Saygyde?er Kutlu AYTUG
?eriat hakkynda gerek tablonuz gerek düz yazy yazdyklarynyz isabetli ve yerinde.. tabandan ve batyndan tavana ve zahire do?ru bir KEMAL çyky?y göstermi?.. bu fevkalade bir mana ta?yyor.. Her kemalin bir zevali var.. nitekim tarih içinde böyle nebevi ( örne?in Musevi ) ve ümmî (Abbasi, Selçuklu ve Osmanly gibi) ?ERYAT’ler gelmi? geçmi?ler. Ancak ?eriat bir ruhtur, dedesinden biter torununda yeniden do?ar. Her terim gibi ?eriat terimi de dar, orta ve geni? anlamy var.
Geni? anlamyyla ?erliat, DYN ile özde?le?ir.
Bu tanymda sadece ilahi ve semavi kurallar-yaptyrymlar=Yasaklar de?il be?eri ve arzi yollar, izmler, ideolojiler ve dinlerde vardyr. Biz yasalar ve yasaklar koyma i?ine DYN diyoruz. Yani her dinin, her ?eriatyn ve her hukukun kaide ve müeyyidelerden ibaret yani kural ve yaptyrymlaryndan ibaret yasalary ve yasaklary vardyr. Bu yönden her ?eriat ve nizam sözcükleri bazylaryna sevimli gelse de o nizamy benimseyemezler için korkutucudur. Çünkü ?eriat kendine ve kendi gücüne uymayanlary kuvvet ve ceza tahdidi altyna alyr. Kol keser, kafa keser. Nitekim bary? ve demokrasi getirmek için yraka, irana afganistana ekonomik, politik ve askeri kuvvet ve tehdid uygulamyyorlar my ? ?urasy bir gerçek ki kudret ve kuvvet, ilim ve iradeyi belirleyicidir. Belki bazy seçkin ve mümtaz ferdleri etkilemez ve etkileyemez fakat ço?u insan üzerinde ba?layyycy ve susturucu tesiri de inkar edilemez. Di?er taraftan her güç kar?y gücü kar?y rekabet eder.. dünya iki ?aha dar, bir padi?aha az gelir. Hasyly bir DYNY dahi içeren devlet ve siyaset, ister kapitalist, sosyalist ve nasyonalist dünyevi ve arzi olsun ister Musevi, Ysevi ve Muhammedi olsun semavi olsun ister be?eri olsun rakib kabul etmez.
Dünya onlar için sulha götürecek bir harb alanydyr. Bunun aksini kim söylerse yalan söyler.
Orta anlamynda ?eriat, HUKUK ile özde?le?ir.
Bu hukukun geni?li?ine ve derinli?ine göre ?eriatta de?i?ir. Yslami ?eriat, insanyn inanycyndan ve ameline kadar ferdi hüviyetinden ve ictimai ?ahsiyetine kadar, dünyasyndan ahiretine kadar bütün alanyny ku?atan bir hukuk ihtiva eder. Bunu tabloda itikad ve ibadet ile ahkam ve ahlak olarak gösterdim. Bunlarla ?eriatyn be? gayesini ve dört maksadyny da ili?kilendirdim. Be?eri ?eriatlaryn böyle geni?li?i ve derinli?i olmady?yndan biraz daha HÜR ve GÜR görünürler ise de demokrasi ve özgürlük ady altynda çe?itli nefsani ve dünyevi nemrudcuklar ferdi ve içtimai firavunluklar ta?ydy?yny ya?ady?ymdan biliyoruz. Kozmik yasa, ahlak yasasy, hukuk yasasy, kuvvet yasasy ki bunlara dahi ?ERYAT ady verebiliriz. Bunlar bir birinin üzerine atmosfer katlary gibi binmi?tir. En üstteki kalkan kalkynca altyndaki erozyana u?rar. Bu gün kozmik ve ahlak yasasy kaldyryldy?yndan Hukuk Yasasy neredeyse silinmek üzere.. Kuvvet yasasy tüm dünyaya egemendir bunu da ?ehrin YA?AYAN gücünü, ÖLÜMÜ GÖZE ALAN da?yn gücü ile dengelemeye çaly?an dünyanyn efendilerinin uygulamalaryndan görüyoruz.
Türkiyenin da?larynda Marksist, Afganistanyn da?larynda Müslüman gücü olu?turarak ve hatta besleyerek yer yüzüne e?emen olmaya çaly?yyorlar.
Bak bize uymazsanyz Marksistler ve Müslümanlar size kesecek demeye getiriyorlar.
Her ?eriat bir ideolo?a dayanyr.. ayni zamanda bir teknolojisinin olmasy gerekir.. çünkü bilim ve hukuk gücünü kullanmayan hiçbir devlet ayakta kalamaz. Yalnyz devletin bilim ve hukuku kullanan TE?KYLATI ile o devletin tarlasy olan medeniyetinin mülkiyet, akliyet, emiriyet ve zürriyet olu?umunu göz ardy etmemek gerekir. Bunda ferdlerin fevkalade önemi var. Geçmi?teki islami ?eriatlarda imamy Gazalinin (Selçuklu) Mevlana Celaleeddin (Osmanly) Hacy Bekta?y Velinin, kültür belirleyici rolunu tarihçiler daha iyi bilirler. Ki biz bunulara YMAM diyoruz. Gelecekte dahi Ymamy Nursi (R.A) belirleyici olaca?yny zamanyn gidi?atyndan anlyyoruz.
Dar anlamda ?eriat, AHKAM ile özde?le?ir.
Yukaryda orta anlamda hukuk olarak syralady?ym itikad ve ibadet ile ahkam ve ahlaktan, AHKAM olanyna yani dörtte birine ?eriat denir. Ukubat ve muamelat yani CEZA ve HUKUK olarak dinin zahir ve ve içtimai alanydyr. Y?te burada DEVLET vardyr ve devletinde bir ba?kany ve reisi vardyr ki ehl-i ?ia, bu ZATIN evlad-y rasul olmasyndan yanydyr. Yani onlara göre ?eriat, imamete dayanmalydyr. Bu konuda ayryntyly bilgim yok.. fakat bildi?im kadariyle YRAN'yn ’ini rejiminin temeli AYETULLAHLAR kurumuna dayanyr. Yani orada HOCA uhrevi de?il DÜNYEVY de rol üstlenmi?. Orada Kur’an hatty ve yazysy kalkmamy?. Yani sary?yn ve yazynyn etkisi var. Ki biz bunlara ?EAYR deriz.. ?eriat de?il.. islamyn gelene?i.. islami medeneyitin eseri.. Acemler yani farslylar, Araby sevmez fakat onun yazysyny kullanyyorlar. Acemler araby sevmez fakat ARAB olan evlad-y rasulü ba? üstüne tutuyorlar.
Bu islam dünyasynyn yüzde onluk gücü’nün anlamy nedir ? Geri kalan yüzde doksany ayry tutmak için için! Gelece?i bizden dahi iyi gören dünyanyn Efendileri, bakma onlaryn iran ile didi?melerine, Yüzde doksany temsil eden Osmanly evladyny kontrol altyna almak için onlara özgürlük verdiler. Fakat biz iran dahil tüm Müslümanlaryn ve Ysrail dail tüm Ynsanlaryn hukukunu korumak için imanyn, ahlakyn ve aklyn gere?ini yapaca?yz hakka do?ru hakikatta ilerleyeceye?iz.
Y?te bu nokta bir söylece?im var.. Kur’an-y müciz-ül Beyan’da o kadar kelime geçiyor.. ?eriat kaç kere geçiyor.. din kaç kere geçiyor, namaz (salat) kaç kere geçiyor.. zekat kaç kere geçiyor.. ibadet kaç kere geçiyor, ahiret kaç kere geçiyor.. tevhid kaç kere geçiyor.. yani biz illa ?ERYAT deyip insanlary ürkütmek zorunda myyyz ? Hele bu gün ?eriat bizim hatamyz yüzünden FA?YZM ile özde?le?mi?se.. hele ?eriat dü?manlarymyzyn adlandyrmasy yüzünden TERÖR ile özde?le?mi?e.. Hucurat 49 ayet “… ve la yagteb ba’düküm ba’da…” birbirine gyybt etmeyin diyor, yani birbirinize gybta etmeyin diyor yani birbirinize hased edip bu gyptadan dolayy gyyabynda aleyhinde konu?mayyn.. aleyhinde konu?uyorsan bunun köküne iniyor ve diyorsa birbirini kyskanyp, birbirinize küsüp gyybet etmeyin deniliyor.
?imdi buradaki GIBTA nedir ? Kötü bir ?ey mi ? Hayyr iyilikle yary?yn emrediyor.. fakat insanyn fytratynda imtihan olarak konulan bu hiss-i rekabeti iyi yolda kullanyn diyor. yaGTeB kökünü çevir.. GiBTa olur. NuKTa kökünü çevirip NuTuK oldu?u gibi.. Demek kelimeler üstünde kavga ediyoruz.. onun derinindeki hakikatlerden bi haber.. sen sakal koyuyorsun.. gavurlarda sakal koyuyorsa sen sakalyny kes.. keski gavur Müslüman kary?masyn.. gavur sana ?eriat diye hücum ediyorsa sen de onun ekme?ine ya? sürüp geçmi? aly?kanlyklaryny sürdürerek sözüm ona gelenek adyna beni ?eriat istiyorum diyorsan demek sen fa?izmi istiyor ve terörü besliyorsun diyecekler. Halbuki bunun dik a’lasiny yapan PERDE ARKASINDA kendileri.. o zaman sende kabak gibi kendini KAHRAMANLIK yapyyorum diye perdenin önüne koyma.
Risale-i Nur’da kaç yerde ?eriat ve Mehdilik geçiyor ?
Ey Risale-i Nur ile hizmet dava edenler!
Ymamy Nursi (R.A), Allah ondan ebeden ve daimen razi olsun ve bizi kendisine talebe kabul etsin, 23 mart 2012 anma gününde onun adyna bir yazy yazamadym diye üzülüyordum, bu yazy onun yerine geçer in?aallah.
?eair-i Yslamiye’den bahsediyor..ÖRTÜ-SARIK ve HATT-I KUR’AN gibi iki YASAKLANAN gelene?in önündeki engellerin kaldyrylmasyny diliyordu.. 12 yyllyk kesintisiz e?itimle KUR’AN SESY’ni kaldyrdylar. Bunlar ne ile olacak ? Öyle silah ve terörle de?il.. BYLYM VE HUKUK silahyny kullanan ADALET ve YKTYSAT partisi yani AKPARTY bunlary yapty ve yapyyor.. ?eairler gümbür gümbür geliyor.. daha ne ?eriaty istiyorsunuz.. önce kendinize sahip olun, evladynyza sahip olun, sonra mahallenize sahip olun.. sonra ülkenize ve dünyaya ALLAH ADINA sahip olmaya kalkyn. (Sayyn Abim buradaki SYZ lafzyna bakyp kendine alma.. sizden maksad benim kendim de dahil olmak üzere asrymyzda KUVVET’i olmayyp ya da varsa yetirmi? HAK ve ?eriat dava eden adamlardyr.. önce kuvvetli olmanyn yoluna bakaca?yz)
Kaldy imamet ve mehdiyet.. Son Peygamberden ba?ka peygamber gelmeyece?ine göre her bir Müslüman YMAM ve MEHDY olmak hak ve salahiyetinin POTANSYYELYNE sahiptir. Kimin evlad-y Rasul oldu?unu Allah bilir.
Vereset-i nübüvvet ille soya dayanmaz, olsa iyi olur amma bulamyyorsak ALYMLERYN PEYGAMBERLERYN VARYSLERY oldu?un hakikatinde yola çykarsak i?te size mehdi: Ymamy Nursi (R.A)… Bu Hazreti Ymamyn evlady rasul olmady?y anlamyna gelmez. Zaten böyle mübarek i?i ba?aranlary yüzde doksan dokuzu evlady rasuldür. Mehdi O’dur. Mehdi’den ba?ka ba?ynyzy illa ki bir de ya?ayan YMAM istiyorsanyz.. i?te DÜNYA çapynda islami temsilciler.. Ba?bakan TAYYYP ERDO?AN ya da Fetuhullah GÜLEN hoca ve hatta zati alileri bu i?e pek merakly HARUN YAHYA.. anlar dururken beni dü?ünecek haliniz yok ya! Saygyde?er Kutlu AYTU? Abim, Zat-i Aliniz daha tecrübe ve bilgi bakymdan benden daha çok layyksynyz… Evet, potansiyel olmak ba?kadyr.. mümkün olmasy ba?kadyr.. ehliyet ve liyakat sahibi olmak ba?kadyr. Bize evimizin saltanatyny sürdürsek ve yavrularymyzyn babaly?yny götürsek yeter.. Ya?amyz gelmi? altmy?a.. bunu yirmilik ve kyrklyk evlatlarymyzy dü?ünsün..
Araba’my sürecek SEKYNE’mi okudum ve bu tabloda mehdiyetin ve imametin syrrynyn seyrini çizdim.
Elhamdüliillah Hâzâ Min Fadly Rabbî
Cenaby Hakk, çizilen bu vektörü tarihte kime yazdyryrsa O Zat-y Mübarek olacak Ysevi VELAYET ve mehdî RYSALET ile kavu?acak. Ubudiyet rububiyetle bulu?acaktyr. Vesselam.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
not |