| dongu
 
 Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
 Kategori:  Yöntem Bilim
 Forum Adı:  Yöntembilim
 Forum Tanımlaması:  Yöntembilim Üzerine Paylaşımlarınız
 URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1137
 Tarih: 31-Ekim-2025 Saat 04:04
 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com
 
 
 Konu: dongu
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Konu: dongu
 Mesaj Tarihi: 07-Mayıs-2017 Saat 16:03
 
 
        
          | DONGU 
 
 DONGU  dizisi içindeki dosyalar
 
 uploads/20170507_160153_DONGU.rar - 20170507_160153_DONGU.rar
 
 Her gün neden aynı hataları yapıyorum ?
 
 
 Neden hâlâ  gece ikilere üçlere kadar YBA reklamı yapıyorum.
 Neden iki yıldır gece geç yatarak sıhhatimi giderek daha çok  bozuyorum.
 Neden YBA kitabımı yazmaya eğilemiyorum.
 Neden gündelik ve özel ve kişisel işlerime yönelemiyorum..
 Neden daha çok Kur’an okuyamıyorum.. başka kitap okuyamıyorum..
 
 
 Diyeceksiniz ki alışmışsın!
 
 
 Haklısınız.. alışmış kudurmuştan beterdir derler.. doğrudur.
 Ancak yaşamın gelişimi alış-kan-lıkların ve alış-kın-lıkların
 Yani damarları ve sinirleri kontrol ve koordine etmeye dayanmaz mı ?
 İşte bunun için insanlar kendilerine idare etmek için
 çeşitli yöntemler kullanırlar ki bunların başında din gelir.
 
 
 
 Kötü alışkanlıkları kırmak.. iyi alışkanlıkları kurmak için
 Bir tür ödül ve ceza yaptırımı uygulayan başka “din”den başka  kurumlarda vardır.
 Bunların başında dinden önce olan DİL.. dinden sonra çıkan İDEOLOJİLER de  bulunur.
 Bu ideolojilere göre çeşitli bilim ve eğitim yapılanmaları oluşmuştur.
 Bu  kurumların başında bu  işlerin üstadı olan kimselere  KİŞİSEL  GELİŞİMCİLER adı verilir.
 
 
 
 Bu fakir ise kendimi geliştirememiş yani başarılı olamamış..
 yani etrafında kendisini izleyen talebeleri ya da talipleri olmayan
 bir kişisel gelişimci olarak görüyor kendini.. ve baya da bozuluyorum.
 Neden şu BAŞARI denilen sevimli ARI başımda uçuşmuyor ?
 Sanırım gelişimin temeli olan kendi DEĞİŞİM’i
 ve kendimi değiştirmeyi başaramadığımdan.
 
 
 
 Çok açık.. önüne yeni bir evre açılmış..
 sene ona adapte olamıyorsun..
 Çünkü kendini değiştiremiyorsun.
 
 
 
 Peki değişim için ne gerekiyor ?
 Valla onu da çok ama çok biliyorum..
 lakin uygulayamıyorum!
 
 
 İktidarımın itiyadım kadar olduğun ve bunu değiştirecek imtidadı sağlamak gerektiğini..
 İhtiyarım itimadın kadar oldunğunu ve bu değiştirecek ihtiyatı sollamak gerektiğini..
 Bu yazıya ekli tabloları inceleyince bu durumu
 Yani döngünün içinden neden çıkamadığımı
 çok iyi anlayacağınızı umuyorum.
 Ve korkmayın tablolarda
 böyle iktidar ve itiyad ve imtidad..
 ya da  ihtiyar ve itimad ve ihtiyat..
 gibi arapça sözcükler yok.
 Gücümüz alışkanlığımız kadardır.. öyle ise sürer-liliğinizi değiştirmeye yoğunlaşın.
 Seçimimiz güvenimiz kadardır..  öyle ise çizer-liliğinizi kendiniz yapın.
 Gibi öğütlerde duymayacaksınız.
 Sadece linkteki rar dosyasından bilgisayarınıza indirdirdiğniz
 tabloları sakin bir vakitte izlemeye alacaksınız.
 
 Peki tabloları niçin ve neden ve nasıl inceleyeceksiniz ?
 
 
 Eğer tabloları incelerseniz DEĞİŞİM gibi ortak bir sorunu konu yapıyor bu nedenle izlersiniz.
 Eğer yöntembilimsel analiz nasıl kullanıldiğini öğrenmeyi amaçlarsanız bunun için izlersiniz.
 
 
 Nasıl incelenecek sorusunun yanıtını ararsanız şunu söyleyebilirim:
 Tablolar iki ucu bulunan “KABLO” lardan oluşmuştur.
 Örneğin ilk tabloda üste “başlat-bitir” kablosu, altına “önce-sonra” kablosu  yerleştirilmiştir.
 Böylece iki kablo ile bir TABLO yapılmıştır.
 Bir dizin (klasör) içine ortalama 11-13 tablo yerleştirilerek bir HABO yapılır.
 
 
 
 İşte bu tabloları VERSİYON sırasıyla izlediğiniz de..
 yani kabloların uçlarındaki sözcükleri
 simetrik ya da paralel olarak
 imgelediğinize ya da irdelediğinizde
 iki ucu bir bağlam oluşturarak size anlam verecektir.
 Bu anlamlar birbirine ulanarak size anlatım sağlayacaktır.
 Düz yazıda da işler böyle gider, ancak burada daha açık ve seçik hale getirilir.
 
 
 
 Elbette bunun için izleme isteğiniz olması gerekir.
 Bu yetmez, izlemeye süreniz ve vaktinizi bulunması gerekir.
 Bu yetmez, bu vakti bu izlemeye harcama önceliğinizin olması gerekir.
 Bunun içinde yöntembilimsel analizi öğrenme isteminin  ve talebinin
 Oluşması ya da oluşturulması gerekir.
 
 
 Bu yazının incelenmesi çağrısı yapacağım kişilerin bir kaçında
 Bu talebin ve istemin bulunduğunu düşünüyorum.
 Bunun dışındaki kişilerin
 yöntembilimsel analizi kullanıp
 ondan yararlanabilmesi için
 önce onu öğrenmelerinin gerekli olduğunun
 zaten bildiğini biliyorum.
 onların  yararı olmayan bir işi öğrenmeye vakit ayırmanın  ısraf olduğunu
 Bildiklerini de biliyorum.
 Ancak diyorum ki bu işi öğrenmeden ve kullanmadan
 Nasıl yararlanabileceksiniz ki ?
 Ya da yararlı olup olmadığını nasıl bileceksiniz ki ?
 
 
 İşte bu durumda şu sorun ortaya çıkıyor;
 Yöntembilimsel analizi öğrenmek için
 Pek çok sayıda  denemeye girişmek, yanılmak, öğrenmek gerekiyor.
 Bunun içinde ciddi bir öğrenmek programı hazırlamak gerekiyor.
 Oysa “öğrenme”nin kendisi,
 İzleme, imgeleme, irdeleme..
 düşünme,okuma, yazma,
 konuşma söyleme ve dinleme..
 den sonra oldukça zor bir iştir.
 Günlük işlerimizde buna ayıracak fazla vaktimiz de yoktur.
 
 
 
 Ancak yöntembilimsel analizin yeni dili  öğrenildikten sonra
 yukarıda söylediğim işler
 daha hızl ve kolay sağlanacak,
 daha yararlı ve verimli elde edilecektir.
 Böylece düşünme ve konuşma daha keyifli hale gelecektir
 
 
 Zaten bu tabloların konusu bu öğrenme.. değişim ve gelişim hakkındadır.
 
 
 Bunları biliyorum ve fakat kullanıp yararlanamıyorum.
 Fakat başkası öğrenip bildiğinde yararlanabilir diye düşünüyorum.
 Belki kader beni bunun için hazırladı..
 Başkaları YBA  (Yöntem Bilimsel Analiz) i kullansın ve yararlansın diye
 YBA reklamını yapmaktan başka bir iş yapmıyorum.. bu yüzden..
 
 
 
 Bilgi, sevgi ve Sağlıcakla kalın.
 
 
 Osmanziya
 
 
 NOT:
 
 DONGU rar dosyasında 35 tane tablo var. Bu tabloları aşağıdaki tablo gibi teker teker  resim dosyası haline getirip buraya yapıştırmak gerekir. Ancak indilirecek tabloları incelemeye vakit ayıracak kimselerden talep gelmediği için buraya hepsini bindiremiyoruz.
 Ancak yeter bir ilgi bulunursa en azından her hablodan biri iki dosya buraya yapıştırılabilir.
 
 
 
 
 
 
 
 OSMANZİYA
 
 Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
 semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim
 için düz yazıdan özür dilerim
 
 
 
   |  
 
 Cevaplar:
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 12:05
 
 
        
          | Bazı yasalar vardır.. oldukça evrenseldir.. fiziğin yasaları olur.. psiğin yasaları olur.. biolojinin yasaların olur.. fakat bütün bu yasaların üstünde bir yasa vardır ki ben bu OL.AN.AK'ın yasasına "önce başlat sonra bitir" yasası diyorum ve bunu tabloda bu şekilde "görüngösterge"liyorum.. yani her işaret ve göstergeliyorum.. hem delalet ve görüngülüyorum.. burada sadece olanak yok "ölenak" da var.. ancak konumuz bu imkan ve olanak olmadığından.. ne olları.. ne anları ve ne de akları göstermiyorum.. yoksa hepsini açık ve seçik olarak gösterebilirdim..çünkü burada düz yazının "olanak"larından çok fazlası var.. çok yönlü ve yanlı görme ve gösterme imkanı bulunuyor. 
 
 |  
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 12:20
 
 
        
          | önce başlat sonra bitir
 
 yasasının altında
 
 
 önce ARAŞTIR sonra GELİŞTİR
 GİRİŞİM başlat
 çalış, uğraş, didin, işini SÜRDÜR
 yasası vardır..
 
 şimdi bütün bunları ANLAMAK  için bu  tabloya bakmalısınız . oradaki sözcükleri kutularda ve yumurtalar görmelisiniz ki örebile siniz.. bakmadan.. görmeden.. izlemeden; İMGELEME ve İRDELEME olmaz.. tahayyül ve tevehhüm edemezsiniz..
 
 
 Eğer gelişmiyorsa yapılacak iş,
 BİTİR.. kuralını uygulamaktır.
 
 Gelişmeyen işler bırakılır.. Ancak gereği  kadar çalıştın mı, yeteri kadar uğraştın mı, tabi bir KARAR sorunudur.. sanırım bu karar bu önce başlat sonra bitir yasasının üzerinde biz insanlara verilen bir yeti ve yetenek ve yetkidir.
 
 Sorumluluğu bize ait olmak üzere, önce başlatır sonra bitiririz.. araştırır ve geliştiririz.. girişim başlatmak zor ve gelişimi bitir kolay olmasa da.. biz bu yükün altına girmişizdir.
 
 Ben Yöntembilimsel Analiz yolunda her ne kadar harici bir başarı ortaya koyamasam bile içsel gelişimin sürdüğünü düşündüğümden bitirmiyorum.. böyle uğraşıyor ve didiniyorum...
 
 
 
 
   |  
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 12:34
 
 
        
          | önce BAŞLAT sonra BİTİR
 
 yasanın altında
 
 araştırmaya GİRİŞ
 geliştirmeyi SÜRDÜR
 
 yasası bulunuyor;
 
 işte bu iki katmanın altında bir üçüncü katman
 var;
 
 
 DÜZENLE
 DEĞİŞTİR
 DÜZELT
 DENETLE
 
 döngüsü bulunuyor.
 
 
 Tabla bana diyor ki; ben demiyom.. tablo diyor;
 
 Önce araştırma DÜZENLEME'dir.
 
 Ben bu tümceyi zihnimde daha önce hiç düşünmemiştim ve ilk keza size bu cümleleri yazarken imgeliyor ve irdeliyorum.. sizinle birlikte...
 
 sonra tablo diyor ki;
 
 Girişim başlatmak DEĞİŞTİRME'dir.
 
 Diğer iki tümce de tabloya baktığınızda siz de söyleyebileceksiniz;
 
 Sürdürmeyi bitirmek DÜZELTME'dir.
 Geliştirmeden sonrası DENETLEME'dir.
 
 Şimdi cümlelerin eleştirilmesi.. bu tümcelerde ki yüklem ve yargıların  doğru ve gerçek bir bilgi olup olmadığının tartışılması.. ayrı bir konu.. ancak bunun için Yöntembilimsel Analiz yeni dilindeki   özgün anlam sürücüsünün  kullanılmasının  ve özgü anlatım aygıtının yararlanılmasının ÖĞRENİLMESİ gerekiyor ki işte bu ORTADA yok.. zorlanıyoruz.. öğrenmeye çalışan bir ekip oluşturamadık.. kendi KONUŞUYORUM kendim dinliyorum.. KENDİM DİNLİYORUM.. kendim soru okuyor.. kendim yanıt yazıyorum..
 
 
 
   |  
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 12:48
 
 
        
          | SORUN ve  ÇÖZÜM..
 
 genel bir çerçeve.. genel bir had.. genel bir kablo
 
 ben bu kablonun altına
 
 TEVB ve ZENB
 
 kablosu yerleştirdim..
 
 Bu durumda şu ÇİZGİ oluştu;
 
 
 ÇÖZÜM.. ZENB..  X   TEVB.. SORUN
 
 siz bir sorun çözersiniz.. çözüme giriştikten sonra  görürsünüz ki bu bir yanlıştır.. zenbdir.. hatadır günahtır.. gereğince bilgili ve araştırma.. yeterine  aykılı ve dikkatli.. davranmadır.. 100 kazancakken 50 lira kazandınız.. vaktinizi ısraf ettiniz.. emeği boşa harcadınız..
 
 Sonra bunu anladınız ve döndünüz.. araştırma ve geliştirmye yeniden başladınız.. sorunu çözmeyi yüklendiniz yani TEVBE ettiniz.. zenbinizden.. hatanızdan.. yanlışından.. günahınızdan..
 
 Bu bizim hepimizin ve her birimizin yaptığı.. ve yine yenilediğimiz bir döngümüzdür.. yazanın başlığı ne idi hatırlarsınız.. DÖNGÜ.. dön babam dön.. dünya da dönüyor işte bizde böyle dönüyoruz ;)
 
 
 
 
 
 
 
   |  
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 13:08
 
 
        
          | sorun ve çözüm..
 
 zenb  ve tevbe..
 
 
 hangisi önce geliyor;
 sorun, ondan sonra çözüm gelir.
 
 Hangisi önce geliyor;
 zenb, ondan sonra tevb gelir.
 
 
 İşte düz yazıda geçmişten geleceğe..
 geleçekten geçmişe
 akan bu iki akımı tek bir çizgide ve tek bir anlatımda gösteremezsiniz..
 
 sorun ve çözüm
 geçmişten geleceğe..
 SAĞDAN SOLA
 
 akar
 
 
 
 tevbe ve zenb ise
 bunun aksine
 gelecekten geçmişe
 SOLDAN SAĞA
 
 akar..
 
 şimdi bu durumda
 gelecekteki denemelerimiz
 geçmiş yanılmalar
 olarak
 akar.. akar..
 Biz de böylece bu deneme ve yanılmalardan
 dersler ve ibretler çıkararak ÖĞRENİRİZ.
 
 
 
 çözümün yaşanması DENE'medir diyor tablo..
 sorunun anlaşılması YANIL'madı diyor tablo..
 Ben tablodan bu anlamı çıkarıyorum..
 Başka insanlar başka manaları çıkarabilirler..
 
 
 Bizim temel öğrenme yollarımızdan biri bu emprik yoldur yani tecrübe ve deneme yoludur.. yaşayarak ve yanılarak öğreniriz.. Kadir UZUNKÖK der ki "Alim bakar döner, cahil batar döner" yani deneme ve yanılma sonucu insanlar öğrenir.. hocalar ne kadar öğüt verirse versin.. yazarlar ne kadar bilgi verirse versin.. insanlar yaşamadıkça ve zararı bizzat görmedikçe.. acıyı doğrudan doğruya çekmedikçe öğrenemiyorlar hayat dersini.. gençlerin gittiği yoldan yaşlılar dönüyorlar.. ögüt veriyorlar.. lakin dinleyen pek olmuyor.. ancak başkasının yanlışlarından ders alan kimseler bu ögütleri can kulağı ile dinlerler.. belki fazlaca  acıyı yaşamadan.. deneme vakit harcamadan basiret ve ferasetle hatalardan kaçınmaya çalışırlar.
 
 Dışarıdı kutuların katmanı var..
 en için bir DİK-DÖRT-GEN duruyor.
 Bu ikisinin arasında da YUMURTALAR katmanı var.
 
 İşte tablomuz bundan ibaret..
 Analitik düzlem..
 YBA in mutfağı..
 Ben yemekleri burada pişiririm.
 
 
 
 
   |  
 Mesajı Yazan: osmanziya
 Mesaj Tarihi: 10-Mayıs-2017 Saat 13:23
 
 
        
          | Yatay  hattı; 
 ÇÖZÜM -  ZENB  -  DENE-YANIL  TEVB - SORUN
 
 olarak çizdik..
 
 Dikey hattı da;
 
 
 
 GÜNDÜZ
 
 
 YORUL
 
 
 
 DENE-YANIL
 
 
 
 DİNLEN
 
 
 GECE
 
 
 olarak çizdik.
 
 
 Çözüm bir gerilmedir.. insan yorulur..
 
 
 Sorun ise bir gevşemedir.. insan dinlenir..
 
 Yani
 
 gerilmenin arkasından yorulma gelir, GÜNDÜZ bitir..
 
 gevşemenin arkasından dinlenme gelir.. GECE başlar.
 
 
 Yani nasıl YATAY bir döngü var.. DİKEY bir döngü daha bulunuyor.
 
 
 
 
 
   |  
 
 |