S.A.
Vacib ASLY olarak gösterilmez ve imtina HAKYKY olarak görünmez. Biz onlara MYSAL dürbünüyle te?bihi
olarak bakar fakat KESYN olarak anlaryz. Biz sadece imkanyn muhal
ve makul tarafyna tarifi olarak bakar fakat YAKLA?IK olarak anlatyryz. Ymkanyn hudus olanyna da te?hisi olarak görür fakat vehim (?EKYL) ve
hayal (SURET) olarak DUYUMSARIZ.
Vacib, imtina ve imkany ?ekil ve suret olarak
gözlenmez, görünmez ve gösterilmez ise
de biz onlary iki kutup olarak (beyan ve maan halinmde) i?aret edip gösterge’yebiliriz.
Bu da YLYM ve YRADE’mizin biçim ve içerik olarak var olu?unu ortaya çykaryr. Bu yüzden;
Imkan, vucud ve ademin e?itli?inde..
Ymkan, arty ve eksinin syfyrly?ynda..
Ymkan, olumlu ve olumsuzun belirsizli?inde..
imkanx do?ru ve yanly?tan ku?kulanyldy?ynda..
belirir.. belirmez..
kevnü fesad oluverir.
Bu yüzden evren yinelerek ve yenilenerek de?i?ir.
Bu yüzden evren ne sonludur ne de sonsuzdur.. sadece
synyrsyzdyr.
Sonsuzu, sonlu bir aynada, synyrsyzca gösterecek bir
yansymadyr.
En evrensel yasa, önce ba?lat sonra bitir'dir.
Bu yüzden imkan hudusla belirir.
Bu yüzden istidatlardan san'atlar çykar.
Bu yüzden esma hüsna olur.
Bu yüzden insan kainat olur.
Y?te biz bu imkany, analitik düzlem aynasynda
gösteririz.
Bu imkan kah varsayymsal sonsuz yüzlü dairenin bütünlü?ündedir.
Bu imkan kah görsel ve i?itsel suretlerde bariz olur.
Bu imkan kah kavramsal ve kurgusal ?ekillerde beyyin
olur.
Bu imkan timsal ve temsil ile misil ve meselde batyn
olur.
Bu imkan rüyet ve riya ile rüya re'yde zahir olur.
Bu imkan ya i?aret ya da delaletle hakikat olur.
Bu imkan ya terceme ya da tevil ile hikaye olur.
Hasyly ol.an.ak... hem zaman olarak anylan ve akan
olum ve ölümdür.
Biz onu ?imdiye kadar analitik düzlemde matematiksel
olarak gösteriyorduk.. bundan sonra matematikten daha saydam olan mantyksal
aynamyzda gösterebilece?iz.
Senin aynanda vacib dairesi ye?il imkan dairesi
kyrmyzy gösterilmi? ve iki dairesin ke?iti?i te?et noktasyna kab-I kavseyn
denilmi?.. Sanyyorum burasy mirac noktasy olarak dü?ünülmü?…
Geometrik kavramlar ve tanymlar bir dil simgesi olarak
dü?ünülerek hakikatyn hikaye edilmesinde bir sakynca yoktur. Bu yüzden
görünmeyen vacibi, imtinayy ve imkany da GÖSTERGE olarak resmedebiliriz.
Böylece ?emany baz alyrsak, Zat, syfat, ?uunat ve esma
dairesi olarak simgelenen ye?il daireyi (A) noktasy, kainat ve nur-u Muhammedî
olarak simgelenen kyrmazy daireyi (B) noktasy olarak gösteririz.
A
.
.
B
Bu iki
noktayy olu?turan çizginin arasyna ve ortasyna kab-y kavseyn (K.K.) oYkunu yerle?tirebiliriz. Ancak AB do?rusunu
dikey de?il de yatay yerle?tirerek:
B. |
.A
|
|
|
K.K
Y?te bu çizgi yöntembilimsel analizlerimde hep halk ve hakk do?rusu olarak yatay olarak
gösterilmi?tir.
HLK. K.K
.HKK
Halk’tan Hakk’a giden yöne VELAYET, Hakk’dan Halk’a gelen
yöne RYSALET ady veririm. Miracyn gidi?i
velayettir, dönü?ü ve geli? risalettir, denilir.
Ortadi KAB-I KAVSEYN.. her an ve her yer ve her noktada olan
ini? ve çyky?tyr.. ini? (sukut) ve çyky? (suud) dikey, geli? ve gidi? yatay
olarak gösterilir. Yni? UBUDYYET noktasyna olur.. çyky?da RUBUBYYET noktasyna olur.
?imdi tüm
resim ?öyledir.
Bu durumda her namaz bir mi’rac olur.. zamanyn hakikaty nasyl
YMKAN ise, namazyn hakikaty dahi MY’RAC'dyr, diye dü?ünüyorum.Yani kalb dahi bir nevi ar?'dyr. Bu yüzden yere göre sy?mayan hakikat oraya yerle?ir, ubudiyete yükseldi?inde...
Do?rusunu Allah bilir.
Allah bize ve size kalbimizi masivadan temizlemeyi nasip ve müyesser etsin. Amin.
Osmanziya
-------------
|