Saygyde?er Aytug,
Burada yöntembilime ili?kin, insanbilime ili?kin ve Kur'an-y A’zimü??an’a ili?kin çok yönlü ve yanly tanymlamalar var.
Yöntembilimsel yönden evvel-ahir ile zahyr-batyn kodlaryna uygun bir modelleme yapylmy?.
Ynsanbilime ili?kin içerikli görü?lerimi kysaca tarty?maya açarsam ?öyle bir yapylanma modeli öngörürüm.
NFS RUH
SIR
KLB AKL
Siz burada sayylanlaryn hepsini manevi latife olarak gördü?ünüzden hakly olarak hepsini alta yani batyna yani manaya yerle?tirmi?siniz. Oysa benim modelimde nefis BEDEN olarak, ruh da LUGA olarak, üstte belirdi?inden zahirde gösterildi ve batynda olan akyl NUHA ile kalb VYCDAN ile yerle?tirildi. Y?te batynda olan nuha ve vicdan dolayly olarak zahirde görünen nefs-i bedenin kalemini ve ruh-u luganyn kelamyny etkiliyor.
?imdi burada bu dörtü birden gösterildi oysa yukaryda söyledi?im terimleri tabloya yerle?tirerek göstermek lazym. Ysterseniz bir deneyin.. göreceksinizki söylenen terimleri tanymlady?ynyzda ELE?TYRYLECEK ve de?i?tirilecek yerler, YENYLENECEK ve düzeltilecek konumlar göreceksiniz.
Kur’an-y Azimü??an’a ili?kin olarakta Mü’min suresinde mü’minin tanymy yapylmy?. Yslam litarütüründe iman ve islam farky tarty?ylmy?tyr. Bu konuda Allah’a iman ile Allah’a teslim arasynda uzun bir süreç oldu?unu dü?ünüyorum. Teslimden sonra tevekkül ve tevfiz gibi yüksek hastlerle tamamlanmak gibi faziletler oldu?unu dü?ünüyorum, ihlas ve ihsan gibi yüksen niteliklerle tekemmül etmek gibi meziyetler bulundu?unu dü?ünüyorum. Sanki siz iman ile tüm bu nitelikleri toplamy? gibi betimlemi?siniz.
Sa?lycakla kalyn.
|