KARANLIKLAR
KARANLIK dizini içindeki dosylar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100515_135953_KARANLIK.rar - uploads/20100515_135953_KARANLIK.rar
Karanlyk; y?y?yn olmady?y ve aydynly?yn bulunmady?y durumun adydyr.
Ynsan sadece güne?, ay ve ate?le aydynlanmaz. Bilgi, anlama ve inançla dahi aydynlanyr.
Ylk satyryn ifade etti?i y?y?a ZYYA dersek, ikinci satyrla anlatylan aydynly?a da NUR diyelim.
Yani do?rudan ziya y?yk, dolayly nur da aydynlyk olsun.
Münevver ve aydyn insan usu ve uzu aydynlanmy? insandyr.
Akly hür, vicdany hür ve irfany hür bir insan olmak aydynlanma belirtisidir.
Münevver insan sürekli bilgilenen, ö?renen ve aydynlanan insandyr.
Onun aydynlatty?y en önemli karanlyk ademden gelen âdemin kendisidir.
Ynsan aydynlanmak ve aydynlatmak üzere dil ve din i?letilir, fen ve hikmet çaly?tyrylyr.
Ynsan denilen âlemin bazy kysymlary aydynlatylmy?sa da büyük bir kysmy hala karanlyktadyr.
Evren hakkynda bildiklerimiz nasyl aysbergin görünen tarafy ise bu durum insan içinde geçerlidir.
Ynsan söz konusu oldukça bildiklerimizin de?i?mesi ve geli?mesi biraz daha zor olur.
Çünkü bilginin konusu kendisidir.
Ynsan kendisi, çykary ve inancy konusunda fazla objektif olamyyor.
Üstelik bildikleri bileceklerine engel, dili dü?üncesi perde oluyor.
Ynsan; ruhu, beyni ve bedeni hakkynda bildikleri kadar aydynlanyr.
Ruh konusunda pek az bilgisi vardyr.
Beyni konusunda bir az bilgisi vardyr.
Bedeni konusunda az çok bilgisi vardyr.
Bedenin anatomisi ve fizyolojisi onun canly bir bina oldu?unu ortaya koyar.
Beden ve beyin ile öyle bir irtibat içindedir ki bu ba?lanty noktasynyn ady hücredir.
HÜCRE ene ve zerre arasynda öyle muazzam bir bo?luktur ki cerri merr eder.
Beden organizmasy ile beynin uzviyeti arasynda fennin byrakty?y bu bo?luklary
felsefe ve kuramlar doldurur.
Beden ve beyin insanyn FYZYK yapysy ise bunun ötesi de PSYK yapysy oluyor.
Psik, ruh demektir. Psikoloji ise ruhbilim anlamyna gelir.
Bu gün öyle psikoloji kuramlary var ki temelleri ruhu inkarla ba?lar.
Kurgulary ile beyni bedenle öyle bir ili?kilendirirler ki orada ruha ihtiyaç kalmaz.
Laplace kuramyyla evren ve yasalaryny öyle ili?kilendirmi?ti ki orada Yaratan’a yer byrakmamy?ty.
Sanmy?ty ki evren hakkynda her ?ey aydynlatylmy?ty.. oysa evren hakkynda bildiklerimizin o günden bu yana sürekli artmasy, de?i?mesi ve geli?mesi ve on sorunun çözülmesinin yüz soru ortaya çykarmasy gösteriyor ki evrende ve insanda karanlykta kalan taraf bitmek ve tükenmek bilmiyor.
Yaratan’y ve ruhu inkarla cehaletlerini ve karanlyklaryny sergilemekten ba?ka bir ?ey yapmyyorlar.
Karanlyk sadece bilgisizlik demek de?ildir.
Bilgisizlik ve kararsyzlyk, yanly? ve yalan, kötülük ve çirkinlik dahi bir karanlyktyr.
Ku?ku ve ke?ke, kyzgy ve korku olmak üzere dört karanlyk üzerinde durmak istiyorum.
Ynançsyzlyk ve umutsuzluk, kötümserlik ve çaresizlikte bir ba?ka karanlyktyr.
Bu üç gurup içinde ortadaki dört “K” yani
ku?ku-Ke?ke-Kyzgy-Korku KARA an’lary
bir anlam çerçevesi içinde topladym. (*)
Kyzgy Ke?ke
Korku Ku?ku
Bu karanlyk kö?eleri ise ?u kö?e ta?laryndan çykardym.
Haz Hatyr
Hayal Vehim
Bu kö?e ta?ynyn üstündeki kö?eler ise ?u latifelerin ikamet etti?i odalardyr.
Nefis Ruh
Kalb Akyl
Demek nefsi terbiye, akly tahliye, kalbi tezkiye ve ruhu tasfiye etmek lazym ki
kö?elerdeki ta?lar süpürülüp temizlenmeli ki zulmet de?il nur çyksyn.
Bu süpürge ilgi, bilgi,sevgi ve ho?görüdür.
Yani nefis öyle temizlenmeli ki kyzgy veren hazlardan arynsyn.
Akyl öyle temizlenmeli ki ku?ku veren vehimlerden arynsyn.
Kalb öyle temizlenmeli ki korku veren hayallerden arynsyn.
Ruh öyle temizlenmeli ki ke?ke veren hatyrlardan arynsyn.
Bunun da iki yolu var:
Birincisi dinin emir ve yasaklaryny tutarsyn. ?eriata ve sünnete uyarsyn.
Ya da ki?isel geli?im yolunda kuram ve kurumlardan medet umarsyn.
Ykincisinde do?ru yolu tuttursan bile Allah ryzasy için de?ilse
ölümden sonraki yolculu?unda y?yk, aydynlyk bulamazsyn.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
(*)
Elbette heva, hyrs, hased, gurur, kibir, riya, sum’a, ucb ve fahr gibi ba?ka illetler, dertler ve marazlar da var fakat bu kötülükler ve karanlyklar ba?ka bir kurgulama, ba?ka bir bölümleme ve ba?ka bir çaly?ma konusudur. Yöntembilimsel analizle yapty?ym insanbilim içeriklerimle herhangi bir psikolojik kuram ortaya koymak ve bunu yazy ve kitaplarymla savunmak ve yaygynla?tyrmak yoluna kasten gitmedim.
Bunu üçüncü plana ve sonraya ve hatta gelece?e byraktym. Her kuram bir bölümleme ve indirgemedir.
Örne?in bu iletinin dizini içindeki beyin ?emasynda, bu aralar yaygyn olan, üst ve alt beyin kuramyna ili?kin tabloda görülece?i gibi sözlerdeki bilgilerinin gerçe?i göstermesi ya da hakikate ula?masy do?rudan ve aracysyz de?ildir.Yçinde deneme ve yanylma gerektiren yanylsamalar, ara?tyrma ve geli?tirme isteyen eksiklikler var.Denetlenmesi, de?i?tirilmesi, düzeltilmesi ve düzenlenmesi istenilen karanlyklar bulunuyor. Ylk elde yeterli ve uygunmu? gibi görünen çözüm ve kuram zamanla eskir ve i?e yaramaz hale geliyor.Bu bakymdan sistematik kuram ve yasa koymak yerine metodik yolu seçmek daha akyllyca görünüyor.Yöntembilimsel analize önem vermek ve tanytmak yolunu seçmem de bu yüzdendir. Yöntembilimsel analize ili?kin insanbilimsel içerikler ve örnekler ortaya koyarken bu arada bildiklerimi toparlayan anlam çerçevelerimi dahi derlemi? oluyorum. Bu ve di?er yazy ve tablolarymda bunlary görüyorsunuz.
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|