Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

hazyr bilgi ve hazyr para

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Yöntem Bilim
Forum Adı: Yöntembilim
Forum Tanımlaması: Yöntembilim Üzerine Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=574
Tarih: 21-Aralık-2024 Saat 04:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: hazyr bilgi ve hazyr para
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: hazyr bilgi ve hazyr para
Mesaj Tarihi: 19-Temmuz-2012 Saat 18:09

 

 

 

 

 

 

HAZIR BYLGY VE HAZIR PARA

 

M.Kemal ATATÜRK demi? ki  “Çaly?madan, yorulmadan ve üretmeden RAHAT YA?AMAK YSTEYEN milletler önce haysiyetlerini sonra hüviyetlerini  daha sonrada istiklal ve istikballerini kaybetmi?lerdir."  

 

Osmanziya da diyor ki: “Dü?ünmeden, aramadan ve sormadan ÇÖZÜM BULMAK YSTEYEN  ki?iler  önce  zekalaryny  sonra  hafyzalaryny   ve daha sonrada akyl  ve  kalblerini  kaybederler.”

 

Yani hazyr para ve hazyr bilgi.. önce tatly görünse de daha sonra geriye acy bir iz byrakmaktadyr.

 

KO?UL                                                                                               KURAL

 

                                                   KARAR

 

 

KURUM                                                                                        KURAM

 

Yukarydaki diyagramda görüldü?ü gibi karar vermek için be? faktör lazymdyr…

Karar aslynda bir dü?ünmedir.. dü?ünme, kar?yla?tyrma ve yargylama yaptyktan sonra ortaya konulan bir bilgi ve buyruktur.  Soruyu yanytlama.. sorunu çözme.. zorlu?u kolayla?tyrma.. Karar,  ko?ullary ve kurallary kar?yla?tyrarak sorunu çözme.. kuramy ve kurumu i?leterek zorlu?u kolayla?tyrma.. Bilinenler içindeki bilinmez olan soruyu bularak, bilinmeyenler içindeki bilinen olan YANITI arama i?idir. Bu sayylan sekiz a?amanyn her biri, BYLGY belirtmek  dileyen ve BUYRUK yaptyrmak isteyen bir KARAR ile biter.

YANIT                                                                                                 SORU

 

                                                   DÜ?ÜNME

 

 

BYLYNMEYEN                                                                                       BYLYNEN

Dediklerim soyut oldu?undan anlamakta zorlanmy? olabilirsiniz..  ancak anlamaya çaly?yp anlady?ynyz kadar bilecek ve bildi?iniz kadar da soracaknyz ve sordu?unuz kadar da bilgimiz, anlamamyz anlatymymyz geni?leyecektir.

 

A?a?ydaki ?emaya bakynyz.. daha hiç ?emalara bakmady iseniz ?imdi bakynyz.. bu ?emadaki resmin di?er bildi?imiz resimlerden büyük bir farky yok aslynda.. onlar çizgilerle çizilmi?tir bu tabloda da çizgiler vardyr dikme | çizisi ya da  paralel  çizgiler |  |  yani yan kenarlar ya da  yatay çizgi ___  ya da parelel yatay  çizgiler yani üst kenarlar === ya da sa? aks / ya da sol aks  ya da +  ya da X çizgileri bulunuyor ve bu çizgilerin uçunda da terimler var.. iki terimi / sözcü?ü birle?tirseniz bir tümce olur..  örne?in ko?ul ve kural’ üst kenarda, kurum ve kuram alt kenarda paralel bir çizgi olu?turur..

Ancak hazyr bilgi noktasyndaki zaafymyz bunlary örmeye, kurmaya ve anlamaya engel oluyor.. iki ön yargymyz var.. birincisi  ben her ?eyi bilirim ya da bir baktym my okumaly ve hepsini bilmeliyim.. ikincisi ben bundan bir ?ey anlamam ya da benim zekam bunlary kavramaya yetmez.. ikisi de yanly?..   orta düzeyde düz yazy ile yazylmy? bir metni bile bir okuma ile içindeki bütün bilgi ve verileri tüketemezsiniz.. ikinci ya da üçüncü kez okudu?unuzda daha farkly anlamlary ve daha de?i?ik bilgileri edinirsiniz. Demek bir baky? ya da bir okuyu?ta bütün anlamlaryn alynmasy ve bilgilerin tüketilmesi mümkün de?il. Düz yazyda böyle ise kullanmasyny  bilmedi?iniz daha do?rusu yabancysy oldu?unuz tablolary bir baky?ta çözmek mümkün olmayabilir. Ancak onu anlamaya azim etti?iniz bilgiler ve görü?ler tapyr tapyr dökülmeye ba?layacak. Di?er taftan simetrik çizilerle yapylan anlatymlar süper bir zeka ile yazylmy? de?il ki onlary anlamak zor olsun.. azycyk merak, azycyk gayret ve azycyk sabyr  ile  bir konuyu çe?itli yanlaryndan birle?tiren anlatym çerçevesinin   ve bir sorunu  türlü yönlerinden  bütünlemeye çaly?an  resmin biz özgün bir görü? kazandyrdy?yny  anlayacaksynyz.. düz yazy ile bunu anlatmasam bile..  örne?in bu i?in bir altynyn ve tahtynyn bir de üstünün fevkinin bulundu?unu anlayacaksynyz..  dikey ve yatay eksenlere simetrik simetrik bakty?ynyzda kenarlary paralel paralel gördü?ünüzde olu?an anlamlardan yola çykarak  anlamad?ynyz nokta ve çizgileri sorarsynyz.. siz sormaya ü?ünmezseniz ben de cevaplamaktan bykmam..

 

Sa?lycakla kalyn

OSMANZYYA

 

DUYURU

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim.

 

UYARI

 

Düz yazy bahane.. ?emalar ?ahane.. yazynyn dizinindeki tablolary  izledi?inizde imgelemi? ve irdelemi?te olacaksynyz isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmü? ve hatyrynyza sail olacak iradeyi SEÇYKCE örmü? bulunacaksynyz.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com

http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info