyabiliriz.
Sa?lycakla kalyn
|