Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

dusunenler ve inananlar

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Diğer
Forum Adı: Din
Forum Tanımlaması: Diğer Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2925
Tarih: 02-Aralık-2025 Saat 20:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: dusunenler ve inananlar
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: dusunenler ve inananlar
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 01:53
Tekasur suresinde çoklukla öğunmek reddediliyor.. sahabe ve müşrikler ADED ve sayılarinin çoklugu ile övünmeye başlayinca hatta bu nicelik ve KEMMIYETE kabirde olanlari yani negatif sayilarida ekleyince söz konusu ayet inmiş.

Bende bu paylaşimlarin çoklugunun ve adedi artirinca onlarin degerinin duştugunun farkinda olunca bu KESRET konusunu ZAMAN OKLARINA yerleştirdim.


Z Y D ziyade ARTI

K S R   kesir ÇOK

B L G   mubalaga ABARTI

F R T   tefrit ve ifrat AŞIRI

başkasinda ögrendiğin kelam olunca EZBER

kendi edindigin cumle bulununca   ILIM

oluyor varsayalim.

bir ( 1 ) kelime söz konusu ise mefhum ve KAVRAM

iki ( 2 ) kelime ise cümle konusu isec ma'nâ ve ANLAM

TELAHUK ve eklemlenme ile ortaya çikar diyelim.

Bu   iki kelimenin BAĞLAM'ına
lafiz tarafından bakarsan KELAM ve söz ayan olsun.
zikir tarafindan bakarsan CÜMLE ve tumce beyan olsum.


Öyle ise

söz ve sözcuk
ile
tümce ve tümcecik

arasindaki farki KENDIN arayip bulabilir misin ?

Yoksa başkasinin ogrenip sana bildirmesini mi bekliyorsun ?

Size tüyo olarak iki kelime vereyim:
Küllî
Câmi

osmanziya

yontembilim.com

01.12.2025 Pazartesi 01:53

Not: kelime ve cümle yaninda ayet.. hukum.. ilim.. isim.. kaziye.. onerme.. arguman.. gibi terimler de kullanilir bu da bize din yaninda dil.. bilim.. hukuk.. beyan.. maan.. belagat gibi DISIPLINLERINDE işin içinde yer aldigini gösterir.



-------------
usul esasa mukaddemdir



Cevaplar:
Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 01:55
https://www.youtube.com/watch?v=EjGu9AvjBiA

Bu video iki sene önce yayınlanmış.. Teke Tek'te Fatih Altaylı'nın konuğu Prof.Dr. Mehmet Çelik oldu. Konsülden sonra pagan tapınak ve heykelleri yıkılmış ve kırılmış.. 1621 sene önce.. M.S. 381 yılında İznikte yapılan konsilden sonra.. Doğu Roma Devletinin resmi dini haline gelmiş Hristiyanlık.. ''Tanrı'nın Yönettiği'' yani RUHUkudus'ün İznik Konsili.. tartışmasız bütün hristiyan dünyasınca kabul edilmiştir. "400 Tane İncil 4'e İndirilmiştir" denilmiş.. demek ki dört yüz tane mezheb oluşmuş yaklaşık dört yüz yılda.. bu demektir ki her yıl ortalama bir mezheb çıkıyor.. Bu normal mi ? Düşünen insanlar aynı zamanda inanıyorlarsa normaldır.. fakat inanan insanlar düşünmüyorsa bu yorum ve mezheb ve yol onda bire iner 40 tane olur.. diye düşünüyorum. Bizim sorunumuz ne düşünmekte.. ne inanmakta.. düşünmemekte ve inanmamakta.. insanların bir kısmı düşünmeyi seçiyor inanmıyorlar.. bir kısmı da inanmayı seçiyor düşünmüyorlarsa.. kutuplar arasında uzaklık giderek artacak demektir.. ve elbette bu KÜLTÜREL sorunun SOSYAL yansımaları ve bunun ekonomik ve politik uzantıları olacaktır. Sonuçta inanma tefriti ile inanmama ifratını ortaya bir çizgiye getirmek için DÜŞÜNME'nin yolunu açmalıyız diye düşünüyorum.

Sayın Mehmet ÇELİK hocanın iki değerli kitabı bulunuyor.. TARİHİN HAFIASI ve İHTİŞAMDAN SEFELATE
Saygılarımla osmanziya

https://www.youtube.com/watch?v=EjGu9AvjBiA

-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 02:21
Sosyal sınıflar MARKS'ın icadı olmadığı malum.. dünya ve dil ve din dahi benim icadım değil ancak bu üçü ile şu dördünü bir araya getirmek bu fakirin keşfi.. Şimdi bu tablo nasıl halka sunulan bir resim olmadığı gibi bu yazı da tribünlere seslenen bir mesaj olmayacak.

Eskiden resmi filoloji ve teolojiden bahsediyor ve buna karşın bir de sivil filozofi ve teozofi olduğunu söylüyordum. Fakat bu tabloda
sağdaki nomos (isim) ile soldaki sophos (ilim) arasında LOGOS (kelime) yer alıyor.

Astronomi ve Ekonomi gibi bir ilim varsa filonomi ve teonomi de neden olmasın..

Ancak öncelikle bizim
nomos
logos
sophos

Bizler sistematik felsefede ontoloji (varlık kuramı), epstiomoloji (bilgi kuramı) ve aksiyomatik (değer kuramı) arasında bir ayırım yapabiliyorsa bu nomos ve sophos ve logos BİLGİLER'i arasında dahi bir ayarım yapmalıyız.

Saygılarım

osmanziya

yontembilim.com




-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 08:27
2024

Cubbeden Kubbeye.. Nâ sırrı
Habbeden Kürreye... Salah sırrı

02.12.2024



-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 08:47
2025

Ziyadeden kesrete.. Zubbe nuru
Belagattan farta.. Zübde nuru

02.12.2025 sali



-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 08:57
[21:47, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Bu gün öğleden sonra beş tane arkadaşımızla yaptığım çalışma.. 4 konu tespit ettik.. modernzm.. artırım.. varlık.. gelişim.. oylama yaptık.. MODERNZM başlık kabul edildi
[21:47, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: sonra modernizme ilişkin her birimiz bazı kelimeler söyledik çağrışımla.
[21:48, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: 20 tane kavram/kelime tespit ettik ve bunu gördüğünüz gibi ANALİTİK DÜZLEME yerleştirerek
[21:48, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Çağdaşlık.. yani modernite.. yani asrîlik.. konusunda ortak zihin haritası yaptık
[21:50, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Sonuçta moderninin lehinde ve aleyhinde.. kendimi bilgimiz.. toplantıya katılanların bilgisi.. çerçevesinde söylenecek düşünceleri TOPLU halde bir gösterge yaptık
[21:51, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Bunlar bir deneme ve yanılma girişimleri..
[21:55, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: İnşaallah ileri de her çarşamba saat 09:00 dan sonra yapacağımız çalışmaları sizi de çağırırım..
[22:01, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Değerli Hocam Vahyin Akedemisi gurubunda yazıma BEĞEN işareti koymuşsunuz.. beğen işaretini   onu okuduğunuz anlamında anlıyor. Ancak anladıklarınızdan eleştiri ve değerlendirme görüşlerinizi beklerim.




Çağdaşlık ve modernite.. postmodern yazarlar ve filozoflar tarafından kıyasıya eleştirilmiştir.. ve konu rahmetli Nur VERGİN'in SİYASETİN SOSYLOJİSİ kitabında enine boyuna incelenmiştir. Postmoderntist eleştilerilere rağmen MODERNİTE uygun adımlarla hedefine doğru yürümekte olup onu durduracak bir güçte ve muhalefet ve mücadele de ortalıkta görünmemektedir.. kuzu kuzu hedefine ilerlemekte olan ÇAĞDAŞLIĞI.. geçmişteki "çağdaşlık"lardan ayıran bir şey bulunmazsa.. beşeriyetin yapısından çıkan ve yani kültürden türeyen medeniyet ve uygarlık.. büyük bir İŞTAHLA insan türünü ortadan kaldırmaya yönelmektedir. Nereye gittiğimizi anlamak için modernite ve postmoderniteden sonra gelen TRANSHÜMANİZM'i izlemenizi öneririm.. yaşar 3.0 ve insanlık 2.0 kitablarında yeterince bilgi bulunmaktadır.. en azından Hariri'in Homo Sapiens ve Homo Deus'una bakabilirsiniz.. onun NEKSUS'u okumadım.. ancak sırada .. Homo Deus'da diyor ki: En uzun süren din HÜMANIZM idi.. şimdi o da bitti.. demek istiyorsa biz insanları birer birer TANRI yapacağız.. öyle güç ve yetenek ve olanaklara kavuşacaklar ki artık TANRI'ya gereksinimleri olmayacağız.. işte biz bu TANRI'ları "insan" olmaya çağırağız.. bunun yolu da nebiler ve veliler ile dahiler ve delileri "insan"lıkta toplamak.. belki bunlarında insaniyet-i kübra olan İSLAMİYETE geçme şansları olacak.. İnşaallah. Osmanziya yontembilim.com

Hüseyin DOĞAN dediki:

[23:36, 28.11.2025] Huseyin Dogan: Hocam bu son söylediklerin konusunda benim kitabımda ele aldığım insan ve beşer hatta Nas konusunu okumanı isterim. Beşerin Allah ile bağlantısı ve insanın Allah ile bağlantısı konusunda ayırım yapılabildiği durumda bu konu anlaşılacaktır. Be
[23:44, 28.11.2025] Huseyin Dogan: Kur’an’da beşer ve insan kavramları farklı farklı kullanılır. Beşer bizim bedensel yapımız içindir. Yani insan ise bizim akli yapımız içindir. Külli akıl olan logos Allah’tır cüzi akıl olan ise insandır. Beşer akla giydirilmiş elbisedir. Kur’an da Allah insanlara elbise indirdim derken akla giydirmiş bedenden söz eder. Akıl veya benlik maddi değildir. Benliğe giydirmiş maddi bir yapı mevcuttur. Kur’an’da peygamber için sen de bizim gibi bir beşersin derken kastedilen maddi yapıdır. Akıldadır ve ins durumundadır. Yani Kur’an da sen de bizim gibi bir insansın demez. Çünkü insan kelimesi maddi yapı için değil akli yapı içindir. Dolayısıyla cüzi akıl külli akıldan bağımsız değildir. Ama cüzi aklın külli akla yaklaşmasını önleyen şey maddi yapıdır. Arzulardır. Genetik yapılardır. Hangisinin baskın olup hangisinin yönetimde olduğu burada önemlidir.
[23:47, 28.11.2025] Huseyin Dogan: Dolayısıyla insanın tanrı olduğu değil de tanrısal olduğu doğru bir çıkarım olabilir.
[23:50, 28.11.2025] Huseyin Dogan: Kur’an‘daki Rab ve ABD ilişkiside bu boyuttadır. Yani Rab ve ABD ilişkisi efendi kul ilişkisi değildir. Cüzi akıl külli akıl ilişkisidir ve cüzi aklın külli akla boyun eğmesi ilişkisidir.

Hüseyin DOĞAN

dedim ki:

[23:54, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: Degerli Hocam.. kendi cümlelerimde dahil olmak uzere.. kurgulamaya dayanan dir ve degil diyen isim cumleleri ve yuklemeler.. sadece dogrudur.. yine gözleme dayanan.. olabilir veya olmayabilir diyen yargilamalar.. sadece gerçektir.. SAGLAM BILGI ise hem dogru hem gercek olmalidir.. anlatiminizda cok dir dir geçiyor.
[23:55, 28.11.2025] Mustafa Buğucam: diye duşumuyorum.. kitabinizi temin edip okuyacam..

Osmanziya


Hüseyin DOĞAN dedi ki:


Bu konuda çok haklısın. Ama bu benim olayı ifade ediş anlatımım. Sanırım kitabında da bu türden ifadelerle düşüncelerimi anlatabiliyorum. Çünkü olabilir dediğimde emin olup olmamak arasında bir çelişki ortaya çıkıyor. Ve benim çıkarım eğer emin değilse neden bir çıkarım. Ve ben eğer olabilir diyorsam neden bu konuda tereddütteyim. Her önermenin oturduğu bir dirdir yapısı olması gerekir.

[00:03, 29.11.2025] Huseyin Dogan: Anlatımında çok dir-dir geçiyor” diyorsun. Haklısın; kavramsal alanı inşa ederken bazen zorunlu ifadeler kullanmak gerekebiliyor. Platon’a sorarsan “doğru” ideaların içindedir.
Aristoteles’e sorarsan “gerçek” duyulur dünyadadır. Fakat bu şu anlama gelmez: her “dir” gerçeklik iddiasıdır.
Çoğu zaman o “dir”, kurgusal sistemin iç tutarlılığına işaret eder.
[00:10, 29.11.2025] Huseyin Dogan: https://play.google.com/store/audiobooks/details?id=AQAAAEDqvFH8qM

Hüseyin DOGAN

dedim ki:




-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 09:01
TANRI HAKKINDA


TANRI mutlak anlamda ve öz ismi seslendirildigi Ihlas suretinde özetlendigi gibi.. TANIMLANAZ bir birlik ve teklik olmasina rağmen O'nu tanimak için.. kafamizdaki dil sepetinin ve başimizdaki düş çorabinin elverdigi kadar var sanim ve yok sayim ile gözlem tanilari ve us tanimlariyla anlamaya çalişiriz.

Bu dilin ve toplumu kurallari ve dunyanin verileri ve insani gozlemleri ile ortaya ćikardigimiz evren ve insan ilimleri ölcutleriyle dogal ve normal bir din yorumudur.

Bu yorumlar O'nun KELAMI olan dörtv kitabla test edildiginde..Y.N.OZTURK ve Suleyman ATEŞ'in itirafiyla.. insanlar şasiriyorlar.

Ortaya bambaşka bir din çiktigini ve buna gore gunluk dilin.. bilimsel bilginin.. felsefi bilginin.. teşbih ile şubhe arasinda salinan muteşabih bir yol çikiyor.

Bu yuzden bir kismu teşebbuhu billah ya da bir kismi teşebuhu bi ahlakillah yolunu tutuyor. Bir septik ya da dogmatik tavrina gore kismi kitabi ve nebiyi birakip teist ya da atesit oluyor. Bir kısmi evreni ya da insani Tanri haline getirerek panteist oluyor. Ya idealist ve etik tavri realist ve rasyonalist tarafina agir gelenler munkun oldugu kadar antropoformizm ve antroposetnrizm ićine düşmeden teşbihten tesbihe gecerek kitaba ve nebiye bağli TEIST oluyorlar.


Bu dudumda kafirun ve nasr surelerinde işaret edilen dört din çikiyor:
1.kafirlerin dini
2.muminlerin dini
3.peygamberin dini
4.Allah'ın dini..

bu "fı dinillahı efvaca" yani fevc fevc koşulan din.. olmazsa olmaz bileşeni dil ve din olan bir kultur icinde ortaya çikiyor.. meydana bir millet ve devlet çikariyor bu yazilim ve donanim bir imparatorluk ve medeniyet sergiliyor. Doguda bilinen örnekleri SELÇUKLU'nun çekirdegi GAZALI.. Osmanli'nin nuvesi Mevlana ve Hacıbektaş.. dedeleri ve babaları..

Ancak butun bunlar geçmişte kaldı.. bu gun nebiler ve veliler ile dahiler ve delilerin bir araya gelmesi gerekiyor.. Çunku O'nu tamamiýle ve kemaliyle tanimak ićun.. bilmek ve sevmek ve istemek için Kitab ile Rasulü.. Kainat ile insanı.. bir araya getirecek DORTLU'yu "tevhid" etmemiz gerekiyor. Mustafa Bugucam.



Tanri ya da etimolijik köksni itibariyle TENGRI sözcuğu.. Ilah ya da etimolojik menşei itibariyle El-Lah.. Kur'an-i Mu'ciz-Beyan terimonolojisi ile ALLAH lafzi celali olarak adlandirilmis.. başka semavi dillerde Yehova.. ( Yâ Hüdâ) Teo.. Dieu.. Good olarak adlandirilmiş.. eski pagan dillerde baş tanrı Ra.. İsis.. Osiris.. Zeus..İştar.. Jupiter.. olarak adlandirilmiştir.

Peki adlar ve isimler nedir ki sadece nesnelere degil kimselere de veriliyor ? Tanrı KELIMESI artik sadece bir isim ve terim ve ATILAN bir değişken degil başlibaşina bir ilim ve kavram ve ATANAN degerdir.

Isaretlerin ve gostergelerin değişkenlerinin ve degerlerinin atilmas ve atanmasi başlibaşina bir bilim olan GOSTERGEBILIMIN konusudur. Ustelik gostergebilimin özel bir alani haline gelen DILBILIM (filoloj ya da lunguistik) .. göstergebilimin daha tumel ve genel alani olan BILGIBILIM (epistemoloji..gnostik) isim ve ilim incelemeleri yaparlar ki biz KELIMEYI lafiz ve ma'na ile zikir ve fikir CERCEVESINDE Yontem Bilimsel Analiz ile BEYAN (sentaks.. sözdizim) vs MAAN (semantik..anlambilim) çözumlemeleriyle ON BINLERCE tablo ve BINLERCE duz yazi ile yapilan ANLATIM ve ANLAM ile yeni bir ANLAMA yani YENİ bir DIL dogduki artik bu çalişmadaki TRIBUNLERE seslenmedigimden.. halka donuk hocalik ve yazarlik yapmadigimdan bu hızli anlam surucu ve kolay anlatim aygiti ile   KELIME'ye gereksinim kalmadi ve 7 katmanli dilden HARF'ten HATT'a geçtik. Artik analitik duzlemin ÇIZGILERINI harf ve kelime olarak metodik kullanmaya çikardik.. boylece KELAM ilminde mutekellim ve muhatab ile makam ve maksad.. mubellig ve mustemi' ile mevki ve mevzu yerli yerine oturdu ve insan KENDI KENDINE.. hem pratik hem pragmatik olarak konuşmaya ve felsefe ve dil arasinda ortak bir platform olmaya başladiki bunu beş alti arkadaşla 25 çalişmadir surduruyor ve calişmalari paylaşiyoruz. osmanziya yontembilim.com


TANRI felsecilerin soyut ve salt bir kavram olarak erişilmez uzakliga koyduklari.. bir ma'na ve fikir olmadigi gibi tarikatçilarin somut ve gorunur olarak sabah aksam gorustukleri.. bir kimse ve nesne.. degildir.



Kur'an-i Mu'ciz-ül-Beyan Ihlas suresin ZATI sifatlarini.. besmelede RUBUBIYET sifatlarini.. AYETELKURSIDE hayatiyet sifatlarini.. Haşir suresi sonunda ŞUURIYET sifatlari ve pek cok surelerin ve fikralarin (ayın isareti ile biten duraklarin) sonundaki ESMA-I HÜSNA ile ANLATMIŞTIR. ve bu 1400 yildir da haddi hesaba gelmez âlim ve fazil insan ve islamlarca DINLENMIŞTIR. Bu Rahmanî sofradan beşeriyet daha çok istifade edecek.. insanlar ve islamlar bir arada bariş içinde yaşayacaktir Inşaallah. osmanziya yontembilim.com




-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 09:20
ZÜLFÜ LİVANELİ demişki:

Zülfü Livaneli:
Abdülhamid kitabını yazdığımda ona çok hücum etmemi istediler. Oysa II. Abdülhamid, 34 yıllık imparatorluk döneminde sadece 11 idam kararı imzalamış; onların da biri hariç hepsi adi suçlardan.
Aynı dönemde Belçika Kralı Leopold, kauçuk işçisi çocukların kollarını kestirip saraya getiriyor ki tatmin olsun diye. Bir milyondan fazla insanın kolu kesiliyor.
Ama biri ‘Kızıl Sultan’, diğeri ise gelişmiş, uygar bir Batılı…
Batılı tarihçileri okudukça hayal kırıklığına uğruyorum. Tarihi nasıl çarpıttıklarını gördükçe şaşırıyorum. ‘Avrupa değerleri’ dedikleri şeyler… İnsan hakları, evrensel bildirgeler falan. Avrupa’nın bunlarla uzaktan yakından ilgisi yok. Gazze’de yaptıklarını görmüyor musunuz? Tarihleri baştan sona soykırımlarla dolu.
Ben Batı’yı okudukça ve anladıkça Batı’dan hoşlanmamaya başladım.

dedim ki:

insanin zaafı.. adını söyler kendini yapmaz.
islamın zaafı.. çilesini çeker rahatına bakmaz.




-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 10:14
düzeltilmiş

TANRI HAKKINDA


TANRI mutlak anlamda ve öz ismi seslendirildigi Ihlas suretinde özetlendigi gibi.. TANIMLANAZ bir birlik ve teklik olmasina rağmen O'nu tanimak için.. kafamizdaki dil sepetinin ve başimizdaki düş çorabinin elverdigi kadar var sanim ve yok sayim ile gözlem tanilari (teşhis) ve us tanimlariyla (tarif)anlamaya çalişiriz.

Bu dilin ve toplumun kurallari ve dunyanin verileri ve insanin gozlemleri ile ortaya çıkardığımız evren ve insan ilimleri ölçütleriyle dogal ve normal bir din yorumudur.

Bu yorumlar O'nun KELAMI olan dört kitabla test edildiginde.. Y.N.OZTURK ve Suleyman ATEŞ'in itirafiyla.. insanlar şaşırıyorlar.

Ortaya bambaşka bir din belirdiğini ve bununda   gunluk dilin.. bilimsel bilginin.. felsefi bilginin.. dini bilginin,teşbih ile şubhe arasinda salinan muteşabih bir yol olduğunu anlıyorum.

Bu yuzden bir kismı teşebbuhu billah ya da bir kismi teşebuhu bi ahlakillah yolunu tutuyor.

Bizim biri bilgi diğeri değer olmak üzere iki yanımız bulunur.
BİLGİ yanımız da septiktir ya da doğmatik
DEĞER yanımız ya realisttir ya da idealist

Bu durumda kişinin septik ya da dogmatik ilim tavrina gore bir kısım insanlar kitabi ve nebiyi tutuyorlarsa SKOLASTİK   teist tutmuyorlarsa AGNOSTİK atesit oluyor.

İnsan normal ve doğal bir halde DEİST’tir.. yani Tanır Tanırdır.

Ancak olmazsa olmaz bileşenleri dil ve din olan KÜLTÜR çağına ve coğrafyasına göre türlü türlü inanç formları ortaya çıkarıyor.

Örneğin deistlerden bir kısmi evreni veya insani Tanri haline getirerek panteist ya da panenteist oluyor.

Ya idealist ve etik tavri realist ve rasyonalist tarafina agir gelenler munkun oldugu kadar antropoformizm ve antroposetnrizm ićine düşmeden teşbihten tesbihe gecerek kitaba ve nebiye bağli TEIST oluyorlar.
Büyük bir olasılıkla dediklerimden fazla bir feyiz almadınız.. haklısınız.. öyle ise şu tabloya bakarsanız biraz anlayabilirsiniz:


Bu dudumda kafirun ve nasr surelerinde işaret edilen dört din çikiyor:
1.kafirlerin dini
2.muminlerin dini
3.peygamberin dini
4.Allah'ın dini..

bu "fı dinillahı efvaca" yani fevc fevc koşulan din.. olmazsa olmaz bileşeni dil ve din olan bir MİLLET icinde ortaya çikiyor.. bu milletin kültürünün ÇEKİRDEĞİ bir FERD ki bu bir AİLE içindedir.. ortaya   bir millet ve devlet çikariyor.. bu devlette din yazilimı ve din donanımıyla bir imparatorluk ve medeniyet sergiliyor. Doguda bilinen örnekleri;
SELÇUKLU'nun çekirdegi GAZALI..
OSMANLİ'nin nuvesi Mevlana ve Hacıbektaş.. dedeleri ve babaları..

Ancak butun bunlar geçmişte kaldı.. bu gun nebiler ve veliler ile dahiler ve delilerin bir araya gelmesi gerekiyor.. Çunku O'nu tamamiýle ve kemaliyle tanimak ićun.. bilmek ve sevmek ve istemek için Kitab ile Rasulü.. Kainat ile insanı.. bir araya getirecek DORTLU'yu "tevhid" etmemiz gerekiyor.
Mustafa Bugucam.



TANRI ya da etimolojik kökeni itibariyle TENGRI sözcuğu.. ILAH ya da Arap Paganizminin menşei itibariyle El-Lah.. Kur'an-i Mu'ciz-Beyan terimonolojisi ile ALLAH lafzi celali olarak ADLANDIRILMIŞ.. başka semavi dillerde de Yehova.. ( Yâ Hüdâ) Teo.. Dieu.. Good olarak SESLENDMİRİLMİŞ.. eski pagan dillerde baş tanrı Ra.. İsis.. Osiris.. Zeus..İştar.. Jupiter.. İSİMLERİ verilmiştir.
Kur’an-ı Mu’ciz-ül-Beyan’da bana güzel isimlerle sesleniniz der.

Peki adlar ve isimler nedir ki sadece nesnelere degil kimselere de veriliyor ? Bu durumda kimsenin DERİN bilgisi bulunmuyor. Çünkü hiç birimizi dilin ve dinin ve sonuçta Kültürün KÖKEN’ini bilmiyoruz.
Bu durumda “Tanrı” KELIMESI artik sadece bir isim ve terim ve ATILAN bir değişken bulunmaz ve başli başina bir ilim ve kavram ve ATANAN değer olmaz.

Isaretlerin ve gostergelerin değişkenlerinin ve degerlerinin atilması ve atanmasi başlibaşina bir bilim olan GOSTERGEBILIMIN konusudur. Daha delalet ve görüngülerin GÖRÜNGÜBİLİM’inden söz etmiyorum.
Ustelik gostergebilimin özel bir alani haline gelen DILBILIM (filoloj ya da lunguistik) .. göstergebilimin daha tumel ve genel alani olan BILGIBILIM (epistemoloji..gnostik) isim ve ilim incelemeleri yaparlar ki burası bile ontoloji (Varlık Kuramı) ve aksiyomatik (Değer Kuramı) yönünden nakıs kalır.

Biz KELIMEYI lafiz ve ma'na ile zikir ve fikir CERCEVESINDE Yontem Bilimsel Analiz ile BEYAN (sentaks.. sözdizim) ve MAAN (semantik..anlambilim) çözumlemeleriyle on bınlerce tablo ve BINLERCE duz yazi ile deli gibi otuz beş yıl uğraştık ve ortaya YBA i çıkardık.

Bu düz yazı ve tablolarla yapilan ANLATIM ve ANLAM ile yeni bir “ANLAMA” yani YENİ bir DIL dogduki artik bu çalişmalarda TRIBUNLERE seslenemedigimden.. halka donuk hocalik ve yazarlik yapmadigimdan bu hızli anlam surucu ve kolay anlatim aygiti ile   KELIME'ye gereksinim bırakmayan bir ANLAMA ortaya çıktı. Yani demek istiyorum ki 7 katmanli dilden HARF'ten HATT'a geçtik. Katmanları burada ayrıntılı resimle GÖSTERMEDİĞİM için anlamazsınız.

Böylece analitik duzlemin ÇIZGILERINI harf ve kelime olarak “metodik” kullanmaya başladık.. boylece KELAM ilminde mutekellim ve muhatab ile makam ve maksad.. mubellig ve mustemi' ile mevki ve mevzu yerli yerine oturdu ve insan.. verilen genetik imkan ve sunulan çevresel fırsat ile ne edersen kendine.. edersin KENDI KENDINE.. hem pratik hem pragmatik olarak konuşmaya ve felsefe ve dil arasinda ortak bir platform olmaya başladı ki bunu beş alti arkadaşla 25 haftadır Cuma öğleden sonraki çalışmalarla surduruyor ve calişmalari paylaşiyoruz.

osmanziya yontembilim.com


TANRI felsecilerin soyut ve salt bir kavram olarak erişilmez uzakliga koyduklari.. bir ma'na ve fikir olmadigi gibi tarikatçilarin somut ve gorunur olarak sabah aksam gorustukleri.. bir kimse ve nesne.. degildir.



Kur'an-i Mu'ciz-ül-Beyan Ihlas suresin ZATI sifatlarini.. besmelede RUBUBIYET sifatlarini.. Ayetelkursıde HAYATİYET sifatlarini.. Haşir suresi sonunda ŞUURIYET sifatlari ve pek cok surelerin ve fikralarin (ayın isareti ile biten duraklarin) sonundaki ESMA-I HÜSNA ile ANLATMIŞTIR. ve bu 1400 yildir da haddi hesaba gelmez âlim ve fazil insan ve islamlarca DINLENMIŞTIR. Bu Rahmanî sofradan beşeriyet daha çok istifade edecek.. insanlar ve islamlar bir arada bariş içinde yaşayacaktir Inşaallah.
osmanziya yontembilim.com
02.12.2025 üçyol izmir 10:13




-------------
usul esasa mukaddemdir


Mesajı Yazan: osmanziya
Mesaj Tarihi: 02-Aralık-2025 Saat 10:21



[07:09, 30.11.2025] Mustafa Buğucam: Unlu bir kitab.. unlu BILIMCI bir adam.. adamin Tanrisi
KOSMOS.. maksad kainat hakkinda bilgi vermekten öte kendi tanrisini sevdirmek.

Kainat.. evren.. kosmos.. denilen nesne.. bazilarinin ise insan.. adam.. homos denilen kimse de olabilir. Bir tanriyi seven digerini sevmez.. bu da TANRI'ni ne olduguna bağlidir. Aslinda Tanrıyi dogru durust seven onun yaratiklar olan kainati.. insani.. kitabini.. rasulunu ve kendini de sever.

Buyuk bir çoğunluk tanrisini degilde tanrisinda çikarini sevdiginden tanri çikarini kesse.. hemen yakinmaya bir sure sonra ondan uzaklaşmaya bakar.. ancak YARATILANI hoş gorduk YARATANDAN öturu.. diyerek sabr edenler bu sinavi geçeriz.

Her ne ise bizim TANRIYI HASBI sevebilmemiz için onun yaratiklari olan insan kimsesini ve kainat nesnesini iyi öğrenirsek esmay husnayida guzelce sevebiliriz. Onun ıçin bu kitabi okumanizi hararetle salik veririm. 30.11.2025

osmanziya
[11:49, 30.11.2025] Mustafa Buğucam: Eger yeterince ve geregi kadar dusunmezseniz.. bir tanri tanir dinler.. dogrudur dersin. Ya da bir tanri tanimazi dinler.. eger geregi ve yeteri kadar inanmazsaniz.. dogrudur dersin.. amma hangisi dogru.. ikiside dogru olur mu ? Biri egri olmali degil mi ?

Eger.. dogru.. egri..
Eğer.. dogru deger.. eğri deger..
Eger.. düz deger.. egri deger..
Eğer..
dogru deger..
yanliş deger..
yanılış deger
deGER
deGER
deGER
Gere gere çekeceksin GERÇEĞİ
[11:49, 30.11.2025] Mustafa Buğucam: Dogru olan gerçek degildir.. gerçek olanda dogru degildir.
SAGLAM bilgi hem doğru hem gercek olmalidir.

iste bunu anladiginda YBA öGRenmeye GiRişeceksin demektir.30.11.2025 11:40

osmanziya
yontembilim.com



-------------
usul esasa mukaddemdir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info