Değerli bir Kardeşim için dedim: Eleştiriniz için teşekkür ederim. Bu konuda Dinnur Yaşar sayfamda söylediklerim var.. bunları web sayfamda da bulabilirsiniz. Cinler konusu melekler ve ahiret gibi METAFİZİK bir konudur.. yani İMAN konusudur. Böyle masabaşı speklasyonlarında ihtiyatlı bir dil kullanmam lazım.. bu yüzden oradaki konuyu bir daha gözden geçirmeliyim..
burada CİNSİYET kavramının.. cinsiyet sahibi olan cinn ve beşeri birlikte ifade edebileceğini söyledim..
AZAZİL VE ŞEYTAN HAKKINDA
Konu hakkında kaynaklara dayalı BİLİMSEL araştırmam bulunmuyor. Üstelik dünyada yapılan parapsik araştırmalarla da ilgilenmiyorum. Sadace LATEFAN melek ve ruhaniler ile SAKELAN beşer ve cin hakkında daha önce face de biraz bahsetmiştim. Kadim bilgilerle ilahi ve semavi kitabların anlatımından ANLADIĞIMA GÖRE; İNSAN planında CİN uygarlığı ( A ) Projesi, BEŞER uygarlığı ise ( B ) projesidir. Latefan melek ve ruhanilerin AMİNİYETİ ve teslimiyeti olduğu gibi sakelan cinlerin ve beşerin de insaniyet yönelen MEDENİYETİ ve islamiyeti bulunur.
Mülkiyetin VEKALET tarafında bulunan Aminiyet sahibleri meleklerin ve ruhanilerin tesbihatta Salavat-ı Tayyibeleri olup muekkel (müvekkil) bir seyaranı bulunur. Biz bu seyirde Alem-i Melekutta ilimlerinin MERTEBESİNE göre nuru seyirleri olduğuna inanıyoruz. Özellikle avanelerin BAŞ MELEKLERİ Cebrail, Mikail, İsrafil, Azrail, Malik ve Rıdvan nezaretinde.
Mülkiyetin EMANET tarafında yer alan Medeniyet sahibleri olan cinler (enerji formunda) ve beşer (madde formunda) bulunurlar. Bunların dil ve din temelli kültürleri ve yetenekleriyle medeniyetleri oluştururlar. Böylece ilim ve iradeleriyle.. istidat ve selahiyetleri ile.. çalışma ve gayretleriyle sorumluluk ve yükümlülük sahipleridir. Eylem ve işlemlerinde İktisat ve adaletle ve ibadetle mükelleftirler. Cinlerin ve beşerin ve bunların Müslümanlarının başta nebiler olmak üzere REİSLER’ine karşın hürriyetlerini ve iradelerini bırakmamak koşuluyla itaat ve ittiba sorumlulukları vardır.
Rahman suresinde belirtildiği gibi CANN, cinlerin atasıdır, ÂDEM aleyhisselam beşerin atasıdır. Arabi’nin Şecere Kevn isimli çalışmasında ŞEYTAN denilen kimse, önceki cin uygarlığinde AZAZİL denilen bir maneviyat büyüğü imiş...
Öykü şu; elinde tesbih, başında sırık ve sırtında cübbe maneviyatı füze gibi geçiyor ve meleklere hoca oluyor bu mümtaz cin.. cehennem yaratılıyor.. melekler hocam bize dua et diyor.. o da dua ediyor.. kendini unutuyor.. melekler kurtuluyor ve kendisi ateşe düşüyor.. Bu hikaye ne kadar gerçek bilmiyorum ancak Peygamberimiz Tebük seferinde “Beni ve ümmetimi afvet” diyor, kendini unutmuyor. Teşehhüddeki İlahi sohbette ise esselamü aleynâ diyor başkalarını unutmuyor.
Aradaki farkı anladığımızda A ve B projesi arasındaki münasebeti de görürüz. Bu ilim ve irade arasındaki fark demektir. Latefanın ilmi vardır.. cinden olan sakelan AZAZİL’in iradesi vardır. ve MELEKLER arasında buna dayanarak itiraz ediyor. Ancak yaptığı falsoda gerçekten bir melek olmadığı ortaya çıkıyor. Nurun seyri sırrında aslı olan NAR'ı unutuyor ve hatta onu TOPRAK'tan üstün buluyor ve isyasına gerekçe gösteriyor. Hakikaten zordur İLİM sınavını ve İRADE yarışını geçmek. Allah azze ve celle yâr ve yardımcımız olsun.
Hararet ve Ziya ile dünyayı inşa ve imar eden.. atomler ve hücreler halinde enerji paketleri olan NAR, dünya ve dini gölgeler dili bilinmedikçe.. dilin kötü ve kötüye kullanıldığının farkında olmadıkça da bundan kurtulamayız.
Malum secde olayında meleklerin hocası Azazil’in ayağı kayıyor. Bu Âdem aleyhisselama secde olayından önce cin uygarlığında kişisel gelişiminin zirvesine çıkan ve melekut âlemine geçen AZAZİL, yaratılış ağacına ve koordinatlara muttalı.. Azazil secde olayı ile lanetlendikten ve ŞEYTAN olduktan ve melekuttan kovulduktan sonra ben onların sağından ve solundan yukarıdan aşağıdan gireceğim.. sana tapacak bulamayacaksın diyor..
Buradan şunu anlıyoruz ki Yüce Yaratan, KÖTÜLÜK yapsın diye özel bir mahluk olarak ŞEYTAN halk etmemiştir. Kötülüğün kötülüğü olan "şeyn-tan-et, sakelan olan cin ve beşer’den inançsızlık ve umutsuzlukla kötülüğü amaçlamış kimseleri ifade ediyor.
Gelelim "İBLİS" kelimesine.. İLTİBAS.. LİBAS.. LBS.. BL ve S.. SBL.. insan (beşer) iki nesne bilir onu da karıştırır.. ne kadar BL'si ve abiliyeti olursu olsun.. ne kadar bilgisi, belgesi ve bulgusu bulunursa bulunsun.. sadece insan (beşer) değil SAKELAN olan her cin ve beşer FORMUNDA olan her bir ruh için bu böyle.. zîşuur ve zevil-idrak için bu böyle.
Oysa ENE emanetini almadıkları için.. NEFİS karanlığını bilmedikleri için.. idrak ve şuur sahibi melekler ve ruhaniler MÜKELLEF olmadıkları için.. İRADE ile sınanmadıkları için böyle bir itaat ve ittiba külfetleri bulunmuyor . Ancak emanet ene de saklı ayniyet ve hürriyetlerinin birlik ve tekillik sırrı içinde irade sahibleri cin ve beşer; başta CİNSİYETLERİ olmak üzere dişillikleri ve erillikleriyle meker ve seker ile bir imtihan TEKERİ içindedirler.. diye düşünüyorum. Hatta cin ve beşeri cinsellik ve türsellik taşıdıkları için ikisine birden C-İNS kökünden CİNS’iyyet diyorum. Bunlardan çıkan imtihan ve müsabayı gerektiren.. iftina ve bela taşıyan yapılanmalarına da malum MEDENİYET diyoruz.
Bizler bu dünya ve dil ve din fitnesinde gıll ve gışave ile.. huda ve hile ile.. ülfet ve ünsiyet ile.. gaflet ve gabavet ile.. minnet ve mudare ile.. hüzn ve havf ile.. cui ve havf ile.. vucud ve adem ile.. tamir ve tahrib ile.. darb ve sulh ile bir imtihan ve müsabakaya tabi ve talibiz. Bundan dolayı LBS.. BLS.. İblisin Libası.. kafasındaki dil sepeti ve başındaki düş çorabidır.. ve bu "sakelan" olan MES’UL ve MÜKELLEF her birimiz için böyledir.
Cinn ve beşerden ŞEYTANLAŞMIŞ her şuur için bu böyle.. demek ki dünya, dil ve din katmanlarında derinliğine inmek ve RUSUH etmek.. İNDİRİLENLE birlikte İNMEK gerekiyor. Sadece nüfuz etmek yetmiyor tasfiye ve kurbiyet ile nâfiz olmakta gerekiyor. Ancak her hal u karda elimizde iman nuru gibi usul sırrı da gerekiyor. Aksi halde halk ile irtibat kuramayız.
Bunun içindir ki arayanları düşünerek düşünenleri çağırıyorum, yöntembilim ile yapılacak insanbilim ve islambilime destek vermek istiyorum. Bu rusuh için RUSUL olmak şart değil.. yani gönderilmiş bir NEBİ olmak gerekmez.. kitabı olur nebi olmaz.. En’amallahü aleyhim minennebiyyine.. vesıddıkıne veşşüheda vessalihin.. ayatenine göre nübüvevette.. sıddıkıyette, şehadette ve salahatta samimi ve ciddi arayış ve sorgulama yakinimizi ilmel-yakinden aynel-yakine ve hakk-el-yakine kadar artırabiliriz. Allah azze ve celle bu iman ve ihlas sınavında ve ilim ve irade yarışında teslimiyet ve salahat ilerleyişinde.. tasaffi ve kurbiyet SAĞLAMADA yâr ve yardımcımız olsun. Amin.
(NOT) Geçmişte böyle masabaşı çalışmaları olan bu parapsik hatta metafizik konular gün bu FIZIK araştirmaları haline geldi.. Uzayda başka uygarlıkları arama açık projeler.. yer yüzünde cinlerden yararlanma gibi gizli projeler sürdürülüyor.. ancak bu konuda ne merakim ne de buna bağli olarak bilgim bulunuyor. Cenabı Hakk şerlerinden korusun. Amin. Şu da var ki zamanla evrende yalniź olmadiğımiz resmen anlaşilacaktir, başka uygaralıklarda ortaya çıkacaktır. Hatta geçmişte nebilerin seslerini de duyacağız. Doğrusunu Allah Bilir.
Dinnur YAŞAR 17.01.2021 Üçyol İZMİR
MELEKLER
Kitabın ve dinin bildirdiği ve mülk ve melekütta köşe başında bulunan meleklere ve özelikle dört büyük MELEK isimlerine bakılırsa bu adların bir anlam penceresi olduğu anlaşılacaktır. Örneğin AZRAİL ismi Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyanda bulunmaz, sadece melekülmevt (ölüm meleği olarak geçer). CEBRAİL.. ceberuttan gelen haberleri getiren anlamındadır. ISRAFİL sur'u üfleyen demektir. Bana göre bu suretlerin üflenmesidir. MİKAİL.. mülkün tasarrufunu.. bitkilerin, hayvanların kullanılmasını ilişkin bir kapıdır. RIDVAN.. cennetin BAŞ meleğinin adı.. RIZA-İ ilahi damgasını taşır. MALİK.. cehennemin BAŞ meleğinin adı.. yazımızda bahsettim.. MÜLKİYET'in verilen emanetini suistimal edenlerin düşeceği yeri gösteriyor.
İşte AZAZİL de AZL edilen bir makam.. sanırım Makam-ı Mahmud'un SİMETRİ'ği.. yani bu işler tesadüf değil.. bu gün ayın 16'sı ve bu sayı bir 4444 sırrı ki YBA gizemi.. bu gün hem surete ilişkin BİÇİM simetrisini hem de şekle ve içeriğe ve insana ilişkin süper simetriyi keşfettim.. bu tablo ortaya çıktı Bu rabbimin bir fazlıdır. Elhamdülillah.
Cin ve ins sozcuklerini birleştirince ortaya CINS çikiyor. Sakelan deyince Rahman Suersine göre cin ve ins ( beşer) anlaşilir. Bu gun enerji fazinda yaratilan cinnleri ve madde fazinda yaratilan beşerin ikisini birden temsil eden bir isim düşununce öteden beri dikkatimi çeken dişilliģi ve erilliği olan cinler ve beşer yasam 2.0 olan eşeyli çoğalmaları aklima geldi. Artik medeniyet deyince buna yol açan CINSIYETIN öncelik ve öndeligini kullanacağım. Bir alman ekonomist medeniyeti gelişimi manitalara bağlar.. Max Weber protestan ahlakina bağlar.. ben anababanin çocugunu kendilerinden ileri goturmesine bağlarim.. sonuçta AILE nin temeli tensellik.. cinsellik ve tursellik. Kaldiki cinsellik sadece biolojik ve sosyolijik bir olay degil fiziksel ve kulturel cemalî ve celalî şuunati olan olgu ve vakiadir. Tablo bu butunluğu ormeye çaliştim.
|