S.A.
Saygyde?er Aytug,
?emanyz çözümledi?iniz içerik evvel ve ahir ile zahir ve batyn eksenlerine uygun olarak doldurulmu?tur. Tebrik ederim. Bunu bizimle payla?ty?ynyz için te?ekkür ederim.
Ancak içerik konusunda itiraz olacak. Biliyoruz ve inanyyoruz ki maddi ve manevi tüm alemler Nur-u Muhammedi (ASM) dan yaratyly? olup bu maddi ve manevi kainat çekirde?i üzerine tüm mükevvenat, e?yalar ve e?haslar in?a edilmi?tir.
Ben e?has ve özellikle ?eytan konusunda biraz farkly dü?ünüyorum.
?eyhülekber Muhyiddin-i Arabi hazretlerinin bildirdi?ine göre, ?imdi ?eytan denilen cin soyundan gelen Azazil isimli cinn syrtynda cübbe ba?ynda saryk elinde tesbih kyrk bin sene maneviyatta terakki etmi? ve melekleri geçerek onlara hoca olmu?tu.. Sonra cehnennem yaratylmy? melekler korkmu? feryada ba?lamy?lar. Hocalary olan Azazil’e gelmi?ler. O’da dua etmi? melekler kurtulmu?lar.Fakat lain kendisini unutmu? ve böylece ate?e dü?mü?. Oysa Be?er soyundan Hz. Peygamberimiz Tebuk seferinde dua ederken “Ya Rabbi beni ve ümmetimi affet” diyordu.
Ynancym ?udur ki Rabbülalemîn kötülük etsin diye ve özel olarak ?EYTAN diye bir varlyk yaratmamy?tyr. Nur ve manadan melekler ve ruhaniler, nar ve maddeden cin ve be?eri yaratmy?tyr. Melekler ve ruhaniler LATEFAN varlyklar. Bu e?has e?yalaryn ibadetlerine müekkeldir. Ybadetleri budur. Cin ve be?er ise SEKALAN varlyklardyr. Latefan “müekkel” olup masumldur. Sekalan ise ibadetle ve inayetle “mükellef” ve olup günah i?leyebilir sevabda i?leyebilir. Zaten sekalan hem maddi a?yrlyk hem manevi a?yrlyk anlamynda kapsamly bir terim olarak kullanylyr. Bu sâkil varlyklar sikletlerinden a?a?y dü?erler.
Son fizik kuramlara göre madde ve enerji bir birine dönü?en ortak bir nesnedir ki buna NAR diyorum. Naryn madde fazyndan be?er, enerji fazyndan da cin yaratylmy? olabilir.
Be?er ve Cin, Allahy tanymak ve ona teslim olmakla mükelleftir. Inanmak ve iyilik etmekle yükümlüdürler. Fakat cami varlyk olduklaryndan inanmamak ve kötülük etmek özgürlükleri de vardyr. Bu konuda synav ve yary? için zorluk ve güçlüklere katlanmak zorundadyrlar. Oysa melek ve ruhanilerin böyle bir durumlary yoktur, makamlary sabittir, synav ve yary? ile önlerine dereke ve dereceler açylmamy?tyr. Oysa be?er ve cin, sukut ve suudu ile tedenni edebildi?i gibi terakki de edebilir.
Allah akibetimizi ve ahiretimizi iyi ve güzel etsin.
NORMAL cin ve be?er olan idrak ve irade varlyklary ?u özellikleri vardyr:
Kötülü?ü kötü olarak BYLE-bilir ve ondan kaçar.
Yyili?i de iyi olarak BYLE-bilir ve ona ko?ar.
Bu demektir ki bunlaryn kötülü?ü iyi bilip ona ko?malary mümkün oldu?u gibi,Iyili?i kötü bilip ondan kaçmalary da mümkündür. Hatta kötülü?ü bildikleri halde nefislerine uyup suistimal ederler, iyili?ili?i bildikleri halde de nefislerine uyup ona yapmakta ihmal gösterebilirler. ZENB olu?ur.
Yani imkandan çykan istidatlaryny iyi veya kötü bir san’ata çevirebilirler.
Fakat cin ve be?erden ?EYTANETLY olan anormal varlyklar ise;
Kötülü?ü kötü bilip ona isteyerek ve severek ko?ar;
iyili?i iyi bilip severek ve isteyerek ondan kaçar. ?EYN olu?ur.
Günahkar, içinde bulundu?u durumdan ho?nut de?ildir fakat ?eytanetli cin ve be?er, zenbinden ho?nut ve razydyr.
Demek ahsen-i takvim syrry ahsen-i amel seyrini çykaryyor.
Demek suiden hasene geçmek bir FIRSATLI synav oldu?u gibi,
hasenden ahsene geçmek oldukça TEHLYKELY bir yary?.
Ydrak ve iradesiyle mükellef olanlaryn imtihan ve müsabaka sonucu içine dü?tükleri fitne ve bela ile bir kysmy günahkar olduklary gibi bir kysmy daha ileri gidip küfre dü?üyorlar. Bir kysmy iman ve amel i?ini ba?aramayyp nifaka giriyorlar. Bir kysmy ise daha da ileri gidip i?i “?eytanet”e kadar vardyryyorlar. Demek ki özel olarak ?er ve kötülük için ?eytanlar yaratylmamy?tyr. Verilen hürriyet ve iradenin kötüye kullanylarak günah, küfür ve dalalette ileri gitmek ve isyandan tu?yana dü?mek vardyr. Mükellef varlyklar imtihan için konulan heva, hyrs, hased ve kibir gibi hastalyklaryny izale edemedikleri zaman bunlaryn sonucunda “?err”ler ortaya çykyyor.
Y?te bu “?er” hayra yol açyyor. Yani hayr’lar ?err'lerle biliniyor. Cenaby Hak azze ve celle adem ve vucuddan gelen ?erri ve hayry HALK ediyor fakat bunu seçmek iradesini ve uygulamak azmini MAHLUKA byrakyyor. SAYL olan cinn ve insan ?errde faildir ve fakat hayyrda kabildir. Bu kabiliyetle KESB edilen ?ekavet ve ?eytanetten ba?ka KABUL’u ile hayra, saadete ve kurtulu?a VEHB’e NAIL olmak da vardyr. Bütün bunlaryn kabli ve KIBLE’si Esma-I Ylahi tecellisidir. KALB’deki, Yzzet ve Ykram ile Celal ve Cemal yansymalarydyr. Ni’met ve Gadab ile Lutf ve Kahr yankymalarydyr. Mecîd ve Hamîd syrrydyr. Hikmet ve Rahmet seyridir. Bunlary bilmek ve istemek ise akyl ile, kalb ile, irade ile, ihtiyar ile, me?iet ile, iktidar ile…
hasyly hürriyet-i insaniyye iledir.
Y?te INSANBYLYM ba?lykly sayfalarymyzyn içeri?i ile insany bilmeye ve kendimizi bilmeye ili?kin deneme ve yanylmalarymy topluyor, ara?tyrma ve geli?tirmelerimi dolduruyorum.
Anlatty?ym dört e?hasy kysa bir diyagramla göstersem:
Be?er Cinn
YNSAN
Ruhani Melek
Nur-u Muhammedi (ASM) hakikati cami olan YNSAN’dir.
Belki hakikat-y insan sadece e?yayy de?il e?hasy da içermektedir.
Bu çekirdek kainat a?acyndan ZAT-I MUHAMMEDY (ASM) yi meyve vermi?tir.
Be?er MÜKELLEF Cinn
Sekelan
YNSAN
Latefan
Ruhani MÜEKKEL Melek
Ynsandan önce yaratylan Cinn varly?ynyn FAYL lanet ucundan ?YN çykmy?tyr. Cinn’den sonra yaratylan Be?er varly?ynyn KABYL rahmet ucundan SYN çykmy?tyr. Sin, esastyr, ?yn tebeidir. Yvm ve dyn ile syn’I ortaya çykarmak içindir.
Bunu da ?öyle gösterebiliriz.
Be?er Cinn
?YN Ins SYN
Ruhani Melek
Demek ?yn-sin;
adm-vcd, ?er-hyr, sui-hsn ve seyyie ve hasene gibidir.
Ba?ka bir anlatymla ?yn-syn, syrr-y insanîdir.
Ynsan hamd ve duasyyla, ameliyle ve imaniyle
syraty Müstekim de istikrar ederse bu takvadan HYDAYET do?ar, inhiraf edilirse bu isyan ve tu?yandan DALALET do?ar.
Bunun için duamyz hep:
“Yhdi-nâ-s-Syrat-al-müstakim.
Syrat-ellezine-en’amte aleyhim.
Gayr-yl-magdubi-aleyhim."
Ve-lâ-d-dâllîn."
duasyna Amin olmaly.
Sa?lycakla kalyn
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|