http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1349477&title=yillarin-komunisti-simdi-hac-yolcusu%20 -
Hacca gitme ile ahirete gitme arasyndan ne fark var ?
Allah gani gani rahmet etsin de?erli a?abeyimiz Mustafa BYRLYK Hakkyn Rahmetine Yürüdü..
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1349340&title=bediuzzamanin-talebesi-birlik-hakka-yurudu# - - #
Her Komünist ve Sosyalist Ateist olacak diye bir kural yok..
Fakat ne yazykky sunulu? ?ekli yanly? oldu?undan ço?u komünist ateisttir.
Me?hur Kaddafi müslüman oldu?u halde kyzylca bir sosyalist idi.
Teist, Ateist ve Deist olmak dini bir seçim..
Sosyalist ya da Kapitalist olmak dünyevi bir seçim..
Hatt mü'min olmak ile Müslüman olmak arasynda da fark var.
Birini yapabilen bazen di?erini yapamyyor.
Sonuç kurtulu? için mü'min olanlaryn imanyn kemale ermes için müslüman olmalary da ?art. Hazreti Yusuf (A.S) Peygamberim, "Ya rab benim müslüman olarak canymy al ve salihler içine kat" diye duasy var.
Komünist demek ateist ve namussuz demek de?ildir.. Bu hidayet olayy gösteriyor ki ço?u insan hakky aryyor ve haksyzly?y ve zulme razy olmuyor ve buna bir tepki olarak Hakk dava eden insanlar yanly? bir sunu? tarzy yüzünden HAKKIN KÖKÜNÜ tanymyyor. Ne yaman bir çeli?ki.. Keza Hakkyn ve hukukun kökünü tanydy?yny ve müslüman oldu?unu söyleyenlerin ço?u hyrsyzlyk yapmasada ve haksyzklyk yapyyor.. ne manyak bir tutarlylyk.. Belki müslümanlar müslüman olmayanlara nazaran daha az haksyzlyk yapyyorlar amma onlar beyaz ka?yt göründükleri için üzerindeki siyah noktalar daha çabuk görünüyor. Maonun Me?hur Kitabi TEORY ve PRATYK, E. Kant’yn teorik aklyn tenkidi ile pratik aklyn tenkidi isimli ba?at eserleri ile idrak ve irade, mantuk ve me?iet, ihtiyar ve iktidar incelendi HÜKÜM GÜCÜNÜN tenkidi ile imana KURAMSAL eri?mek istedi ama ba?aramady.. Bu demek de?il ki Kant mü’min ve muvahhid de?il.. Ben gizli mü’min oldu?una inanyyorum.. Ancak iman ne sadece teorik ne de sadece pratik bir istidattyr.. Ancak ?unu da diyebiliriz teorik aklyn temeli USUL oldu?u gibi pratik aklyn kökeni de YMAN’dyr. Pratik aklyn USLUB’unda imany yakalaryz. Bu uslub DYL’dir.
Teorik akyl dü?ünceyi kontrol etti?i gibi pratik ya?anty ve davrany?y da iman disipline eder.
Ancak bu kontrol ve disiplinde her zaman ba?aryly olamyyoruz. Duygular ve istekler dü?ünce ve gerçekleri karartyyor. Dünyanyn bir synav yeri oldu?u da unutmamaly. Yman bir ilahi inayet ve rabbani bir hidayet oldu?u her zaman hatyrda tutulmaly.. Zaten dua da bunun için de?il mi ?
Vucudu verene vucudun ihtiyaçlary için her zaman dua etmek durumunda isek vucudun en latifi olan iman için daha çok dua etmek zorunda de?il miyiz ?
Hasyly iman ile ameli uyu?turmak, teslimiyet ile islamiyeti bary?tyrmak, dü?ünce ile ya?antyyy akord etmek sordur ve sorundur ve bu yüzden inanç ile davrany?y uyumlu hale getirmek kolay de?ildir. Bu durum özgüven sorunu meydana getirdi?i gibi insany inancyna kar?y ku?kulu hale getirir.
Ancak HAKKI arayy?y ciddi ve HAKYKATY sorgulayy?y reddi olan böylece DYN de?i?terebiliyor.. din de?i?tirmek aslynda dünya de?i?tirmektir.
Rahmetli Mustafa BYRLYK abi, bir heyetin, bir ku?a?yn, bir nesnil son ferdlerindendi. Mustafa SUNGUR, Abdullah YE?YN, Said ÖZDEMYR Abiler gibi bir elin parmaklaryny geçmeyen FERD’ler hizmetin ba?ynda olmasa da dua ve himmetleriyle manevi destekçilerimizdir.
Müssesat medeniyet, te?kilat da devleti olu?turur.. medeniyet ve devlette insanlar gibi fanidir. Biri biter, biri ba?lar, ba?layan biter bir yeni ba?lar.. umumu milletler oldu?u gibi hususu cemiyetlerde olur.. A?a?ydaki tablo bunu gösterir.
?imdi bu tablayo bakty?ynyzda ?unu görürsünüz..
DEVLET, iktisad ve adalete dayanyr.
TE?KYLAT, bilim ve hukuka dayanyr.
MÜESSESAT, san’at ve hikmete dayanyr.
MEDENYYET, itikad ve ahlaka dayanyr.
Buradaki zorunlulu?u ve geni? zamany gösteren “dyr” ve “yr”’la hükümler beyan edilmi?tir.
Bunlar birden ve aniden ilhamle gelen yüklemler ya da süper zeka ve hiper hafyza ile kurulan tümceler de?il. Bu yargylaryn hepsi yyllar süren deneme ve yanylma ile yapty?ym de?i?itrme ve düzeltme ile kurulan yargylar. Burada 3X2= 12 de?i?kenin her biri de?erlerini bulmak için tablonun ortasyndaki “ferd” kavramy yerine koyup tanymlamasy yapylacak sözcükler, açyklamasy olacak olgular ve indirgemesi yapylacak kavramlardyr.
Ancak bu 12 kavramyn a?a?ydaki tabloda konulan resmini izlemek, dü?ünmek, sormak, de?erlendirmek ve yapylan tarty?ma ve ele?tirilerle de?i?tirmek ve geli?tirmek gerekmektedir. Nitekim bu 3 nücü verisina kadar daha önceki dört versiyonu de?i?tirerek ve düzelterek olu?turdum. Örne?in SABIR’I RABAS ile de?i?tirdim. Sabyr sözcü?ünü ters çevirirsen ortaya çykyyor.. bazen böyle nadirde olsa tevafuklar çykyyor.. ya tersi ya da benzeri bir kavram çykyyor. Bunun en me?huru zaman ve namaz.. mizan ve nizam.. yöntembilimsel analizin bir yasasy var.. bir sözcük ve kavram ikinci kez ayny tabloda kullanylmaz.. burada iki tane sabyr kavramy geldi birini de?i?tirmek zorunda kaldym ve onu rabas yaptym.
Ortadaki ÖZEK kutuda ferd kavramy RENKLERLE açyklanmy?tyr.
Bu renklere bakarak ferdin nefsine gayreti ile ba?kasyna himmetinin ayryldy?yny görebilirsiniz.
Manen sa?lam ve sa?lykly FERD olmanyn yolu ya?amyny sükür ve sabyrla , ?uurunu sydk ve emanetle yapylandyrmaktyr diyor tablo.. ve VELASR suresinin de bir tefsiri oluyor tablo bütünüyle.. ASR’yn Te?kilatynyn medeniyet müessesatyny HUSR konumuna getirmemesi için bilgi ve hukuk devletinin uygulayaca?y iktisad ve adalete ba?ly oldu?unu gösteriyor. Aksi halde sa?lam ve sa?lyklo olmayan san’at ve hikmetin, ahlak ve itikadda tahribata sebeb olaca?yny da söylüyor.
Bütün bunlaryn temelinde ferd vardyr.
“Ferdun, Hayyun, Kayyum, Hakemün, Adlün, Küddüs.”
Y?te biz dü?ünce ve davrany?larymyzla ister bireysel ister sosyal olarak, ferd ve ümmet olarak, cemiyet ve millet olarak bu adlary ya do?rudan HÜSNA yaparyz ya da dolayysyyla GÜZEL yaparyz. Örne?in ZULM edersek adalet dolayly olarak güzel görünür.
Bu tablonun dizini içinde ba?ka dosyalarda var.. burada be?erin, insanyn ve ferdin kurulu?u anlatylyyor.. e?er bu tablolary izlerseniz ferde gelen yolu görürsünüz.
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20120925_142635_HEYET00.rar - uploads/20120925_142635_HEYET00.rar
A?a?yda yapy?tyrylan tabloda bu esma-y sitte kavramlary yer almy?tyr.
Hazreti Üstaddan talebelerine tevarüs eden alty ad.
Bakalym bu tablodu bunlara bulabilecekmisiniz ?
Ararsanyz bulursunuz.
Allah akibetimizi ve ahiretimizi güzel ve iyi etsin.
Amin.
Osmanziya
DUYURU
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim.
UYARI
Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.osmanziya.com/ - www.osmanziya.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
|