Aleykümesselam,
Öncelikle ilgin, ?eman ve yazyn için te?ekkür ederim.
Genelde zaman faktörü yatay gösterilir.
Gelecek sol tarafta, geçmi?te sa? yanda olur.
Sanyrym burada ayny zamanda olumlu ve olumsuz faktörler oldu?u ve bunlarda sa?a ve sola yerle?ece?i için zamany dikey göstermeyi tercih ettin.
Bence do?ru yapmy?syn.
Sa? ve sol taraf olumlu ve olumsuzu gösterecekce zaman faktörünü dikey gösterilebilir.
Bu durumda geçmi?i ve kötüyü a?a?yya, iyiyi ve gelece?i yukaryya yazmy?syn..
bunun tersi dahi olabilir geçmi? ve kötü yukaryya yazylabilir.
Önemli olan burada konuyu çok yönlü (burada dört yönlü) olarak gösterebilmektir.
Bu konuda da ba?aryly olmu?sun.
Bu biçimsel analizden sonra içerik olarak yanytlarsam;
Ynsanlar gibi toplumlar, uluslar ve medeniyetlerde yanylyr ve yanly? yapar.. çünkü insanlar deneyerek ve yanylarak ö?renirler. Amma diyorsun bunu biliyorum fakat neden ayny yanly?lary yapyyorlar.. çünkü unutuyorlar. Unutulmamasy için hatyrlatylmasy lazym. Bunun için syk syk geçmi?imizle, yanly?ymyzla, yüzle?meliyiz. ?imdi bu kuramsal olarak do?ru fakat somut örneklerine ve uygulama yöntemlerine gelince i? bu kadar yalyn kalmaz.
Çünkü ortaya dini yakla?ymlar, ideolojik kamplar, kültürel aly?kanlyklar ve siyasi yandanlyklar girer.
Bu dört yany birlikte ele alyndy?ynda uzun bir tahlil gerekiyor. Bu konu da içinde bulundu?umuz ülkenin sorunlary noktasynda, normal ulusal ekonomik ve politik sorunlarla ile küresel güç dengeleri ARASINDA iki önemli sorunumuz oldu?unu Dü?ünüyorum.. birincisi do?umuzdaki (1) kürt sorunu, di?eri batymyzda (2) kybrys sorunu.. bunlar ulusal sorunlaryn üstündeki sorunlardyr. Dünyanyn ekonomik ve politik güçlüleri ve efendileri (3) güncen olarak falan ya da filan ülke ya da zihniyet olabilir. Amma kültürel ve küresel olarak üç güç var; (5) Masonluk, (6) Marksizm ve (7) Müslümanlyk. ?imdi o zaman konuyu kabaca 7 (yedi) bilinmeyenli bir denklem olarak dü?ünebiliriz. Dü?ünenler istedi?i kadar dü?ünebiler.. sonuçlary isabetli olur ya da olmaz.. bunlar benim için önemli de?il.. benim için önemli olan gerek karar gerek uygulama açysyndan sa?lam ve sa?lykly bir sonuca ula?mak için yöntemli bir ?ekilde dü?ünmektir.. bunun için bir araç gerekir. Klasik yakla?ym dü?ünmek (tefekkür) için mantyk okumaya, mantykly dü?ünmek ve mantykly konu?mak ve mantykly yazmaya gerek yok.. çünkü zaten biz bu i?i, do?u?tan ve yaratyly?tan, biliyoruz.. ilmini yapmak isteyende gitsen üniversitede okusun.. Oysa biz diyoruz ki karde?im dü?ünmek için önce ka?ydy kalemi alacaksyn ve dü?üncenin resmini çizeceksin.. ?emasyny göstereceksin biz de bu ?emadaki tablonu görece?iz.. kavramlary do?ru yerlerine koymu? mu sun.. bunun tarty?ma ve ele?tirisini yapaca?yz. Böyle belki i?ler i? ba?larda yava? ilerleyecek ama sa?lam ilerleyecek sonra aly?ty?ynda bu i? hyzlanacak.. Yukaryda benim için önemli de?il.. benim için önemli olan dedim.. i?te bu benim için olan ?ey ba?kalary içinde önemli hale geldi?inde yöntembilimsel analiz ö?renilme, kullanylma ve yararlanma yolunda ilerliyor demektir.
Bu yedi faktörü hemen bir resim haline getireyim..
Küresel güçleri dikey ulusal sorunlary yatay hala getiriyorum:
Masonluk
Baty KIBRIS TÜRKYYE / Marksizm KÜRT Do?u
Müslümanlyk
Burada Masonluk ve Marksizm ve Müslümanlyk küresel güç olarak dikey gösterilmi?..
Dünyaya maddeten egemen güç yukaryda, manen e?emen güç altta gösterilmi?.
Ülkemiz de ise bu iki güç arasynda egemen olan KÜRESEL güç gösterilmi?.
Ayryntysyna inmeden hemen belirtmeliyim ki, bu yanly? olabilir, ama baty Yunanistan (kybrys) e?emen olan Orta Türkiyede e?emen olan ve ?imdi do?uya (Kürt) geçen KÜRESEL KÜLTÜREL GÜÇ, Marksizmin, sanylanyn aksine bir Marks ismine ba?ly bir ekonomik ve politik güç olmaktan daha derin anlamy var. Bunu belirtmek için ?unu ?öylesem yanly? olmaz.. Atatürk ile Apokürt arasynda çok büyük bir fark yok.. Nasyl bugün Atatürk’çülük Apokürt’çülü?ü çykarmy?sa, Yaryn da Apokürt’çülük yine bir Atatürk’çülü?ü çykaracak. Bunu ?una benzetebiliriz Kapitalizm (özgürlük ve Karde?lik) nasyl Sosyalizme (e?itlik ve ekmek) do?urursa, Sosyalizm de yeni bir Kapitalizmi do?rur. Çünkü ÇO?UNLUK avamyn derdi ekmektir, AZINLIK havassyn derdi özgürlüklük. Çünkü beden ekmek, ruh ise özgürlük ister. Bu gün iktidarda sosyalistler olsa muhalefete kapitalistler olacak ve onlar gücü ele geçirmek isteyecekler. Bunlar kuramsal argümanlar.. zihinsel ?ablonlar.. ancak gerçe?i anlamak için yardymcy y?yklardyr. Gerçek tamamen bu demek istemiyorum.. ama onu yakalamak için YÇERYKLY ?ablonlardan yararlanmak ama bunlary do?ru BYÇYMDE kullanmak gerekir diyorum. ?imdi kapitalizm ve sosyalizm.. arasynda türkiye KARMA EKONOMYYY kullandy.. bu Atatürkçülüktür. Amma bunu sa?a (kapitalizme) ve sola (sosyalizme) çektiler.. ba?aryly olamady.. çünkü gerçek dü?ünüldü?ü, uygulama kuram gibi de?ildir, evdeki hesap çar?yya uymaz. Hasyly geçmi? yanly?y yeniden sürdürmek yerine.. yanly?lardan ders alyp daha az yanly?la ilerlemek lazym. Amma her sava? gibi kültürel sava?da üstünül?ü de güç belirler.. ?öyle bir söz var, kayna?yny bilmiyorum, “inanyyorsanyz üstünsünüz”.. acaba neden ? Derim ki en zor i? budur da ondan.. çünkü insan görebilir, arayabilir, anlayabilir, deneyebilir ve hatta ya?ayabilir fakat YNANMAK.. giderek zorlanan adymlaryn en zorudur. Ba?ta olan görmeden önceki bir adym var TANIMAK.. insanlaryn ço?u bu ba?taki tanymak ile sondaki inanmayy birbirine kary?tyryrlar. Kanyty my istiyorsun: “Amenerrasülü” hiç dinledin mi ? Çok dinlemi?sindir, fakat ben her okunu?ta yeni iniyormu? gibi dinlerim.. ilk tümcesi ?u: Rasul inandy! Allah’yn elçisi inandy.. ve di?er müslümanlara da inandyrdy.. yani onlarda inandylar.
Bu öylesine çok muhte?em ve muazzam bir anlam ki anlatamam… ?imdi dünya böyle bir elçiyi aryyor.. Son peygamber Hazreti Muhammed A.S.M.. oldu?una biz müslümanlarda buna inandy?ymyza göre.. her bir müslüman hem elçilik hem kulluk göreviyle görevliyiz demektir.. içimizden birisine bu ELÇYLYK syfaty veremeyiz. Vesselam.
Veriyorsak.. o zaman inanycymyzy bozan bu savyn kanytyny da göstermeliyiz… Öyle ise sana ve herkese, kendim uygulady?ym, ?u daha kolay yolu önerebilirim..
Önce do?ru dü?ünmeyi ö?ren, sonra savy ve kanytyny yargylamaya ba?la..
Bu yolda ÖNCEDEN ö?renme, çaly?ma ve aly?ma zahmetleri elbette göründü?ü kadar kolay de?ildir.. fakat yukarydaki bahsetti?im savy ve kanyty de?erlendirmenin sonucu olan yargylamanyn akabinde olu?acak inancyn bo?lu?una ve sorumlulu?una SONRADAN katlanmak daha zordur. E?er bu zorluk, uhrevi ve ebedi bir sonuç ise tam ?ekavet ve hüsrantdyr. Allah hepimizi korusun.
Sa?lycakla kal.
Osmanziya
(not: bu yazynyn söz dizim hatalaryny düzeltmeye fyrsat bulamadym.. sonra düzeltirim diye)
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|